BioShock Infinite: Burial at Sea E2 DLC teszt

  • Írta: barackostej
  • 2014. április 6.
  • bioshock infinite, pc, teszt
Link másolása
Itt van hát, megérkezett a Bioshock Infinite Burial at Sea második epizódja, mely egyben az Irrational Games utolsó játéka is. Új főszereplő, újítások a játékmenetben és rengeteg nosztalgiázás várja a rajongókat.

Percekkel ezelőtt pörgött le előttem a Bioshock Infinite Burial at Sea Episode 2 stáblistája és végig azon gondolkodtam, hogy tényleg ennyi lett volna Bioshock? Tényleg lezárult az előző generáció egyik legmeghatározóbb szériája? Hetekkel ezelőtt tudtuk meg, hogy a Burial at Sea második része az Irrational Games hattyúdala lesz és bizony ez a játékon erősen meglátszik. No, nem minőségbeli problémákra kell gondolni, hanem arra, hogy a játék története keretet ad a Bioshock-sorozatnak, és olyan kérdésekre is választ kapunk, amiket még valahol 2007-ben, az első rész végigjátszása után tettünk fel.

A Burial at Sea első epizódja kissé középszerűre sikerült, annak ellenére, hogy az első Bioshock helyszínét, Rapture-t visszahozta egy kis nosztalgiázásra, és mellé a történet is tartogatott pár meglepő pillanatot. A Burial at Sea EP2 közvetlenül az előző epizód végén látott cliffhanger után nyit, de ennek ellenére a történet teljesen más úton folytatódik, mint arra számítani lehetne. Kezdjük azzal, hogy egy új főszereplőt irányíthatunk, ő pedig nem más, mint a Bioshock Infinite-ben szemünk előtt nővé cseperedő Elizabeth. Karaktere az alapjátékban is szimpatikus volt, így jó ötlet volt ezúttal köré építeni a sztorit. Ezen kívül a történetről nagyon nehéz spoilermentesen írni, legyen annyi elég, hogy a Bioshock-széria szinte összes fontosabb szereplőjével találkozni fogunk utunk során, és olyan kérdésekre fogunk válaszokat kapni, amikre nem is gondolnánk. A DLC rövidsége nagy előnyt jelent ebből a szempontból, hisz az Irrational Games így szinte folyamatosan kényeztetni tudja a Bioshock iránt egy kicsit is érdeklődő játékosokat.

Új főhősnőnk mellé új játékmenet is dukál, amit a készítők történeti háttérrel is megtámogattak, hiszen Elizabeth nem akar olyan gyilkológéppé válni, mint Booker volt az alapjátékban. Emiatt előtérbe kerül a lopakodás, ami új elem a szériában, hiszen az előző részekben inkább csak a meglepetésszerű támadásokra használhattuk a bujkálást.  A rendszer nyomokban a Dishonoredre emlékeztet, de azért annyira nem dolgozták ki részletesen, viszont itt is kapunk egy számszeríjat (többféle tölténnyel) és képességeink is segítségünkre lehetnek, ráadásul a zárnyitós minijáték is visszatér. A játék egésze alatt kénytelenek leszünk sunnyogni, mivel szinte folyamatosan töltény- és pénzhiányban fogunk szenvedni, érdemes kitapasztalni a rendszer működését, ami nagy általánosságban problémamentes és sosem fogunk frusztráltak lenni a hibák miatt. Mert azért akadnak gondok, például nem igazán értettem, mikor is látnak az ellenfelek, a fejük fölé helyezett kijelző ellenére sem, és a játék végéig sem tudtam rájönni, hogy most akkor a sötétben észrevesznek-e vagy sem.

A játékidő egyik részét teszi csak ki a lopakodás, a maradék időben felfedezni fogunk és átvezetőket bámulunk. A rengeteg utalást, magyarázatot csak úgy lehetett kiemelni, hogy hagyták a készítők, hogy a játékos fedezze fel őket. Ezek a Burial at Sea második epizódjának legérdekesebb részei, ahol távol az „akciótól” nézelődünk és sokadszorra is rácsodálkozunk a Bioshock csodálatos világára. Azonban azt is meg kell hagyni, hogy ezek a részek az érdemi játékmenetből vesznek el, és mikor a sztori végére érünk, nagyon kevésnek fogjuk érezni azt a 3-4 órás játékidőt. Ennek ellenére is hosszabbnak és az újdonságok miatt tartalmasabbnak fogjuk érezni a második epizódot az elsőhöz képest.

A Burial at Sea EP2 nagyon jól összefogja a Bioshock-szériát. Sok kérdésre választ kapunk, rengeteg érdekességet tudunk meg a sorozat világáról, keretbe foglalja az Bioshock 1-et és az Infinite-et.  Akinek megvan az alapjáték, annak kötelező vétel a Burial at Sea két része, a sorozat rajongóinak pedig nem hiszem, hogy ajánlani kellene, hisz nagy eséllyel már végig is játszották. Az Irrational Games nem fog már Bioshock-játékot készíteni és remélem, a kiadó nem adja illetéktelenek kezébe a sorozatot, hiszen a Burial az Sea-vel kerek a történet, és talán jobb lenne hagyni, hogy így maradjon meg a széria az emlékeinkben.

Kapcsolódó cikkek

13.
13.
Giggsy
#5: A Bioshock Infinite narratívája tényleg valami eszméletlenül jó, DE a játék maga attól még olyan semmilyen. Elképesztően jó film lenne belőle, nagyszerűek a csavarok, remek a hangulat, hihetetlen magas művészi szinten van kivitelezve a környezet, egyedül a játékmenet maga lett felejthető. Egy Bioshock esetében talán blaszfémia ilyet mondani, de jobb lett volna, ha nem FPS-nek készítik, hanem kalandjátéknak több fejtörővel, még több felfedezhető dologgal több lehetőséggel belemerülni a játék világába és kevesebb harccal, mert a harc maga az a képességek ellenére is bizony nem valami érdekes.
12.
12.
Falcon
nemrég megvettem az alapjátékot és a legnagyobb csalódás az utóbbi években....szörnyen elavult a játék rendszere kb mint a doom 1!
már csak az vigasztal hogy kirúgtak mindenkit aki ezt a borzalmat elkövetni merészelte :)
10.
10.
#5: Maga a jatek semmilyen.
A storihoz kapcsolodo jatekvezetes lapos.
Nincs ami miatt alig lehet abbahagyni.
Nem azt mondom, hogy rossz, de a jo nem ilyen.
8.
8.
kopic
#6: Pedig fog még készülni.:/ Nagyon remélem, hogy a 2k Games nem fogja elbaszni, bár erre nagy az esély.:( Lásd: Bioshock 2
6.
6.
Drazhar
Tudom valószínűleg erre semmi esély nincsen, de remélem soha többé nem fog készülni Bioshock Ken Levine nélkül. Már láttuk mennyire lelketlen rókabőr az amikor a kiadó csakis nyereségvágyból kiad egy részt (Bioshock 2), míg amit ebben a záró részben művelt az Irrational a B1 és a BI szálaival az már-már művészet. (az meg csak hab a tortán, hogy a B2-től ők is függetlenítik magukat :)
5.
5.
Pera007
#4: Az Infinite semmilyen? Pont azért üt akkorát az a játék mert a rózsaszínes mesés látványban egy olyan keserű igazság húzódik meg, hogy én személy szerint a végén köpni nyelni nem tudtam. Amiben igazat adhatok, hogy nincsenek igazán emlékezetes ellenségek mint pl. a Bioshock Big Daddy-je és hogy a játékmechanizmusok is egyszerűbbek lettek. De az Infinite narratívája szinte már tanítható magaslatokban helyezkedik el és ez nem semmi egy játéktól….
4.
4.
Csatlakozom.
Az elso bioshock egesz jo volt, a masodik kimaradt.
Az infinite viszont olyan semmilyen.
Szep az a meseszeru grafika, de valahogy lapos az egesz.
1.
1.
sloth
Huhu, királynak néz ki, szerintem el is kezdem az Infinite-et
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...