Fallout 4 - kevesebb töltőképernyő lesz

Link másolása
Todd Howard, a Fallout 4 direktora újabb részleteket árul el az ősszel érkező új epizódról. Állítása szerint a Fallout 4-ben sokkal kevesebb töltőképernyő lesz, mint az eddigi játékaikban.

Újabb részletek derültek ki az ősszel érkező Fallout 4-gyel kapcsolatban. Todd Howard elárulta, hogy a játékban sokkal kevesebb töltőképernyő lesz. Ez azért is jó hír, mert a Bethesda előző játékaiban - mint a Skyrim vagy a Fallout 3 - rengeteg töltés volt. Ezúttal nem lesz ennyi, Bostonba például töltőképernyő nélkül léphetünk majd be és az épületek egy része is bejárható lesz.

   

A térkép nagysága még egy korábbi interjúban került szóba, de pontos számokat nem árult el Howard. Állítása szerint a bejárható terület körülbelül akkora lesz, mint az előző játékaikban, ezúttal azonban nem lesznek a játékos számára elérhetetlen, helykitöltő területek, mint például a Skyrimben a hegyek voltak.

30.
30.
Serovics
#27: Én elkövettem azt a hibát,hogy megvolt az oblivion,és a skyrim is,mégis az utóbbival kezdtem játszani! Beleraktam vagy 300 órát,elővettem az obliviont,és most el vagyok keseredve,mert így már nem olyan jó a mulatság,sőt .....
29.
29.
thernielle
#24: Szerencsére ÉRDEKEL, hogy mit gondolsz rólam. De akkor linkelek neked egyet, őszinte segíteni vágyásom jeleként:
http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/magyar-nyelv-es-irodalom/magyar-nyelv/nyelvtan-3-osztaly/az-ellentetes-jelentesu-szavak/ban-ben-ba-be-toldalek-hasznalata

Nyelvtan, harmadik osztály :)
28.
28.
Formula1fanatic
#27: Abban igazad van, hogy azokat a segédleteket ki lehet kapcsolni, csak elszomorít, hogy ezeket a mai gammákba rendre alapból beépítik, ami nem sok jót ígér a játék többi elemit is figyelembe véve. Ez az üzleti stratégia magával hozza , hogy az egész játék rendszerét is butításokkal pakolják tele, ezekhez a könnyítésekhez igazítanak mindent amit csak átmoddolni lehet, de van amit egyáltalán nem. Amiket felhoztam mint szerepjáték beli hiányoságok, azokat nem lehet csak úgy bekapcsolni a játékban:) A legigazibb rpg a régi papír alapú játék volt. Az RPG alapvetően a statolásra épít ez a szerepjátékok alap eleme, és a minnél több változó/lehetőség. A requiem overhaul erre is komolyan rágyúr, rengeteg tényező amit figyelembe kell venned akár harc közben is, az alap játékban kis túlzással csak mentél és gyaktál. A lineáris kvesztrendszer is nagyon jó példa az egyszerűsítésre. Pl a Fallout 1,2-ben is(hogy más komolyabb rpg-t is megemlítsek) adott küldetést sokféleképpen be lehetett fejezni, úgy hogy fogalmad nem volt arról, hogy esetleg volt egy jobb megoldás is, csak a következő végigjátszásra jöttél rá, de mivel több a lehetőség így nem untatott az újrajátszás sem:) Nem segített a játék, neked kellett agyalni rajta. Elismerem a TES5 értékeit én is sokat játszottam vele, mert sokmindenben jobb mint az elődök, de a klasszikus rpg elemekben szándékosan butított, hogy kelendőbb legyen a termék.
27.
27.
dzsiádzsó
#26: Én meg azt olvasom ki abból, amiket írsz, hogy neked szimplán jobban tetszett a TES III. Ezzel nincs gond, figyi a gond ott kelteződött, hogy Te kijelentetted ez az RPG-k, de legalábbis a TES megcsúfolása, hogy van fast travel, meg iránytű. Igazából erre írtam, hogy nem erőlteti rád a játék egyiket sem, tehát, ahogy írtad, akár ezek nélkül végigtolhatod a Skyrimet, ezért nem volt ez számomra érv.
Most kb. arról vitáznánk, hogy neked mi tetszett a TES 3-ba, ami nincs a TES 5-be, én meg elmondhatom fordítva ugyanazt, nekem abba mi nem tetszik, amibe ebbe igen, nem sok értelme van :)
A másik meg a modolás, újabb bizonyíték arra, mindenki úgy játszik, ahogyan akar, még gyári beállításokon felül. Igazából így nem értem mit akarunk bizonyítani egymásnak, csak azt tudom leírni, amit eddig is...
ui.: ne haragudj de nem hiszem el továbbra se, hogy sose használod a fast travelt :D..
26.
26.
Formula1fanatic
#22: Nem értem mi abban olyan hihetetlen, hogy nem használtam fast travelt? A fast travel egyszerűen megtöri a szerepjáték illúzióját. Ebben a kérdésben persze sosem fogunk egyetérteni, ez világos. Amúgy sokan mások is egyetértenek velem, a TES5-ös Requiem overhaulban sem véletlen van alapol kikapcsolva. De tényleg elkéne olvasnod a pdf-et, hogy miket változtattak meg. Tes5-ben sokminden hiányzik, én pl bemoddoltam az alvást és az evés ivás szükségességét is, ha már vannak ilyen itemek a játékban akkor használjuk is azokat még immerzívebbé téve a játékot. A skyrimban iszonyat elvan rontva a fejlődés, vagyis nem klasszikus szerepjátékhoz illő a felépítés. Nincs igazi jelentősége a szakosodásnak, egyszerre lehetsz vaárzsló, közelharcos és tolvaj, attól függetlenül milyen itemek vannak rajtad. Nevetséges fosimba karikat lehet feltápolni így már a középjátékban is, semmi kihívás. A requiem overhaulban újragondolták az egész fejlődésrendszert, ami sokkal inkább a tes3-ra hajaz, lényegesen több élményt nyújt a játék vele. Alap játékban pl nevetséges, hogy nehézpáncélban ugyanolyan hatékonysággal lopakodhatsz ha raktál a stealthes perkre mint clothban vagy leatherben. Komolytalan. A kifogásaidból megint csak az jön le, hogy szerintem erős fogalomzavarban szenvedsz a szerepjáték fogalmát illetően. A Morrowind sokkal inkább statolós játék, miíg a skyrim az akcióra helyezi a hangsúlyt, ezért is mondom, hogy rpg fronton nagyon alulmarad a skyrim. Radiant story-val tisztában vagyok nem kell magyarázni, elsimerem az előnyét, de a beépített küldetések lineráisak áltaában egyféle megoldás van, a morrowindben lehetőséged volt többféleképpen is befejezni egy kvesztet. Többek ez az ami rpg-vé tesz egy játékot.
25.
25.
mesterolasz
24.
24.
dzsiádzsó
#23: Semmi gond, valóban este lefekvéskor hulla fáradtan nem volt teljesen tökéletes, amit írtam, de neked a fél 11-es kommentedbe is van hiba, hiszen, ha végigolvastad volna, akkor tudná ki és miként érvelt, valamint melyik komment mire ment válaszul.
Aztán azt mondod személyeskedek, de Te hülye faszozol, aztán érveljek, de Te milyen érvet is mondtál?...
Nem kell bocsánatot kérned, a kommented önmagáért beszél, meg hogy ki a hiteles és hiteltelen ez után köszi :)
Ui.: egyébként még Forumla kollégát is többre tartom, mint Téged, ez után a komment után, sőt semmi bajom nincs vele, ugyanis nem személyeskedtem, mint Te, csupán van amiről mást gondolunk és megbeszéljük.
23.
23.
thernielle
#22: Fater, én nem akarok itt kötekedni veled, de Formula kolléga összehasonlíthatatlanul értelmesebb stílusban adja elő magát. Mindketten írtatok nagyon jó dolgokat, és mind a kettőtöknek igaza van, más kérdés, hogy ezt soha sem fogjátok belátni, de különösen te nem, mert csak személyeskedsz, támadsz és úgy en bloc úgy viselkedsz, mint egy hülye fasz. Bocsánat.

Valamint szeretném felhívni a figyelmedet a -ba, -be, -ban, -ben ragozás fontosságára, mert ettől még inkább ganyé lesz az írásmódod és elveszíted a hiteledet.
Ha meg nem értesz egyet valamivel, akkor érvelj, ne a másik nevébe köss már bele, oldalba csapva egy kis rágalmazással :)

Bocsánat a közepesen off tartalomért, csak hadd bökje már a csőrömet, hogy alapvetően értelmes gondolatokat megfogalmazó emberek mennek át agyhalottba, ha valaki nem ért velük egyet mindenben. Kösz.
22.
22.
dzsiádzsó
#21: Csak így előjáróban, ha Te kifogásolod a spell-eket, mert ez TES, mivan ha én nagy kard mester vagyok és nem is varázsolok hmm? Mert hogy ennek a játéknak az a lényege, hogy mindenki úgy játssza, ahogy akarja, ahogyan Te fast travel nélkül (ami szimpla hazugság a részedről) hiszen attól RPG, vagy éppen nem az számodra TES, mert ugye ez volt az alap kiindulási pont, ha már ott tartunk ki facsarja, meg csűri a dolgokat...

De mivel tettél fel kérdést is válaszolok. Skyrimbe nem kell aludni a szintlépéshez, ami előző részekben kiborító volt, sokkal nagyobb világba játszódik (talán ezért kell fast travel khm khm..) Van benne craftolás, shout-ok, ami kiegészítik az amúgy is jobb harcrendszert, mást ne mondjak kétkezes (kedvenceid) varázslat? Másik fejlődés rendszer, ha rossz kasztban voltál elkúrtad, oszt ennyi, Skyrimbe ezerszer értelmesebb a fejlődés, a perkek stb. Ha nem Khajiit voltál akkor arról szólt a játék mit nem tudsz csinálni, nem arról mit tudsz, ez igen is szar volt! Nem volt minden NCP szinkronizálva, nem voltak lovak stb. stb. De ezeket lehet időre, meg akkori lehetőségekre is fogni, az egyik, amitől 10 lépéssel előtte jár az a Raidant Story rendszer, ami teljesen új volt Skyrimhez. Lényege, hogy a véletlenszerű küldetéseket normálisan összefüggésekben kapd a tervezett küldetésekkel, nem pedig ömlesztve 100-at, mint a régi részekben. A Radiant AI ugyanez, az NCP-k viselkedése nem az, hogy egyhelyben állnak, sokkal életszerűbb és élvezhetőbb, mint az RPG bugyuta NCP-k kerülgetése a régebbi részekben. De ezek a játékmeneti változások neked is fel kellett volna tűnjenek, ha akkora RPG fan vagy, mintállítod!
Az a véleményem a Morrowind kicsit túl van értékelve, ami nem baj, én is így vagyok a Driver 2-vel, csak az a meglátásom, hogy anno nagyon nagyot szólt, alapjaiban írta újra az RPG-k műfaját és sokan ezen nőttek fel, de azért már kicsit túlzás, amiket írsz és értelmük sincs, mert aki akar fast travel nélkül nyomja, mások kardoznak végig varázslat nélkül, megint mások meg mennek F1-el csapatni ;)
21.
21.
Formula1fanatic
#20: Reménytelen eset vagy:D Én konkrétumokat írtam mitől igazibb RPG a TES3 mint az TES5, te erre képtelen vagy, ehelyett kiragadsz mondat részeket az enyémből és azon lovagolsz. Igen van olyan rpg amiben spell sincs és valóban nem attól lesz rpg, de ez a TES széria könyörgöm, aminek fontos részét képezik a varázslatok amit szintén megkurtítottak az 5. részben, de kötözködj tovább nyugodtan, mást úgysem nagyon tudsz. Ird már le mitől van a TES5 10 lépéssel előrébb RPG-ben mint a TES3 kiváncsian várom:)
20.
20.
dzsiádzsó
#18: Formula fanatic névvel Te biztos nagy RPG fan vagy :D na tessék hány órát toltál bele a TES-ekbe?
Egyébként vergődni Te vergődsz, cáfolod az RPG részét, hogy nem előrelépés, pedig az ilyen téren az 5, tanulj és olvass utána a creation engine képességeinek, ehelyett magyarázol arról, hogy nincs benne annyi spell, egyébként ha játszottál volna mind2-vel, akkor tudnám a legnagyobb baj, hogy nincs benne varázslat megalkotás, ami már lényegesebb pont és nekem is hiányzik, de ennek semmi köze a spell-hez, mert van olyan RPG, amibe még spell sincs :D nem varázslattól lesz valami RPG. Amúgy meg mondtam, mint játék a Morrowind volt a csúcs, de képességben, amit RPG-k terén értünk Skyrim 10 lépéssel előbbre járt (nem 10x-se volt, de mindegy látom nem akarod felfogni, csak mondani a marhaságokat, hogy neked, de igazad van...)
19.
19.
arcadia
Skyrim van egy jó kis trükk a nagyon gyors level ugrásokra akár már a játék elején is:) két óriás egyik kézben pajzs másikban gyógyítás egy óra alatt maxra ugrik a blocking és bőven nő a gyógyítás is:) ez jó sok levelt ad. Legendary edition -ben ugye ahogy eléri a 100 as szintet valami lehet nullázni tehát szinte korlátlan a level ugrasztás pár óra alatt:))

Első karimba 550 órát raktam ilyesmi kiskapuk nélkül. Lv 79 ig másztam el. Brutálisan jó játék!!
18.
18.
Formula1fanatic
#17: Szerintem meg te nem játszottál a TES3-al(ha már így gyanúsítgatjuk egymást), ezért állítasz olyan marhaságokat, hogy 10-szer jobb a TES5 pl RPG-ben:D Szerintem azt sem tudod miről beszélsz. Rajtad az igazi rpg fanok erősen röhögnének. A TES3-ban nem volt olyan idióta szintezési rendszer mint a TES4-ben(ami egy rémálom), és sokkal nagyobb szabadságot kapott a játékos, nem beszélve a kvesztekről amiket többféleképpen lehetett megoldani. A játék területet is hozzáértően tervezték meg, jól kihasználva minden nm2-t, nem úgy mint a 4-ben a kiba nagy tóval a pálya közepén vagy az 5-ben a heggyel. Az enchant vagy az alkímia is lényegesen több lehetőséget adott, csak ez sokaknak már túl bonyolult lenne manapság, ezért a végletekig lehülyítették az 5. részre már. Többféle páncél és fegyer típus volt soroljam még? Nem rágta a szádba a játék mit kell csinálnod, nem fogta végig a kezed, bárhova bemehettél bármikor ha megvolt hozzá a képességed. A TES5-ben nem volt igazi kihívás, atomimba karaktert építhetsz ami mindenhez ért egyszerre(egy vicc), ennek az igazi szerepjátékhoz nem sok köze van így. Bizonyos skilleket nem is érdemes fejleszteni, pl zárnyitás mert 0 ponttal is kinyitod a mesteri szintű zárat:D Egy rakat spell hiányzik a játékból, persze lockpickelje a mágus is a zárat, kabaré. Nyílván a TES3-nak is megvoltak a maga hibái. Nem fogok veled versenyezni abban, hogy ki játszott többet a TES5-tel vagy a 4-el, néhány száz órát én is beleöltem mindkettőbe, ha ez megnyugtat persze overhaulokkal/modokkal együtt ami szerintem nem kevés. Amiben a TES5 ütötte a TES3-at az a grafika és a technikai megvalósítások, mivel modernebb játék. Persze a felsoroltak hiányában is egy nagyon jó játék marad a TES5 én is imádtam, modokkal roleplay overhaullal pedig igazán ütős lett. Nem használtam a fast travelt sem az iránytűt vagy a radart, komolytalan koca játékosoknak való az :) Akárhogy vergődsz te egy akció játékos maradsz az igazi rpg-hez nem sok közöd van, ezt sikerült bizonyítanod.
17.
17.
dzsiádzsó
#16: Te reakciódból meg az látszik nem játszottál, annyit a Skyrimmel, mint én akció játékos ... :D
Morrowind jó játék volt, de minden téren előrelépés volt a Skyrim, de vagy 10 lépéssel! Az más kérdés hangulatban, storyban nem érte be, de RPG-k szintjén vizsgálva blődség az állításod!
Másik meg továbbra sem értem mi fáj neked, ne utazz fast travellel, és kapcsold ki a térképet, más meg játssza úgy, ahogy ő akarja. Akkor (se) lenne igazad, ha valaki rákényszerítene az előbb említettekre, ez továbbra is opció, tehát RPG értéket számodra nem tudom miképp csökkenti..
Ja de igen, hogy te is használod a Fast Travelt? Aha! Akasztják a hóhért? Képzeld el mindenki, mert volt már olyan útvonal, amit 10x bejártam, 2 nyuszin kivül nincs ott semmi és semmi értelme újra ott végig menni, ha nem így gondolod hazudsz szimplán, vagy nem játszottál a Skyrimmel... És képzeld van, hogy vannak felderítetlen területek és mindenki nekivág lábon, vagy lovon mert jó móka! No meg azért mert addig fast travelt sem tudod használni, amíg magadtól arra nem jártál, remélem ez nem újdonság neked :D... Egyébként meg bátran bocsátom az Oblivionba és Skyrimbe ölt óráimat a tieddel szemben (kiváncsi lennék a valósra), én az akció játékos, nehogy meglepődj!
16.
16.
Formula1fanatic
#15: A reakciódból látszik, hogy inkább akció játékos vagy mint szerepjátékos, de nem hibáztatlak érte. Amúgy modokkal érdekesebbé teheted az egészet az alap játéknál és úgy, hogy közben lore friendly marad. A piros pöttyös "radarkép" és az iránytű már a vicc kategóriát súrolja. Azért azon el lehet gondolkodni, hogy a régi rpg-kbe miért nem kerültek ezek bele és miért könnyítik pisitke szintre a mai rpg-nek nevezett akciójátékokat. A TES5 pl a TES3-hoz képest rpg fronton egy durván lebutított, leegyszerűsített játék. Korigények, a játékkészítés meg leginkább üzlet. Amúgy elég komoly roleplaying overhaulok is vannak amik újra gondolják a játék fejlődési, harc és level szintezési rendszerét, sokkal több változót is kezel ami jobb rpg hangulatot eredményez. Emellett alapból kilövi az összes rpg-be nem illő segédletet. Persze magad is behangolhatod ahogy tetszik. Ilyen pl a requiem mod ha már TES5(nyugodtan el lehet olvasni a dokumentációt). Persze a lineáris kvesztrendszerrel nem nagyon lehet mit kezdeni.
15.
15.
dzsiádzsó
#13: Na ne mond, hogy egy küldetés éjfél után kezdődik, akkor te 4-5 órát "van mit csinálni"-zol :D?? Vagy sose használtad a fast travelt? Sokszor jól jön és csak lehetőség, mindenki úgy játssza, ahogyan szeretné, én pl.: sok küldetés előtt nem lőném el nyilaimat trollokra, mert kellenek, sőt néha már unalmas is mindig ugyanazon ellenségeken átvergődni magad, van potencia egy Skyrimbe, na de akkora azért nincs, hogy fast travel, vagy várakozás nélkül ne idegesítene halálra egy idő után!
13.
13.
Formula1fanatic
#12: Fast travel amúgy is az utóbbi idők egyik legnagyobb ostobasága egy rpg-nek nevezett játékban Egy csomó eseményről lemaradhat a játékos ami út közben történhet vele. Persze ha lenne teleport varázslat nyilván komolyabb megkötésekkel mint a 3. részben az egészen más lenne. Az egy helyben várakozós időtekerés ugyanez, hiszen mindig van mit csinálni. Unalom első jelei ezek használata, vagy a nem beleélés hiányára utal, ezek a segédletek nem illenek egy szerepjátékhoz.
12.
12.
dzsiádzsó
#11: De bizony, ajtónyitások előtt töltött alul egy kis csík, loading és kellően gyenge géppel az sem volt rövid, egyébként a Fast travel az ilyen dolgok nagy ellensége, ha Skyrimbe is mentél gyalog szépen töltött be mindent és akkor épületből be és ki elő volt töltve sokkal gyorsabb, ha fast travellel mentél bizony töltött rendesen a dolog, de hát ez ilyen.
11.
11.
markoci555
Skyrimben sok töltőképernyő? Morrowind-ben ha jól rémlik területekre volt bontva, és ahogy mentél töltődött!
9.
9.
Mr.Dead
Fallout:NV-ben Vegas ilyen szempontból borzalom volt...
8.
8.
arcadia
Skyrim ps3 az utolsó tetvedék boltból kilépve is minimum 20 mp nagyvárosokban volt, hogy 30-40 ..:s irigykedtem is haver pc-jére az 5-6 mp töltési idő miatt:) ps4 már jobb pár fokkal és örömmel hallom, hogy ezt a problémát előre kihangsúlyozzák és ígérnek ezt azt, bízom bennük.
5.
5.
dzsiádzsó
elérhetetlen területek a Skyrimba, meg helykitöltő? No ez nekem új, mert Fallout 3-ba okés, bőven volt ilyen.
A méret, ha már van akkora, mint egy Skyrim jöhet, úgy is lesznek DLC-k, meg őszintén szólva akár évek távlatában is tud találni új dolgokat az ember a Bethesda RPG-ibe. Töltő képernyő meg valahogy sose zavart, imádtam az Oblivion régi könyvszerű képeit, és hasznos tanácsokkal is tudtak szolgálni, Skyrim az már kevésbé volt tetszetős. A lényeg az ne töltsön sokáig, de kellően erős géppel és SSD-vel már Skyrim se volt vészes, remélem az új részletesebb grafika mellett is tudják tartani nem csak töltések számát, de azoknak válható idejét is!
4.
4.
KENKILL
A Witcher 3 magasra tette a mércét ilyen szempontból, most már tényleg nem lehetnek kifogások a sok töltőképernyőre az open-world játékokban.
3.
3.
Formula1fanatic
Ez a kutya gyanús nekem. nem baj van modding :D
2.
2.
redsovi
Remélem, hogy megmarad a fasza teljes értékű kiegészítőknél
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...