Grow Home teszt

  • Írta: Shifty
  • 2015. február 10.
  • grow home, pc, teszt, ubisoft
Link másolása
A Ubisoft az elmúlt időszakban balhét balhéra halmozott, ezzel alaposan megtépázva saját reputációját. A folyamat azonban megfordítható, ehhez olyan további játékokkal kellene előrukkolnia, mint a kísérleti Grow Home.

Elég szomorú, ha kísérleti projekteknek kell olyan játékokat neveznünk, mint a Child of Light és a Valiant Hearts. Az egykoron igazán bevállalós, a minőségi szórakozás zászlóvívőjének is tekinthető Ubisoft szépen lassan átállt a futószalagon gyártott és egyértelműen jobban jövedelmező Assassin's Creed és Far Cry rókabőrökre. Pedig a franciák indie próbálkozásai rendre bebizonyították, a Ubisoftnál rengeteg tehetséges, játékszerető ember dolgozik, csak hagyni kellene őket kibontakozni.

Ennek ékes példája mostani tesztünk alanya, a Grow Home is, ami a Ubisoft Reflections nyolc munkatársának egy kísérleti projektje volt, amiben a procedurális animációkat tanulmányozták. A fejlesztők végül felismerték, hogy kísérleti anyagukban sokkal több szórakoztató potenciál is rejlik, így az ötletből pillanatok alatt teljesértékű játék született, amiben kapunk egy nagyon szerethető főhőst, B.U.D.-ot, bájos hangulatot és mókás játékmechanikát, ráadásul mindezt a korábbi játékoknál kötelező Uplay használatának mellőzésével.

A Grow Home története egy mindig boldog robot, B.U.D. (Botanical Utility Droid) kalandját meséli el. A kerge bádogembernek az lesz a feladata, hogy olyan új növényfajtákat kutasson fel, amikkel aztán benépesíthetik az anyabolygóját, és felfrissíthetik annak légkörét. Nekünk egy meseszép,változatos helyszíneket ígérő bolygón kell majd először szolgálatot teljesítenünk, ahol az óriási futóbabra hasonlító Star Plant magvait kell összegyűjtenünk. Azonban ahhoz, hogy be tudjuk gyűjteni a különböző vetőmagvakat, kénytelenek vagyunk egészen az űrhajónkig növeszteni a futóbabot.


A cél tehát a Star Plant nevelgetése, amit teljesen ránk bíztak a fejlesztők, így a felfelé vezető úton mi magunk dönthetjük el, melyik ágat akarjuk éppen növeszteni, és merrefelé. Éppen ezért minden egyes játékosnak teljesen egyedi "külsővel" bír majd a futóbabja, és bár minden esetben választhatjuk a legegyértelműbb útvonalat az egyes szigetekre, kreativitásunknak nem igazán vannak korlátai.


B.U.D. egyik leglényegesebb egyedi tulajdonsága a mozgása, az ugyanis nem előre definiált animációkkal, hanem a korábban említett procedurális megoldással történik, és bár így sokkal esetlenebbnek tűnik a robot mozgása - olyan, mintha részeg lenne -, abszolút nem okoz frusztrációt. Az már inkább, hogy egérrel irányítani egészen körülményes a robotot, hiszen mászáskor az egérgombok állandó nyomkodása nem túl kényelmes, de szerencsére kaptunk gamepad-támogatást. Az irányítás egyébként a GIRP vagy Octodad játékokból lehet ismerős, ha ezekben jártas vagy, akkor kezdetben se okoz majd gondot megszokni B.U.D. bepálinkázott manővereit.

A játék alapvetően platformer alapokra épít, gyakorlatilag bárhova felmászhatunk vagy ugorhatunk, de ebben óriási segítségünkre lesz a minket körülvevő környezet is. Hatalmas leveleket és gombákat használhatunk arra, hogy nagyobbat tudjunk ugorni, virágokat használhatunk ejtőernyőként, míg másoknak különböző hatásuk van. Ahogy haladunk feljebb és feljebb, úgy tudunk majd újabb és különlegesebb növényeket és virágokat összegyűjteni, ugyanis mindegyik szintnek megvannak a maga sajátosságai, mindegyiknek egyedi flórája és faunája van. Ezeket a leveleket és virágokat játék közben gyűjtögethetjük, a kis hátizsákunkban tudjuk magunkkal cipelni, így ha szükségünk van valamelyikre, bármikor elő tudjuk venni őket.

A fő küldetés mellett fontos szem előtt tartanunk, hogy játék közben a szigeten mindenfelé elszórt, összesen száz kristályt is érdemes gyűjtögetnünk, B.U.D. ugyanis ezekért cserébe tud különböző fejlesztéseket megszerezni. Például a rettentően hasznos jetpacket, amit aztán tovább kristályokkal még tovább tudunk fejleszteni.

A játékban valódi értelemben vett elhalálozás nincs. Ez egy okos húzás a fejlesztők részéről, B.U.D. olykor kiszámíthatatlan mozgása és a néha teljesen megbolonduló kamera ugyanis okozhat váratlan helyzeteket  Például beragadásokat vagy ha már eléggé magasan vagyunk, akkor nem várt lezuhanásokat. Aggodalomra azonban semmi ok, ugyanis ha óvatlanok lennénk, akkor a pályákon elhelyezett teleportkapuk segítenek minket a gyorsabb utazásban, vagyis nem kell mindig mindent elölről kezdenünk. Minden rossz manőver után a legutolsó ilyen kapunál térünk magunkhoz.

A Grow Home közel 2-3 órás játékidőt ígér, de ha úgy döntesz, hogy minden kristályt megkeresel, akkor bőven ki lehet tolni ezt. A rövidsége ellenére mégis szórakoztató és tartalmas élménynek bizonyult a UbiSoft legújabb kísérleti indie játéka. B.U.D. minden szerencsétlenkedése és egyszerűsége ellenére egy nagyon szerethető hős, s annak ellenére, hogy kísérleti projektnek indult a játék, több mint elegendő élvezetet és kalandot ígér.


10.
10.
JBoy
#9: Van egy olyan sejtésem, hogy védelmébe akarta venni az Uplayt... :D
Persze lehet tévedek.
9.
9.
RangerFox
#7: Mit akartál mondani? :)
7.
7.
MD. Alchemist
6.
6.
KopyAti
A tesztelők ezt mostanában rendre elfelejtik beleírni a cikkbe!
5.
5.
KopyAti
Ez pc only?
3.
3.
DON GONDOCS
Az irányítást egy kicsit szokni kell. Jó játék is lehetne, de nincs benne annyi craft mint egy rayman vagy egy crash bandicoot-ban. A gyüjtögetés és a szabad mozgástér vihetne egykis változatosságot a játékba, de nincs kiahasználva.
2.
2.
RangerFox
Nincs kötelező Uplay

Van isten
1.
1.
sloth
A bud néha beragad?
Haha, csak tisztítsd ki a füledet és nem lesz mibe belaragadnia
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...