The Walking Dead: S2 E3 - In Harm's Way teszt

  • Írta: barackostej
  • 2014. május 19.
  • Akció, Kaland, the walking dead, Zombis
Link másolása
Félidőhöz érkezett a The Walking Dead játéksorozat második évada, melyben Clementine-nak és a többi túlélőnek nem csak a zombikkal, hanem embertársaikkal is meg kell küzdeniük.

Tavaly év végén indult útjáraa Telltale Games The Walking Dead sorozatának második évada, mely egy kicsit csalódást keltő első résszel nyitott, majd egy kiemelkedően jóra sikerült második epizóddal folytatódott. Nagyon vártam az In Harm's Way címre hallgató harmadik felvonást, mivel a történet mellett kíváncsi voltam arra is, hogy fenn tudják-e tartani a fejlesztők a második epizódban látott minőséget. Egyes szempontokból sikerült, sőt túl is szárnyalták az ott látottakat, viszont összességben sajnos elmarad a nagyszerű második résztől.

Aggodalomra azonban semmi ok, a harmadik rész ettől még nem sikerült élvezhetetlenül rosszra, de kicsit többet vártam tőle. A játékidő első felében egészen lassan halad a történet, amivel nem is lenne gond, ha eközben karakterépítéssel vagy a héttér történet részletezésével telne az idő, de igazán nem csinálunk semmit. Töltelék párbeszédek folynak, nem derül ki semmi meglepő, a megbízható emberek továbbra is megbízhatóak maradnak és a gonosz is tovább gonoszkodik. Utóbbi a legfájóbb az egészben, vártam a pálfordulást, de semmi meglepetés nem történik, maradunk a klisékkel szegélyezett ösvényen. Szomorú, de ez az egész évadra jellemző és sajnos három mondatban össze lehetne foglalni az eddig történteket.

Mi az, ami akkor a harmadik részt mégis emlékezetessé teszi? A cselekmény. Bár kevés választási lehetőségünk adódik az epizód alatt, ettől függetlenül végig a kezünkben érezzük az irányítást. Ezt vehetjük akár szó szerint is, mivel ezúttal kevesebb lesz az átvezető és a QTE részt, cserébe viszont szinte mindig a mi kezünkben lesz a karakter feletti kontroll. Bár konkrétan szabadon nem járhatjuk be az epizód helyszínét, mégis megismerjük a helyet és átlátjuk majd annak felépítését. Talán, ha még több kalandjáték elemet kapnánk, még boldogabb lennék, de nem akarok telhetetlen lenni és örülök, hogy visszavettek a fejlesztők az interaktív moziból.

A karakterek továbbra is jól felépítettek, jó látni, hogy még most is találkozunk régi ismerősökkel; ezúttal például a 400 Days-ből látunk viszont egy-két szereplőt. Clementine szerethető, de még most is úgy érzem, hogy túl sok szerepet kap a történetben, elvégre még mindig „csak” egy gyerek, nem igazán hihető, hogy egy csoportnyi felnőtt rábízná a fontos döntéseket. Emellett néhány szereplő nagyon felidegesített inkompetens viselkedésével és nem tudom, hogy ez volt-e a készítők célja. Mindenesetre voltak pillanatok, amikor már-már a fő gonosz pártját fogtam, annyira idegesítettek a saját társaim viselkedése.

Amibe viszont nem lehet belekötni, az a játék utolsó percei. Az izgalom a tetőfokára hág, minden pillanatban az arcunkba kapunk valamilyen meglepetést, a záró képsorok pedig nem túlzok, évekre megmaradnak bennünk. Itt láthatjuk meg, hogy milyen profin játszik a Telltale a játékos érzelmeivel, olyan döntésre kényszerítenek egy lehetetlen helyzetben, amit játékokban ritkán látunk. Nincs idő a gondolkodásra, emiatt hirtelen felindulásból cselekszünk, ezután pedig csak mereven bámulunk majd a stáblistára, ami alatt megint egy remekül eltalált szám szól.

Túl vagyunk a felén az évadnak és bár még mindig korai messzemenő következtetéseket levonni, a második évad sajnos egyelőre elmarad az elsőtől. A történet bár érdekes, mégis zavaróan klisés, a zombis témában ezerszer lerágott fordulatokat látunk, amik néha még részenként is ismétlődnek. Viszont örültem, hogy sokkal többször kapjuk kezünkbe az irányítást a mozizás helyett és remélem a kalandelemek is több szerepet kapnak majd a folytatásokban. Amiben viszont továbbra is legyőzhetetlen Telltale, az a cselekmény csavarása, mindig történik valami, mindig hat valami az érzelmeinkre és hihetetlen döntéseket kell meghoznunk. Jó látni, hogy a sorozat részenként is fejlődik, de szükség lenne már egy-két újításra, hogy még egy harmadik évadra is vevők legyenek a rajongók.

11.
11.
Giggsy
Véletlen félrenyomás miatt folytatás:
Szóval a többféle végkifejlet is csupán két döntésen múlik, és mindkettőt a játék vége előtt húsz perccel hozzuk meg. Ráadásul ide a rozsdás bökőt, hogy ha marad is Clementine a főszereplő a beígért harmadik évadra, kiválasztják valamelyik verziót (mivel a háromból kettőben meghal egyik, vagy másik karakter, nyilván azt, amelyben egyedül rója az utakat) és egy visszaemlékezésben elmondják hogy jutott el a másik két lehetőségtől ehhez.
Az pedig, hogy a: "hagymázas elmebeteg megalkotja a maga állatvilágát, de az összeomlik" történeti elemet a TV sorozatban és a játékszériában ennyiszer ellövik, kifejezetten szánalmas. A játék története ezzel együtt is jobban meg tud ragadni, mint a sorozaté, amit egy agyat vérig felbaszóan szar rész után, még a negyedik évad vége előtt kaszáltam. Itt legalább érdekel a folytatás, mert van egy Clementine, meg esetleg egy Jane akik kedvelhetőek, és nem nyomorult idióták, mint Rick bandájából szinte mindenkinek.
Egy szónak is száz a vége, ez a játék nem éri meg az árát. Igazából még egy letöltést sem, mert egy végigjátszás Youtube-videó megnézése 95%-ban ugyanazt az élményt nyújtja, és nem kell az átvezetők nézése közben azzal a két gombnyomással sem fárasztani magukat.
10.
10.
Giggsy
Hát én most értem a második évad végére, szóval aki nem játszotta végig, annak lehet spoileres leszek.
Nem is tudom mikor voltak utoljára ennyire kettős érzéseim egy játékkal kapcsolatban. A történet alapjában véve jó, a karakterek érdekesek, de ezzel együtt is egy undorítóan nagy blöff az egész játék. Abba értelemszerűen kér is belekötni, hogy ez egy interaktív film, nem videojáték, szóval erre ne is vesztegessünk szót. Amiről viszont kell beszélni, az az, hogy az ígéretekkel ellentétben a tetteink ZÉRÓ kihatással vannak a sztorira. Értem én, hogy embertelenül nagy munka lenne megírni olyasvalaki sztoriját egy évad ötödik részére is, aki lehet, hogy egyeseknél már az első részben meghalt, de a jelen módszer akkor is undorító. Egyszerűen végigkíséri az egész szériát, hogy ha választási helyzet elé kerülünk, ahol látszólag dönthetünk arról, hogy A, vagy B történjen, akkor akármit teszünk is, A fog történni, mert ha B mellett döntünk, akkor az valami miatt mégsem történhet meg. Ha lehetőség van egy karakter halálára, értelme sincs próbálkozni a megmentésével, úgy is meg fog halni két részen belül. Értem én, hogy vannak dolgok amik az ember döntésitől függetlenül bekövetkeznek, de azért ami itt megy, mégis csak túlzás. Van egy kitaposott út, amerre visznek minket, és ha megpróbálnunk letérni róla, gyengéden visszapofoznak rá. Néhol nem is olyan gyengéden. Ott hagynád az erdei ház lakóit, hogy Christa keresésére indulj? Szar ügy, menned kell velük. Értem én, hogy nem lehet ez Skyrim féle sandbox (holott ott is vannak idegesítő megkötések a történet folyását illetően) de azért akkor is durva, hogy pofátlan módon azzal reklámozzák a játékot, hogy a meghozott döntések formálják a sztorit, miközben a végeredmény mindig ugyanaz, legfeljebb kapunk egy apró vargabetűt mielőtt visszatérnénk a kanonizált útra. Legalább azt mondhatnánk, hogy a karakterekkel való viszonyunk számít valamit, de az sem. Az első évadban még talán (bár ott is csak hangyafasznyit) a másodikban már annyit sem. Jóban vagyunk Bonnieval? Mindegy, akkor is ott ugyanúgy hagy minket ott vérbefagyva, mintha minket okolna a társunk haláláért. Megmentettük a ruszki hülyegyereket a haláltól? Mindegy, akkor is minket okol a zombisodott nővére haláláért.
Persze örülhetnék, hogy ezúttal végre van többféle lezárás, de azok is csupán döntésen múlnak, amit a játék vége előtt húsz perccel hozunk meg
9.
9.
GAMEROD
Le lett butítva a végtelenségig ez az évad. Még abban a kevés tennivalóban is minden az ember szájába van adva. Ez még egy asztali dvd-lejátszón is elfutna egy interaktív dvd-n komolyan mondom. Csak duma, duma és duma. Az első évad ezerszer jobb volt.
8.
8.
_Botika_
#6: SPOILER
Boney kezdett észhez térni.Miután Carver megrugdosta Kenny-t Boney-nak megjött az esze.Ja és amúgy a többi őr szeme láttára fejbe lőni őngyilkosság lenne. :D
SPOILER
7.
7.
GMatyi
Sajnálom, hogy nincsenek olyan puzzlek, mint az első évadban (gondolok a gyógyszertár kinyitására, a vonat beindítására), miközben beszélhetünk sorstársainkkal, ha már nem is a múltjukat megismerni, de a véleményüket kikérdezni

Önmagában az epizód tetszett, csak lehetne hosszabb :/
6.
6.
Mortis
#5: ja, az ő személyisége meg igazi komolyan-vehetetlen, karikatúraszerű sablon-gonosz. jól fogalmazta meg valaki az internet bugyraiban: "csoda hogy még egyik talpnyalója sem unt rá s lőtte agyon az egyik mániákus parancs kiadása után."
5.
5.
Mortician
#4: Ha játszottál a 400 Days DLC-vel, akkor már elég sokat tudsz arról a helyről, nincs mit tovább fűzni rajta, a karakterek nagy része is visszaköszön.

SPOILER

A végén Carver pusztulását öröm volt végignézni.
4.
4.
Mortis
#3: Igazából az a nagy gond, hogy szerintem megfontolásból ilyen: végig az motoszkál bennem, mikor történnek a semmilyen-események, amikből az eddigi részek állnak( fogalmam sincs, hogy mi vette rá a Telltale-t az ebben az epizódban bemutatott SPOILER helyszín lerombolására; rengeteg lehetőséget adott volna egy tonnányi érdekes karakter és történés bemutatására, de nem, nekik le meg kellett etetni mindenkit zombikkal...SPILER VÉGE), hogy ezt egy összekötő epizódnak szánhatják az első és harmadik évad között. Persze, az első évad történéseit el lehet mondani három mondatban, de második cselekményére eddig elég egy is.
3.
3.
SP4C3F0X
Sok a duma, kevés a játék ebben az évadban.
2.
2.
SP4C3F0X
Sok a duma, kevés a játék az idei évadban. Ennyi erővel videó is lehetne. A választási lehetőségek szart se érnek mert mindig ugyanaz lesz a végeredmény.
1.
1.
_Botika_
Még mindig nem hozza az 1.évad hangulatát ,de az epizód vége felé már nagyon pőrgős volt és talán 2.évad legjobb része lett.Szép volt barackostej ,jó teszt. :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...