The Incredible Adventures of Van Helsing II bétateszt

  • Írta: zoenn
  • 2014. március 31.
  • bétateszt, előzetes, the incredible adventures of van helsing ii
Link másolása
Borgova városa ostrom alatt áll, a híres szörnyvadász, Van Helsing szervezi meg a védelmet, ám az ellenség a végtelenségi kitart. Rövid kóstolót kaptunk az The Incredible Adventures of Van Helsing II-ből.

A magyar NeoCore Games kétségtelenül hazánk egyik legelismertebb stúdiója napjainkban. Mondjuk egy kezünkön meg tudnánk számolni a nemzetközileg is elismert csapatokat, de a NeoCore biztosan köztük lenne. Két King Arthur RTS után akció-szerepjáték fejlesztésébe vágták a fejszéjüket, s bebizonyították, hogy a Diablo III-on és a Torchlight II-n túl is van élet. Hamisítatlanul kelet-európai produktum lett a The Incredible Adventures of Van Helsing, nagy kanállal merített az erdélyi mitológiákból, s pont ezért ízlett annyira a szittya közönségnek. Sajnos az Xbox 360-as verzió nyomtalanul eltűnt a süllyesztőben, de szerencsére a folytatás egy éven belül meg fog érkezni. A stúdiónak hála szert tettünk egy korai bétaverzióra, amely egy rövid betekintés nyújt a második részbe. Most kiderül, hogy mennyiben fejlődött az alapanyag.


Főhősünk ezúttal is Abraham Van Helsing – a címzetes szörny-, vámpír- és boszorkányvadász, aki nem csupán a kard erejében hisz, hanem a pisztolyokéban és a számszeríjakéban - sokoldalúsága egyedül a játékos vérmérsékletétől függ. A világ megmentésének súlya ismét az ő vállát nyomja. A játékmenet magva ezúttal sem változott: küldetéseket vállalunk az út mentén, legyőzzük az ellenfelet, felmarkoljuk a lootot és az XP-t, fejlődünk, mágikus cuccokat aggatunk magunkra. Szerencsés esetben az érdeklődés a stáblistáig kitart – tegyük hozzá, hogy e tekintetben az előd kissé monotonnak számított, hiába volt humoros, a változatosságba olykor beletört a NeoCore bicskája, de majd most másként lesz!


Habár a játék végtelen szabadságot kínál a karakterünk testreszabására a történet közben is, nem árt már az elején konkrét kasztot kiválasztani. El kell döntenünk, hogy közelharci, vagy távolsági fegyverekkel szeretnénk-e érvényesülni, netán varázshasználóként. Sajnos az első rész túl rövid volt ahhoz, hogy a ide-oda lavírozzunk az osztályok között, hiszen a kampány rövidsége miatt egyik típust sem tudtunk kimaxolni. Ha ez megvan, indulhat a móka. Közvetlenül az első rész vége után vesszük fel a fonalat, miután Fulmigati professzort eltettük láb alól. Sajnos a kurafi nem nagyon akar a másvilágra távozni, Harker generális néven ostrom alá veszi a Viadukt Junctiont, Borgova ipari negyedét. Van Helsinget bízzák meg a település védelmével, aki parancsokat oszthat a katonáknak, harci gépeket irányíthat, valamint a védelmen áttörő szörnyeket likvidálhat. A meglévő karakterünket importálhatjuk a második részbe, sajnos ez a funkció nemigen akart működni a bétában, bízzunk benne, hogy a végleges verzióban ilyen nem lesz. Ha szerencsénk volt, az eredeti játékban elértük a maximális 30. szintet, így kellő rutinnal vágunk neki a kihívásnak.


Borgova gyönyörű, de egyébként az egész alkotás az, a varázslatok effektjei színes fényáradattal világítják meg a várost.  A steampunk szerelmesei abszolút nyeregben érezhetik magukat, a részletes kimunkáltság feltűnő, a grafikusok remek munkát végeztek. Természetesen egyből az új karakterosztály, a Thaumaturge mellett döntöttem, ami a varázshasználók táborát erősíti. Félelmetes tűzoszlopot és örvényeket vonhat maga köré, de a fagyasztással sem áll hadilábon. A visszatérő Rage-mechanikával kombinálva brutális gyilkológéppé avanzsálhatunk. Teljesen új lehetőség az Arcane mechanika, mellyel a Contraptionist kasztú hősünk különféle teremtményeket idézhet maga mellé, robotpókokat teremthet, netán automata lőtornyokat pakolhat a kritikus pontokra. A védekezésre kihegyezett bétában úgy kellett nekünk ez a lehetőség, mint egy falat kenyér - még szerencse, hogy a rendeltetésének megfelelően működik.


Némi stratégiai elemet is kipróbálhattunk. Harker tábornok talpnyalói hullámokban érkeztek, tetszés szerint néhány utasítást kis kiadhattunk a mesterséges intelligencia által vezérelt karaktereknek a térképen, hogyan védjék a kritikus pontokat stb. Érhető, hogy a hack’n slash rajongóinak ez a lehetőség megfekszi a gyomrát, ők nyugodtan hagyatkozhatnak az M.I. által vezérelt parancsnokra. A végső változatban egyébként menedzselhetjük a kezünk alá tartozó csapatokat, nagyobb befolyásunk lehet rájuk, mint itt.  Az életünkre törő rémek kellően változatosak még normál szinten is képesek megizzasztani a gyakorlott játékosokat is. A non-stop hentelés közben szinte üdítő volt elvállalni néhány mellékküldetést. Például meg kell találnunk és hazahoznunk a frontvonalról Bryan közlegényt – a szituáció bizonyára számotokra is ismerős lesz. A készítők egyébként fityiszt mutatnak a Harry Potternek, de még a Skyrimnak is, de jó volt látni Gandalf apótól kölcsönvett beszólásokat is. Pont ezek az apró helyzetek miatt imádtuk már az első részt is, úgy néz ki, hogy a fejlesztők a folytatásban sem hagyták otthon a humorérzéküket, persze azért egyszer sem esnek át a ló túloldalára. Ismét az egész kalandunkat végigkíséri az asztráltestű Katarina, aki előszeretettel csipkelődik hősünkkel, szavait nem kevés iróniával tálalja, apadhatatlan poénforrást biztosítva a számunkra. 


Ízlés kérdése, de nekünk a kezelőfelület kissé túlzsúfoltnak tűnt. Annak ellenére, hogy logikusan felépített, néhány opciót nem találtunk a nagy kapkodás közepette. Az irányítás természetesen sima, a hangulat pedig teljeséggel marasztaló. A háttérben gőzhajtású, gigászi fogaskerekek működtetik a roppant gépezeteket, a város polgárai fegyvert ragadnak, véres és kiszámíthatatlan végkimenetelű harc bontakozik ki az utcákon, amely csak elsőre tűnik kaotikusnak, sokkal nagyobb beleszólásunk lesz, mint gondolnánk. Az izometrikus nézőpontnak hála, rendszerint átláthatóak a csetepaték, ám amikor sok ellenfél van egyszerre a képernyőn, villannak a számok a fejük felett, olykor azt sem tudjuk, hogy melyik példányt csépeljük szorgosan.


Ha tovább lehet gondolni az alapokat, akkor azt a NeoCore meg is teszi. A zenéknek, a finomodott mechanikának, a stratégiai elemeknek, s az új típusú ellenfeleknek hála a The Incredible Adventures of Van Helsing II sokkal kiforrottabbnak tűnik, mint az első rész. Ugyan egy alig több, mint egyórás béta után túl sok követeztetést nem vonhatunk le a végleges változat minőségről, annyi biztos, hogy az előjelek kedvezőek. A harc dinamikusabb, megannyi testre szabható lehetőséggel bír, nem leszünk határok közé szorítva, hősünk stílusa csak a saját kreativitásunktól függ. Ami még mindig kérdőjeles, az a kooperatív mód, amely az első részben kissé ügyefogyott volt, reméljük, hogy e téren is javulásról számolhatunk be. Telített műfaj ide, rövid fejlesztési idő oda, a The Incredible Adventures of Van Helsing II-nek van egy semmi mással össze nem téveszthető bája, amit április 17-én, PC-n és Macen minden fizetőképes vendégnek megmutatja.  

Kapcsolódó cikkek

9.
9.
Norx96
Véleményem szerint megint nagyot fognak alkotni! :D
6.
6.
eszem
Ez a játék akkor lesz teljes és kellően hosszú mikor megjelenik a trilógia összes része. Az elsőt élveztem (csak a végső bossnál néztem nagyot, hogy na ne ez a vége? ennyi?) ezt is fogom. Gondolom ez is "olcsósítva" nyit majd, mindenképpen vétel lesz.
5.
5.
vnm51
#2: Egy rész volt ami szerintem laposra sikeredett, a gazdag városi rész azokkal a nagy parkokkal és terekkel.
Az egyetlen ami ezen felül negatívumként mondhatok, az a final boss fight, szerintem az nagyon bugyuta lett.
Ezért "csak" 90 pont (nálam), a metás pontszáma viszont pofátlanul alacsony érték.
Az egyetlen hack'n slash ami le tudott kötni, szóval igen, én is várom a második részt.
4.
4.
kastorhun
#3: Korrekt grafika?
A grafikája gyönyörű volt, a diablo 3-ét is simán a hátamögé szorította.
3.
3.
N!ghtmare
Az első rész részemről teljesen korrekt volt grafika, atmoszféra szempontjából viszont pár óra játék után olyan szinten monotonná és érdektelenné vált az egész, hogy utólag is rossz visszagondolni.
Remélem továbbgondolták pl. a közelharcos kasztot (ezt játszom mindig) mert kevés skillje volt de azok is kiábrándítóak.
Van potenciál a srácokban, remélem többet tudnak kihozni ebből az amúgy ötletes világból. Piros pont jár azért is nekik mert ez is tartalmaz magyar nyelvet, így nem kell aggódniuk akik kevésbé beszélnek idegen nyelvet.
2.
2.
randall13
Ha a történet vége nem laposodik el mint az első részben, már megéri a pénzét.
1.
1.
kastorhun
De várom már hogy megjelenjen.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...