The Legend of Korra teszt

  • Írta: Daks
  • 2014. november 24.
  • teszt, the legend of korra, xbox one
Link másolása
Aang utódja, a Víz Törzsének szülöttje. Ő Korra. Az új Avatár. A kiválasztott, aki képes uralni mind a négy elemet. Hetven évvel járunk az Utolsó Levegőidomár legendája után, a világ most egy új hősért kiált.

Az Activision megbízásából a Bayonetta sorozatot is jegyző Platinum Games készített beat’em up akciójátékot a magyar Nickelodeon csatornán is vetített Korra Legendájából. Az Avatár sorozat folytatásában egy fiatal lány, Korra kapja meg a hihetetlen erőt, mellyel képes uralni a világ négy nemzetének elemét. A Víz Törzsei, a Föld Királysága, a Tűz Népe és a Levegő Nomádjai egy emberként egyesülnek benne, a játék története a rajzfilmsorozat második és harmadik évadát hivatott összekötni, háromhétnyi kalandot mesélve el nekünk.


A The Legend of Korra messze van attól a minőségtől, amit a készítőktől megszoktunk, vagy akár a rajzfilmtől elvárnánk. Mondjuk ki nyugodtan már az elején, a játék egy igénytelen, monoton és fárasztó töltelékcím lett, amit csak azért csináltak, hogy lehúzzák az animerajongó gyerekek szüleit. A történet során hősünket külső nézetből kell irányítanunk, ugyanúgy kinéző ellenségek tucatjain átverekedve magunkat annyira unalmas helyszíneken, hogy ahhoz képest a Barátok közt Mátyás téri háza egy felfedezetlen császári aranypalota. Minden támadásunk, legyen az ütés, rúgás, vagy valamelyik elem alkotta különleges csapás, mind ugyanolyan, a játék tíz perc alatt elaltat bárkit - ha a négy-hat órás végigjátszást tényleg célul tűzted ki magad elé, akkor készülj fel rendesen. Mert ez lesz életed leghosszabb délutánja.


A történet szerint egyébként Korra elveszíti uralmát a négy elem felett, mikor Hundun, a gonosz démon visszatér világunkba. Kalandjaink során nem csak különleges képességünket kell újra visszaszereznünk, alapjaiból tanulva meg újra az elemek feletti erő kézben tartását, de le kell győznünk az emberiséget fenyegető gonoszt is. A hozzá vezető út pedig kicsit sem lesz kényelmes. Csatlósai, ahogyan lenni szokott, minden erejükkel azon dolgoznak, hogy minket megállítsanak, a rosszak viszont nem élvezhetik sokáig gaztetteik savanyú gyümölcsét, a jók hamarosan legyőzve őket, helyreállítják a világ egyensúlyát.


A játék harcrendszere a hagyományos verekedésen túl a négy elem használatára épül. A levegő gyorsabbá és jobb harcművésszé teszi hősünket, a víz távoli támadásokra használható, a földdel lassú, de erős ütéseket leszünk képesek bevinni, míg a tűz növeli Korra sebességét, és erejét a közeli összecsapásoknál. Kalandjaink során pedig nem csak a négy erőt tanulhatjuk meg használni újra, de össze is fűzhetjük őket egy hatalmas és pusztító kombóba, a rettegett Hondun hamarosan megbánja, hogy velünk húzott újat.


A grafika szörnyen néz ki még újgenerációs konzolokon is. Elnagyolt cell-shaded használat, kidolgozatlan és üres terek, ronda színek, ugyanúgy kinéző ellenségek és berendezési tárgyak jellemzik az összképet, bármerre is járjunk. Nincs a játéknak egy valamire való történetvezetése, véget nem érő monoton gyepálásra leszünk hivatottak csak, fásult és élvezhetetlen a rendszer, amit a pocsék kamerakezelés, illetve az idegesítő mini-játékok és boss harcok csak tovább rontanak. A filmek és mesék hivatalos játékfeldolgozásai szinte mindig olcsó kacatok, főleg ha az Activision keze is benne van, ez pedig erre halmozottan igaz. 


Viszonylag jó hír viszont, hogy a csatákat stabil 60fps-sel élhetjük át, így ha sikerült megbarátkozni a játékmenet fájdalmasan egyszerű és kihívásmentes mechanikájával, akkor legalább a bunyózni tudunk egy jót. Merthogy egész kellemes adok-kapok alakul ki a történet második felében, mire összegyűlik a speciális képességeink java, bár az is lehet, hogy addigra úgy hozzászoktam a játék minden hibájához és hiányosságához, hogy elkezdtem élvezni. De csak egy nagyon kicsit. Tényleg. Az eseményeket egyébként rövid rajzfilmbetétek kötik össze, melyek majdnem olyan szépek lettek, mintha csak a tévésorozatból emelték volna át őket, az atmoszféra, a szereplők, a hangulat mind el lett találva. Viszont ezek se mentik meg a játékot attól, hogy a kukában végezze.


A The Legend of Korra PC-re, Playstation 3-ra, Playstation 4-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra jelent meg még októberben, de csak most tudtam vele foglalkozni. Bár ne tettem volna. A készítők nem csak, hogy nem próbáltak meg minőségit alkotni, de még meg is szégyenítették mindazt, amit az Avatar világa az évek során eddig felépített. Szomorú. Kerüljétek el a játékot, pénzt ne adjatok érte, ha igazi manga-élményt akartok az életetekbe, inkább vegyetek egy nagy tál sushit meg pár könyvet vagy képregényt a következő Mondocon-on. Mi ott leszünk most is.

22.
22.
H3NTAi
Bizonyos Avatar-os játékok, melyek akár böngészőben is futnak, überelik...
Nagyobb élményt nyujtanak. Gonodlom ezzel mindenki egyetért...
21.
21.
vmiki88
#20: Viszont az utolsó bosson lehet érezni, hogy a Platinum fejlesztette.
20.
20.
vmiki88
Sajnos ez történik, ha fejlesztőknek szinte 0 pénzből és nagyon rövid időn belül kell játékot csinálni.
Én konkrétan elvoltam vele, de tényleg jobb, ha vártok egy 50%-os leárazásra.
Sajnos még az előző-előző generációs Avatar játékok sem AAA játékok voltak, de legalább kicsit bátrabban adagolták alá a pénzt.
19.
19.
névtelenség
18.
18.
névtelenség
#11: Valójában nem. ÓTVAR NAGY SPOILER
A Nick választást adott a készítőknek azzal, hogy megvágta a büdzséjüket. Eszerint vagy elküldenek pár embert, vagy összehakniznak egy klip showt. Utóbbiból lett a 8. rész, ami valljuk be... több volt egy egyszerű klip shownál.

Részemről jó volt látni, ahogyan a szereplők reflektálnak a korábbi fejezeteke hülyeségeire. Plusz Varrick egy állat!
16.
16.
kastorhun
A Korra Legendáját hogyan lehet megszégyeníteni? :D
Az már alapból egy megszégyenítés.
15.
15.
Bred
#11: Mint MadDragon is írta egy egész részre való pénzt vettek el a készítőktől így választaniuk kellett hogy lesz egy ilyen vissza emlékezős költség kímélős rész vagy elbocsátanak pár embert ami viszont a többi rész rovására mehetett volna. A készítők azt ígérték a következő részben már beindulnak az események.
14.
14.
kopic
#13: *meg a Nickelodeon
13.
13.
kopic
#12: Akkor rohadjon meg az a Nickelodeon. -.-
SPOILER !!!!
Pedig már rohadt kíváncsi vagyok a Toph vs Kuvira harcra.:/
12.
12.
MadDragon
#11: Jah. Bár az egyik rendező/kreátor írta valahol, hogy a Nickelodeon elvett egy rakatt pénzt tőlük, aminek az utóbbi epizód lett az eredménye. :P
11.
11.
kopic
4.könyv, 8. része: Mehh -.-
Rohadtul felesleges volt.
10.
10.
Kreto
Nem egy világklasszis játék de nem b***ott fel jobban mint a naruto játékok néhány része. Egynek elment. Jah és rohadt nehéz :D
9.
9.
macilaci40
Én szeretem a sorozatot csak a Korra legendáját nem szeretem és ha tényleg ilyen rossz nem veszem meg inkább ps2 játszok Ang legendájával!
Saját vélemény(a grafika nem volt jó de a játék élmény üt hiába ps2 játék)
8.
8.
Ecneb
Kipróbáltam volna, de így teszt után és a pontozást látva, inkább megkímélem magam tőle és várom tovább a sorozatot!
7.
7.
eszem
#6: Igen, köszönöm a javítást! :)
6.
6.
Daks
#5: Köszi. A javítás után már jó? Ha bármi van még, szólj.
5.
5.
eszem
#4: Leginkább "apróságok", tárgyilagos tévedések. Kicsit erősen fogalmaztam előbb :) Ami nagyon szúrja a szemem, hogy Korra nem a második avatar, és Aang se volt az első, nem tudom, hogy láttad-e (vagy nézed ) a sorozatot (ajánlom!) ott van egy, két részes eredettörténet erről. Mindketten a sokadik avatarok már. Haláluk után újraszületnek ciklusszerűen a következő nép fiaként.

Sajnos ez se menti meg a játékot, mert tényleg elég gyenge lett és finoman fogalmaztam.
4.
4.
Daks
Mi a gond vele? Szóljatok, és kijavítom. "Aang utódja, a Víz Törzsének szülöttje. Ő Korra. Az új Avatár." - így pontosabb?
2.
2.
eszem
Aang leszármazottja... eddig olvastam :D
1.
1.
giga321
Nem ő a második avatár.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...