A Sundance Filmfesztiválon mutatkozott be a Lost című animációs kisfilm, amit kifejezetten az Oculus Riftre készített el az Oculus házon belüli filmes részlege. A Lost alig öt perc hosszú, viszont így is rendkívül intenzív élményt nyújt: a filmet nemcsak megállíthatjuk, de 360 fokban körbenézhetünk a világában, sétálgathatunk és leguggolhatunk benne.
A filmet készítő, több pixarost is foglalkoztató Story Studiót azért hozta létre az Oculus, hogy a VR-szemüvegekre gyártott filmekkel kísérletezzen, és kvázi referenciamunkákat gyártson a többi filmes cég számára. Az Oculus egyébként saját játékfejlesztő csapatot is fenntart, tulajdonképpen egy-két itt készült, inkább interaktív filmre hajazó projekt adta az ötletet a filmkészítéshez is.
A Story Studiónál három másik film is készül, a Bullfighter, a Henry és a Dear Angelica is elérhető lesz az Oculus Rift végleges változatának megvásárlói számára. A csapat egyelőre kizárólag animációs filmeket készítene.
Az Oculos-os filmeket renderelik, nem forgatják. Legalábbis az ilyen, a cikkben szereplő "free-view-point" alkotásokat mindenképp. Ha fixálod a nézőpontot és a kamera mozgást, akkor elég egy nagy látószögű kamera, hogy a néző miközben ül a székében és virtuálisan halad a kamerával együtt, akkor tudjon kicsit nézelődni jobbra-balra. Egy ilyen kamera nem jelent jelentős többlet kiadást.
"CGI is sokkal bonyolultabb gondolom ha nem egy 2D-s képre kell rápakolni a rétegeket, hanem egy 3D-s térbe."
Ha egy Adobe After Effects-nél bonyolultabb CGI-t igényel a film, akkor az az első lépés, hogy a kamera perspektívájából felépítik a virtuális 3D-s teret, ebben létrehozzák a szükséges objektumokat és azok mozgását, majd az egészet vetítik a kamera síkjára.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.