Saját filmeket gyárt az Oculus a Rifthez

  • Írta: fojesz
  • 2015. január 27.
  • Hír
Link másolása
Noha már olyan külsős filmesek is elkezdtek dolgozni az Oculus Rifttel, mint David Attenborough, természetesen a kütyü gyártója is készül saját VR-filmekkel. Az elsőt éppen a minap mutatták be.

A Sundance Filmfesztiválon mutatkozott be a Lost című animációs kisfilm, amit kifejezetten az Oculus Riftre készített el az Oculus házon belüli filmes részlege. A Lost alig öt perc hosszú, viszont így is rendkívül intenzív élményt nyújt: a filmet nemcsak megállíthatjuk, de 360 fokban körbenézhetünk a világában, sétálgathatunk és leguggolhatunk benne.

A filmet készítő, több pixarost is foglalkoztató Story Studiót azért hozta létre az Oculus, hogy a VR-szemüvegekre gyártott filmekkel kísérletezzen, és kvázi referenciamunkákat gyártson a többi filmes cég számára. Az Oculus egyébként saját játékfejlesztő csapatot is fenntart, tulajdonképpen egy-két itt készült, inkább interaktív filmre hajazó projekt adta az ötletet a filmkészítéshez is.

A Story Studiónál három másik film is készül, a Bullfighter, a Henry és a Dear Angelica is elérhető lesz az Oculus Rift végleges változatának megvásárlói számára. A csapat egyelőre kizárólag animációs filmeket készítene.

5.
5.
ADMlN
#4: "Azért egy oculus-os film minimum megháromszorozná a költségeket. Ugye a forgatásokon nem csak a színészek vannak ott, hanem még vagy 50 ember, velük is kéne kezdeni valamit."
Az Oculos-os filmeket renderelik, nem forgatják. Legalábbis az ilyen, a cikkben szereplő "free-view-point" alkotásokat mindenképp. Ha fixálod a nézőpontot és a kamera mozgást, akkor elég egy nagy látószögű kamera, hogy a néző miközben ül a székében és virtuálisan halad a kamerával együtt, akkor tudjon kicsit nézelődni jobbra-balra. Egy ilyen kamera nem jelent jelentős többlet kiadást.

"CGI is sokkal bonyolultabb gondolom ha nem egy 2D-s képre kell rápakolni a rétegeket, hanem egy 3D-s térbe."
Ha egy Adobe After Effects-nél bonyolultabb CGI-t igényel a film, akkor az az első lépés, hogy a kamera perspektívájából felépítik a virtuális 3D-s teret, ebben létrehozzák a szükséges objektumokat és azok mozgását, majd az egészet vetítik a kamera síkjára.
4.
4.
randall13
Azért egy oculus-os film minimum megháromszorozná a költségeket. Ugye a forgatásokon nem csak a színészek vannak ott, hanem még vagy 50 ember, velük is kéne kezdeni valamit. CGI is sokkal bonyolultabb gondolom ha nem egy 2D-s képre kell rápakolni a rétegeket, hanem egy 3D-s térbe. Rohadt kockázatos lenne egy ilyen film, mert közel sem biztos hogy visszahozná az árát.
3.
3.
azureknight0715
Pár év azt jöhetnek a pornófilmek is.
2.
2.
tjames
Uhhh de kipróbálnám én is!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...