The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth Interjú

Link másolása
Interjú Mike Verdu-val, a Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth vezető producerével!

Megalkotni a legjobb Középföldi RTS-t, ami le is nyomja a jelenlegi vetélytársakat, egy olyan munka, ami megköveteli a programozók és különféle művészek tucatjainak fegyelmezett együttműködését, de ezek összehangolása nem könnyű dolog. Kérdezzétek meg csak Mike Verdu-t. Mint fő producer, Verdu felelős a LOTR-The battle for Middle-Earth fejlesztéséért - ö egyesíti a különböző alkotói csoportokat egy szent cél érdekében: megalkotni a valaha készült legjobb Lord of the Rings játékot. Verdu munkássága sokrétű, kezdve az olyan mindennapi teendőkön keresztül, mint a támogatások megszerzése a New Line Cinema-tól egészen az újszerű ötletek bevezetését a játékot illetően.

 

Az eredmény Középfölde PC verziója, ami legalább olyan lélegzetállító lesz, mint maga a mozi trilógia. Mikor megnézel egy élethű gondori katonát, vagy csak egyszerűen elcsodálkozol a hatalmas Minas Tirith-i csatán, köszönd meg Verdu-nak, hogy mindezt tető alá hozta.

 

Ebben az interjúban Verdu elmeséli, hogy milyen világra számíthatnak a LOTR:BfM-e-ben a vasárnapi játékosok, és a hárdkór RTS fanatikusok egyaránt.

 

Milyen feladataid vannak, mint fő producernek a LOTR:BFME kapcsán?

 

Az én feladatom, hogy irányítsam a munkálatokat, hogy a lehető legjobban nézzen ki a játék, valamint élvezetes legyen. Nekem kell átfogni a különböző területeket a projecten belül, koordinálni a dizájnt, a művészeti és programozási részét. Rengeteg időt töltök még azzal, hogy a New Line Cinema-val tárgyalok, anyagi, valamint egyéb támogatásokat kérek, referenciákat mutatok a játékból nekik, stb.

 

Az RTS-ek néha ijesztőek lehetnek egy kezdő játékosnak. Nekik is fog szólni a Battle for Middle-Earth?

 

Az alap elképzelésünk az, hogy mi mindenkinek csináljuk a játékot: a hétköznapi játékosoknak és az RTS rajongóknak egyaránt. Azt szeretnénk elérni, hogy akinek tetszett a film, élvezze a játékot, már attól a pillanattól kezdve, ahogy beteszi a CD-t a meghajtóba. Van néhány remek újítás az RTS-es guruknak, ugyanakkor úgy terveztük a játékot, hogy könnyen kezelhető, tanulható legyen azoknak is, akik nem számítanak hárdkór játékosnak. Azt akarjuk, hogy mindkét közönség úgy gondoljon a LOTR:BFME-re (én le nem írom többször :)), mint a legjobb LOTR játékra, amivel valaha játszott.

 

Hogyan garantáljátok azt, hogy a játék kihívás lesz azoknak, akik járatosak az RTS-ek berkein belül?

 

RTS fanok járatosak a hagyományos stratégiai játékokban. Tetszeni fognak nekik azok a dolgok, amiket már elvárnak egy ilyen játéktól, és lesz pár nem várt újítás is, amiket még nem láthattak eddig egyetlen játékban sem. Valamint úgy gondoljuk, hogy annak a lehetősége, hogy száz és száz egységet irányíthassanak egyszerre - hatalmas csatákat levezényelve - valóban izgatottá teszi őket.

 

Hogy teszitek elérhetővé, játszhatóvá a játékot a hétköznapi játékosok számára?

 

A jó RTS játék arról ismerszik, hogy játék közben tanít meg téged dolgokra. Ha valamit már csináltál legalább egyszer a játékban, soha többé nem lesz vele gondod. Beépítettünk a játékba egy természetes tanulási folyamatot, ami tartalmazza a feladatok teljesítésének módozatait. Tehát azonnal belemerülhetsz ebbe a csodálatos világba, anélkül hogy valamitől is félned kellene. A feladatok nagyon lassan nehezednek, így könnyen megismerhetővé válik a játék maga.

 

Mi fogja megkülönböztetni ezt az alkotást a tavalyi Return of the King-től, és egyáltalán az összes többi LOTR játéktól?

 

Hogy rögtön a közepébe vágjak, ebben a játékban a világ van a főszerepben, a középpontban. Nem csak arról van szó, hogy újrajátsszuk a főszereplők kalandjait a filmből.

 

Saját kalandodat éled meg, egy teljesen interaktív világban. Hatalmas seregeket irányítasz, mely teljességgel ellentétben áll a filmbeli hőseposzoktól. Természetesen lesz néhány igazi újdonság, ami a konkurens RTS-eknél eddig nem volt. Az, hogy játékunkban a szereplők rendelkeznek emóciókkal, saját érzésvilággal nagy változást hoz. Az eddigi RTS karakterek ezeket az élethű vonásokat eddig teljességgel mellőzték. Szimpátiát fogsz érezni egységeid iránt, és nem csak úgy fogsz rájuk gondolni, mint egy sakkbábúra. De természetesen a játék központjában maga Középfölde fog állni!

 

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...