Jön a Dragon Age III: Inquisition

  • Írta: fojesz
  • 2012. szeptember 17.
  • Bejelentés
Link másolása
Végre! A BioWare a minap formálisan is leleplezte: jön a Dragon Age-sorozat harmadik része, ami a jövő év folyamán kerül boltokba. Noha túl sok részletre nem derült fény, a hírnek valószínűleg már önmagában is örülnek a rajongók, és talán már nem kell sokat várni az első látnivalókra sem!

Dacára a sok pletykáknak, semmilyen látnivaló és konkrétum nem vált nyilvánossá, de az már biztos: készül a Dragon Age harmadik része. A játékot a BioWare jelentette be egy nyílt levél keretei között, és ugyan a fejlesztők elismerték, hogy a hír maga nem sokakat fog meglepni, de szeretnék tartani magukat a korábbi állításukhoz, és csak akkor fognak az új epizódból mutatni valamit, ha tényleg van is mit.

A Dragon Age III: Inquisition 18 hónapja készül, a bejelentés szerint ugyanaz a csapat dolgozik rajta, ami az első két játékot is tető alá hozta. A játék alatt a második generációs Frostbite motor (mi más?) fog futni, ez az ígéretek szerint gazdagabb világot, szebb látványt, valamint több interakciót és testreszabási lehetőséget jelent majd.

A játék a jövő év végén érkezik, valószínűsíthetően PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra.

44.
44.
gildesh
Nekem pl az Originsben épp az alap konfliktus nem jött be egyáltalán. Annyira jól meg voltak írva a mellékszálak, nagyon árnyalt és emberi antagonistákkal ( a törpe hősnő, Loghain), hogy ezek mellett a Blight totálisan egysíkú fenyegetés volt. Nem volt benne mélység, dilemma, vívódás, csak egy n-edik lekaszabolandó ellenfél.

Ezért is tetszett a második rész története, ott már a fő problematikát is átvették az összetett jellemek és nehéz kérdések. A játékmenet egyértelműen visszalépés volt, összecsapott mellényúlás, emiatt meg is érdemli a kritikát. De reménykedem, hogy a harmadik rész cselekményproblematikájában már a másodikhoz fog hasonlítani.

Szerintem a DnD 4th Edition-höz hasonló kiforrott rendszerre lehetne egy nagyon jól működő, változatos és részletgazdag játékmechanizmust építeni (hiszen az old style szerepjátékoknál is megcsinálták a korábbi kiadásokkal), és emellett pedig a 2-höz hasonlító cselekménylebonyolítással és karakterekkel a BW akár új etalont is teremthetne a modern cRPG-k között. Ehh, szép dolog az álmodozás...
39.
39.
Hab
#23: Ott a pont, egy RPG-ben a beleélés a legfontosabb.Bármilyen jó játék is a Witcher 2, pont amiatt hagytam hamar abba hogy a karakter nem lehet személyre szabni.
38.
38.
drat576
jöjjön csak, az első részt annyiszor fektettem ki hogy minden porcikáját ismerem és imádom, az volt a jó irány, a második rész (okkal) fagyos fogattatása után remélem a BW/EA is belátja ezt
37.
37.
HellaJay
Elhintették már eddig is hogy kb egy Skyrim utánzat lesz, valószínüleg a második rész gagyi minőségével.
Remélhetőleg utolsó koporsószege lesz a Bioware/EA duónak.
35.
35.
TheNovaqt
Az első rész jó volt... nem a legjobb, de játszható..
Viszont a 2. rész.. egy vicc lett.. a tipikus hülyék játéka.. akik csak mennek és ölnek.. céltalanul.. háttér sztori nélkül.
Arról meg hogy, a Mass Effect (egyik kedvencem) és a Skyrim mennyire RPG feles vitázni..
A Mass Effect egy RPG elemeket tartalmazó akció játék..
A Skyrim is valami ilyesmi... ott inkább az epic jelenetek.. és a sztori hiányzik..
De véletlen sem nevezném őket igazi RPG-nek..
Az a baj, hogy mióta ez az új Divat elindult, hogy mindenre rámondjuk hogy RPG... azóta a fiatalabb korosztály ehhez szokott hozzá...
És lassan már fogalmuk sincs az embereknek mi is az az RPG..
Szegény Baldur's Gate és Planescpae Torment forogna a nemlétező sírjában...
Számomra ezek az igazi RPG-k...
Nem a mostani RPG elemeket tartalmazó akciójátékok..
Persze ezek is jók.. mint fentebb írtam a Mass Effectet imádtam... (leszámítva a 3. rész végét)... de.. felejtsük már el hogy ezek az igazi RPG-k.
34.
34.
vuliem
Csatlakozom azokhoz, akik szerint az első részt kéne elővenni és a másodikat hanyagolni. Az Originset legalább négyszer végigvittem, a Dragon Age 2-nek egyszer jutottam a végére és már nyúltam is az uninstall gomb után. Messze nem arról van szó, hogy a Dragon Age 2 rossz játék lenne, de folytatásként és hardcore, kicsit "old-schoolosabb" RPG-ként számomra minden szinten elvérzett. Arról nem is beszélve, hogy elvileg a Dragon Age szériát a Baldur's Gate szellemi örökségének szánták.

Ha a Bioware-en múlna, akkor az első rész vonalát vinnék tovább szerintem, csak sajnos az EA áll a hátuk mögött.
33.
33.
Archondelta
#32: Egy öröm volt! Neked is szép estét! ^^
32.
32.
KENKILL
#31: Igazad van kicsit rosszul fogalmaztam, arra céloztam hogy a szimpátia nem jött át számomra a szereplőkkel, nem volt meg a kellő kötődés a karakterekhez, ezzel meg a motiváció sem. Bár lehet, ezzel a kisebbség vagyok, számomra egyszerűen nem jött át. Nem fogok vitatkozni a hátteréről mert nyilván tájékozottabb vagy,én meg nem ástam bele magam a témába.

Így tényleg kicsit más megvilágításba került, köszönöm Archondelta és névtelenség válaszait! Jó néha értelmes emberekkel is találkozni ilyen helyeken. Na de nekem mára ennyi volt, további szép estét!
31.
31.
Archondelta
#26: Oké, a harcrendszert hagyjuk. nap vége van és kicsit fáradt vagyok.

Végtelenül leegyszerűsítetted a mondandómat. Nem attól lesz friss a Dragon Age, mert moralizálsz benne. Hanem, hogy mikről moralizálsz és hogy milyen környezetben teszed azt. Szóval újra leírom, hogy ne kelljen legörgetned.

"a játék mindenhol kortárs relevanciával bír... egy ilyen kifacsart fantasy világban változatlanul a morált teszik meg főszereplőnek, annak ellenére, hogy nincs jó és nincs rossz választás. Ez a világ körülbelül ott veszi fel a fonalat, ahol a Gyűrűk Ura letette (és most tekintsünk el attól, hogy Tolkien univerzális mitológiát írt). Az ókori mítosz átmegy középkoriba, a jó és a rossz egyre nehezebben különböztethető meg, és új kérdések fogalmazódnak meg: tudomány és ember kapcsolata, ember és természet kapcsolata, mennyit áldozhat fel egy ember, úgy hogy még ember maradjon, és persze a manipuláció (templomosok és a Káptalan rendszer)."

És persze lehet azzal jönni, hogy Sapkowski Witchere erre már előbb ráeszmélt, de az kizárólag szláv mitológiából épít, míg a Gaider-féle Dragon Age egy hatalmas olvasztótégely, ahol sok kultúra találkozik egymással: ez is egy teljesen új ízt kölcsönöz a Thedasnak.

Amúgy nem szokásom lehurrogni más véleményét, de az, hogy nincs háttere a Dragon Age-nek, az egyszerűen nem igaz. A játék első képkocája is Andraste próféciájából idéz, a menetidő alatt pedig rendesen kibővül a napló lexikon része. Külön élvezet minden egyes jegyzetet, megtalált morzsát elolvasni.

A törpés rész hosszú volt, ám a hely múltjából fakadóan ez érthető, ráadásul a kétharmadánál, mikor elege van az embernek a politikából, átvált egy iszonyatosan perverz, gusztustalan túlélősztoriba, majd a legvégén ismét megjelenik a vérmágia adta öröm és annak ára örök kettőse. Szóval, volt ott miről gondolkodni...

A Fade az egyetlen dolog, amit utálok a játékban. Rohadt hosszú és idegőrlő, bár a játékmechanikai újdonságok azért feldobták azt a részt is minimálisan.
30.
30.
névtelenség
#29: Köszönöm; tudom nagyon nyers véleményem, és nem is neked szólt teljes egészében. Mint írtam sokan előjöttek ezzel a témával és egytől-egyig csesztek megindokolni olyan tisztességes módon mint te tetted. Köszönöm!
29.
29.
KENKILL
#23: Képzeld rengeteget asztali szerepjátékoztam anno, úgyhogy a fantáziámmal nincs semmi gond. De hát ízlések és pofonok. Én jobban szeretem ha van egy érdekes főszereplő, azzal adott esetben sokkal jobban lehet azonosulni, átérezni amit ő, izgulni, hogy elérje a célját. De van igazság abban amit mondasz, ez is egy nézőpont.
28.
28.
AmreyP
Én kitoltam mindegyik részt,tény hogy az 1 hosszabb volt és változatosabb,de remélem 3 még jobb lesz.Jó kis Rpg voltak. Awitchernek az elsö részét nagyon szerettem, a 2-ből ami mindenki szerint szuper a vár ostroma után töröltem is mert egyszerüen nem fogott meg az egész kinézete pedig egy nagyon ott volt benne:S Az ilyen ME3 meg ne keverjük ide mert mész azt lösz,nah ennek semmi közze a dragon agehez,vagy a skyrimhez. Én pl utálom már a lövölde fpseket amikbe háboru van és katonákat kell löni,sztem tök unalmas.Ezek sokkal jobban letudnak kötni hogy látod ahogy szintet lépsz meg fejlödnek a technikák.Sokkal több karaktert kell megismerned hogy tud ki jó meg ki rossz,nem lelöni mindenkit aki utadba kerül.
27.
27.
BryceHUN
#26: "És ez a fajta harc, hogy minden egyes ellenfélt ugyanazzal a kombóval ölök meg, rohadtul unalmassá és repetitívvé vált."

Ezt már Archondelta szépen megfogalmazta.

"Ez nem egy lebutított, elkorcsosult akció-RPG, amiben minden a hatásvadászatról szól. Az egész játékot gondos tervezés és a filozófia hatja át.
26.
26.
KENKILL
#22: A második résztől vonatkoztassunk el egy kicsit, mondjuk h az nem történt meg. Ok, aláírom, hogy az első részben volt potenciál. A döntési helyzetek kimondottan tetszettek, és itt is remekül elérték azt a hatást, hogy nem tudta az ember eldönteni, most melyik is lenne a jó és a rossz döntés. De ez a világ szerintem egyáltalán nem volt kidolgozva, én például semmilyen motivációt nem éreztem, hogy megmentsem ezeket az embereket. Főleg, hogy át kellett menni olyan idegörlő részeken mint mikor egérként és egyéb borzalmakként kell szaladgálni abban a mágikus világban, vagy amikor a törpök hatalmi harcait kell elrendezni. Az ilyen és ehhez hasonló borzasztó vontatott dolgok után én már a fenébe kívántam az egész kontinenst a lakóival együtt. Azért ezekre a döntési helyzetekre ne mondd, hogy "új megvilágítás" mert ilyen volt korábban is, azzal, hogy morális kérdéseket feszegetnek, még nem találták fel a spanyol viaszt. Ráadásul ezek a kérdések is nagyon ritkán, főleg a játék vége fele kezdtek komolyan előtérbe kerülni, számomra pl ott volt az egyedüli rész amin komolyan elgondolkodtam. Az a baj, hogy ezek a pozitívumok simán el fognak tűnni (sőt már a második részben se voltak, bár nem tudom biztosan, nem bírtam a végéig), mert az EA-nek és a nagyközönségnek a vér kell, az akció kell, a sok dlc kell és még sorolhatnám.
A harcrendszer terén sztem értsünk egyet abban, hogy nem értünk egyett. Engem pl warrior-ként irritált, hogy hiába tudom kihúzni a képességsávot a képernyő széléig, volt kb 4-5 skill amit aktívan használtam (mert azokat volt hatékony), esetleg 6-8 max ha még a fegyvereket is váltogattam. És ez a fajta harc, hogy minden egyes ellenfélt ugyanazzal a kombóval ölök meg, rohadtul unalmassá és repetitívvé vált.
25.
25.
névtelenség
#19: "Deus Ex meg már miért ne lenne RPG? Persze a Mass Effect-re sem mondjuk, hogy az, mert sok benne az akció. És attól már nem RPG? Ugyanúgy párbeszédrendszer van, ugyanúgy nyílt világ (már amennyire), ugyanúgy te alakítod a történetet, ugyanúgy fejlődik a karakter stb stb. Akkor miről is beszélünk?"

Na ugye itt kezdődik a gond, mikor már mindenre ráhúzzuk az rpg jelzőt, ami xp barral rendelkezik.
24.
24.
Archondelta
#23: Gyönyörű...köszönöm. ^^
23.
23.
névtelenség
Mivel nem ez az első eset, hogy a tömeg bizonyos tagjai leszólják őket (itt és máshol); engedjétek meg, hogy véleményt nyilvánítsak a hangtalanok nevében.

Számomra a névtelen, hangtalan karakterek a legjobbak az rpg műfajában, mert ÉN vagyok a hős. Amikor olvasom a szöveget az én hangom (vagy amit elképzelek) szólal meg, amikor összerakom a karaktert akkor az én egyedi hősöm születik meg és neme gy futószalagról lesett tucat termék.

Ezért is imádtam és imádom a TES3: Morrowind-et mind a mai napig, mert a világon több millió Nerevarine van és mind egyedi. Ezért tudtam a BG kezdeti nehézségeit legyőzni, mert nem egy übermacsó bénázott az erdő szélén, hanem én. Ezért volt szívhez szóló a DA1:O vége, mert az én sorom dőlt el és nem Shepard-é. Ezért jó a HL sorozat, mert Gordon én vagyok, én fosok mikor a munkatársaimat felzabálják, én futok mikor a fél elit kommandó a fejemre pályázik, és az én felelősségem a katasztrófa ami elszabadult.
És sorolhatnám a NWN szériával, a Fallout szériával és stb és stb.

Ha nem tudod magad a saját szerepedbe beleélni az a te bajod, DE nem a játék hibája. Egyedül csak is a te fantáziád szegénységi bizonyítványa.
És ezt címzem minden bránernek, aki hibaként hozza fel a noname karakterek meglétét.
22.
22.
Archondelta
#15: Egyrészt, senki sem várja a játékot úgy mint a messiást: a Dragon Age 2 erről már gondoskodott.

Számomra a Witcher 2 volt hatalmas csalódás, de ebbe most nem mennék bele.

Az Origins kidolgozott világa nem csak abból áll, hogy jön a sárkány és az orkok. Nem. Egy egész új megvilágításba kerül az a játék története és cselekménye, Thedas filozófiáján keresztül. Nem csak, hogy a játék mindenhol kortárs relevanciával bír, hanem azért mert egy ilyen kifacsart fantasy világban változatlanul a morált teszik meg főszereplőnek, annak ellenére, hogy nincs jó és nincs rossz választás. Ez a világ körülbelül ott veszi fel a fonalat, ahol a Gyűrűk Ura letette (és most tekintsünk el attól, hogy Tolkien univerzális mitológiát írt). Az ókori mítosz átmegy középkoriba, a jó és a rossz egyre nehezebben különböztethető meg, és új kérdések fogalmazódnak meg: tudomány és ember kapcsolata, ember és természet kapcsolata, mennyit áldozhat fel egy ember, úgy hogy még ember maradjon, és persze a manipuláció (templomosok és a Káptalan rendszer).
Akit ezek a kérdések nem foglalkoztatnak (vagy nem veszik észre), úgy a Dragon Age sekélyesnek hathat; ez tény.

Persze még akkor is ott vannak a BioWare-hez mérten remek dialógusok, szerethető karakterek, a rengeteg taktika és kihívás, a közel 80 órás futamidő, stb. Amúgy mondjál légy szíves egy olyan RPG-t, ahol nem billentyűkhöz vannak rendelve a skillek, pls.

A látvány tökéletesen illett a játékhoz. Egyszerűen fel kell fogni, hogy ez nem egy sablon fantasy, ahol minden csillog-villog. Itt a penge nem csillan, a varázsláshoz koncentráció és áldozat szükséges (tessék kipróbálni a top tier Mágus spelleket, csak vigyázz, meg ne pörkölődj). Ez nem egy lebutított, elkorcsosult akció-RPG, amiben minden a hatásvadászatról szól. Az egész játékot gondos tervezés és a filozófia hatja át.

A "vér és csöcs" rész, ahogy nevezted, pedig az EA részéről marketingfogás, Thedas részéről pedig velejárója a kornak, ahol az idealizált tünde szokások kivesztek a köztudatból. (És itt most szigorúan az első részről beszéltem. A második epizód számára nincs mentség.)
21.
21.
jani091
#15: Végre kimondta valaki!! Köszönöm. Totál egyet értünk. Mindenhol istenítik ezt a játékot, de hogy miért, az mindig is rejtély volt a számomra.
20.
20.
norbi1989
Én legjobban annak örülnék, ha több választható kaszt lenne legalább 5, és ne kéne emellé más karaktereket irányítani, mert a kotor-ban kedveltem ezt a felállást, de a dragon age-ben hülyét kaptam tőle. Ja és ne lenne a második nehézségi fokozat valami elb@szottúl nehéz.
19.
19.
KENKILL
#17: Nem tudom ki hogy van vele, de számomra ha RPG-ket nézünk akkor az elsődleges a történet. A skyrim remek játék, jó nagy szabadság van benne és rengeteg mindent lehet csinálni. DE és ez egy marhanagy DE, a története elég gyenge, ha megkérném a 12 éves húgomat, hogy az eddigi fantasy könyvek alapján amiket olvasott, találjon ki egy mesét, jobbat tudna mondani. Ja gonosz sárkány időt utazott és felélesztette a többit. Ez sztori?

Deus Ex meg már miért ne lenne RPG? Persze a Mass Effect-re sem mondjuk, hogy az, mert sok benne az akció. És attól már nem RPG? Ugyanúgy párbeszédrendszer van, ugyanúgy nyílt világ (már amennyire), ugyanúgy te alakítod a történetet, ugyanúgy fejlődik a karakter stb stb. Akkor miről is beszélünk? Csakmert más benn a harcrendszer, esetleg más arányban vannak benne az egyes elemek, attól egy Mass Effect vagy egy Deus Ex számomra ugyanúgy RPG mint egy Skyrim.

És a fent említett területeken, amik egy RPG-t (szerintem) jellemeznek, a Dragon Age minden tekintetben elvérzik. Továbbra is érdekelne, hogy mit esznek rajta, de komolyan.
18.
18.
kopic
#2: Köszönjük az értelmes kommented nyomorék! -.-
17.
17.
MrBenjamintoto
#16: Meg a deus ex akció játék vagy nem tudom mi de rpg semmi kép mert az a fallout.
16.
16.
MrBenjamintoto
#15: A wicher 2 a skyrimhoz képest inkább hack and slash mint rpg.
15.
15.
KENKILL
Mielőtt elkezdenék fröcsögni leszögezném, hogy ez az én személyes véleményem, nem kötekedni akarok csak elmondani.

Nagyon utáltam az eddigi Dragon Age-eket. Szerintem a BioWare elhasználta az utolsó csepp kreativitását (és a játékfejlesztőit is) a Mass Effect-nél és kiadták ezt a fost, csakhogy legyen még egy futó brandjük. Pedig annyira lelkes voltam, hogy végre érkezik egy igényes fantasy RPG amíg anno a Witcher 2-re vártam (jó sokat), ráadásul a BioWare-től, és még sárkányok is lesznek benne. Aztán az első sokk ott ért, hogy nem volt hangja a karakternek, a második meg ott hogy nem volt karakter. Persze RPG és karaktergenerálás értem én. De tegyük már egymás mellé a történetét egy Skyrim-nak és egy Witcher-nek, egy Mass Effect-nek és egy Dragon Age-nek, egy Deus Ex-nek és egy Fallout-nak. Ezzel azt akarom mondani, hogy sokkal jobb ha egy előre meghatározott karakter van, ha kapunk egy szerethető valakit egy noname névtelen senki helyett aki még beszélni sem tud. Az első rész története konkrétan a legnagyobb fantasy klisékből volt összerakva. Jön a sárkány meg a gonosz seregek (valahonnan) és meg kell őket állítani, amit persze az épp csak besorozott ismeretlenre bíznak. Egy ideig még tetszett is az elképzelés, és a végén is elég komoly döntésekkel kellett szembenézni, de a megvalósítás vmi siralmas. Gondolok itt a látványra, a borzasztó, ismétlődő helyszínekre és arra a halálosan izgalmas harcra amit a számok nyomogatása jelent - ráadásul még nem is látványosan, mint pl egy MMO-ban ahol minden suhintás csillog meg robban. Ehhez hozzáadtak vért és csöcsöket, aztán kiadták Dragon Age címen, grat BioWare. A második részre lett normális(nak szánt) főhős, viszont nem volt sztori. Azon speciel meg voltam rökönyödve, egyszerűen nem szólt semmiről. Random jelentéktelen dolgokat kellett csinálni, hogy hírnevet szerezzünk, mindenféle konkrét célt és cselekményt nélkülözve. Ráadásul az egész abban a szaros városban játszódott, ha még nem untunk volna bele az ismétlődő helyszínekbe, ebben már biztos.

Még sokáig sorolhatnám, hogy mi nem tetszett, és hogy mennyire nevetségesnek tartom ezt a játékot, de igazából fölösleges. Már csak azt mondja meg nekem valaki, hogy mi ebben a jó? Mi az amiért ennyien szeretik és várják mint a megváltót? Ha már RPG, inkább vegyetek egy Witcher 2-t, minden szempontból többet kaptok.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...