Ezért nem lett Halo a Resistance-ből

  • Írta: fojesz
  • 2012. szeptember 12.
Az Insomniac Games vezérigazgatója egy interjúban ismerte el, hogy a Resistance sosem tudta megismételni a Halo sikerét, és nem vált olyan éllovas címmé a Sony számára, mint a Bungie fejlesztése a Microsoftnak. Szerinte a második résznél rontották el, a harmadiknál már próbáltak javítani.

Ted Price, az Insomniac vezérigazgatója a Kotakunak árulta el, hogy a második részen eszközölt változások miatt bukták el a lehetőséget, hogy olyan címet alkossanak a PlayStationön, mint amilyet a Bungie csinált az Xboxokon a Halo képében:

"Vannak elméleteink, hogy miért nem lett egy Halo" - kezdte. "Az egyik, hogy annyira megváltoztattuk a Resistance 2-t, hogy úgy megleptük vele a játékosokat, ahogy talán nem is számítottak rá. És ez nem biztos, hogy jó dolog volt." Price szerint még az alapvető játékmechanikába is belenyúltak, ami talán már túlzás lehetett.

"A Resistance 3-nál már igyekeztünk visszatérni a hagyományos, a játékosok által is kedvelt játékmechanikához, és a sztorit is jóval személyesebbre vettük. Véleményünk szerint ez volt a megfelelő módszer arra, hogy elindíthassuk a sorozatot az egyedivé válás útján."

Az Insomniac rendkívül büszke a harmadik részre, és bár a Vitára készült Resistance: Burning Skies nem az ő munkája volt, az is tetszett a csapatnak. Price szerint azért adták át a munkálatokat a Nihilistic csapatának, mert nekik nem volt kapacitásuk áttérni a Vitára. Kíváncsian figyelték, hogy mit kezd egy másik brigád, az ő címükkel: "Úgy érzem, hűek maradtak az univerzumhoz" - fejezte be a vezérigazgató.

Az Insomniac jelenleg két játékon dolgozik: a Ratchet & Clank: QForce hamarosan megjelenik, a korábban Overstrike néven ismert Fuse-ra pedig még várni kell - a multiplatform fejlesztést nemrég alaposan átszabták.

Játssz és nyerj egy brutális teljesítményű Intel processzort!
A Gamekapocs és az Intel közös nyereményjátékában kisorsolunk egy brutális teljesítményű, vadonatúj Intel Core i7-4790K processzort. Csupán három kérdésre kell jól válaszolnod!
21.
p3ti
Ezeket a sosem értettem kommenteket minden halo alatt .... Ezek szerint sokaknak nehezükre esett megérteni , vagy nem is voltak képesek rá. A halo mint sorozat nem hiába olyan sikeres amilyen , és nem hiába próbálják klónozni . De aki sosem értette , ezután sem fogja . A halo és a GoW , mind singleplayerben , mind multiban nagyon erősek.
20.
keiji maeda
pedig nekem a második rész nagyon tetszett sőt a 3 rész közül az online része annak volt a legjobb, a 3. részbe pocsék lett az online
19.
simon 555
Amúgy meg én sem értem mi olyan nagy durranás a Halo-ban.
A 3. résszel és az ODST-vel játszottam(a 3-at végig is vittem),de semmi extra nem volt.Egy sima shoter.Az meg külön zavaró volt,hogy nem lehetett célozni csak csípőből lőni...
18.
McDuff
#3: pont a Reach a legjobb!:)
történet szempontjából legalábbis meg hangulatilag,de grafikailag is szebb,ha vkinek az számít.
17.
McDuff
mert tán kellett volna?nem értem az összefüggést...csak azért mert "élijenek" vannak abban is meg ebben is?talán célszerűbb lett volna egy másik sikeres PS3 exkluzív játékhoz hasonlítani,mint pl. Killzone...
mellesleg tényleg nem nagy szám,számomra egy átlagos lövölde,pár haverom pedig már többször is kijelentette hogy "fúúú,ezért a játékért venne egy PS-t.mondom miről beszélsz annyi jó játék van PS3-ra,én ezt venném elő rá utoljára..." :D
16.
Drazhar
ehhez sajna PS híjján nem volt szerencsém, a Halo-t én egyáltalán nem is szeretem, a korszakalkotónak mondott első része egy dögunalom volt részemről - és a Killzone-ból is csak a kezdő résszel játszottam, hát az meg egy akkora cső-shooter volt mint a ház :D
15.
kopic
"(sőt semmiből sem fognak annyid eladni,sajnos)" GTA-ból igen.
14.
simon 555
#12: "Semmi elözmény hogy milyen bolygóról jöttek stb"
Akkor nem néztél elég jól utána.Nagyon is van előzménye mindennek.Ha jól emlékszem még a KZ2-ben el is van mondva a történet az elején,de ha nem akkor a neten rengeteg írást lehet találni az előzményekről,hogy ki honnan származik és mi miért történik.
13.
simon 555
#4: Azért az ne hasonlítsuk már egy PS3 exkluzív játék eladásait egy multiplatform COD eladásaihoz amire ki vannak éhezve évente a vérpistikék.
Logikus,hogy egy KZ-ból vagy egy Resistance-ből nem fognak soha annyit eladni mint a COD-ból.(sőt semmiből sem fognak annyid eladni,sajnos)
Attól,hogy nem előzte meg a COD-ot még mind a KZ3 mind a Resistance 3 sikeresnek tekinthető eladásilag szóval biztosan lesznek új részek(valószínűleg next-gen PS-re).A Killzone 1. részéből nem adtak el máig 1 milliót és mégis lett 2. rész.A második rész jelenleg 2.86 millión áll míg a Killzone 3 aminek 2 éves hátránya van 2.32 millión.Szerintem ezt sikernek lehet elkönyvelni annak a fényében,hogy vannak játékok amiknél már azt is sikernek könyvelik el ha eladnak belőle 1 milliót.inFamous 2-ből 1.25 milliót adtak csak el és már tervezik a következő részt.
12.
strike19
Én se értem mi a nagy rajongás a Halo körül.Egyszer játszottam a PC-n vele 10 órát mind a két részével utána uninstall.A Killzone 2 megvan de az se tudta elhozni azt a varázst.Utolsó FPS ami tetszett az COD 1 volt mert érdekelt a II.vh háború.A killzone szériának semmi felvezetése nem volt a 2 részénél csak hogy egy hatalom éhes ember dühöng.Semmi elözmény hogy milyen bolygóról jöttek stb.
11.
Szbarn
#3: ezek szerint egyáltalán nem mélyedtél bele a HALO-ba :)
10.
danez11
halo azért ütött akkorát és maradt fenn sokáig boxon, mert könyörgöm, más ilyen jellegű exlcusive címük nincs is ...
8.
tabu3x
#6: alapvetően a ps3 felől közelítettem meg a kérdést. nekem úgy tűnik, hogy a ps3-on kicsit mások már a felhasználói igények, nem elég egy profin kivitelezett gém óriási támogatással a háta mögött a sikerhez.
azért boxon sem a halo és gears a király arányaiban, hanem a cod és társai, nem?
7.
Neo1989
Kit érdekel h nem lett Halo , szerintem egy jó féle brandet hoztak össze az Insomniacnál pörgős kis akció orgia lett a Resistance széria . Aki meg Halozna annak ott a Halo és kész .
6.
Traktoros_Joska
#4: Ez ott hibadzik, hogy mind a halo, mind a gears of war eleg nepszeru multiban, pedig utopia mind a ketto. Halo 3 igen oreg jatek es meg mindig rengetegen jatszak.
5.
shatterhand
Nálam az első resi képi világa sem jött be. Nem beszélve a fegyvertartásról. A 3. már tetszett, de az már késő volt.
K2 mai napig pazar. AI, látvány, változatosság ,stb. A K3 istencsászár lenne,ha nem herélték volna ki a multiját. Így dühből adok rá egy kettest.

És egyetértek tabu3x-el. Itt nem a játékon múlott a dolog főként,hanem a kevés vásárlón. A többség elvan a Cod-dal,meg Bf-al évekig. Emellett nehéz sikeres fps-t eladni.
4.
tabu3x
sem a resi3, sem a Guerilla által fejlesztett kz3 nem hozta eladásokban azt a szintet, amit a marketing budget alapján elvárni lehetett, és ez szerintem egészen másra vezethető vissza, mint amire az insomniac-nál gondolnak a dologról.
azért hozom ide a kz3-at, mert elég sok párhuzam figyelhető meg, így inkább valamilyen közös problémára vezethető vissza a resi3 kvázi sikertelensége, semmint a resi2-ben megvalósított játékmechanika...
mindkét cím tényleg nagyon erős, egyedi képi világgal színvonalasan megvalósított minőségi darab, aki játszott velük, nem nagyon panaszkodhat. no, ennyit a fényezésről, de lehet a gond akkor?
probléma közös forrása nem más, mint a játékosok új generációja, akik a tömeget adják, és akik eldöntik, mi lesz sikeres és mi nem.
ők pedig más jellegű FPS-re vágynak, manapság FPS-ben a háborús lövöldékre voksolnak. ez tény, elég vetni egy pillantást az előző két cod eladásaira: több, mint 20 (Black Ops) millió, és majdnem 30 millió MW3 ment el, ami ultrabrutál mennyiség. és akkor cod mellett ott vannak az olyanok, mint BF3 a maga 14 milliójával, vagy az egyesek által kevésbé sikeresnek tekinthető MOH, amiből "csak" 5 millió körül fogyott.
ezeket ráadásul főleg nem kampány miatt tolják, hanem a multi miatt.
és akkor elérkeztünk a lényeghez a végére: a sony üdvöskéinek kitalált|utópisztikus világával kevésbé tudnak azonosulni a multiban, mint a valós, TV-ből is ismerős háborús helyszínekkel, és ez pecsételi meg mind a resi, mind kz sorozatot.
nem lennék meglepve, ha egyáltalán nem készülne több rész egyikből sem, de legalábbis jó időre jegelni fogják mindkettőt, SZERINTEM.
3.
shifteeh
sosem értettem, mi ez a nagy hisztéria a halo körül. végigjátszottam a reach-en kívül az összeset, nem mondom, nem volt rossz, de azt se hogy seggre voltam tőle ülve. a resistance-nek csak az első részét játszottam, de szerintem az jobb cucc. a killzone pedig egyenesen bealázza a halot.
2.
trion96
De lehet h híre nem olyan nagy de sztem szebb és élvezetesebb játék
1.
Tokodboy
2. rész ode vagy oda, ebből soha nem lett volna Halo és nem is lesz.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...