Rainbow Six: Siege bétateszt

  • Írta: barackostej
  • 2015. október 12.
  • bétateszt, pc, rainbow six, siege
Link másolása
Már két hónap sincs hátra a Rainbow Six: Siege megjelenésééig, így a Ubisoft az áprilisi alfa után egy zárt bétatesztet is indított. Lássuk, mennyit javult a játék fél év alatt!

Elképesztően megszaporodtak a bétatesztek az utóbbi időben, melyek nem csak a fejlesztőknek segítenek, de egyfajta modern kori demóként is funkcionálnak. Pár éve teljesen kihaltak a játszható demók, így örömteli, hogy sok játékot – bár főleg multiplayeres címeket – kipróbálhatnak a játékosok vásárlás előtt. A Ubisoft neve a tavalyi fiaskó után egybeforrt a be nem fejezett címekkel, így végül nekik is jól jön, hogy még a megjelenés előtt megmutathatják, mennyire jó állapotban van az új játékuk. Emiatt a Rainbow Six: Siege zárt bétájába szinte csak az nem került be, aki nem akart, és érdemes is volt ránézni, aki kicsit is rajong a taktikusabb lövöldékért. Immár második alkalommal volt lehetőségem kipróbálni, így érdemes átfutni a fél évvel ezelőtti alfatesztemet is, mivel néhány helyen vissza fogok rá utalni.

A játék szinte minden szempontból javult az áprilisi alfához képest. A menü végre normálisan használható és a grafikát is részletesen beállíthatjuk. Kaptunk egy rövidke benchmarkot is, mellyel letesztelhetjük, hogy hogyan is fog futni a játék, így nem az éles meccsek alatt kell szöszölni a beállításokkal. Az irányítást a grafikához hasonlóan szintén aprólékosan állítgathatjuk, még a többfunkciós egeremet is érzékelte a játék (ikonokat is kaptak a gombok), ami evidensnek tűnik, azonban sok címnél mégsem az.

A grafika rengeteget javult április óta, és most már tényleg úgy néz ki a játék, ahogy azt a trailerekben láthattuk. A motor legnagyobb erőssége a környezet rombolhatósága, ami szenzációsra sikerült: öröm nézni, ahogy darabokra robbantja a gránát a berendezési tárgyakat, és még az emeleten is kialszanak a fények, ha az alsóbb szinteken berobbannak a falak. A rombolhatóság mellett kiemelendőek még a fényeffektek, melyek már a szintén Anvilt használó Unityben is parádésak voltak, itt azonban játékelemként is funkcionálnak, hiszen a sötét épületekből kilépve pár pillanatra elvakulnak a játékosok. A mérések alapján a motor jól van optimalizálva és PC-n, valamint konzolokon is stabilan fut. A fejlesztők konzolon is a 60 fps-t célozták meg, ami a kompetitív módokban működik is, azonban a Terrorist Hunt játékmódban érthetetlen módon csak 30 fps-sel fut a játék – reméljük, ez a végleges változatban másképp lesz.

A bétában három helyszín volt elérhető, azonban mindet kipróbálhattuk nappal és éjjel is. Mindegyik pálya aprólékosan és részletesen van felépítve, valamint teljesen hihetőek és valóságosak. Egy furcsaság azért mégis akad: továbbra sincsenek ajtók, ami még az átépítés alatt lévő családi háznál csak-csak érthető, de a francia nagykövetség WC-jénél kissé röhejes. Nagy eséllyel nem feledékenységről, hanem fejlesztői döntésről van szó, hiszen ha lennének csukható ajtók, akkor a barikádok emelése értelmét vesztené. Apróság, de mégis feltűnő, hiszen nagyban rombolja a beleélést az amúgy valósághű játékba.

A bétában három játékmódot lehetett kipróbálni – két kompetitív és egy kooperatív módot. Kezdjük először az utóbbival: aki játszott már Rainbow Six-játékokkal, az emlékezhet a Terrorist Hunt módra. Ebben a lényeg, hogy a szabadon bejárható pályákon minél gyorsabban öljük meg az összes terroristát. A Siege-ben ezt akár öten is játszhatják együtt és ahogy az előző részek esetében is – nagyon szórakoztató egyedül és akár többedmagunkkal is. Sokat nem újítottak rajta a Vegas-epizódokhoz képest, a frissességét a rombolható környezet és a különféle kasztok variálhatósága adja.

A két kompetitív játékmód a Secure Area és a Bomb. Előbbiben a támadó csapatnak meg kell találnia a védekezők által fogva tartott célszemélyt, és 10 másodpercen keresztül tartani a pozíciót. A Bombban – ahogy a neve is utal rá – két bombát kell megtalálniuk a támadóknak, és hatástalanítani őket. Mindkét mód Team Deathmatchként is funkcionál, így ha valamelyik csapatból meghal mindenki, mielőtt a célt elérnék, akkor a másik győz. Ez utóbbi miatt mindkét játékmód hajlamos céltalan lövöldözésbe átcsapni, azonban a béta vége fele már gyakran lehetett találkozni taktikus játékosokkal.

Év elején még csak épphogy belekóstolhattunk a kasztrendszerbe, most azonban már mind a támadó, mint pedig a védekező oldalon kipróbálható volt több típus is. A játékban elért eredményeink alapján nyithatjuk meg a különféle nemzetek speciális egységeit. A modern többjátékos FPS-sekhez hasonlóan a Siege-ben is szabadon választhatja meg a játékos, hogy a megszerzett pontokért mit szeretne jutalmul kapni. A különféle egységek képességei tényleg hasznosak, így nem árt megfontolni, hogy melyik kasztot szeretnénk először megnyitni, mivel utána egyre drágábbak lesznek a következők. Természetesen a fegyvereinket is személyre szabhatjuk, mely szintén a már a CoD-okban és Battlefield-játékokban ezerszer látott módon működik. Kissé furcsa volt, hogy a játék minden egyes „vásárlás” alkalmával megkérdezte, hogy mivel szeretnék fizetni a kinézett felszerelésért. Mivel a bétában csak egy valuta volt elérhető, ez mikrotranzakciós rendszert sejtet.

A Rainbow Six: Siege-en látszik, hogy a fejlesztők ismerik a multiplayer játékokat. A cím nagyon jól ki van balanszolva, a rengeteg kaszt és lehetőség ellenére sosem éreztem úgy, hogy az egyik csapatnak előnye lenne a másikkal szemben. A fegyverekkel élmény lövöldözni, nagyon jól megtalálták a készítők az egyensúlyt az árkád és a szimulátor között. Elsőre talán elrettentő lehet a rengeteg kiegészítő, kütyü és fegyver, de Counter-Strike-on nevelkedett játékosok hamar otthon érzik majd magukat az új környezetben is.

A kooperatív mód szintén jól működik, melyben a nehezebb szinteken tényleg szükség van a csapatmunkára. A mesterséges intelligencia okos, hiszen ahol tudja, ott hátba kapja a játékosokat, valamint folyamatosan mozognak a pályán. Hallanak és látnak is az ellenfelek, tehát ha berobbantjuk a falat, azt nagy eséllyel mindenki hallani fogja. A kooperatív móddal igazából egyetlen problémám volt: a bombával felszerelt öngyilkos merénylők nem igazán illettek a taktikus játékmenetbe, és a lerohanásos harcmodoruk kivédhetetlennek tűnt még a sok óvatoskodás ellenére is.

Az áprilisi alfához képest rengeteget javult a Rainbow Six: Siege, és minden bitjén érződik, hogy a fejlesztők értenek ehhez a stílushoz. Minden a helyén van, az apróbb hibák kijavítására pedig még bőven van idő a megjelenésig. Az azonban számomra továbbra is kétséges, hogy mennyire lesz tartalmas az anyag. Nemrég megtudtuk, hogy nem lesz a játékban egyjátékos kampány, ami az érdekes játékmódok és az izgalmas Terrorist Hunt ellenére lehet, hogy hiányozni fog. Mindenesetre a fejlesztők állítása szerint a megjelenés után is fognak ingyenes tartalmak érkezni, így megeshet, hogy az év egyik legjobb multis címe fog megjelenni decemberben.


Kapcsolódó cikkek

7.
7.
Blazkowicz
Na most nézzetek hülyének, de nekem eddig fel sem tűnt, hogy nincsenek ajtók a játékban (a barikádok miatt ugyebár). Mondjuk ez eddig nem is zavart, de így hogy most olvastam róla, lehet majd ezek után fura lesz... :D

Egyébként Béta alapján engem lenyűgözött a játék (PS4). Nálam már előrendelve. :)
6.
6.
Bazsi1
Sziasztok,

Létrehoztam egy facebook oldalt (Rainbow Six Siege - Magyar közösség)
a célja az, hogy minnél több magyar tudjon majd egy csapatban játszani és így a kényelmes komunikáció mellet normális értelmet kap a játék taktikai szempontból.
Itt a facebook oldal cím: https://www.facebook.com/rainbowsixsiegehun?fref=ts
5.
5.
goblinfing
30 órám volt csak a bétában, úgy hogy mellette kihagytam majdnem 6 napot mert melóztam is, szóval nálam tuti vétel!!
4.
4.
DON GONDOCS
Azt hittem lesz itt vagy 50+ komment ennyi idő alatt, látszik mekkora az érdeklődés a játék iránt. Nem rossz, de rombolható környezet, barikádozás+ az a pár extra felszerelés nem ad annyit játékhoz hogy hosszabb ideig lekösse az embert. Persze 1-1 órát leül vele az ember játszani de, hosszútávra nem bíztos hogy vonzani fogja a játékosokat.
3.
3.
Angelwing
Béta kipróbálva. Nem veszem meg. Nem jött be,pedig reménykedtem hogy jó multis játék lesz,de egy csomó minden zavar benne.
2.
2.
Paint
Felteszem újra a kérdésem, hátha itt több szerencsém lesz: Tearaway Unfolded teszt mikor lesz?
1.
1.
captain planet
beta utan eleg vegyes erzelmeim vannak a jatekkal kapcsolatban, de mivel a sw:battlefront egyaltalan nem jott be, az uj cod se hoz semmi erdekeset, ezert valszeg megis e mellett fogok donteni. Ha nem Ubisoft lenne, akkor siman elorendelnem, de igy valszeg megvarom az elso teszteket
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...