Borderlands 2 teszt

  • Írta: Ca$h
  • 2012. szeptember 26.
  • borderlands 2, teszt, x360
Link másolása
Szóval hallani akarsz még egy jó történetet, mi? Egy frankó sztorit Pandoráról, amiről már tudod, hogy igenis létező hely. Egy újabb fejezetet a kincsvadászokról és a legendás Vaultról. Történetünk óta csak öt év telt el, de ennyi bőségesen elég volt ahhoz, hogy a söpredék újra szaporodjon, a mocsok újratermelődjön, és hogy a végtelen számban jelentkező kincseket megint felfedezze valaki.

Történetünk ezúttal Jóképű Jackről szól, aki elfelejtette, mit jelent a határvidéken uralomra törni. Sokan próbálták már, pár napnál tovább senki se húzta…

A Bioshock óta a 2K a minőségi és rendkívül különleges FPS-játékok védjegyévé vált, olyan címeket köszönhetünk neki, mint a Bioshock, a Darkness, a Borderlands, és a Spec Ops: The Line. Pár apróbb bakitól eltekintve szinte sose lőttek mellé. Egyértelmű volt, hogy a zseniálisan összerakott Borderlandset folytatni kell, hiszen ki látott még olyat, hogy egy alapvetően akció FPS-be Diablo-szintű lootolást és vérprofi RPG elemeket rakjanak?! 


Ezt a vonalat a második részben is folytatta a fejlesztő a Gearbox, sőt még bővített is rajta. Hiszen nem elég hogy a fellelhető véletlenszerűen kisorsolt fegyverek számát a sokszorosára növelték a srácok – ezúttal valahol milliárdos nagyságrendben kell gondolkozni –, de még a fejlődési rendszert is tovább tápolták, hiszen a megszokott kaszt szerinti szakosodáson kívül – itt a képességfára gondolok – kapunk egy új rendszert is. Mégpedig a „tökösség” (badass) tokeneket. Ennek annyi lenne a lényege, hogy a kihívások különböző szintjeinek teljesítéséért érméket kapunk, amiket beváltva, ha minimális szinten is, de képesek leszünk a statisztikánkat növelni. Legyen itt szó célzásról, sebzésről, pajzstöltődésről, vagy éppenséggel az életerőnk mértékéről. A növekedés minimális – fél, illetve csak egy százalékos –, de a későbbiek során, ha már komolyabban ráfekszünk a kihívásokra, egész szép plusz százalékokat tudunk elérni. 


A képességfát továbbgondolták, jóval több skillel fogunk találkozni, melyek újfent ötös szintig gyúrhatóak. Megtehetjük, hogy kifejezetten csak az egyik vonalat fejlesztjük, vagy éppenséggel mindenbe belekóstolunk egy kicsit, és megpróbálhatunk egyfajta vegyes-felvágott lenni. A második részben is négy kaszttal fogunk találkozni, melyek nagyjából ugyanazok, mint voltak, csak kicsivel továbbgondolták őket. Mindenki nagy kedvence, a Sirén megmaradt, csak a képességei lettek kicsit mások, a Soldierből pedig Commando lett, és továbbra is lőtornyokkal mahinál. A Vadász helyett kaptunk egy szamurájkardos bérgyilkost, akinek a közelharc, illetve érdekes módon a távolsági sniper puskák a specialitásai. A puszta kézzel gyilkoló Berzerkerből pedig Gunzerker lett, aki ugyancsak a két kezét használja, de ezúttal puska is lesz már bennük. A képességekből kristálytisztán látszik, hogy a készítők nagy becsben tartották a rajongók kívánságait, és ennek megfelelően igyekeztek létrehozni a tökéletes osztályokat a kasztokon belül, ami szerintem maximálisan sikerült is nekik.


A játék legfőbb célja még mindig az lenne, hogy összehozzunk egy négyjátékos co-op meccset, ahol egymást tökéletesen kiegészítve felejthetetlen élményekben lesz részünk, arról nem is beszélve, hogy ilyenkor ellenfeleink jóval erősebbek, éppen ezért sokkal ritkább fegyvereket dobogatnak el nekünk, és ilyenkor még a sarki köpetet feltúrva is előfordulhat, hogy egy igazi nagy kincsre lelhetünk, szóval érdemes nyitott szemmel járni a vidéket. A co-op játékhoz egy könnyen kezelhető és átlátható Halo-szerű lobbyt hoztak nekünk létre, aminek köszönhetően rögtön látni fogjuk online barátainkat, hogy milyen karakterrel tolják, milyen szinten vannak, és hogy éppen hol tartanak a sztoriban. Szóval ennél könnyebben már nem is tudnánk csatlakozni hozzájuk. Abban az esetben, ha nem akarjuk csoportosan tolni, az egyjátékos élmény is sokat fejlődött, a készítők igyekeztek az unalomba fajuló egysíkú küldetéseket jóval izgalmasabbá és változatosabbá tenni, ami szerintem ugyancsak sikerült nekik. Igaz, a fanatikus mellékküldetés-vadászatba sajnos így is bele lehet egy kicsit fásulni, ilyenkor érdemes visszatérni a sztorihoz, ahol már jóval viccesebbek és izgalmasabbak az események. Gondoljunk csak minden idők legaranyosabb és legviccesebb, szinte játékos Oscart érdemlő Claptrap-robotokra, akik visszatértek, és aranyosabbak mint valaha. A tőlük kapott küldetések igazi fénypontjai a játéknak, nem szabad kihagyni egyet sem. 


A játék grafikája eddig is nagyon különleges és egyedi volt, de ezúttal hatalmas minőségi fejlődésen ment keresztül. Sajnos ez konzolon nem olyan szembetűnő, maximum csak akkor, ha újra berakjuk az első részt összehasonlításképpen. Viszont egy izmosabb PC-n olyan szinten fel tudjuk tolni a részletességet, hogy szinte belevakulunk a látvány által nyújtott gyönyörökbe. Sajnos a beígért továbbfejlesztett AI-val nem voltam nagyon megelégedve. Igaz, hogy ellenfeleink okosabbá váltak, de ez annyiban jelentkezik, hogy a folyamatosan felénk rohanás helyett mondjuk előtte elvetődnek oldalra egyet. A fedezékbe vonulást, bekerítést, célzást, meg ilyeneket felejtsétek el, majd talán a harmadik részben. 


A Borderlands második fejezete hibátlanul hozta azt a fejlődést, amit egy folytatástól elvárhat az ember. Hallgattak a rajongókra, hallgattak a kritikákra, sokat csiszoltak a már eleve nagyon jó játékmeneten. Én még azt is el tudom képzelni, hogy ellenfeleink AI-ján direkt nem javítottak olyan nagy mértékben, nehogy véletlenül túl okosak legyenek. Ki tudja, mert igazából nem is számít. A Borderlands 2 egy igazi mestermű, apróbb gyermekbetegségekkel, amik olyan aprók, hogy csak egy szőrösszívű teszter foglalkozik velük, a játékosok nem fognak.

55.
55.
DON GONDOCS
Online hatalmas élmény játszani, de egyedül nem kezdenék neki.
54.
54.
xxxgamer4ever
Huhh, csak magam tolom ahogy az elsőt is de nem tudom megunni még így sem...
Én nem tudok rosszat mondani a játékról, a kisebb hibáit velem bőven feledteti a játékélmény, az első része is ott volt a toppon de ez rátett még pár lapáttal arra is.
Egész napokat voltam el vele, csak azok a részek akasztottak ki ahol alig alig tudtam mit kezdeni a bossokkal, vagy ahol 2-3 oldalról jött rám az ellen és nem találok fedezéket a közelben.... Amikor sniperral criticalozok hát az valami óriási számomra, nem is tudom leírni mit érzek akkor....
No most jön az hogy ráfekszem a másik 3 kasztra is, :D közben sűrűn könyörgök a tesómnak hogy jöjjön már egy kis co-op mókára... :))
52.
52.
Connor
szerintem ez az 1ik legjobb Fps (persze nemcsak ) ami megjelent 2012ben, persze még van 2hónap. Fikázzák h rajzolt-.- a stílusához tökéletesen passzol ez a grafika
ZerOval végigvittem 2x, nehezebb szinten is.
Nagyonjó játék.
50.
50.
penyasz
Kezd uncsi lenni igy már 15-ös szinten elején tényleg nagyon jónak tűnt de túl sokat nyomtam és uncsi
47.
47.
2pacal
Ez nem a frag vadász cyber fighter COD-os,BF-es barmoknak való...
42.
42.
MrViolent_Butcher
Ezzel a játékkal még mindig csak egy baj van számomra: egyedül halál unalom az egész.
41.
41.
Macifasz
#19: 25 éves létemre játszom vele, és amikor elkezdtem, 3 és fél óra folyamatos játék után álltam fel először előle. És nem azért, mert egy gyerekes idióta vagyok, akinek alacsony az IQ szintje. ;-) :-P
40.
40.
NinjaNorb
Nem értem miért pont az ai-t hozta fel negatívumnak amikor van csomó új fajta ellenfél boxon játszom a ranged ellenfelek nálam érdekes módon használnak fedezéket banditáknál pl a nomádokat célszerű kilőni először mert kordinálják a többieket robotoknál meg a kis botok folyamatosan javítják a sérülteket már 2 játékosnál is tök jókat lehet taktikázni pl 1 commando+siren párossal 1be ez annyira nem jött ki mint itt sztem
38.
38.
metercsiken
Már elég rég óta megvan az első része, de még azt sem vittem végig.
Valahogy olyan játéknak tartom, amivel baromi jó játszani, de elég hamar meg is unom.
Aztán egy idő elteltével újra,és újra előkeresem! : )
Szóval, ami biztos, hogy ez a rész is meglesz, max nem pörgetem ki azonnal! : )
36.
36.
givi6
100 IQ felett nem ajánlott, ezt lehagyták róla ! :)
35.
35.
Onegesius
zseniális játék... iszonyat jó
32.
32.
DON GONDOCS
Párdon #30, Ez a játék tökéletesen kikapcsol és coopban igazán élvezetes.
31.
31.
DON GONDOCS
#30: #16 #17 neked se legyen gyereked -.-
30.
30.
wardprod
29.
29.
DON GONDOCS
Kötelező vétel a stílus rajongóinak, aki szereti ezt a témát fps belül az bisztos nem fog csalódni. Aszt kaptuk a játéktól amit egy ilyen címnél elvárunk. Innovatív, izgalmas, szórakoztató
28.
28.
mestermagyar
#24: (De a bf 3 kimondottan nem single kampányra koncentrál, nameg inkább a látvány miatt készült, és ezért nagyon élvezhetö)
27.
27.
barackostej
csak nekem tűnik kicsit rövidnek ez a teszt?
26.
26.
ViktorG
A tesztre visszatérve díjat érdemelne...kár hogy nincs se pcm sem egy modernebb konzolom :(
25.
25.
traumraise
igen és jön az hogy ki mit szeret. engem pl az fps-ek story része untat és nem is érdekel. Ha egy játéknak nincs értelmes online része, általában szóba se jöhet.
24.
24.
shatterhand
#20: lassan 40 leszek, de az bordewrlands féle stílus messze az egyik leg élvezetesebb.

én se értem mi köze a kornak egy játékhoz. A hiper modern élethű fps nem feltétlen élvezetes is (bf3 kimondottan az egyik legszarabb sztorival rendelkezik).
23.
23.
Fronter
#20: Így van, az egy nagy általánosítás, hogy aki játékokkal játszik az mind fiatal, gyerek. Ezt sok magyartól hallani. El sem tudják képzelni, hogy 40-60 évesen vagy még idősebbek is játszanak a játékkal.
Csak egy példa:
http://www.youtube.com/watch?v=Gy1zDBW_UAw
21.
21.
traumraise
#20: kinek ez kinek az :) nekem pl ha egy játék lövölde akkor az katonai jellegű legyen, mint a BF vagy COD vagy Arma. Talán ezért nem jön be mert nagyon fantazy. Ettől még lehet jó game annak akinek ez jön be.
20.
20.
Scoo
Ahan. Csöppet hülyék vagytok, már bocs. Légyszívesen ne általánosítsatok! Mi a fenéért is lenne ez gyerek játék?! He?!

Bazzeg, én 32 vagyok (lakáshitellel, feleséggel, csak hogy lásd normális ember vagyok), akikkel játszok azok is 25+ évesek!!!

Rohadtul nem értem, hogy ez a játék miért gyerekstuff? Mert rajzfilmszerű a grafikája????

Egyébként felesleges kiakadnom. Szerény kis kisebbség vagytok. A legtöbb cikkíró 90 pontot adott a játékra. Szóval veletek van a baj!

Hehe :P
19.
19.
traumraise
#18: az egy törvény által előírt figyelmeztetés az agresszív, véres játékmenet miatt de attól még nagyjából 18 felett ritkán köt le embereket. persze biztos van akit..
15.
15.
Ector
Egyik legjobb game!!! 4es coop az igazi, habár only HS azt fekszenek is :P
Ez a Goliath igen hasznos új AI, mert miután lelövöd a fejét szétkapja neked a tábort, utána kinyiíod azt area clear xD
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...