Kôna bétateszt

Link másolása
A kanadai székhelyű Parabole Games első játéka a Kôna, melyben az északi ország havas vidékeire kalauzolják el a játékosokat egy Silent Hill-szerű szürreális kalandra.

A kanadai Parabole Games neve nagy eséllyel csak keveseknek csenghet ismerősen, ugyanis a kis csapat első játéka lesz a Kôna. A cím egyelőre még nincs kész, azonban a korai hozzáférésű változat már a Steamen és GOG-on is megvásárolható. Az alábbi előzetes is e verzió alapján készült el, melyben a történetnek csak az elejét ismerhetjük meg, valamint a bejárható terület is erősen korlátozott. A játékmenet egyes elemei még nincsenek a helyükön, így a végleges produktum megjelenésééig még várhatóak változtatások és hibajavítások. Ennek ellenére érdemes odafigyelni a Kônára, ugyanis egy egészen ígéretes játékot ismertünk meg.

A cselekmény az 1970-es években játszódik, Kanadában, a kitalált Atamipek-tó környékén. Főhősünk Carl Faubert magánnyomozó, aki a gazdag iparmágnás, W. Hamilton hívására érkezik, miután a helyi ingatlanjai vandalizmus áldozatául estek. Mivel nem találták meg az elkövetőket, ezért döntött a magánnyomozó fogadása mellett. Megérkezésünk után azonnal látjuk majd, hogy itt valami nem stimmel: Hamilton sehol, a környék pedig kihalt, senki sincs a házakban. Emellett érdekes anomáliákra is figyelmesek leszünk, melyeket fura emlékképek és víziók kísérnek.

Itt kapcsolódunk be tehát a történetbe: a játék elején ott állunk az országút menti pihenőnél, ahol összeszedve cuccainkat indulhatunk a kanadai vidék felfedezésére. A Kôna igazából egy sétaszimulátor, de szerencsére nem egy teljesen lecsupaszított, minden interakciótól megfosztott egyeddel van dolgunk. A játékban találunk egy (egyelőre) kezdetleges inventoryt, így felszedegethetünk tárgyakat, melyeket később máshol használhatunk. A kipróbálható változatban ezeket automatikusan kiválasztotta karakterünk, de a fejlesztők a teljes változatban bonyolultabb megoldást ígérnek egy-egy ilyen helyzetben.

Az előzetes verzió korlátai ellenére a térképen jól látható, hogy egész nagy területet járhatunk majd be a játékban. Szerencsére az óriási hóviharban nem kell gyalogolnunk, így használhatunk járművet is, melynek ráadásul csomagtartójában szintén tarthatunk tárgyakat. A Kôna bár inkább kalandjáték, mint túlélőjáték, mégis találunk benne ilyen jellegű játékelemet is. Főhősünk rendelkezik életerőcsíkkal (azaz meghalhat), valamint figyelni kell arra is, hogy nehogy kihűljön a borzalmas téli időjárásban.

Bár egyedül járjuk a kanadai vidéket, mégis lesz egy állandó társunk a kalandjaink során, a narrátor. A játékban bármit is csinálunk, mindig kapunk valamilyen kommentárt mellé, valamint a történet főbb elemeit és feladatainkat is a narrátor meséli el. Nagyon ötletes megoldás, bár ennek ellenére kapunk egy naplót is, melyből további információkat szerezhetünk a sztoriról, valamint a teendőinkről.

A vidék felfedezése mellett első feladatunk a munkaadónk megtalálása lesz, ez azonban nem olyan könnyű az ismeretlen, kihalt környéken. A nyomozás során kisebb-nagyobb feladványokat kell majd megoldani, melyekkel néha magunkon segítünk, máskor pedig a történetben haladhatunk tovább. Az első ilyen feladvány egy vegyesboltban ér minket, ahol valaki vagy valami lekapcsolja az áramot, így nekünk kell megjavítanunk azt.

A játék legkidolgozatlanabb része egyértelműen a kezelőfelület, mely még mindig félkész állapotú. Bár a legelső változat óta rengeteget javult (akkor szimplán nem is volt kezelőfelület…), azért még most sem teljesen tökéletes. A fejlesztők egyértelműen a kontrollerhasználatot részesítik az előnyben, ezért billentyűzettel és egérrel belső nézetű játék létére kicsit körülményes a cím irányítása. Jó ötletek azonban itt is akadnak: a háttérben felbukkanó „gondolatbuborékok” például nagyon hasznosak.

A Kôna legnagyobb erőssége a hangulat, mely kicsit gyengécske grafikus motorja ellenére is könnyen beszippantja a játékost. A hóvihar által sújtott kanadai vidék nagyon jó játszóteret biztosít, az egészre pedig a félelmetes, Silent Hill-szerűen szürreális elemekből építkező háttér teszi fel a koronát.

Ígéretes játéknak ígérkezik tehát a Kôna, melyben megvan minden ahhoz, hogy egy emlékezetes cím váljon belőle, ennek ellenére azonban még vannak fenntartásaink. A fejlesztők a teljes verziót eredetileg idén áprilisra ígérték, azonban az Early Access-változat is csak döcögősen frissül. Egy nemrég közölt bejegyzés szerint a megjelenés 2017 elején várható, addig azonban nem érkezik új frissítés az előzetes kiadáshoz. A Kôna egyelőre tehát csak egy 10 dolláros demó, melyből nem tudni biztosan, mikor faragnak a készítők a teljes játékot.

A Kôna kizárólag PC-re készül.

Kapcsolódó cikk

13.
13.
ilovenancythompson
ez az early access a világ legnagyobb örkörsége, a játékipar hulladék mekdonáldsza.
10.
10.
markoci555
Kivárom a teljeset, nagyot dobhat egy jó narrátor rajta.
7.
7.
crytek
4.
4.
Yanez
3-ik kép: Chevloret :D cép kici koci
3.
3.
zozo76hun
en inkabb a papper mario-t veltem benne felfedezni! biztos jon majd nx-re... :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...