Warhammer 40.000: Space Marine teszt

  • Írta: Ca$h
  • 2011. szeptember 11.
  • space marine, teszt, warhammer, x360
Link másolása
Warhammer címbe kezdeni nem könnyű dolog, nem is csoda, hogy pár sikeres próbálkozástól eltekintve (Dawn of War-sorozat) a legtöbb a feledés szürke homályába merült. Viszont a THQ – Relic párosításban eddig még nem kellett csalódnunk, lássuk hát, milyen eredményt sikerült produkálniuk ezúttal…

Azok, akik egy kicsikét is tisztában vannak a végtelenül mély és meglepően alapos Warhammer-mitológiával, legyen itt szó az egyedülállóan zseniális táblás szerepjátékról vagy éppenséggel a szépirodalmi mélységekig elmenő regényekről (legfőképpen az Ian Watsonnak köszönhető négyrészes sorozatra gondoltam), azok pontosan tudják, mennyire nehéz ezt az egészet átültetni a játékok világába. Pedig igazából nem sok olyan történet létezik, ami ennél alkalmasabb lenne arra, hogy virtuálisan szórakoztasson minket. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy milyen genetikai változásokon esnek keresztül az űrgárdisták, mire alkalmassá válnak arra, hogy csatába mehessenek. Kerámiaötvözettel megerősített csontvázuk van, a testi- és izomerejük a sokszorosára lesz növelve, a gyomruk képes befogadni, megemészteni és elsajátítani más élőlények tudását, az agyuknak mindkét féltekéjét használják, melynek köszönhetően az egyik ébren van, míg a másik alszik, két szívvel rendelkeznek, hogy ha az egyik szívrohamot kap a másik még életben tarthassa őket, és még sorolhatnám a döbbenetesebbnél döbbenetes dolgokat. Igazából arra teremtettek, hogy nagy dolgokat vihessenek végbe; hőssé válhassanak, tökéletes táptalajt nyújtva egy játékhoz.


Ennek ellenére a legtöbb próbálkozás kudarcba fullad, mert szinte egyik cím se volt képes átadni azt a döbbenetes mélységet és végletekig kidolgozott történetet, ami naggyá teszi eme szerepjátékot. Hangulatban és látványban a Space Marine nagyon szépen teljesít. Az első pillanattól fogva magába szippant az a fantasztikus hangulat, ami a mitológia velejárója. Az orkok pontosan úgy néznek ki, ahogyan azt a táblás játékból már megszokhattuk, az űrgárdisták hatalmasak, monumentálisak, keményarcok. A csaták, amiknek részesei lehetünk, eleinte kissé egyszerűnek tűnhetnek majd és szinte csak úgy sikoltani fogunk az orkok számának megnöveléséért. Ehhez nem is kell sokat várnunk, hiszen a második fejezettől fogva már-már lehentelhetetlen mennyiségben fognak ránk rontani. A közel és távoli harcmodor kombinálását nagyon jól kitalálták a készítők, rettenetesen élvezni fogjuk. De sajnos idővel belefáradunk az újra és újra ismétlődő képességeinkbe, érezni fogjuk, hogy ennél sokkal több mozdulatot is beépíthettek volna.


Játékmechanikáját tekintve a cím a TPS-kategóriába tartozik, kicsit talán Gears-klónnak is lehetne nevezni, ha éppenséggel CliffyB nem pont a Warhammerből merítette volna a legtöbb ötletét. Ahogyan haladunk előre a történetben, egyre több speciális képességgel és egyre hatékonyabb fegyverekkel leszünk ellátva, és hamar rá fogunk jönni, hogy hiába vagyunk legyőzhetetlen harcosok, az ork horda olyan nagy mennyiségben tör ránk, hogy minden tudásunkra szükségünk lesz, ha életben akarunk maradni. Ritmikus sűrűséggel kell alkalmaznunk a kivégzéseket ahhoz, hogy életerőnket visszanyerjük, illetve nem árt minden egyes alkalommal kihasználni a Fury képességünket is, mellyel sokkal nagyobb ütéseket vihetünk be, illetve a célzó bal ravaszt megnyomva az időt is lelassíthatjuk a célpontok pontosabb leszedése érdekében, miközben még az életerőnk is növekszik. A fegyverek, amiket találnunk jók és hatékonyak, érdemes mindenkinek megtalálnia a legjobban hozzáillőket, mert bizony az orkok nagyon ügyesen támadnak, méltó ellenfeleink tudnak lenni, nem egyszer szorongatják meg a tökeinket, vagy visznek minket a dicső halálba.


Ez idáig nagyon szép, és gondolom kecsegtetőnek tűnhet mindenki számára. A gondok viszont akkor kezdődnek, mikor elég hamar elfogynak az új képességek, mikor egyre többen rontanak ránk és a kellemes hentelés kezd átmenni némi kétségbeesetten őrült, megszokott gombnyomogatásba, és a játék szinte teljesen elveszti a varázsát, mert már nem képes újat mutatni. A történet se tartozik sajnos a legjobbak közé, pedig elég lett volna csak valamelyik regény történéseit feldolgozni ahhoz, hogy jobb legyen. Azt se tudom, hogy miért pont az unalomig ajnározott Ultramarines-t kellett a középpontba helyezni, mikor vannak náluk sokkal érdekesebb és izgalmasabb klánok is. A főszereplő teljesen szenvtelen és unalmas, egy olyan ember, aki nem ismeri az űrgárdisták történetét, a múltjukat, a könyveket vagy a szerepjátékot, képtelen lesz vele azonosulni. Egyszerűen csak végighenteljük az egész játékot olyan 6-7 óra alatt, és ezek után könnyen a feledés homályába merülhet az egész.


Ennek elkerülésére szokták kitalálni a co-opot és a multit ugyebár. A co-opra, mint lehetőségre, sajnos még várni kell pár hónapot, ami miatt könnyen lehet, már mindenki Gears of War 3-azni fog, ezzel amolyan porfogó szerephez juttatva jelen tesztünk alanyát. A Horus-féle eretnekség (amikor az űrgárdista klánok fele elárulva a császárt a káosz szolgálatába ált) tökéletes táptalajt nyújt egy kis multizáshoz. Sajnálatos módon azonban csak két típusú játékkal tudunk nyomulni, az egyik klasszikus deathmach, a másik pedig a területfoglalós és megtartós fajta. A szintlépéses, kasztos, perkes rendszer nagyon jól működik és meglepően kellemes csatákat tudunk vívni az online közösséggel, egészen addig, míg pár nap alatt bele nem ununk. Sajnálatos módon ez van a legtöbb játékkal, aminek nem Call of Duty, Battlefield, Gears vagy éppenséggel Halo a címe.


A Space Marine egy nagyon kellemes, közepesen jól teljesítő cím. Látszik rajta, hogy ez csak valami nagy dolognak a kezdete, sokat kell még csiszolni rajta ahhoz, hogy igazán emlékezetes AAA-kategóriás cím lehessen belőle. Én személy szerint élveztem, még ha kissé bele is fáradtam a végére, de azért még izgatottan várom a folytatást, mert kezdésnek nem volt olyan rossz!

Kapcsolódó cikk

35.
35.
boti555
hali hol lehet megvenni a játékot mert nem szeretném steam on megveni 13k ért!
34.
34.
Cinismo
#32: Most adják ki újra az egész sorozatot részenként. Egyelőre még csak az Inkvizítor jelent meg.

A kritikával egyetértek. Hangulatos, szép játék, de többet is ki lehetett volna hozni ebből az igen gazdag univerzumól. Az Ultramarinokért külön fekete pont. Space Wolves, Dark Angels... csak hozzá tettek volna a hangulathoz.
33.
33.
Ca$h
1. Inkvizítor
2. Űrgárdista
3. Harlequin
4. Káosz Gyermek
32.
32.
dopti
#31: ez a trilógia egy könyvben... sajnos már nem nagyon lehet kapni, max használtan 10k-ért ;)
31.
31.
Exinor
#28: Én is úgy tudom, hogy az inkvizitor trilógia, de szerintem ez szeretne lenni a "sorozat 4. kötete".
http://www.alexandra.hu/scripts/cgi/webshop.cgi/GetBook?ID=EHSCNYUBYOCNIJOTZCPQVABOCHFPCFQCAHVWEXDEJN&UserID=&Page=1&SrcWord=WARHAMMER&SrcField=sfMegNev&SrcOrder=oMegnev&KatKod=BDC&BookID=168151&GotoBook=True&LastDays=7&TabSheet=book&SessionID=2E031B2DE374F98D2916A66210D6EC247E2HVBDDLHXZMFNEHPICERRBDWBHYGCIJWETJTOCZWB9F1958A19A63A9F5A482776A1124E8A3B5180696058E80C75392880834B0FA6CDB45D7B&CBStock=CHECKED&SrcOrder=o
30.
30.
RewmacIcon
Az a gond, hogy ez a játék ordít egy fejlesztési rendszerért meg némi nehézségi optimalizációért, de amúgy rendben van. Kellemes darab.
29.
29.
General Bobby
#20: Sok féle megnevezése van gondoltam a legáltalánosabbat mondom meg h nem bonyolítsam túl, mert pl lehet még "The God Emperor of Mankind" stb.
28.
28.
dopti
"legfőképpen az Ian Watsonnak köszönhető négyrészes sorozatra gondoltam"
kérdés: melyik a 4.? Az Inkvizítor trilógiáról tudok. (épp olvasom és szeretném tudni melyik a 4. rész, nem trollkodás)
27.
27.
KD
aszongyák az okosok h a co-op dlc ingyenes lesz, nagyon remélem
26.
26.
Skyer
#25: Sajnos most már nem, ezt így a végére elfelejtettem odabiggyeszteni.
25.
25.
Skyer
Felettébb jó játék lenne HA PC-re nem egy taliga fossal megegyező portot csináltak volna. Marhajó játék, xboxon. Ami eléggé elszomorít, hiszen a DoW az igencsak pc orientált volt eddig. Sajnos.
24.
24.
Netsu
#23: Az értékelő doboz alatt van egy olyan, hogy "Kapcsolódó anyagok". Ott látni fogod a játék nevét kékkel. Arra kattints, majd látni fogsz néhány kis négyzetet. Pipáld ki a "megvan nekem" elnevezésűt, és kész.
23.
23.
SzijBence
Mondjatok meg legyszi h kell gameket kirakni a profil/jatekaim-ba.
21.
21.
SzijBence
Nagyon jó game, méltó a könyvhöz.
20.
20.
Darox
#16: Legtöbb helyen Istencsászárnak nevezik magyarban, de angolul is van mikor azt mondják hogy God Emperor.
19.
19.
The Lone Drow
Számomra az év egyik meglepetése a Deus Ex 3 mellett. Ettől nem vártam sokat, de a demó olyan szinten meggyőzött... Szóval, amint lesz rá keret, biztos vétel lesz.
18.
18.
#9: A snipert és a rakétást le kell rohanni és szétzúzni az agyát ebben a játékban :D Ez erről szól! WAAAAAAAAAAAAAGGH!!!!!!!!! Kár hogy nem lehet orkkal menni basszus :D
17.
17.
Dercsi
Jó játék, van benne kihívás,henteles, taktikázás, szép a grafikája van, nekem a sztori is bejött.
Kedves Cash:"A főszereplő teljesen szenvtelen és unalmas" Hát még szép!!! Jó hogy nem egy vigyorgó rózsaszín cuki cuccban rohangáló főhőst kapunk...Az hogy rezzenéstelen arca van emberünknek, ebben az univerzumban sztem meg tök normál.

A gém szerintem: 8,5
16.
16.
General Bobby
#15: Igen Császár a magyar megfelelője és "The Emperor protects us."
15.
15.
wildláma
#14: hát igen egy Space Marine nem fog bemenni egy fedezék mögé, mert az Emperor (Császár??? vagy mi a magyar megfelelője?) védi őket, és a hitüket nem törheti meg semmi, csak a gyengéket a káosz uralma
14.
14.
shatterhand
#13: na meg hogy nézne ki egy space marine fedezék mögött bújkál?

Ezt a játékot sokan felületesen értékelik.
13.
13.
Netsu
Szerintem baromi jó ez a játék, a Gears első részét oda-vissza veri. Sokkal több a lehetőség, az eszköz, a változatosság ebben. A Gears of War 1 annyiból áll, hogy bemész a fedezékbe, kilövöd az ellenséget, mész tovább, bemész a fedezékbe, kilövöd az ellenséget mész tovább..... és ez így a játék végéig. Kihívás gyakorlatilag nulla, legnehezebb fokozaton sem kell nagyon megerőltetnie magát senkinek. A Space Marine ehhez képest már Normal fokozaton is képes taktikára, és néhány helyen izzadásra kényszeríteni az embert. Kimondom: Ehhez a játékhoz képest a Gears 1. része SZAR! (Mondjuk egyébként sem egy nagy durranás, de a Space Marine mögött elbújhat.)

[A többi Gearsről konzol hiányában nem tudok nyilatkozni.]
12.
12.
pierre le fou
#9: mert azok a mai A katos játékok annyira izgalmasak lennének. sajnos a nagy körítés és marketing mellé nem sok valóban értékes cuccot kapunk. pl egy mass effect 2, ha a sztorivonalat nem vesszük, sem nyújt sokkal nagyobb játékélményt, mint a space marine, amit szintén csalódásnak tartok. nem rossz, de igazi, maradandó tartalmakat nem hordoz magában.
10.
10.
felegyi
#7: Nyersen fogalmazott de teljes mértékben igaza van... használj vesszőket! Nem volt rossz amit írtál, részben egyetértek vele de tényleg felér egy agytornával mire elolvassa az ember az ilyesfajta "jegyzeteket"...

A játék meg fenomenális, tényleg élvezetes... 4. Chapternél tartok, pihentetem estig :)
9.
9.
Gariss
Eddig csak a Dawn of War 2vel játszottam ami hatalmas csalódás volt, de ezzel a játékkal sikerült valamelyest kiengesztelniük. Amit hiányoltam az a fedezékrendszer (sniperek és rakétások ellen különösen), a hangok monotonsága (kb mindig ugyanúgy reagál az ellenfél csata közben) és a táj változatossága. Mindenesetre két A kategóriás játék között ideális.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...