The Incredible Adventures of Van Helsing bétateszt

  • Írta: zoenn
  • 2013. március 16.
  • bétateszt, pc, the incredible adventures of van helsing
Link másolása
A magyar Neocore Games továbblépett Artúr király mondakörén, s Kelet-Európába rakta át legújabb játékának helyszínét: a Kárpátok erdőségeiben, legendákból ismerős szörnyszülöttekkel gyűlik meg a bajunk.

Abban egyetérthetünk, hogy Hugh Jackman nem volt valami kraftos szörnyvadász az üdítő, ámbár vizezett koktélra emlékeztető mozifilmben, holott Bram Stoker karakterében van annyi potenciál, hogy a popkultúra egyik prominens személyisége legyen, legalábbis egy videojátékban biztosan. Nos, hazánk fiai és lányai két King Arthur: The Role-playing Wargame-et a hátuk mögött hagyva megvetették a lábukat az akció-szerepjátékok talaján is. Holott az első reakciók alapján némileg rossz szájízzel tekintettünk a PC-re és Xbox Live-ra érkező produktumra: suhanc és lányos főhős, megveszekedett ragaszkodás a Diablo hagyományaihoz. S mit tett a Neocore? Közösségi nyomásra lecserélte a főhőst egy laza Van Helsingre, akinek halálos egysorosait hallgatva lefordulunk a székről döbbenetünkben. A rejtélyes fickó nem kevés cinizmussal nyugtázza a tényt, hogy minden ős-öreg tölgy mögül tucatnyi vérfarkas tör az életére.


A fejlesztők jóvoltából szert tettünk egy korai előzetes verzióra, így pár óra erejéig kipróbálhattuk a The Incredible Adventures of Van Helsinget. Bevalljuk, elsőre kicsit szkeptikusan fogadtuk az alkotást (így jár az, aki az önjelölt megmondó-emberekre hallgat), hiszen egy Diablo III és a Torchlight II után szinte az öngyilkossággal ér fel egy hasonló kaliberű produktum. A műfaj tehát telített, azonban hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a cuccnak igenis van keresnivalója a piacon. A mechanika kellemes és jól használható, a hangulat pedig tényleg a helyén van – s e két együttható már bőven elég a sikerhez. Ráadásul már az első percekben szembesültünk azzal, hogy a kihívással sem áll hadilábon a „mi kutyánk kölyke”.


A betöltés után máris az akció sűrűjébe csöppenünk: helyi banditákkal és farkasokkal harcolva próbáljuk elérni a falut, ahová a küldetésünk szólít. Persze a helyi gazfickók felrobbantják a továbbjutást jelentő hidat, így viszonylag nagy kerülővel abszolválhatjuk a küldetést. Egyébiránt a XIX. században járunk, s a korszakot nem kevés misztikum és legenda járja át. A Kárpátok hegyei közt, a végtelen erdőkben megannyi vérfarkas, ruszalka és szarvasfejű rémség tanyázik, akik állandóan a békés szántóvetők életére törnek, s olykor még a városokat is előszeretettel ostromolják. Az áldatlan helyzet hősért kiállt, s az meg is érkezik becses személyünk, Abraham Van Helsing fia, a Rejtélyes Idegen képében. Foglalkozásunkat tekintve démonvadászok volnánk, s jó pénzért cserébe, vagy pusztán a jóindulattól vezérelve segítünk a bajba jutott elesetteken. A játék világa összetéveszthetetlenül gótikus-noir jegyeket visel magán, s a fejlesztők nem titkoltan Bram Stoker: Drakula című regényéből ismerős mítoszokra építkeztek. Vámpírok, alakváltók, elfeledett történetek teremtményei elevenednek meg a képernyőkön és mi megöljük őket, mert így van rendjén. 


Szerencsére társunk is akad a bájos Lady Katarina személyében, aki nem csupán kellemes társalkodó partner, hanem a harcban is jó hasznát vesszük azon képességének, mellyel lidércalakban tizedeli az ellenséget. Ráadásul tulajdonságait és képességeit is módosíthatjuk, ami egy asszony esetében hallatlanul hízelgő opció a férfiember számára. Van Helsing kalapja még a legádázabb csatákban is a helyén marad, s a játékmenetbe kényelmesen belerázódunk. A kardok mellett jó barátaink még a különféle lőfegyverek is: a duál pisztolytól kezdve, a masszív puskákon át egészen a távcsöves alkalmatosságokig. Az akciót felülnézetből követhetjük – egy közeli és egy távoli kameranézet segítségével. Kattintanunk kell az előrehaladáshoz és a harchoz is – nincs ebben semmi rendkívüli. Hamarjában szembesülünk azzal a ténnyel, hogy gyakran irtózatos túlerővel akadunk össze: amikor a fél képernyőt elfoglalja egy nyüszítő vérfarkas-horda, mi pedig egy szál pisztollyal próbáljuk őket feltartóztatni, rögtön megáll bennünk az ütő. Az végképp a The Incredible Adventures of Van Helsing mellett szól, hogy a kihívással sem áll hadilábon. Ugyan a gyorsbillentyűkkel számos segítséget elérhetünk, sokszor még az is kevés a többszörös túlerőben lévő ellenfelekkel szemben. Az eszetlen vagdalkozás még könnyebb szinteken sem vezet semmire - nyakló nélkül a gyógyitalt sem hörpölhetjük -, így fontos a megfontolt taktika.


Ha sokadik próbálkozásra is fűbe harapunk, rájövünk arra, hogy valamit rosszul csinálunk. A pontos helyezkedés életmentő lehet és igyekezzünk folyamatosan mozgásban maradni, amíg magunkra nem szedünk némi tapasztalatot. Az elején gyorsan fejlődünk, a testi fittség mellett érdemes a szerencsére és az akaraterőre is áldozni pontokat, hiszen a délceg kurafi szakterülete a mágiára is kiterjed. A távolsági fegyvereket pedig az ügyességünk mértéke befolyásolja. A szüntelen vérontás soha nem válik monotonná, hiszen a kiterjedt képességfa megannyi játékstílusnak teret enged. A Neocore munkásai két kézzel szórják a megszerezhető képességeket, több elágazáson keresztül: külön táblát kaptak a kardok és egyéb közelharci fegyverek, a lőfegyverek és a mágikus tudományok is. Nagyobb sebzést, vagy pontosabb lőporfalókat szeretnél? Nem akadály! Szintlépésnél nem fogják úgy a kezünket, mint a Blizzard legutóbbi próbálkozásában, hanem régi és bejáratott módszer szerint nekünk kell elosztanunk a felhasználható pontokat. Értelemszerűen az összes módszert még nem tudtuk kipróbálni, de ha a balanszba nem törik bele a Neocore bicskája, tényleg olyan Van Helsinget alkothatunk meg, amilyet csak szeretnénk. Csupán kísérleteznünk kell.


A terep nem csupán a szemünknek, hanem a felfedezés élményének is kedvez. Hegyi szerpentinek, sűrű erdők, napfényes tisztások, sziklás lejtők és csobogó patakok mentén visz az utunk. A játéktér lineáris szakaszokból, szűk, macskaköves utcákkal és sikátorokkal tarkított városokból, valamint nyitott vadonból áll. Utunk során jó pár NPC-vel találkozunk: bajba jutott kereskedőkkel, akiket elkísérhetünk biztonságos helyre, nótás kedvű vándorcigányokkal, de a városban is munka után nézhetünk, miután megleljük az elkóborolt polgármestert. Az erdei vadon még nappal is elég félelmetes: bármerre mehetünk, nem vagyunk a kiszabott útvonalra kényszerítve, keresztül-kasul bejárhatjuk. Néhány mobnak létezik combosabb változata is, s nem mindegyikük rohan felénk esztelenül, olykor távolról szórják felénk az áldást. A korai bétában egy vérfarkasvackot is megtisztíthattunk, s az is kiderül, hogy nem az erdő rémei jelentik az igazi veszélyt…


A kezelőfelület átlátható, minden a helyén van, s egyedileg állíthatjuk össze a leggyakrabban használt kombókat is. A megölt ellenfelek rengeteg hasznos cuccot dobnak, de a helyi kovácsmesternél egyedileg összerakott fegyvereket és páncélokat is készíthetünk a megszerzett összetevőkből.  Egyedüli fájó pont, hogy a kurzorbillentyűkkel hátrálni és egyidejűleg célozni szinte lehetetlen vállalkozás – pedig szükség van rá, ha nem akarunk közvetlen konfliktust. Grafikai oldalról nézve a The Incredible Adventures of Van Helsing pazar képet fest és könnyedén maga mögé utasítja a nagynevű konkurenciát is. A saját fejlesztésű motor jól vizsgázott, tűéles textúrákkal, káprázatos effektekkel és remek karaktermodellekkel találkoztunk. A természet szépsége egyedülálló, az éjszakai fényektől és árnyékoktól könnyedén borsózik a hátunk. A szinkronszínészek beleélése elsőrangú, nem túlzó, ízes beszédet hallunk - Van Helsing és Katarina dumái hiába szarkasztikusak, tudjuk, hogy ugyis egymásnak esnek az egyik félreeső bokorban. A menü dallama barátságos, ám amint beindul az akció, az aláfestés dinamikussá válik.


Bár még egy korai változattal játszhattunk, s korántsem láttuk a játék végleges képét, nyugodtan kijelenthetjük, hogy kár volt tartani a The Incredible Adventures of Van Helsingtől, hiszen a Neocore Games zseniális atmoszférát teremtett a kelet-európai mondavilágból, megannyi vámpíros és vérfarkasos történetből merítve, melyekkel erdélyi nagymamáinkat riogatták a trollkodó szüleik. Ráadásul az unalomig ismert sztereotípiák mellett egyedi bestiákat tálaltak nekünk, Borgovia fenyvese pedig ideális játszótér minden démonvadász számára. Az idei év egyik sikervárományos akció-RPG-je lehet, s joggal bizakodhatunk a pozitív nemzetközi fogadtatásban. A játék még idén napvilágot lát PC-n és Xbox Live-on.

Kapcsolódó cikkek

15.
15.
sebtapasz
A leírtak alapján nagyon jónak ígérkezik, de azért kíváncsi leszek a végeredményre....
14.
14.
kamgecam
#13: Elég szomorú hogy így látod.
Függetlenül attól hogy magyar vagy nem magyar,
ez egy minőségi termék,és nincs szüksége arra hogy fényezzék.
(hangulatban már most jobb mint a nagy diablo 3...)
...:http://blip.tv/angryjoeshow/van-helsing-aj-interview-6200276....
13.
13.
daenath
Nekem sehol nem tunik fel a "pazar grafikaja" mivel nem is az, ez egy kozepszeru akciojatek izometrikus felulnezetbol, semmivel se tunik ez jobbnak mint a Lara Croft and the Guardians of Light, se tobb se kevesebb, de hogy nem egy "idei év egyik sikervárományos akció-RPG-je" az mar tuti. Csak azert mert magyar fejlesztes ez semmivel se jobb mint tarsai, de hat mindenki a sajat termeket`fenyezi nemde?
11.
11.
giga321
10.
10.
hedzsooo
#6: Csekkold a FB oldalukat, ott még rengeteg képet talizhatsz a játékról, v. az én blogjaimra is rákereshetsz akár, szerintem elég pofás játék lesz, bár ehhez a próbaverzióhoz sajnos nekem nem volt szerencsém, de pl. a játék zenéje is nagyon bejön, amit eddig hallhattam legalábbis belőle.
9.
9.
kgeri321
Végre itt egy jó kis magyar játék!
Biztos kipróbálom már csak azért is mert magyar;)
8.
8.
kamgecam
Bárcsak jönne ps3-ra is!
Komolyabb hangulata lesz mint a diablo3-nak!
Hajrá magyarok! :D
7.
7.
Cseszneki
Legalább valami értelmes játékot csinálnának már a magyar fejlesztők
6.
6.
slawter
Jónak néz ki, bár remélem, hogy hangulatosabb páláyk lesznek ,mint amik a képeken vannak.
5.
5.
balint23h
Jahj csak ez a japános képivilág. Annyira próbálnám ennek ellenére is szeretni de nem tudom. Ez sajna annyira távol áll az ízlésemtől...:S
4.
4.
Jared
3.
3.
Shannaro
#2: Szerintem nem csak éledezik, legalábbis a fent leírtak alapján egy nagyon jó játékot hoztak össze. Szerintem én is teszek vele egy próbát.
2.
2.
lackosor6
Tuti kipróbálom! Jó tudni, hogy azért a hazai játékgyártás is éledezik, fejlődik! :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...