Crysis 3 - DirectX 11-es grafika konzolon?

  • Írta: InGen
  • 2012. április 29.
  • Hír
Link másolása
Sokan úgy gondolják, a Crytek programozói igazából semmi extrát nem tudnak: a brutális gépigény, gyér optimalizáltság, konzolon pedig nem eléggé különleges látvány - hallani a szkeptikusoktól. Amit azonban most főznek a Crytek háza táján, attól még a kétkedők is megtérhetnek.

A helyzet a következő: a PC-s csúcs grafikus kártyák szinte könyörögnek azért, hogy DirectX 11-es játékmotorokat futtathassanak. A látványt egészen új szintekre lehet emelni, ám a konzolok csak a DirectX 9-et támogatják. A Crytek pedig azt szeretné elérni, hogy a PC-s és a konzolos verzió között minél kisebb legyen a különbség, így elkezdtek kísérletezni és próbálkozni egy kicsit.


Rasmus Højengaard, a Crytek hosszú titulussal rendelkező kreatív vezetője elmondta, a programozók néhány olyan renderelési technikát futtatnak már Xbox 360-on, ami elméletileg nem is működhetne, csak DirectX 11-es hardveren. Elmondása szerint a dolog nem egyszerű, hiszen nincsenek meg azok a lehetőségek, amik a DX11-ben meglennének, így különböző trükköket kell alkalmazniuk, de sikerült megoldaniuk például, hogy a parallax occlusion mapping (ami nyilvánvalóan valami jó dolog lehet) működjön.

"Ez egy nagyon fejlett technika, és elméletileg nem kellene működnie Xbox 360-on, de ők megoldották" - nyilatkozta Højengaard, de azért gyorsan hozzátette, hogy egyáltalán nem biztos, hogy ezek a dolgok a végleges játékban is benne maradnak. Minden attól függ, mennyire húzzák le ezek a fejlesztések a konzolok teljesítményét.

65.
65.
bullisht
"Ez egy nagyon fejlett technika, és elméletileg nem kellene működnie Xbox 360-on, de ők megoldották"

ez hülyeség, a parallax occlusion mapping shader model 2.0-n is működik, csak multipass formában. A minimum követelménye pedig shader model 3.0 aza DX 9.0c.
ha nem hiszed járj utána:
google - tatarchuk parallax occlusion mapping --> első link
64.
64.
hl89x9
crytek és ígéreteik
ROFL
62.
62.
MaximumGame
KeXxX : értem amúgy egy i7 es CPU 2 magja alapból erősebb mint egy Cell PS3 proci... 6-8maggal :)
61.
61.
MaximumGame
Hubert Cumberdale: 4évvel rá jött ki Xbox ra.... 4év..... és szarabb mint PC én :D
egy Crysis 1 et se tudnak kihozni... nem még hogy egy 3 mat...
60.
60.
KeXxX
#54: jól van <3 xD felejtsük el.
#57: ki hasonlította a te szuper PC-dhez a PS3-at? Tudom hogy a konzolok soha nem érnek fel egy PC erejével, mert ugye a PC folyamatosan fejlődik, mindig pakolhatsz bele többet/jobbat, de a konzolodat nem tudod csak úgy "fejleszteni". Amikor a PS3 megjelent, 8 magos processzorral jelent meg és akkor a PC világában még ismeretlen fogalom volt az i7. De most nem régiben behozták. Gondolom egyik játék sem eszik 8 magot sem, úgy ahogy a PS3 sem. 6 magot használhatnak maximum a fejlesztők, 1 mag az XMB menüt tartja, és 1 mag van úgymond fölöslegként, mondjuk ha 1 mag leégne vagy valami lenne vele, akkor azt az 1 fölösleges magot lehet aktiválni. Hülye nem vagyok, maximum tudatlan a PC világában. csók.
59.
59.
Hubert Cumberdale
#58: 52-es helyett 56-os komment a végén...
58.
58.
Hubert Cumberdale
#51: Kicsit görgess lejjebb és erőltess magadra egy kis szövegértést ;)

#55: "Bár szoftveresen nem kellett hozzá, de a dx10-et támogató kártyák voltak csak elég erősek hardveresen, hogy értékelhető sebességgel alkalmazzák a tech-et."

Akkor miért van, hogy a crysis wars 5-ös patchével elérhetővé vált a 'verihájg' konfig az összes dx 10-es effektel (POM-al együtt) XP-n is, vagyis DX 9 alatt és valahogy nem szartak be a gépek tőle? Egyszerűen ez mind kamu. Az UDK meg semmivel sem jobb. Legalábbis technikailag egy vicc... én csak cryengine-ben vagyok jártas de ismerek valakit, aki nyomja az UDK-t is és épp mesélte, hogy milyen hitvány az egész. Nincs dinamikus árnyék!? lol 2012 van és kamu 10 éves technikával villog az ánrílendzsin...
a cry 1-ben sem plane vol (egyedül az uccsó pályán volt 1-szer) A fények is real-be mentek és ellenség is volt minden fele. Ráadásul a cryengine 3 jobban van optimizálva,m int az elődje. Amivel leveszik a gépigényt az csak annyi, hogy ki-be kapcsolgatják a különböző nem látható területeket, LOD, mip maps és az árnyékok látótávolsága. Nem lesz itt ekkora butítás nem tom honnan veszed. Az első részt is meg tudták valósítani konzolra. És nem matrica házakkal meg erdőkkel meg kamu fénnyel...
#52: Még csak ez sem igaz..
57.
57.
MaximumGame
#35: Attól még hogy hülye valaki , leírhatja de akkor következménye hogy felvilágosítanak :)
Xbox és PS3 om nativ 1080p támogat.... és soha az életbe nem lesz olyan mint PC én....
Nativ : azt jelenti beállíthatod de 1280x720p fogja 1920x1080 ra átalakítani :) szóval ez parasztvakító full HD :D de anyukád nem mondta el neked amikor megkaptad a konzolod ? :) ejjjnyeee már 2éve kevés az Xbox360 és a PS3 om... de DVD lejátszó helyett jó még !
54.
54.
randall13
#51: "Senki nem kért meg rá hogy válaszolj."
Hát ha nem írsz semmit, nem is fogok válaszolni rá, abban biztos lehetsz. Puszi <3 :)
53.
53.
giga321
Azt hiszem ilyenkor lehet megemlíteni azt a mondatot , hogy " Ha hallgattál volna bölcs maradtál volna" vagy valami ilyesmi :) és persze akinek ez nem inge ne vegye magára senki pártját sem fogom :)
51.
51.
KeXxX
#44: háháhá :D :D Imádom!! bravó! egyszerűen zseniális! :))) mindig azzal a kurva életkorral kell jönni? Az ember 18 év alatt nem ér semmit ugye? Erre akartál kijutni.. értem. kösz! Ha a jóindulat ott így kezdődik nálad hogy: "Azért csak óvatosan az efféle kijelentésekkel ;)" - akkor nem szívesen látnám a rossz indulatot. Egyébként TE kötöttél belém, én meg csak le írtam a véleményemet. Senki nem kért meg rá hogy válaszolj. És itt lezárom (leszarom) a vitát, gondolj azt amit akarsz. Ilyen emberek mindig vannak/voltak/lesznek!
#45: kicsit görgess lejjebb és nézd meg hogy ÉN mit írtam és nézd hogy hogy mit kaptam rá válaszul, és rá jössz hogy mégsem kellett volna közbe szólnod!
50.
50.
randall13
#49: Dungeon Defenderről eszembe jutott a Dungeon Keeper 2 :'SSS R.I.P.
49.
49.
p3ti
Grafika ide , grafika oda . Ha lelketlen sz*r a story és a gameplay , akkor felőlem egymást meg öklözhetik a DX11el. Egy "ócska" arcade játékkal mint a Dungeon Defender kb. 55x többet játszottam mint a GoW 3al , ami újonnan 10Kba fájt . Mégis ösztönzött arra hogy be kapcsoljam a boxot minden nap és játszak vele . Engem az jobban érdekel hogy jó ötletek legyenek benne , egyedi dolgok , szabadabb pályák ... legyen valami olyan amiért érdemes elővennem esetleg hónapok után is . Pl. Crysis 2 bent dekkol a szekrényem legmélyén . Eszem ágába sincsen ki játszani még1x .
46.
46.
kopic
#43: *Meg nem is úgy fogalmazott mint segeszki:D
45.
45.
Hubert Cumberdale
#41: gondolom sok netes szájkaratéjossal álltál már 1v1-ben xD.... amúgy meg itt egyedül te neked volt nagy a szád. Senki nem szólt hozzád egy rossz szót sem...
44.
44.
randall13
#41: Na akkor itt van a kutya elásva, meg se érted mire akarok utalni :D Ennyit a jóindulatomról :(

"nem kell egyből neki esni a másiknak. ugye bár az embernek a "virtuális világban" nagy a szája de 1v1ben pedig kussol"

Ez a mondatpár meg egyenesen zseniális :D 16 évesen ne szájra gyúrj, hanem tanuld a magyar leckét. Ejnye-bejnye
43.
43.
kopic
#42: Meg nem is úgy fogalmazott úgy fogalmazott mint segeszki:D
41.
41.
KeXxX
#40: lehet szépen is válaszolni, nem kell egyből neki esni a másiknak. ugye bár az embernek a "virtuális világban" nagy a szája de 1v1ben pedig kussol... és az a baj, hogy manapság szart se ér hogy ki hány éves ;) majd meglátjuk.
40.
40.
randall13
#35: 1) ennek szerintem köze nem volt a fenyegetéshez :D
2) nem oktattalak ki
3) csak utalni szerettem volna arra, hogy mások viszont ki fognak oktatni
4) és ahogy elnézem ez be is következett, vajon miből sejthettem :(
5) ha már egyszer nagyon a baromság mellett döntesz, akkor mondj kisebbeket
37.
37.
A POM (parallax occlusion mapping) egy 2004-es technológia ami a 2001-es sima parallax mappingot fejleszti. Ami egyébként egy speciális bump mapping bár látványban annál jobb eredményt lehet elérni, mivel ahogy csökken a rálátási szög úgy tűnik el maga a hatás, míg POM esetében bár kiszúrja a szemünket a csalás, de mégis sokkal látványosabb.
Persze megvan az ára is, mert ez egy kibaszott lassú és erőforrás igényes render technika. Sok esetben inkább látunk sima dot3 bump-ot vagy enviroment mappinggal kevert bumpot és csak a nagyon közeli objektumokon POM-ot. Mindkettő valójában egy fake, látszat effekt ami meg sem közelíti a tesszeláció + diplacement mapping által elérhető eredményt...

Ennyit a technika óráról, most pedig szeretném megragadni az alkalmat, hogy gratuláljak a CryTEK-es fiúknak, hogy feltalálták a spanyolviaszt, úgy csendben jegyezném meg, hogy elég lett volna megnézni a Directx 9 SDK-ját, mert több olyan dolog is szerepel benne, mint a POM, ugyanis az egy Directx9 tutorial. Szóval hardwaresen tudja az XBOX is :)))

Ha már mindenáron újítani akarnak akkor kicsit gyúrjanak rá az ID féle megatextura eljárásra, mert abban van potenciál és amit egy működő eljárás adhat, azt semmilyen szar DOT3, POM, TS+DPLC a büdös életben nem fog kárpótolni.

Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy ezek nem jó dolgok, csak azt, hogy ezer éve léteznek és amit a CryTEK most csinál az sokkal inkább tűnik kétségbeesett vergődésnek csak, hogy vegyék az engine-t, mert továbbra is mindenki inkább az EPIC felé kacsintgat. Mellesleg szerintem jogosan :)))
35.
35.
KeXxX
#31: most aztán megijedtem..! akkor mire ment ez a fenyegetés.. Mr. mindent tudok a gépekről mert egy kocka noob geci vagyok és kioktathatok mindenkit ..? "#24: Azért csak óvatosan az efféle kijelentésekkel ;)"
33.
33.
Stranger
#28: Örülj ha HD-ban futnak és van AA!
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241
31.
31.
randall13
#28: Többek között pofára esés.
28.
28.
KeXxX
27.
27.
barackostej
#22: Igaz. De attól még bárki megvehette volna az engine-t.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...