HWSW: A munka is lehetne olyan mint a játék

  • Írta: fojesz
  • 2011. május 30.
  • Érdekesség
Link másolása
A játék ellentéte nem a munka, hanem az unalom és a depresszió. Sőt, a játék hasonló folyamat, mint a munka, csak nem kötelező. Hogyan lehetne mégis ez utóbbit kellemesebbé és hatékonyabbá tenni. A nagyvállalatok örök problémájára, a dolgozók motiválására a játékipar adja meg a megoldást, írja a HWSW.

A játék, legyen az bármilyen, számítógépes vagy valós, az egyik legerősebb érzelmeket kiváltani képes, elhivatottságot generáló, figyelmet vonzó tevékenység az emberiség számára. Már évezredekkel ezelőttről is vannak leletek, amik bizonyítják, hogy a korai társadalmakban is szerepet kaptak a játékok, a számítástechnika és az internet fejlődésével pedig egy egészen új dimenzió nyílt meg előttük. Egész iparág épült fel a videojátékok fejlesztésére, s műfajok színes kavalkádja jelent meg. Nem meglepő, hogy manapság már a játékfejlesztők előtt komoly kihívásként jelenik meg, hogy a játékosaikat meggyőzzék arról, hogy ez az a termék, amivel a szabadidejüket el kell töltsék.

Videojátékok körülbelül negyven éve vannak a világon, s azóta nem csak maguk a programok, a grafika, a komplexitás és a technológia fejlődött, hanem maguk a játékosok is felnőttek. A mai középkorúakig bezárólag már minden generáció számára természetes dolog, hogy léteznek videojátékok - a mai fiatalok 97 százaléka játszik velük PC-n, konzolon, okostelefonon vagy bármilyen eszközön, s a játékosok 40 százaléka nő.

A játék ellentéte nem a munka - a teljes cikket a HWSW-n olvashatjátok el!

19.
19.
Inmediasress
"Nem meglepő, hogy manapság már a játékfejlesztők előtt komoly kihívásként jelenik meg, hogy a játékosaikat meggyőzzék arról, hogy ez az a termék, amivel a szabadidejüket el kell töltsék." Pontosan ezért hazudnak politikusokat is megszégyenítő módon.XDD
Amúgy a teljes cikk végigolvasása előtt is pontosan az jutott eszembe mint amit a végén írtak hogy sokan csak egy illúziónak tartják és ez így is igaz.
Az ilyen gondolatok olyanok mint Marx meg Engels agyalásai papíron nagyon jó de valóságban kivitelezhetetlen, ha másképp lenne akkor már rég világbéke lenne és mindenki bőrszín meg vallási hovatartozás ellenére is kézen fogva sétálna a zöld lankán mint a filmekbe.
18.
18.
Szudzsio
Hmm! érdekes lenne az én munkahelyhemen is ha Red Alert el termelném a cuccot :D
17.
17.
Vopesz
#10: Nem túlzás, gondolj bele mennyi cod-ot adtak el, és mennyi Angry Birds-öt. Ez a 40% simán kijön, csak ilyen idióta flash meg facebook meg telós játékokra kell gondolni, nem pedig "normális" játékokra.
16.
16.
Hubert Cumberdale
#15: Ja így már értem. -.- :D
15.
15.
abydos
#13: Nem túlzás. Gondolj bele. Az emberek zöme facebookra jár. Ha valaki ott játszik, már az is beleszámít.

5.: Érdekes amit írsz, de mi köze van a cikkhez? :D
14.
14.
Raam989
A játékok komplexitása csökkent az elmúlt években...
13.
13.
Hubert Cumberdale
Ezt a 40%-ot nem hiszem el. Ismerek női gamereket, de ez túlzás nem gyengén.
12.
12.
vinisoundz
Ha a játék ellentéte nem a munka, akkor a munka ellentéte mi? A túlóra? :)))
11.
11.
Skyer
#4: Ha képes egyben tartani a klánt, kiszűrni a retardáltakat, megmondani a taktikot bossnál, és mindenki követi, akkor az tényleg figyelemre méltó :D
10.
10.
Jinbobo
A játékosok 40%-a nő?! Még egyel sem találkoztam a környezetembe amelyik kocka lett volna.
Az a baj hogy a munkába nem lehet trophykat szerezni! D mindenesetre hatalmas multi van a munkába, sokszor tényleg hardon kell lehúzni a napot, néha pedig a munkában is frusztráltak vagyunk. Szóval a munka és játék között tényleg sok a közös, csak ezutóbbi szórakoztatóbb...
9.
9.
Mortis
Ez nem volt nyilvánvaló eddig is? :D
7.
7.
Józsi_Doe
Lehetne, de nem olyan... legalábbis az emberek 99,999 százalékának.
6.
6.
steve 18
Egy kis művtöri!!! Ókori leletek milyen érv ez geci......
5.
5.
Lordnekroseth
Alapvetően igazából rossz irányba halad a játékipar. Példaként a blizzardot aki minimális befektetéssel akar pénzt behúzni az igazából majdnem csak őjrakiadott játékok folytatásaiból. Pedig a fő cél a közönség ellátása szórakoztató és kikapcsoló játékokkal,nem pedig az hogy függővé tegyük a játékost azzal hogy olyan játékokat gyártok amik előtt minnél több időt töltesz annál jobb. Szerintem manapság egyre többen vannak úgy hogy nicns idejük napi max 1-2 órát játszani és unják hogy azt unalmas questeléssel vagy farmolással(már akár az ff ben is) töltsék. Ugyanakkor egy God of war amit viszonylag hamar kijátszol(leszámítva achikat és nehézsdégi fokokat) már nem elég. Mert megveszel egy játékot és hamar kijátszod akkor nincs értelme befektetni ennyit rá. Ezért az emberek töbsége próbál olyan játékot venni ami sokáig tart viszonylag olcsón. Viszont ez persze a játékmenet kidolgozottságára vagy az interaktivitás rovására megy. Nem igazán érzem azt hogy ez előnyös lessz a szórakoztató iparnak. Hacsak az új generáció nem ezt szokja meg eleve és lemegy a színvonal is. Persze ettől függetlenül bennük lessz az a fura szúró érzés hogy ez kicsit természetellenes...de túl gyenge lessz ahhoz hogy igazából értsék mi is pontosan.
4.
4.
Zauder
'...Sőt, egyes országokban már nem ciki, hanem kifejezetten előnyös elem egy önéletrajzban, ha valaki feltünteti, hogy hosszú ideje egy klánt vezet a WoW-ban...'

Ez mekkora. :)

3.
3.
BloodyDeath
A munkahelyen a legjobb motiváló eszköz a pénz. Legalább is nálam, ha adnak rendesen nem számit semmi sem jöhet túlóra hétvégi meló bármi, csak jó pénzért.
2.
2.
GhostDog24
ezt nevezem hírnek... jó h ezt így megfogalmazták mert én is ezt éreztem mindig de nem fogalmazódott meg bennem "A játék ellentéte nem a munka, hanem az unalom és a depresszió. "
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...