Dead Rising 2 teszt

  • Írta: Ca$h
  • 2010. szeptember 24.
  • Akció, dead rising 2, teszt, xbox 360, Zombis
Link másolása
A pár héttel ezelőtt bemutatott Case Zero után már tűkön ülve vártam a megjelenést, és ritka nagy boldogsággal vegyített izgalmi állapotba kerültem, mikor kiderült, hogy a vártnál már jóval korábban a boltok polcaira fog kerülni a Dead Rising 2. Nem is teketóriáztam sokat, azonnal nagyító alá vettem a zombihentelés királyát...

Amikor elkap a lelkesedés

Nagyon vártam már hogyan fog folytatódni Chuck, és piciny kislányának a története, ami egészen pontosan három évvel játszódik a Still Creek-i események és öt évvel az első rész után. A kezdés, ahogyan reméltem, kellően beteg volt, és amolyan klasszikusan japános: rögtön bele a közepébe, nincsen megállás! A jól begyakorolt receptek szerint össze is hegesztettem magamnak pár jó kis kombófegyvert, majd felfedeztem pár újat is (tolókocsi+fűnyíró, elemlámpa+ékszerek, lézerkard módjára, játékhelikopter+machete, és még sorolhatnám a viccesebbnél viccesebb fegyvereket), és nekiláttam a végeláthatatlan zombihentnek. A látvány impresszív, a grafika sokat javult és közben azok a tipikus kellemesen nyárspolgári bevásárlóközpontos zenék…Ez az egész hatalmas hangulatot varázsol a szürke hétköznapjainkba. 


Lehetőségünk van arra, hogy kettőtől négy személyig terjedő, ugyancsak rendkívül beteg, úgynevezett TIR (Terror is Reality) műsoron belül online is próbára tegyük képességeinket, ahogyan arra is, hogy egy havert meghívva közösen aprítsuk szegény kóválygó élőhalottakat. Ez mind-mind nagyon szép és jó dolog, mondanom sem kell, hogy a játék azonnal magába szippant minket, és elragad a tömény élvezet…


DE aztán…

… nagyjából egy óra játékidő után kezdenek jönni a pofonok, melyek sorozata szinte sose áll meg, csak jön egyik a másik után, és mi nem hisszük el, ami velünk történik. Az egész ott kezdődik, hogy nem kell hozzá sok idő, míg észrevesszük, hogy ez bizony szinte teljesen ugyanolyan, mint az első rész volt. Csupán a textúrák minőségét javították fel, és párat kicseréltek, még maga Fortune City, aminek egy komplett szórakoztató központnak kéne lennie, is leginkább csak egy újabb bevásárlóközpont hatását kelti bennünk. Ez persze nem is lenne annyira nagy baj, hiszen szerettük az első részt, jó volt az. De azok a változtatások, amiket az újdonság érzésének megteremtése miatt eszközöltek, nem igazán váltak be. Az ég világon minden időre történik, tulajdonképpen az egész játék másból se áll, csak abból, hogy fejvesztve rohangálunk fel alá, mint a mérgezett egerek, mert eleinte csak nehezen, később pedig már teljes mértékig lehetetlen módon leszünk csak képesek mindent megcsinálni, amit szeretnénk. Mert adott a sztori ugyebár, amikor különböző helyeken nyomozgatva célunk a nevünk tisztázása, majd a végső menekülés, de ezen felül ott lesznek a túlélők, akiket marha jó lenne megmenteni, ha már egyszer túlélték ezt az egész borzalmat, és persze minden egyes nap Zombrexet (zombivá válás elleni gyógyszer) kell vinni gyermekünknek, különben meghal szegény.  Majd előkerülnek mindenki nagy kedvencei, a pszichók is, akiknek a legyőzése igencsak nehézkes dolog, főleg ha nem ismerjük a módját, és főleg, ha az idő folyamatosan ott liheg a nagyunkban, egyfajta betontömbként nehezedve a vállunkra. 


Nincs más megoldás, sajnos választani kell. El kell döntenünk, hogy a történet, a túlélők kimentése, vagy pedig az önfeledt zombihent (és minden cucc összegyűjtögetése) lesz-e a célunk, mert minden egyszerre sajnos nem megy, egyszerűen lehetetlen. Kínunkat és elkeseredésünket az se fogja túlságosan segíteni, hogy a készítők úgy, ahogy van kihagyták a checkpointokat a játékból, ha bármi történik velünk, vagy lejár az időnk, nincsen második lehetőség. Bizony, vissza kell tölteni az utolsó mentett állásunkat, mint annak idején a ’90-es évek elején, amikor még a jó öreg PC előtt ültünk és "nyomogattuk az F5-öt". Sajnálatos módon, manapság az emberek nagyon leszoktak már erről, szóval könnyen lehet, hogy több órás játékunk és fejlődésünk fog kárba veszni csupán azért, mert belebotlottunk valami nagyobb akadályba, vagy éppenséggel lejárt az időnk.


Itt lép be a képbe a játék legbotrányosabb része, avagy a co-op lehetősége, mint olyan. Itt annyi mindent elrontottak, hogy azt se tudom, hol kezdjem a felsorolást. Legyen az első talán az, hogy ha az egyik játékos belép a menüjébe, vagy urambocsá’ meg akarja nézni a térképet, akkor bizony a másik játékosnak is megáll a játék. Ez így, 2010-ben, amikor az emberek már az öt másodperces töltési időt is soknak tartják, olyan szinten idegtépő, hogy arra szavak nincsenek. Apropó töltési idő: hiába hatalmas a bejárható terület, ha egyszer ettől leginkább csak a hajunk fog kihullani, hiszen minden nagyobb zónába történő belépéskor a töltőképernyőt fogjuk nézni, abból is azt a jó bő 3-4 perces fajtát, hiába raktuk fel a stuffot a vinyóra… rettenetes!


Ezzel nincsen vége ám! Ha egy co-op mecsben mondjuk elérkezünk egy pszichóhoz, és úgy döntünk, kimentjük az állást -hiszen semmi kedvünk nincsen az elmúlt két órát elbukni, ahogyan a szintlépéseinket sem-, akkor azzal a kellemetlen meglepetéssel fogunk találkozni, hogy minden mentés után kidobja a vendég játékost a program. Aki lyenkor elveszti minden egyes fegyverét is ami nála volt… jó, oké, rendben van, nem gond, ezt is meg lehet oldani, hiszen a bent maradt játékos felveszi a másik dolgait és visszahívja barátját újra a meccsbe. Igen, persze, csak éppenséggel a legtöbb esetben ilyenkor eldob minket a stuff egy hibaüzenettel, aminek az egyetlen orvosolható megoldása a kilépés, majd újrakezdés lesz. Még nem volt elég? Rendben. Akkor a következő finomság; történetesen az, hogy megmagyarázhatatlan okokból kifolyólag sajnos sebezzük a társunkat, ami egy olyan játékban, ahol a legnagyobb élvezet a tömegben való hentelés szokott lenni, nem igazán élhetjük ki magunkat, mert sajnos könnyen lehet, hogy a cimboránkat fogjuk tarkón csapni. Ez talán még nem is lenne akkora baj, ha mondjuk legalább egy boss fight alatt ki lenne kapcsolva ez a marhaság, de nincsen így. Egyszerre nem tudjuk csapkodni a bosst, mert akkor egymást is sebezni fogjuk, tehát egyet lépünk előre, és kettőt hátra.


Bizonyára vannak még olyan dolgok, amiket kihagytam, de gondolom ennyi is elég volt ahhoz, hogy lássátok, a játék rettenetesen félmunkának tűnik, és a bétatesztereket konkrétan be kéne dobni egy zombikkal teli arénába, hogy boldoguljanak maguk egy papírkéssel a zsebükben. Rettenetes, borzalmas, és valószínűleg az egész cím bukását fogja okozni ez a sok kellemetlenség.


A Dead Rising második része tipikusan jellemzi a Capcom jelenlegi üzletpolitikáját, aminek eddigi jeles képviselője a Lost Planet 2 volt. Ami a nextgen hajnalán hatalmas nagy címnek és élménynek számított, az ma már sajnos csak egy középszerű kategóriába sorolható termék. A Capcom ezzel sajnos nem törődik, egyedül csak a grafikát képes feljavítani a nagy címeinél, de minden más csak másodlagos. Hiába találtak ki remek fegyvereket, hiába élvezetes még mindig zombit hentelni, ha ennyire bugos egy játék, ha ennyire nem képes szinte semmi újdonságot felmutatni. Igazán példát vehettek volna egy Uncharted 2-ről, egy Metal Gear 4-ről, vagy éppenséggel a Halo Reach-ről. Megelőlegeztem neki egy hét pontos értékelést, mert abban reménykedek, hogy egy tapasszal meg fogják oldani ezeket a rendkívül bosszantó hibákat, de attól még az időre menő játékmenet, az igazi újdonságok hiánya meg fog maradni, ahogyan az is, hogy az emberek többségének nagy csalódás lesz ez a cím. Én úgy gondolom, hogy csak és kizárólag a hardcore rajongók lesznek elégedettek, mindenki más vagy a kukába, vagy pedig a bolhapiacra dobja ki legújabb szerzeményét…

Kapcsolódó cikk

58.
58.
Scal
Újabb cikk a Kapocstól amivel nem értek egyet. Pl. nincs checkpoint rendszer???? Hála az égnek :D Majd én mentek amikor akarok. A baj inkább az, hogy rohadt kevés mentési helyiség van, és ennél sokkal nagyobb bajnak tartom, hogy totál értelmetlen az rpg-s fejlődési rendszer, mert én nem dönthetem el mire adjam a pontjaimat.

Ezt leszámítva, három napja csak ezt zúzom. És egyébként meg lehet csinálni mindent időre, csak érteni kell hozzá ;)
57.
57.
peet666
Sziasztok!Segítségre volna szükségem leszedtem a Dead Rising 2 REPACK-ot és orosz a nyelv mit lehet csinálni hogy angol legyen vagy hol lehet a nyelvet beállítani?Kérem segítsen valaki!!!!
55.
55.
bledzer
engem a legjobban az mérgesít, hogy a kard amit felveszek 5O zombi után leamortizálodik. Kérdem én mien sz*r kardokat árulnak Fortune cityben?
53.
53.
adikas
Na én is belelendültem és nekem sokkal jobban adja a Left Deadnél főleg a fegyverarzenál.
49.
49.
DzsungelCsirke
A cikk által említett hibákat elfogadom és igazat is adok nekik, de kicsit negatív hangvételűre sikeredett a vége. Legalábbis PC-s szemszögből ez a Dead Rising 2 igenis kuriózum, és minden hibája ellenére kötelező vétel a zombiőrülteknek. a Checkpoint rendszer csak elsőre vészes szerintem, na és az időkorlát sem olyan idegesítő: Bőven lesz időnk túlélőket menteni ha jól csináljuk a dolgokat, és el kell fogadni hogy néha választani kell két küldetés között. Ami egyedül zavart az a pszichopata boss csata (csaták) erőssége: Megfelelő fegyver nélkül szinte lehetetlen legyőzni őket.
47.
47.
VIPD
a teszt alapján inkáb csak dlc(teszt (vélemény)kor veszem meg ha jo lessz:P
46.
46.
x360player
A Reach egy kiváló játék.Nem tudom, hogy miért a DR2 tesztben kell szidni.Akinek nem tetszik az ne vegye meg.Így járt.Ha valami nem testszik, akkor basztassunk mindenkit akinek tetszik?Szégyen amit itt páran csinálnak!!!!
DR2 nagyon tetszik, van benne kihívás+Én imádom a zombis játékokat.
Kyuubi: Rég láttalak ember.Látom te is a jó játékokat szereted. :)
42.
42.
Guppi
#34: "Na de kijaza Nándi?" XD
37.
37.
izomkukac
36.
36.
N360
#33. és #34. : Milyen Nándi?:)
Szubjektív a véleményem a játékról, a mi korunkban már nem vagyunk igazán befolyásolhatóak. Igaz,Peti?:)
35.
35.
<Capcom>
Az első rész újdonság volt,s bár voltak hibái sokan szerették.Ez most nem biztos,hogy elég lesz......
33.
33.
tjames
#32: Öregek vagyunk már az ilyenhez :)
Ugyen Nándi?
32.
32.
NECROSMOKE
Hát ez elég süket 1 játék.semmi értelmét nem látom ennek a hentelésnek.
31.
31.
Mortician
#29: Ez olyan, mint a korábbi Resident Evil játékokban az írógépek. Nincs ezzel semmi baj, az első részben se okozott soha problémát.
30.
30.
Kyuubi
#29: Persze, ugyanúgy van mint más játékokban, azzal a különbséggel hogy itt nem menthetsz bárhol, csak a WC-kben.
29.
29.
Chavez
#22: És ha teljesen kilépsz a játékból, lemez ki, lemezt be, akkor is használható a legutóbbi klotyós mentés? :)
28.
28.
Beau
Nekem a videók alapján nagyon tetszett.
27.
27.
Kyuubi
Szerintem az idei év egyik legjobb játéka. Imádtam az első részt, ez pedig egyenlőre úgy néz ki hogy még jobb is. Azok a bizonyos "frusztráló" dolgok pedig csak erősítik a játékmenetet. Lenne úgy bármi kihívás a játékban ha méterenként tudnál menteni, nem kéne sietni a küldetésekért, hanem tökölhetsz amennyit akarsz és simán meg tudnál csinálni mindent? Ez utóbbi ráadásul erősen lecsökkentené a játék újrajátszhatósági értékét. Egyedüli hiba a max a sok töltés, bár szvsz ez is teljesen elviselhető mennyiségű, az összes töltőképernyő csak pár másodperces. Én azt javaslom hogy aki vevő a stílusra és nem hátrál meg egy kis kihívástól, az mindenképp szerezze be.
26.
26.
N360
Ez a játék engem frusztál, sokat tölt,nem köt le... A mai játékdömpingben számomra ez egy felejtős darab, pedig sokféle stílusú gammát kedvelek.
Ez van srácok:).
25.
25.
bzsp
Jó lett a cikk, hibái ellenére sztem én is beszerzem a játékot :)
24.
24.
pjoco
#23: Így igaz! 3 percenkénti checkpointoktól agyvérzést kapok! :S
23.
23.
seci92
Ne sírjunk már a mentési rendszer miatt! A régi játékokban nem is lehetett menteni még is jó szórakozás volt. Nagyon elkényelmesedtünk a CoD 3,5 percenként lévő checkpointjaitól! :)
22.
22.
Daks
Lehet menteni a rötyin, én küldetés közben is szoktam használni (megölöm az ellenségek felét, mentek, keresek kaját meg fegyvert, mentek, folytatom a küldetést:))
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...