GDC 2015: TPS-nek indult az Alien: Isolation

  • Írta: zoenn
  • 2015. március 5.
  • Videó
Link másolása
A The Creative Assembly a GDC-n bemutatott egy korai prototípust az Alien: Isolationből: ebben, mielőtt a játék elnyerte volna végső formáját, még harmadik személyű nézőpontból irányíthattuk Amandát.

Az Alien: Isolation fejlesztésének elején a The Creative Assembly több ötletet is letesztelt, mielőtt a horrorjáték elnyerte végső formáját. Az alkotást kezdetben nem is belső nézetből irányíthattuk volna, a stúdió hajdanán egy olyan prototípust készített, amely harmadik személyű nézőpontot használt.

A korai változatot az idei GDC-n be is mutatták:


Most már tudjuk, hogy a játék drasztikus változáson ment át a fejlesztési folyamat során, pedig az eredeti tervek szerint a Resident Evil 4, a Dead Space, a Clock Tower és Silent Hill 2 stílusát követte volna.

Az Alien: Isolation kreatív direktora, Alistair Hope szerint "rendkívüli a különbség a belső és a harmadik személyű nézőpont között", lévén az FPS-forma sokkal jobban átadja az Alien-film hangulatát.

36.
36.
#24: Jo, de elotte kinyalnad a seggem ha szepen megkerlek?
34.
34.
Angelwing
szerintem még a motorháztető nézet is elég jó,vagy kinek mi XD
33.
33.
suresz
26.
26.
Thor Vath
#19: Semmi baj a kontrolleres FPS irányítással, ha azt szoktad meg, én pl nagyon jól elvagyok vele. Az én számomra egér/billentyűzettel irányítani annyira agyrém BÁRMIT, mintha kormány helyett egy régi mechanikus írógéppel próbálnék autót vezetni :)
24.
24.
Ruga
Gyuszika neked már pókhálós a szemed, húzzá nyugdíjba :D
23.
23.
Ruga
+1 TPS!
20.
20.
#8: Ja. Azt lehet leszurni, hogy az fps javara billen a merleg...
19.
19.
#8: Egy ilyen jateknal rohadt illuziorombolo lenne ahogy a tps-ekben megszokott modon szteppel, csuszkal, idetlenkedik a karakter.
Egyreszt szerintem siman kor fuggo.
Onkepzavaros kis hugyosoknak jo, mert latjak az uberszupermegaherojukat a 200 kilo izommal vagy lara csocseit meg segget.
Masreszt meg abbol adodik, hogy kontrollerrel retva szar fpst tolni. Ezert sir a szatok. A tankmozgas faja ugye?
A thief igy is egy hulladek lett, de ha hallgattak volna a sok gyokerrenegy akkora "konzoltucatszar" lett volna belole mint az osszes tobbi tps.
En szemely szerint ruhellem a tps-eseket.
Nem veletlenul tettek bele a gta-ba sem az fps nezetet.
Sokan utaljak mint a szart.
18.
18.
#8: Ja, kis konzolik vettek volna mert legalabb lattak volna noi segget.
Te is baromsagot irsz..
17.
17.
#4: Es attol mivel lett volna jobb a jatek baszod?
Az elbaszott ai es game design semmit se valtozott volna tole.
16.
16.
Drazhar
Egyértelműen jobb az fps-nézet, horrorjátékként ez adja vissza a hangulatot. Tps-ként más jellegként elmenne (kalandjáték?) de bujkálós-túlélős vonalon egyértelműen ballépés lett volna.
15.
15.
Sznfctm
Szerintem aki azért nem vette meg, mert FPS, az valszeg TPSként is max lewarezolta volna, aztán meg fanyalog hogy a dead space jobb volt, ez meg unalmas és még lőni se lehet benne.
14.
14.
_NMI_
#9: Itt a nagy igazság.
13.
13.
ADMlN
Nem tudom mit szívtak akik szerint rossz lett az Isolation, de egyáltalán nem az. Eddig ez az első játék ami igazán át tudta adni az eredeti hangulatot, a történetmesélés minősége meg simán túlszárnyalja a mai filmekét is.
A fanyalgók nagy részének csak azért nem tetszik mert nem egy mostanában divatos tucat-shooter.
Persze nem tökéletes, helyeken monotonná válik a játékmenet de szerintem még így is messze áll a rossztól.

#8: 4-3 az arány a TPS javára az előtted szólók között. Ez egy ilyen szűk mintacsoport-nál max "megosztott".

Amúgy szerintem is jobb, hogy áttértek az FPS-re.
12.
12.
akifourteen
En azt se tartom elkezelhetetlennek,hogy direkt megmutattak majd megvarjak a reakciokat es ujra eladjak tps valtozatban.
10.
10.
Dízel
FPS ezerszer jobban visszaadja a horror élményt, sokkal jobban beleéli magát az ember ha a saját szemszögéből történnek az események.
Annyit azért megtehettek volna, kb 5 perces munka, hogy benn haggyák a TPS nézetet, vagy pl egyszeri végigjátszás után feloldható lett volna a tps nézet. Na de ne én adjak ötleteket. Bár ezektől csak több lett volna a játék, nem kevesebb.
9.
9.
arctx
szerintem meg ha TPS nézetben lett volna csak rontott volna az egészen, hiszen TPS nézetben mikor elbujsz egy asztal alá vagy simán doboz/tárgy mögé, akkor is simán látod az egész pályát ugymond, nincs kihivás benne mert ki tudsz "lesni" a fedezékbol ugy hogy igazábol ki sem dugod a fejed. ez elvette volna az egész realitását, kevesebb rettegés lett volna mert nyugodtan korul lehet nézni bármilyen szituácioban. FPS ben viszont konkrétan ki kelett kukucskálni a fedezék mögül, és ha rosszkor vagy tul sokat csináltad észrevett az Alien. Tehát szerintem sokkal jobban illett hozzá a belso nézet. Sőt szerintem minden sunyulós lopakodos játék is igy kéne legyen. Tévedés ne essék nagyon szeretem a Splinter Cell sorozatot is de abban is illuzioromboló hogy elbújva egy sarok mögött konkrétan beláttad az egész teret, még magad mögé is ha jol forogtál.
8.
8.
h.jozsa
Na ebből azért sokat lelehet szűrni.....mármint az elöző 6 hozzászólást nézve,hány ember helyesli az fps-t?
És hány a tps-t?
Na erről van szó,nem azt mondom hogy rossz játék,hanem kb.háromszor annyi fogyot volna belőle!!!
7.
7.
zozo76hun
jobb hogy fps lett
6.
6.
Szerintem is sokkal jobb lett volna TPS nézetből, bár a mechanikán mit sem változtatott volna...alapból a játékmenettel van bajom, nem a nézettel.
5.
5.
Chester0211
Jól van kell itt fajditani a szívünket, nekem csak ezért nem kellett mert FPS de így kurva szép lett volna... Hát én aszt mondom fulladjanak meg..
4.
4.
"TPS-nek indult az Alien: Isolation"
és úgy is kellett volna hagyni,akkor nem lett volna belőle ekkora fostalicska,ugye hogy így mindjárt másabb?......de az sok munkával + pénzel járt volna ugye,..
3.
3.
Ecneb
Jobb az FPS, már csak azért is mert bénán van leanimálva a csaj :/
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...