Battlefield 1 teszt

  • Írta: Daks
  • 2016. október 25.
Link másolása
Minden fegyver mögött van egy ember. És ezek az emberek mi vagyunk. A fáradtak. A naivok. A kitüntetettek. A bűnözők. A történelem vesztesei. Az égbolt lovagjai, a sivatag szellemei, a sár patkányai. A Battlefield 1 a mi történetünk.

A háború, amely véget vet minden háborúnak. Ez volt az 1914 és 1918 között lezajlott első világháború sokat idézett jelmondata, azóta pedig tudjuk, hogy ez volt a háború, amely nem vetett véget semminek. A négy évig tartó értelmetlen öldöklés 15 millió emberéletet követelt, és nemcsak Európa országainak határait rajzolta át, de újraértelmezte az addigi politikai erőket is. Megszűnt az Osztrák-Magyar Monarchia, az Oszmán Birodalom, a Német Birodalom és az Orosz Birodalom, új államok születtek meg és régiek tűntek el.

Ami pedig nekünk a legfájóbb, hogy Magyarország, mint a háború egyik legyőzöttje, elvesztette területének jelentős részét. A győztes hatalmak a trianoni békeszerződés keretein belül lecsatolták tőlünk Erdélyt, Máramarost, Felvidéket, Kárpátalját, Csallóközt, Drávaközt, Őrvidéket és Horvát-Szlavóniát, kialakítva egy történelemhez méltatlan, csonka és meghurcolt országot, évszázados balszerencsébe taszítva vérző szívű nemzetünket.

Az Electronic Arts és a DICE ezt a korszakot dolgozza fel. A Battlefield 1 szakítva az elmúlt évek sci-fi mesékbe torkolló modern hadviselési vonalával, újra történelmi eseményekhez nyúlt vissza, egy olyan háborúhoz, amire korábban kevesek figyeltek csak oda. Az első világháború - vagy ahogyan a második világháború előtt nevezték, a nagy háború - a modernkori hadviselés első háborúja volt, olyan találmányoknak teret engedve, melyek a mai napig meghatározzák a fegyveres konfliktusokat.

Automata géppuska, kézigránát, lánctalpas tank, mustárgáz, aknavető, ezek mind ezekben az években születtek meg, mint a lövészárok-hadviselés új eszközei, de itt használtak először harci repülőgépeket és kézi lángszórót is. A háború embertelen volt és sötét, melyet a Battlefield 1 is megpróbál méltón visszaadni, olyan formában, hogy átjöjjenek a kor kegyetlenségei, mi mégis megkíméljük magunkat a véres csonkításoktól, a foszló tetemek látványától, és az összeégett, szétmart arcoktól, melyek általában jellemezték az éveket.

A játék kampánya hat nagy történelem által inspirált eseményt dolgoz fel. Az első áll legközelebb ahhoz, amiről ez a kegyetlen és véget nem érő mészárlás szólt, egy felégetett, szétbombázott területen találjuk magunkat, a kaotikus tehetetlenség által bilincsbe verve. Körülöttünk felfoghatatlan öldöklés folyik, az emberek puskákkal, ásókkal, baltákkal és furkósbotokkal gyilkolják egymást, feleszmélünk, és beállunk a sorba, leszedve annyi embert, amennyit csak tudunk, majd egy eltévedt golyó széthasítja a fejünket.

A képernyőn megjelenik nevünk, születési és halálozási évünk - nem mi hibáztunk, sorsunk elkerülhetetlen volt. A háború pedig folytatódik, egy másik katona bőrébe bújva megint neki kell esnünk az ellenségeknek, ő is meghal, majd ez megy újra és újra. Katonai kiképzés nélkül egy ember alig néhány percig tud életben maradni egy ilyen csatában, de ahhoz is szerencse kell, hogy hivatásosként megéljük a másnapot. A játék erős felütéssel kezd, ha valami, akkor ez elgondolkodtat minket azon, milyen is egy igazi háború.

A bevágásokban megismerjük a korabeli fegyverek gyilkos erejét, és azok kezdetleges technikájából eredő minden gyengeségét is. Hatalmas súlyukat nem volt egyszerű megtartani, lövésre szinte kitépték magukat a katona kezéből, és akkor a meghibásodásokról, töltényhiányról még meg sem emlékeztünk, csak úgy, mint az elviselhetetlen körülményekről, mely végigkísérte a frontvonalakban harcoló emberek mindennapjait. A játék visszafogottan tálal elénk mindent, a viszonylagos kemény kezdet után pedig öt hős különálló történetét ismerhetjük meg benne, ezúttal is az Antant hatalmak szemszögéből.

A kalandok egy brit tankvezető történetével kezdődnek, aki csapatával elszakad a századtól, és az ellenséges vonalak mögött reked, majd ezt követi egy zsivány amerikai vadászgéppilóta, egy testvérét kereső olasz katonatiszt, egy ausztrál hírvivő, majd egy újabb brit története, aki az oszmán sereggel kénytelen szembenézni Észak-Afrika sivatagi harcmezőin. Az országokon és kontinenseken átívelő kampány a háború ezer arcát mutatja meg nekünk. A kilátástalan és sötét pillanatokat vicces, boldog és felszabadult események követik, majd újra lehúz minket a játék a mélybe, egyszer és mindenkorra a tudtunkra adva, hiába csinálunk bármit, a háború elől menekülni nem tudunk.

A történet izgalmas lett és változatos, a vele töltött órák nemcsak minőségi kikapcsolódást nyújtanak, de egy életre szóló élményt is, egy olyan történelmi leckét, mely beleég emlékünkbe, és melyet sosem felejtünk el. Az események során találkozunk drámával, akcióval és nyomorral, kipróbálhatjuk a világháború minden nevezetes fegyverét és járművét, két negatívuma van csak, azokat viszont nagyon sajnálom. Először is, csak a háború befejező eseményeit dolgozza fel, a kezdeti pillanatokat nem, így nem is ad átfogó képet a korszakról, és hiányoznak belőle az első évek gyenge technikai megoldásai is - kiforrott harcászati eszközöket kapunk a kezünkbe, pedig erről szó se volt eleinte. A második pedig, hogy elég rövid lett az egész. A hat kampány két-három lazább délután alatt végigjátszható, de ha az ember nekiül, akkor akár egyhuzamban is.

A játék single player része tehát lehetett volna tartalmasabb és nagyobb volumenű, de már így, önmagában felér egy teljes értékű címmel, azonban nem Battlefield lenne a Battlefield, ha nem járna hozzá egy erős és masszív multiplayer rész is. A többjátékos mód a történet által kitaposott utat követi, a lassú tempójú játékmenet megfontolt, felnőtt emberhez méltó taktikát követel meg. Figyelnünk kell csapattársaink viselkedésére és az ellenséges mozgásokra, kerülnünk kell az egyéni akciókat, az előrerohanást és a leszakadást, itt nincsenek különleges képességeink, csak mi vagyunk, és a fegyverünk, ahogy annak lennie kell.

Ellenségeinket se tudjuk leteríteni egy vaktában eleresztett sorozattal, a világháború komolyságához mérten elfelejthetjük az automatikus célzást, vagy célponton tartást, minden fragért meg kell szenvedni, meg kell dolgozni. Aki hiányolta már a mai játékokból a klasszikus értékeket, a kihívást és a kiegyensúlyozott, egyenlő feltételeket, az megtalálhatja számításait a Battlefield 1-ben, itt tényleg hetekig, hónapokig kell gyakorolni ahhoz, hogy valaki magabiztosan, sikerrel vegye fel a harcot a csatatéren.

A többjátékos háborúk legnagyobb esszenciáját ezúttal is a Conquest játékmód adja. A hatvannégy játékos totális letámadásban ezúttal is stratégiailag fontos pontok megszerzéséért megy a csata, a feladat ezek elfoglalása és megvédése, akár az életünk árán is. Mehetünk gyalogosan, de használhatunk járműveket is, akár társakkal együtt, elvállalva a kormányzást, míg a másik lő, a harmadik meg az ágyút kezeli.

A játékmód ezúttal is a klasszikus BF érzést adja. Össze kell dolgoznunk csapatunkkal ahhoz, hogy sikerre vigyük a küldetést, lesznek izgalmas és jól szervezett csatáink, és olyanok is, amik teljes kudarcot vallanak. Percekig gyalogolunk majd, hogy átmenjen rajtunk egy tank, vagy kiszedjen egy kilométeres távolból, ez is hozzátartozik a dologhoz. De a készítők ezúttal is gondoltak arra, akinek tetszik a játékmód, de túl nagynak találja a pályákat, a Battlefield 1-ben visszatért ugyanis a Domination, ami ugyanez, csak kisebb méretben. A, B és C pontokat kell benne elfoglalni és megvédeni, egy zárt helyszínen, vagy lekerített pályarészen, járművek nélkül.

Az én kedvencem a Team Deathmatch, ami elengedhetetlen darabja minden multis címnek, beszéljünk most viszont inkább az izgalmasabb, különlegesebb darabokról. Már a bétában is bemutatkozott a Rush, mely egy újabb csapatalapú, taktikai játékmód lett, egy támadó és egy védekező csapatot felvonultatva. A támadó csapatnak az ellenség előretolt védelmi pontjait kell sorra elfoglalnia és felrobbantania, míg a védekező csapat feladata ennek megakadályozása, amíg az erősítés meg nem érkezik. A védelmi pontok egyben frontvonalak is, így a támadó csapat egyre kisebb helyre szorítja be a védekezőket, ami még izgalmasabbá teszi a játékot, a pálya hatalmas, nekünk viszont mindig csak egy részén kell harcolnunk. Visszatámadni pedig nem lehet, csak kitartani kell.

De nem kevésbé izgalmas még a War Pigeont se. A kisebb helyszínen játszódó teljesen új játékmódban egy postagalambot kell elkapnia mindkét csapatnak, majd megüzenni vele az ellenséges csapat koordinátáit. Aki megszerzi a galambot, az nem tudja rögtön felreptetni, várni kell egy kicsit, mire megírják az üzenetet, és a lábára erősítik, közben lehet mozogni, és lőni is, viszont arra is készülni kell, hogy akinél a galamb van, azonnal célpont lesz az ellenség szemében. A csapattársaknak ezért folyamatosan támogatniuk, védeniük kell a madarászt, ami komoly taktikát, de legalábbis felnőtt gondolkodású játékosokat igényel, a cél pedig nem más, mint az ellenséges táborok megsemmisítése koordinált légicsapásokkal. 

A lista itt pedig véget is ért, a multiplayer egyelőre ennyit tudott felvonultatni, további tartalmak később lesznek csak elérhetőek. A játékban egyébként ezúttal is rengeteg jármű és fegyver kapott helyet, lehet tankot, terepjárót, vadászgépet, bombázót vezetni, van benne zeppelin és páncélozott vonat, illetve tudunk lovagolni is. Ez utóbbit választva gyorsan elérhetünk célpontunkra, vigyázni kell azonban, mert nem élvezhetjük a motorizált járművek páncélját, teljesen ki vagyunk téve a mellettünk elsüvítő golyóknak. Jópofa dolog viszont, hogy közben tudunk lőni és kardozni is. Előkapva pengénket sorra kaszabolhatjuk le az ellenséges katonákat, míg tankban utazva a rombolható környezet ad hasonló gyönyört, az épületeket födémestül berobbanthatjuk, hogy alig marad belőlük valami.

Izgalmas részlet pedig, hogy a körülmények közben folyamatosan változnak. Meccs közben bármikor besötétedhet, leszállhat a köd, elkezdhet esni, vagy kitörhet a sivatagi homokvihar, ami elképesztő körülményeket tud teremteni egyik pillanatról a másikra, és fontos, de apró részlet még, hogy megint lehet dobozokat nyitogatni. Teljesítményünkért és tapasztalatainkért mindig kapunk ajándék ellátmányt, de vásárolhatunk is meglepetés tartalmat, melyek újabb felszerelésekkel és fejlesztésekkel gazdagítanak minket. Az alap fegyverek sokszor gyengék és kezelhetetlenek, ezért egy jó géppuska modifikáció új erőt tud adni a harcainknak, érdemes ráfeküdni arra, hogy megtaláljuk a nekünk legkényelmesebb, leghatásosabb darabot.

De a magunkkal hordozható cuccokat nem csak az határozza meg, hogy miket szereztünk már meg, hanem hogy milyen karakterosztályt képviselünk. A játékban négy plusz négy kaszt érhető el, melyek mindegyikének nem csak különleges felszerelései vannak, de különleges feladatai is. Az assault gyalogos katonaként automata gépfegyverrel indul csatába, míg a medic orvosként egy puskát kap már, csapattársait pedig kötszerekkel, gyógyszerekkel segítheti a harcmezőn. A support a nehézgépfegyverével hátulról támogatja csapatát, meg tudja javítani a lerobbant járműveket, adhat tölténycsomagot a társainak, vagy mozsárágyújával szórt tüzet tud biztosítani, így tizedelve az ellenséget.

A hagyományos osztályok közül végül, de nem utolsó sorban pedig ott van még a scout, vagyis a mesterlövész. A karakter ezúttal is kulcsfontosságú szerepet tölt be a játékban, messziről figyelve társait, vagy a megvédeni kívánt pontot, őt csak a távcsövén megcsillanó napfény buktathatja le, akkor viszont oda az álcája, nagyon kell rá figyelnünk. Az ezt követő három osztály pedig járművekhez kötött. A tanker a tankvezetőt jelenti, és automatikusan ezt a karaktert kapjuk meg, ha tankba respawnolunk, az ő különleges képessége a járműjavítás, míg a pilot a repülőgép pilóta, a cavalry pedig a lovas lesz. Ezenkívül pedig magunkra ölthető még játék közben amolyan bónuszként egy elite nevű osztály is, aki különleges fegyverekkel indul csatába, páncéltörővel vagy lángszóróval például, csak figyelni kell a felvillanó szimbólumot, és már mehetünk is a felszereléséért.

Apró érdekesség, hogy a hagyományos játékmódokon kívül hamarosan elérhető lesz a játékban egy Custom Games menüpont is. Itt egyelőre két el nem készült tartalmat reklámoznak, a Hardcore-t és a Fog of Wart. Az elsőt nagyon várom, nem kell végre hosszasan sorozni majd az ellenségeket, elég lesz néhány golyó ahhoz, hogy megöljük a másikat, míg a másik kis időjárási különlegességgel teszi izgalmasabbá a háborút. Ahogy a neve is mutatja, itt sűrű, tejfehér ködben kell majd harcolnunk, az orrunkig alig látunk majd, és a játék nem is írja majd ki csapattársaink nevét, így elsőre nem lesz könnyű különbséget tenni barát és ellenség között se.

Arról sajnos nincs hír, hogy mikor érkeznek az új lehetőségek a játékba, de én nagyon várom már, illetve jó hír mindenkinek, hogy a játékhoz ezúttal is érhető el mobil alkalmazás. A Battlefield Companion elérhető iOS-re, Androidra és WP-re, nézegethetjük és összehasonlíthatjuk benne statisztikáinkat, lehet custom layoutokat és emblémákat csinálni, illetve kérhetünk vele értesítést, ha barátaink gép előtt vannak, és készek egy kis játékra.

A Battlefield 1 ezúttal is a DICE mindenre felkészített Frostbite motorját használja. A grafika ennek megfelelően egy kicsit hasonlít is az új Star Wars: Battlefrontban látottakra, de csak nyomokban. Itt az európai helyszínek, a régi épületek és korabeli fegyverek miatt kézzel foghatóbb, ember közelibb a látvány, míg a szálló por, a vakító napsütés, a mustárgáz zöld ködfátyla olyan atmoszférát kölcsönöz az egésznek, amit csak kiheverni lehet, felfogni nem. Ja, és a zene. A zene az valami elképesztő lett. Órákig tudnám hallgatni a menüt.

Technikailag a játék remek teljesítményt nyújt, dinamikus felbontás mellett konzolon az 50-60fps is szépen megvan, egyetlen dolgot tudok csak negatívumként említeni, a töltési időt. Főleg a multiplayernél idegesítő, hogy az ember játszana egy gyorsat, de percekig tölt a pálya, aztán ha pechünk van, becsatlakozhatunk a meccs utolsó pillanataiba, és minden kezdődik elölről. A matchmaking egyébként eleinte sokat vacakolt nekem konzolon, nem akarta betölteni a játékmódokat, megakadt keresés közben, de nem szólt róla, vagy nem engedett kilépni, de hát ilyenek az első napokban előfordulnak. Nem elviselhetetlen a hiba, és ahogy láttam, mostanra javították is, csak megemlítettem, mint negatív élményt.

A sor végére még hagytam egy meglepetést, és ez nem más, mint az Operations játékmód. A Battlefield 1 különleges, csapatalapú online co-op játékmódjában a Conquest és a Rush játékmódok jellemzői keverednek egy kis történelmi felvezetéssel. A játék mindig elmeséli nekünk, hogy most miért harcolunk, mi is a célunk, egy-egy küldetés pedig több pályán is átível, ahogy a való életben is folyt egy hadjárat. Csapatunkkal minden pályán több pontot is el kell foglalnunk, így szorítva vissza az ellenséget, utána utazunk tovább a következő állomásra, végső csapást mérni rájuk. Az összhatás meglepően jó lett, míg egy hagyományos multiplayer meccsen eléggé céltalanul harcolunk csak, addig itt pontosan értjük, hogy mi történik, kik háborúznak, és milyen területért, milyen célokért megy a csata.

A Battlefield 1-et október 13. óta játszom. EA Access-tagként egy héttel a bolti megjelenés előtt már ott pihent a gépemen a játék, és alig vártam már a pillanatot, mire kezemben foghattam a teljes, dobozos változatot. Végigtoltam a kampányt, és a multiban is benne van már egy jó tizenöt órám, miközben egy dologra gondoltam folyamatosan. Isten adja, hogy a való életben mindez ne történjen meg velünk. A Battlefield 1 történelmi hangulatával és egyéni atmoszférájával egy olyan sötét korszakot nyit meg előttünk, amit régen láttunk utoljára, a játék pedig egyben újra elhozta azokat az időket, amikor a játékok még a földön jártak és élményt, kihívást kínáltak. Nem pedig szemetet, mint a legtöbb mai darab. Hatalmas respekt érte.

A Battlefield 1 PC-re, Playstation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi Xbox One-on teszteltük.


Kapcsolódó cikkek

152.
152.
Nextgame
Egy kis repülős gameplay csak, hogy kedvet kapjatok hozzá :)

https://www.youtube.com/watch?v=kE-BMwCT4_s
151.
151.
Harrison_Wells
#128: hát igen :(
nekünk veteránoknak már standardjaink vannak, amiből az összes mai játék sarjadt:
stratégia: civilization/ starcraft
akció: doom/ wolfenstein -> gears of war / battlefield
kaland: Tomb raider
sport: fifa
küzdelem: mortal / street fighter
rpg: final fantasy 7-8, baldurs gate, icewind dale, pillars of eternity
150.
150.
Harrison_Wells
149.
149.
delphijos
Én még egy dolgot hoznék fel, és tényleg nem a kiadókat, fejlesztőket védendő. Az is "gond" ma, hogy még egy folytatás is ami csak "átskinezett" grafikát használ, esetleg kevés változtatással horror pénzekbe kerül. Ma már nem tud egy-két ember összedobni egy játékot ha van egy jó ötletük és még programozni is tudnak. Néha van egy-egy próbálkozás , de pl. szerintem a NMS-nek is az lett a veszte, hogy volt egy jó ötlet, és a kivitelezés során ( amit szerintem rosszul mértek fel hogy mekkora falat ma már ) csak fogyott a pénz, ment az idő, és ki kellett már adni, aztán a megvalósítás meg ilyen lett. ( Kiváncsi leszek a Star Citizen-re, hogy nem lesz-e az is túl nagy falat a készítőknek ) Mondjuk C64-re anno ezt az ötletet 1 év alatt összehozzák, akár pár emberrel. Ma ez már nem megy. Egy open world game, mai szintű grafikával hatalmas meló. Még a nagy kiadóknak is nagy rizikó egy-egy cím, egy ksebb meg akár bele is bukik egy olyan kiadásba ami valamiért "nem jön be" az embereknek. Nem csoda hogy próbálják minimalizálni a kockázatot, és olyan címeket csinálni amik minél több "fajta" játékos érdeklődésére számot tarthat, és emiatt ugye sokszor van az hogy egyik réteg se maradéktalanul elégedett. A hardcore játékosoknak mondjuk nem elég hardcore, a casual-oknak meg nem elég casual.
148.
148.
user101
Érdekes hozzászólások "vén fasziktól" :) De azért had kötözködjek már egy picit: ugyanis az említettek pont rossz példák, az általam is nagyon kedvelt Mess Effect például igencsak mellé ment. Ugyanis az első részben még volt, inventory, fejlődési rendszer, le lehetett szállni és szabadon mászkálni a bolygókon, szinte már-már rpg-nek hatott ( de nem, nem volt az :), aztán a másodiktól szépen eltűntek ezek. Majd a harmadik kapcsán pont azon ment a hisztéria, hogy majd "visszahozzák" , de közben meg mégsem... A kulcs ( rém ) szó ( képződmény ): el-kazuár-osodott... :)

Igen játszhatóbb, szerethetőbb a második, de mint játék ki volt herélve. Ha már itt tartunk, emlékszik még valaki arra, hogy maga a "játék" milyen volt ? Egy föld buta cső TPS ! Játék-mechanikailag még a 2004-es Half Life2 is köröket ver rá, nem, hogy a 2000-es No One Lifes Forever... Pedig ezek utóbbiak csak sima FPS-ek, nem is csúfolták őket Action-RPG-nek :)))

A Bioshokot is pont azért tettem le és porosodik a Steam fiókban ( mind a három ), mert bár hangulatos és érdekes a történet, de maga a játékmenet borzasztóan unalmas és egysíkú. Szóval ez a két példa pont nem bizonyítja, hogy a mai játékok nem silányabbak, mint a régiek. Ahogy a Maffia vagy akár a Crysis-ok sem :)

Ha már ellenpéldát akarnék, inkább emlegetném fel a FarCry-okat vagy a Tomb Raider rebootot, vagy tényleg a Witchert ( de azt nagyon ! :)

Szóval én inkább azt gondolom, hogy aki akar az ma is tud szebbet, jobbat csinálni, de tényleg sokan vannak akik a profitmaximalizálás szent tehenét fejve a kényszerű minimálra játszanak...

Ja és C64, '84-ben :)
147.
147.
Beniciodeltoro
#146: Ez lemaradt :

" A mód nem lesz benne egyből a programban, azt nem sokkal a megjelenés után egy frissítés keretében kapjuk meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra egyaránt. "
146.
146.
Beniciodeltoro
" A DICE bemutatta a Battlefield 1 Spectator Mode-ját. Aki nem tudná: ez teszi lehetővé, hogy a játékosok képeket vagy akár komplett videókat rögzítsenek a játék folyamán. "

Én meg keresem hogy hol van ez a spectator baszki, jöhetne már az a frissítés.
145.
145.
Animejetix
#144: Nekem intel 386, de a nagyszüleimnél volt egy előző generációs Enterprise 128 is... :D
No igen van hogy mi is megváltozunk, ezt magamon is észrevettem, de akkor is szívesen látnék felvonultatni régi elemeket új köntösben.
A lényegen akkor se változtat miszerint mi már mások vagyunk, eltérőek az igényeink mint a legtöbb mai fiatalnak.... Ezt a kornak és az Isten tudja hány év gamer tapasztalatának tudható be... Ezért van a sok úgymond fikázó meg kritikus... Azt várják hogy ugyanazt megkapják amit Anno.... Meg is lehet de nehéz mert keresni kell, nekünk öregeknek már nehéz... Úgy hiszem igen én is hogy a logikai vagy gondolkodtatós, nem éppen rohanós stuffok bejövősek.
Jómagam most a Nintendonál lelek szórakozásra :D
Armát próbáltam de az nekem túl "szimulátor" , túl komoly, hardcore...
Azt hiszem egyszer valaki újra feltalálja a spanyol viaszt és fognak majd talán olyan játékok jönni amik olyanok mint anno voltak, ez is körforgás lesz vélhetően...
144.
144.
Rezsidémon
#135: Nem is mondom meg a koromat, csak azt, hogy az első gépem egy Spektrum volt :D

Teljesen megértem, mit mondasz, de azt is látni kell, hogy más irányba fejlődött a játékfejlesztés. Ma már nem teheted meg, hogy egy olyan játékot csinálsz, ahol akár 1-2 percig "nem történik semmi sem". Most ezt úgy értsd, hogy nyilván körülötted zajlanak az események, de neked valamilyen statikus feladatod van éppen. Hát ez sajnos az embereket nem köti le.

Mint pl, ahogy a szépen lassan beinduló filmek sem, hiába rakták össze rohadt jól, sose fog kiderülni akkor, ha 20 perc után kinyomja valaki.

Másik dolog: pl az én szokásaim is megváltoztak, ahogy az életem alakult és most már ehhez igazítom, mivel játszom. Régen a kihívást kerestem, most már a kikapcsolódást. Olyasmi játékokat, amik mondjuk egy jó történetet mesélnek el vagy szórakoztató mechanikájuk van (könnyű elsajátítani, kiismerni) és elég csak heti pár órát pötyögni velük, amikor éppen van időm.

De azt is teljesen megértem, ha másokat más szempontok vezérelnek játékvásárlásnál és jobban a mélyére ásnak a dolgoknak. Különben ilyen komplexebb taktikai shooter az Arma 3 a közelmúltból, azé azt kiismerni nem egyszerű, de gondolom ott is lehet jó meccseket nyomni.
143.
143.
Beniciodeltoro
Van meccs amikor azt veszem észre magamon hogy csak sétálok és nézem a tájat, vagy lovagolok :)))
A spectator móddal is elfogok tökölni, olyan filmeket csinálok hogy Michael Mann is összeszarja magát :)
https://www.youtube.com/watch?v=DtUw1yLbU7c
142.
142.
Beniciodeltoro
A hangok is kurva jók lettek (igaz azzal sose volt baj a BF-ben) faszi a fejem fölött elrepül egy tankelhárító gránáttól és visít hallani hogy innen repül oda :)))
Meg ahogy az elhalt tested legurul egy lejtőn, vagy arrébb dobja valami lökéshullám, kibaszott jó.
Operations mód tankok nélkül lenne a legfaszább, sose hagynám abba, de mivel vannak benne tankok elég könnyen elfoglalják a szektorokat beállnak és fossá lődöznek mindenkit, tankok nélküli mód hihetetlen jó lenne ebben.
A 15-ös szinten még nem sok fegyót tudtam vásárolni, remélem akad egy két jó amivel lehet aratni.
141.
141.
Beniciodeltoro
#138: A másik hsz neked szólt, nem nekem :) a 134
138.
138.
csabuszflash
#134: amikor feltelepítettem és elindítottam azt hittem h véletlen a pc változat került a ps4embe xd. lényeg h nagyon jol megcsinálták konzolokra is:D
135.
135.
Animejetix
#133: Nem merem megkérdezni hány éves vagy hisz akármennyit mondhatsz.

Az idő megszépít minden igaz! Teljesen helyén van az állításod. A bökkenők a következőek:
-Mai nap előveheted a régi játékokat és mai szemmel nézve is jók csak a grafika más.
-Küldetések azonosak
-Cselekmények kiemelkedőek lásd például Vietcong1 online 2003: Egy dombon 5-en magyarok letérdeltünk, igazi térdelés tudom sok mai játékban hasalás és állás van már csak, az M16 A1 VN-gépkarabélyt félautomatára állítottuk és az ellenséges Vietcong összevissza támadást indított a mocsár felől, majdan őket aprólékosan 1-es lövéssekkel csillaglángyelvek kíséretében leszedegettük... percekig eltartott a kacsavadászat, pedig csak irányzékot használtunk, az ellenségnek közösen új irányt kellett váltania hogy elérjenek minket hátulról, de hátul egyvalaki hosszú percekig a bejáratot figyelte és semmi mást nem csinált, minket védett.
1 kibaszott játékban láttam hasonló felállást: Socom, Halo
Ez egy olyan csendélet, egy olyan eleme egy online játéknak hogy mai napig emlékszek rá, pedig FPS-nél ritka hogy az ember emléxik jelenetekre! Főleg a lassúság figyelembe vehető, egy mai fps egyszerűen nem lehet ilyen lassú, a gyerekeknek akció kell! Rohanás! Quake Arena!
-Socom:
Ajtónyítás a játékban campaign és multiplayerben egyaránt!!! 1 élet per kör, plusz akna és ajtó! szabadon nyitható és zárható és nem tudod megkerülni az ellenséget levan zárva a fér pálya teljesen, az ajtók kezelése elkerülhetetlen!
Ez kb 12 éve egy játékban sincs...
"Zeldát köcsögök!!!!" Kijelentés kistesója a "Dedikált szervert köcsögök!"
Régen ez is alap volt...
Csomó csomó plusz dolog amiről beszélhetnénk és ez rohadtul nem nosztalgikus kiszépülés.... ez Tény!
Továbbá a mai játékban érezhető hogy pénz pénz pénzról szól... A régiek tudják hogy a régi játékok igazi művészalkotások voltak és fejlesztőcsapatok jóval egyszerűbben voltak és kevesebb ember dolgozott a projekten, jóval szabadabb terük volt a készítőknek, jobban kiélhették tehetségüket, napjainkban a producer megmondja mit akar és se kevesebb se több...
Ennyi....
134.
134.
Beniciodeltoro
Ma reggel az egyik spanom rábeszélt hogy próbáljam ki a BF1-et, legalább a multiját, kölcsön adta.
Másfél óra játék után mentem és megvettem, mert ez a hangulat nem tudom miért nem jött át a videókon, simán 10 pontos a multija, faszom se tudja hogy fogok ezek után a COD-hoz nyúlni ha azt is megveszem, eszméletlen játék, még az se basz fel ha kinyírnak....mondjuk az igen ha sorozatosan tank miatt döglök meg.
Conquestel tolom és nem bírom abba hagyni, ez a BF4-nél is jobb ami a hangulatát illeti, és olyan szép mint ha pc játék lenne, pedig ps4, f*szom elsül kb.
Azt hittem az 1 vh-s téma nem fog meg, de ebben a multiban minden klappol, még a lovaglás is olyan benne mint a RDR-ben.
132.
132.
s4jtqkac
#8: https://m.youtube.com/watch?v=McXvHjHrOyA
129.
129.
DON GONDOCS
#128: +1 Nagyon jól megfogalmaztad, biztos sokan nem értenek vele egyet, de igen azért csak más szemmel nézi a játékot egy régi és aktív játékos mint aki mondjuk az első X360al vagy ps3 kezdte pályafutását.
128.
128.
Animejetix
Én tudom miért jönnek az emberek azzal hogy át van szkinezve!

Az az igazság hogy egyesek olyan régóta gamerek hogy most már ennyi idő után tényleg mindenre az az érzésük hogy már azt korábban játszották. Ez régen nem fordulhatott elő de ma már nem igazán lehet nagyon újat mutatni, csakis a grafikán tekerni.
Az első világháborús téma kiválasztása nemes gesztus volt de sajnos a játék működése semmiben nem tér el a modern elődeitől és ezen kár vitatkozni. Több küldetés is kb azonos az elmúlt 15 év FPS játékaival.
Sok mai programozó életkora eleve olyan alacsony hogy ők akkoriban max általános iskolások lehettek, de van hogy ovisok voltak amikor én anno a Medal of Honor Alied Assaultban ugyanezt a jelenetet végigjátszottam....
Teljesen biztosra megyek abban hogy a mai tízenéveseknek vagy annál fiatalabbaknak az összes mai játék új élmény...
Nem azt mondom hogy nem érhet meglepetés meg hogy az összes játékra igaz, de nekünk veteránoknak egyre nehezebb számunkra megfelelő játékot találni.
127.
127.
Yato
Emberek nekem ez a játék nagyon bejön!!!
126.
126.
KőbányaKispest
Tényleg szánalmas ami itt megy. Egy szaros játékon ennyit fröcsögni.
122.
122.
kopic
Úgy látom lekéstem a mókáról.:(
119.
119.
Arian
#115: Ez a HuNRova-szejko páros valami hihetetlen formák... Találkoztam már hasonlókkal életem során, nem is egyel, de ha a csillagokat lehozod az égről, akkor sem tudsz velük zöld ágra vergődni, úgyhogy jobban is teszed, ha hagyod az ilyen vitákat. A cigizést meg semmiképp ne folytasd, drága mulatság! :) Én már durván 2 éve nem dohányzom és nem is kívánom.

A játékról csak annyit mondanék, hogy erőteljesebben érdeklődöm utána, mint vártam volna. Valahogy mindig is vonzott a világháborús atmoszféra és lehet ezúttal engedek a csábításnak.
117.
117.
Yanez
Mindenki nyugodjon le a piccassoba! Kicsit kevesebb szemelyeskedest pls! A lenyeg az gyerekek, hogy bar videok alapjan ellehet donteni kell-e nekunk az adott jatek vagy sem, azt mar nem nagyon, hogy mennyire korrekt hangulatot produkal, mufajat tekintve. Ezen persze lehet rugozni, de minek, ha hulyeseg?
115.
115.
godach
#114: EZEK? :D Ezek jönnek azzal, hogy mivel nem lehet hinni senkinek sem, demo meg nincs, így nézz gameplay videót róluk, hisz 30-40 perc után már el tudod dönteni hogy "EZ KELL E NEKED VAGY SEM"
Ezért érzem, viccnek ezt az egészet, de mostmár tényleg megyek, mert 3 hét után kénytelen leszek újra rágyújtani ;)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...