Sziget 2011 élménybeszámoló

• 2011. augusztus 19.
  • 2011, sziget
Link másolása
Idén is megnéztük magunknak a Szigetet, koncerteztünk, ittunk, mulattunk. Magyarország legnagyobb fesztiváljában idén sem csalódtunk, és bár sok rosszat lehet rá mondani, ettől függetlenül az év egyik legnagyobb bulijának számít, amit évről-évre több százezer ember ismer el.

Mielőtt valaki félreértené, nem kritikát akarunk írni, ez inkább afféle élménybeszámoló. Most nem fogunk értékelni, mert bizonyára vannak olyanok, akiknek ez jobban megy, továbbá ha már tízezreket csengettünk ki a hetijegyre, érthető, ha megpróbáljuk jól érezni magunkat, bármennyi vizezett sör is kell hozzá. Éppen ezért nem érdekelnek az olyan kommentek, hogy a Sziget drága (mert tényleg drága), hogy a Szigeten sok a külföldi (mert tényleg sokan vannak), és hogy egyre kevesebb magyar előadóval találkozni (mert ugye a külföldieket annyira nem érdeklik). Azok az idióták pedig külön kíméljenek, akik „akkor járnak majd Tankcsapda-koncertre, ha azok újra egy tál bablevesért lépnek fel”.

A Sziget idén is egy hétig tartott, a „mínuszegyedik” nap augusztus 8-án, hétfőn rajtolt el, az utolsó buli éjszakájára pedig augusztus 14-én került sor. Bár a fesztivál kétségtelenül a legtöbb látogatót vonzó ilyen jellegű rendezvény az évben, idén mégsem lett nyereséges: a tavalyi Szigethez képest 3 ezerrel több, 385 ezer ember fordult meg a Hajógyári-szigeten, de többek között a Prince-koncert óriási költségei révén mínuszban zártak a szervezők.

Bár személy szerint a tavalyi fesztivál zenei felhozatalát jobban kedveltem, azért idén is akadt nagy név bőven. A nulladik napon például először adott Magyarországon koncertet a legendás Prince, aki többek között kifutót is kapott a nagyszínpadra, ráadásul a pápa mobilretyóját használhatta, ha megunta az öltözőjében lévő plazmatévé nézegetését. A tavaly kissé jobban sikerült Dürer-kertes buli után újra fellépett a Rise Against, a kelta punkot játszó, barna sört vedelő Flogging Molly, illetve az indieben nyomuló Pulp és Interpol is. A Chemical Brothers ezúttal is levitte a hajunkat, másnap pedig a Bonkersre ugrálhatott a közönség Dizzie Rascallal. A Prodigynek bérelt helye van a hazai fesztiválokon, idén sem maradtak távol: kicsit kezdjük már unni őket, de legalább a Crysis 2 trailere beugrott a koncert alatt. Ha már unalom: az időközben elhunyt Amy Winehouse helyére beugró Thirty Seconds to Marsot egy éven belül háromszor láttuk (július elején játszottak a Volton is), s bár a srácok zenéjével továbbra sincs semmi baj, a szokásos kliséket és az erőtlen játékot ezúttal sem sikerült elkerülni. Az már megint más kérdés, hogy a magamutogató és egyébként zenésznek végtelenül átlagos Jared Letón látszik, hogy szíve szerint egyedül gitározgatott volna másfél órán keresztül.

Korábban rengeteg kritika érte a Szigetet, amiért egyre kevesebb metálzenekar lépett fel a fesztiválon, ezt a szervezők most úgy igyekeztek orvosolni, hogy a rock-metál őrültek saját nagyszínpadot kaptak (vagyis nem sátrat, hanem egy némileg nagyobb területet), ahol sokkal több ember fér el, nem kell megfulladni a sátorban és fürdeni a plafonról csöpögő izzadtságban. A színpad ötlete végtelenül jó, ugyanakkor kissé mellélövésnek érzem: itt olyan nagy nevek léptek fel, mint a zseniális Motörhead, Judas Priest, Deftones vagy Sonata Arctica – bizony közülük néhány simán elfért volna az igazi nagyszínpadon is, de nem, őket most az új irány jegyében ide kellett bepasszírozni. Esélytelen lenne felsorolni az összes koncertet, ha csak azokról írnánk egy-egy mondatot, amin mi is ott voltunk, akkor is órákig húznánk egymás idejét. Érdemes felkeresni az eseményről folyamatosan tudósító zenei blogokat és újságokat, ott mindezt megtették helyettünk, velük lehet egyetérteni vagy nem egyetérteni.

Mi inkább térjünk rá a technológiai újdonságokra! Bár tavaly kétségtelenül érdekesebb volt ilyen szempontból a Sziget, egy magára valamit is adó technofil idén is megtalálhatta a számításait. A legfontosabb, hogy ezúttal már teljes mértékben a Metapay által üzemeltetett kártyás rendszerrel működött a fizetés, készpénzt a fesztivál területén egyáltalán nem (illetve csak a már eleve ott működő kocsmáknál) fogadtak el. A kártyát mindenki igényelheti a jegye mellé, a strapabíró műanyag lapka az NFC technológiát használva juttatja el a pénzünket a kereskedőkig: a különböző töltőállomásokon rakhatunk rá pénzt, amivel aztán úgy fizethetünk, hogy a pulton lévő terminálhoz hozzáérintjük (de legalábbis közel tesszük) a kártyát. A kártya végtelenül praktikus, a maradék pénzt később levehetjük róla, nem tudunk ellenérvet mondani tehát, hogy miért kellene kiszorítani a fesztiválról. Szintén érdekes, hogy a rendezvényt első helyen szponzoráló Vodafone idén egy ideiglenes adóállomást állított fel a Sziget területén, ami 21 megabites mobil sávszélességet tudott biztosítani a résztvevőknek. A tornyot a szervezők kidíszítették, közel 250 négyzetméternyi LED-falat húztak rá, amin a magyar illetőségű Nemesys egyik játékát is tolhattuk. Korábban úgy volt, hogy a torony kilátóként is funkcionálhat majd, erre végül nem adtak engedélyt az illetékesek.

A kaja-pia területén az egyik legnagyobb újdonság a McDonald’s felbukkanása volt: a gyorsétterem-hálózat először képviseltette magát a fesztiválon, de igazából nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. A kis bódé külsőre nagyon szimpatikus volt, s bár erre lehetett számítani, de az eredeti sajtóközleményben írtakkal ellentétben nem változatlan áron hozta ki a cég a termékeit – már ha kizárjuk azt a lehetőséget, hogy a 400 forintos sajtburger Dániában körülbelül tényleg ennyibe kerül. Ezek után én továbbra is a sajátépítésű hot-dog mellett döntöttem, italok tekintetében pedig gyakorlatilag mindenhol ugyanazzal a választékkal találkozhattak a bulizók – kivéve ugye a Sportvendéglőben, ahol háromötvenért csapolták az Ászokat.

Mondjanak bármit, valószínűleg nem sokan bánták meg, hogy kilátogattak a Szigetre. A rossz idő végig elkerült minket, igazából csak hajnaltájt lett hideg, eső nem volt - ami mondjuk óriási porfelhőt is vont maga után. A társaság is pazar volt, a nemzetközi kapcsolatok ápolására nem is találtunk volna jobb helyet, persze nyilván vannak olyanok, akiknek mindebből az állandó nyüzsgés és a tömeg maradt meg. Mi jövőre is ott leszünk, addig remélhetőleg a dán Mekiben is lejjebb mennek az árak, hogy a mindennapi gyorskajánk meglegyen!

23.
Scoo
7. alkalommal voltam kint egy héten át. Idén is nagy buli volt. Drága, ha nem kintről hozod a piát. A nagyszínpadot idén teljesen elkerültem. Szerencse, hogy votl világzene és metál színpad. Amúgy nem is a koncertek a legnagyobbak hanem az az őrület, szabadság feeling, haverság, lazaság és úgy az egész hangulata.
22.
bacilus
Én egy nap voltam idén, a Judas Priest nagyon kiett magáért, isteni koncert volt. Viszont szerintem is érdemeltek volna egy nagyszínpadot, lévén hogy utolsó koncertjük volt Európában, és már harminc akárhány éve zenélnek. A Helloween szeintem kicsit összecsapott volt, inkább dumáltak mint zenéltek, de azért jó volt. Én idén kint voltam FEZEN-en, és az viszont nagyon megérte azt a tízezret, amit a három napért elkértek. Dream Theater, Rhapsody, és még egy csomó qrva jó hazai meg külföldi banda. Ja meg a Dragonforce-ot megitattam köprtepálinkával:D. Nagyon nagy élmény volt, mindnkinek ajánlom. Visszatérve a Szigethez, szerintem egy egyedi élmény, és aki még nem volt kint soha addig ne ócsárolja, amíg egyszer bele nem kóstolt. Tényleg nagyon drága, de nézzük a pozitív oldalát: ez Magyarország egyik legyjobb "export" cikke:).
21.
Extol
Külföldiek mennek inkább, magyar embernek nincs pénze effélére, volt aki be akart lógni ingyen azt beledöglött Dunába :D
Amugy néztem a mainstream zenekarokon kívül egy épkézláb banda nem volt kint, Csak talán a Sonata Arcticaért bekukucskéltam volna de amugy nem sokat ér az egész. Btw ebben mi a gaming? Mert ezt a hiradóból meg lehet nézni, viszont hogy mi van Skyrim, Deus Ex meg új CS ügyében azt nem.
20.
amd33
#19: Nem a legnagyobb hanem a legjobb OZORA...
19.
#15: 1. SZIGET Fesztivál 385 ezer látogató
2. VOLT Fesztivál 2011, Sopron - 102 ezer látogató ( tavaly 79 ezer)
3. Heineken Balaton Sound 2011, Zamárdi - 101 500 látogató ( tavaly 88 ezer )
4. Pannónia Fesztivál 2011, Várpalota - 93 ezer látogató ( tavaly 97 ezer )
5. Hegyalja Fesztivál 2011, Tokaj-Rakamaz - 85 ezer látogató ( tavaly 80 ezer )
6. EFOTT 2011, Szolnok - 67,420 látogató ( tavaly 68,512 )
7. Campus Fesztivál 2011, Debrecen - 50 ezer látogató ( tavaly 47 ezer )
8. Rockmaraton 2011, Pécs-Malomvölgyi Arborétum - kb 40 ezer látogató ( tavaly 43 ezer )
9. FEZEN-Fehérvári Zenei Napok 2011, Székesfehérvár - kb. 28-30 ezer látogató ( tavaly 20-30 ezer)
10. O.Z.O.R.A. Festival 2011, Ozora-Dádpuszta - 22 ezer látogató ( tavaly 20 ezer )

Most akkor mitől lenne a legnagyobb fesztivál?
18.
fojesz
#15: Elhiszem haver, hogy baromi jó, de a tényeken akkor sem változtat: az Ozorán nincs napi 55 ezer ember, ebből kifolyólag akkora forgalom sem. Persze az ellenkezőjét is aláírom, ha tudsz rá számadatot mutatni...
17.
amd33
#1: Igen lehet otthon rendes családapa stb ,de ide jön 2 hétre és azt hiszed full zülött cuccos,de annyi csak hogy elengedi magát 1-2 hétre, mert ő abból a pénzből amit kint keres nagyon de nem drága a sziget és igen nekünk magyaroknak baromi drága és külföldön meg még drágább ezért mi szívunk...
16.
#15: Igy van ahogy mondod OZORA magyarország legnagyobb fesztiválja és itt van a legtöbb külföldi 2-3 év alatt eszméletlen felkapott lett nem csoda 3 éve elővételbe 13 ezer volt a jegy nah idén ez 30 körül mozgott az eurotól függően!Iszonyat nagy party és a legnagyobb psy,goa veretés a legjobb kicsit sok a cucc de az ott alap 1-szer 1 évben belefér:D
15.
zsocwargear
"Magyarország legnagyobb fesztiváljában idén sem csalódtunk"...
Meg az Ozoráról se hallottál még ezek szerint...
14.
Mortis
Hat, a meggondolatlansag itt is felutotte a fejet. Mondjuk merre nem? :D

El kell ismerni ,hogy ez a fesztival visz sok atlagos fizetesu csaladot, jo esetben, rovid ideju penzzavarba, de nincs mit tenni :P. Nemzetkozi cucc, a nemzetkozi penztarcat kell alapul venni, tehat ertheto.
Varok mar egy olyan evre, ahol legalabb 3 kedvencem ott lesz. Lehet, hogy sosem jon el ,de en kitarto vagyok. :)
13.
goblinfing
#9: Ennyit az intelligenciádról.
12.
fojesz
#10: A fülem rendben van, köszi, ettől függetlenül továbbra (harmadszorra!) sem tetszik.
11.
Quent1n
#10: Ő maga nyilatkozta anno, hogy átlagos zenésznek tartja magát :)

Magyar Sziget, meg Zsiget.... nocomment.
10.
Dark_Temptation
ez mi ez a hülyeség? : a szokásos kliséket és az erőtlen játékot ezúttal sem sikerült elkerülni. Az már megint más kérdés, hogy a magamutogató és egyébként zenésznek végtelenül átlagos Jared Letón látszik, hogy szíve szerint egyedül gitározgatott volna másfél órán keresztül. látszik, hogy egyáltalán nem szereted a 30stm-ot itt a link:http://www.youtube.com/watch?v=yY028oS5yjA parancsolj ha ez neked erőtlen akkor neked nincs füled barátom :/
adye
#6: Menjél kommentelni inkább a kurucinfóra hülye gyerek. Ott sok hozzád hasonló romlatlan, felvilágosult szittya magyarral vitathatod meg ezt akinek legalább egyszer benne van a nevükben hogy "fing".

ON: Én most voltam kint először és valami leírhatatlan élmény volt. Voltam már pár fesztiválon itthon, de ez semelyikhez sem fogható, ez tényleg világszínvonal minden tekintetben amit itt kap az ember és egy fesztiváltól el lehet várni. Amennyiben jövőre engedi időm és az anyagiak biztosan kilátogatok újra!
Wyharka
MAGYAR SZIGET!!! Arra érdemesebb elmenni!
adriano28
#1: csak az a gond hogy itt csak a bevétel beszél szóval kit érdekel hogy mien aberáltak.. amúgy én nem rajongok az ilyen szarságért mint A SZIGET.. inkább elmegyek egy kárpátia koncertre, sztem az ezerszer többet ér!!!
goblinfing
Zsiget nem is kommentálom ezt a romlott fesztivált mert még így is lehet ki moderálják ezt..
Quent1n
Prince-el szépen melléfogtak, de ezt sztem lehetett sejteni előre. EU-ban, pláne nálunk korántsem annyira ismert és elismert sztár, nincs is annyira nyomva. Ráadásul elég későn is jelentették be a dolgot. A Gesztivál okosság szerintem szót se érdemel. :)

sajtosmasni: Azt ne felejtsd el, hogy most 50 millát kellett fizetni a helyért is. Egyébként rengeteg költséggel jár a dolog, szóval én elhiszem, hogy veszteséges. A többi rendezvényük nyereséges pl. ezt el is mondták. Persze hazudhattak is.

1.Aye: A szervezők üzletileg megfelelő döntést hoztak és évekkel ezelőtt rájöttek, hogy ha nagy pénzt akarnak akkor külföld fele kell nyitni erre a magyarok többségének nincs pénze és az az igazság, hogy elég profi magyar zenekar sincsen akik nem az 1000 éves slágereiket játszanák el évről évre. Persze ettől még eléggé telített a magyar zenei szakma csak sajnos szarral...

A külföldiekről meg annyit, hogy az átlag holland, angol, német, orosz stb. azért jön ide mert itt olcsó a pia és mindent megtehetnek amit otthon nem. Nekik ez a feszt aprópénz, bőven belefér egy évbe szerintem 2-3 is akár. Na hát nekik van mindez.
drakecsaj
#3: Jajaja, gondolom Prince odavágott a bevételnek. Hiába, a kifutó és a pápa mobilretyója biztos nem kevés pénzt kóstált :D
dave280
Én is nagyot néztem, amikor meghallottam, hogy minuszba jöttek ki. :-/
sajtosmasni
olololololol
Ekkora kamut. Nekem ne mondják már, hogy 385k ember után veszteséges lett a sziget, bár én se szívesen adóznék a nyereségem után.. az még hagyján, h nem lehet aludni a környéken olyan hangos a zene és persze én ezért egy vasat se kapok, de azt mondani, hogy veszteséges a sziget, na ehhez arc kell..
Prince mennyit kért? 100 milliót vagy mi? :D még akkor is bőven nyereségesek a napi 10 ropis belépővel v mennyi volt.
Nem vagyok oda a szigetért, nem is voltam sose, de, h veszteséges volt.. gigalol
1.Aye
Nekem egy nagy bajom van a szigettel: magyar vagyok.
Így nekem túlárazott, nincs meg az a varázsa, hogy máshol vagyok. Egy turistának, aki nyugatról jött, neki mennyire szép is lehet már. Közel kelet, a balkán, egy volt kommunista ország. Látják rajtunk, hogy nem vagyunk normálisak, azt is hiszik, hogy itt mindent meg lehet tenni, és meg is teszik. Hangosak, hülyék, ami nem baj szerintem, mert én is ugyanezt tenném. Semmi megtorlás sincs. Mennyire gyönyörű is ez. A szigetnek már vége van, de pár ember még itt maradt, félmeztelenül mászkálgatnak, minden este kocsmáznak, asszonyoznak, züllöttek.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...