PlayStation VR2 próbakör

Link másolása
A Sony újgenerációs VR headsete remekül sikerült, az elődhöz képest hatalmas ugrást könyvelhetünk el. Nyolc jelentősebb címnél, köztünk a VR-os Horizonnál jártunk utána annak, hogy pontosan mire is képes az új hardver.

A PlayStation VR2 teljesen új szintre emelte az átlag felhasználók által elérhető VR-élményt, az új hardver fantasztikusan sikerült, amit a róla írt tesztünkben is számtalanszor említettünk. Most egy csokor játékkal teszteltük a VR headsetben rejlő lehetőségeket. Lássuk, milyen lett a PS VR2 nyitó játékkínálata!

Horizon: Call of the Mountain

Kétségtelen, hogy a Sony a Horizon: Call of the Mountaint nevezte ki a PS VR2 nyitókínálatának zászlóshajójaként. A Sony által újonnan felvásárolt Firesprite csapat a The Persistence játékukkal már bizonyított VR-fronton, most viszont egy minden eddiginél nagyobb feladat hárult rájuk: egy olyan húzócímet kellett elkészíteniük, mely kihasználja az új hardverben rejlő minden lehetőséget, és egyúttal kellőképp szórakoztató is ahhoz, hogy eladja az eszközt a játékosoknak.

Ezt a feladatot többé-kevésbé sikeresen elvégezték, a legújabb Horizon-mellékág kifejezetten jól sikerült alkotás lett. Történetünk főhőse ezúttal nem Aloy, hanem egy Shadow Karja harcos, Ryas lesz. Az ő bőrébe bújva kell szembeszállnunk a Horizon-szériából jól ismert gépszörnyekkel, hogy megmentsük a népünket. A sztori meglehetősen erőltetett és klisékkel teli, de megvannak a maga pillanatai, és a fő játékokból ismert karakterek felbukkanása is üdvözölendő.

Játékmenet szempontjából két részre lehet elkülöníteni a Horizon: Call of the Mountaint: falmászásra és harcra. Tulajdonképpen mindkettő része szórakoztató, rendesen átmozgatja az embert és jól is működnek ezek a játékmenet-mechanikák, a nagyjából 6 órás játékidő alatt végig szórakoztatóak maradnak. Technológiai oldalról is figyelemre méltó lett a játék, a környezet tényleg nagyon szép és többnyire jól működik a mozgásérzékelés és a szemmozgáskövetés is, utóbbit főleg a célzásnál, illetve a menüben történő navigáláskor használhatjuk. A játék azonban nem hibátlan, számtalan buggal és pop-uppal találkozhatunk a kaland során, amik határozottan rombolják az élményt. Mindent összevetve kicsit csalódást keltő, különösen az árcédulájához képest, önmagában sajnos nem elég ahhoz, hogy eladja a drága kiegészítőt.


 Gran Turismo 7

A Polyphony Digital csapata a Gran Turismo Sport után a széria legújabb darabját, a Gran Turismo 7-et is átültette VR-ba egy ingyenes frissítés keretein belül. Ahogy maga az alapjáték, úgy annak a VR-változata is óriási előrelépés az eredetileg PS VR-ra megjelent Gran Turismo Sporthoz képest mind technológiai, mind pedig az élmény szempontjából.

Ennél szebb VR-ban is játszható szimulátor nincs a piacon, teljesen más szintet képvisel, mint a vetélytársai. Nagyon jól sikerült átültetni a kezelőfelületet VR-nézetbe, a vezetési élmény fantasztikus, és rettentően sokat ad hozzá a játékhoz. És itt a kulcsszó az élmény: a Gran Turismo 7 nagyon szórakoztató VR-ban, azonban amennyit hozzáad a játékélményhez, legalább ugyanennyit el is vesz belőle.

Ugyanis a grafikára VR-fronton nincs okunk panaszra, mégis, messze elmarad a normál verziótól, különösen az ellenfelek autóin figyelhető meg ez a minőségbeli romlás. És egy olyan játékban, ahol minden elvesztegetett század számít, nem engedhető meg az, hogy a technológia szabjon gátat a játékon belüli teljesítményünknek. Így a Gran Turismo 7 egy nagyon szép és élvezetes alkotás VR-ban is, azonban a Sport módban – márpedig ez a játékmód adja a GT7 lelkét – inkább hátrány, mintsem előny. De egy megfelelő kormánnyal mindenképp érdemes tenni vele egy próbát, nagyon immerzió és szórakoztató cím lett.

 Resident Evil: Village

Talán a Resident Evil 7 volt az egyik legemlékezetesebb PS VR-játék. Könnyen megeshet, hogy a PS VR2 esetében is egy Resident Evil-játék fogja betölteni ezt a szerepet a Resident Evil: Village képében. Egy ingyenes frissítés hozta el a VR-módot a játékba, mely során teljesen új megközelítésben élhetjük át Ethan Winters erdélyi kalandját. 

A Capcom kiemelkedő munkát végzett, tökéletes VR-horror élményt nyújt a Resident Evil: Village. A grafika talán a legszebb, amit eddig PS VR2-n láthattunk, az irányítást és az eszköztár használatát pedig remekül eltalálták, minden kézre áll és kényelmes. A fegyverek használata is kielégítő, az adaptív ravaszok és haptikus visszajelzés sokat dob az élményen.

Apróbb kellemetlenség lehet az átvezető videók nézése, hiszen ilyenkor a saját látómezőnket Ethan fejének pozíciójába helyezi a játék, ami azonban gyakran elcsúszik a testétől, így érdekes szituációkat eredményezve. Ezen felül különösen zavaró, hogy az alapjáték mentéseivel egyáltalán nem kompatibilis a VR mód, ráadásul a Shadows of Rose kiegészítő, valamint a Mercenaries játékmód sem játszható VR-ban, kizárólag az alapjáték. Mindenesetre a horror-rajongók nagy örömüket fogják lelni a Resident Evil: Village VR-módjában, remekül működik a játék ilyen felállásban is, és ha lehet ilyet mondani, akkor sokkal félelmetesebb is, mint hagyományos módon játszva. Mindenképp érdemes kipróbálni, ha lehetőségünk adódik rá.

 Moss

A Moss még 2018. februárjában jelent meg az eredeti PS VR-ra, és egy szempillantás alatt elvarázsolta a játékosokat. A Polyarc Games gondozásában készült akció-platformer játékban Quillt, egy aranyos kis mezei egeret irányítva kell felvennünk a harcot a sötét erőkkel szemben, hogy megmentse a nagybátyját a gonosz Sarffog fogságából.

A játék során ülő pozícióból követhetjük nyomon az eseményeket, miközben Quillt a kontroller gombjaival irányíthatjuk. Eközben mi szabadon körülnézhetünk a pályán, interakciókba léphetünk különböző tárgyakkal, illetve Quillt is megsimogathatjuk. Érdemes is alaposan szétnéznünk a helyszíneken, hiszen minden pályarészen el van rejtve egy-egy tekercs, melyeket összegyűjthetünk. A játéknak jót tett a grafikai tuning, össze se lehet hasonlítani az eredetivel, lényegesen szebb annál.

A játékmenet egyébként nagyon egyszerű, talán túlságosan is. Különböző, igen egyszerű feladványokat kell megoldanunk a továbbjutás érdekében, illetve néha harcolnunk is kell különböző páncélos bogarak ellen. A harcokba azért igyekeztek kis változatosságot csempészni azáltal, hogy az egyik kezünkkel lefoghatjuk az ellenséget, míg a másikkal Quillt irányítva végezhetünk vele. Habár a Moss kétségtelen, hogy aranyos és nagyon szórakoztató, az egyszerű, kihívásoktól mentes játékmenet bizony rányomja a bélyegét az összképre, amin a meglehetősen rövid játékidő sem javít. Viszont kétségtelen, hogy egy kellemes VR-játékról van szó, melyet mindenkinek nyugodt szívvel lehet ajánlani.

 Moss: Book II

A Moss második része ott folytatja a sztorit, ahol az első abbamaradt. A játéknak sikerült megőriznie az első rész báját, mindemellett szinte minden téren előrelépett annál. A Moss: Book II szebb, jobb, nagyobb, változatosabb és kidolgozottabb lett az elődjénél. Sokkal több és változatosabb ellenség található benne, valamint több eszközünk is van azok likvidálására. A boss harcok is sokkal jobbak lettek, és végre kihívást is nyújtanak, hisz legyőzésük gyors reakcióidőt kíván.

A látványban is sikerült előre lépnie az elődjénél, sokkal szebben kidolgozott helyszíneket járhatunk be apró egérhősünkkel, a grafikai fejlesztés pedig kifejezetten jót tett a játéknak. Az új képességeinket a fejtörők megoldása, illetve a harcok során is aktívan használnunk kell, sokkal változatosabb, teljesebb és jobb játékélményt nyújtva az első résznél.

Akinek kimaradt volna a Moss első és második része, annak nem kérdés, hogy érdemes tenni velük egy próbát. Az érzelemdús és bájos sztori, a végtelenül aranyos főhős, illetve a szórakoztató és kreatív játékmenet egy fantasztikus VR-élményt kínál, melyről kár lemaradni. Az egyetlen fájó pont, hogy az eredeti verzió birtokosai semmilyen kedvezményben nem részesülnek, ha meg szeretnék vásárolni a Moss-játékok feljavított verzióit.

 After the Fall

A co-op zombilövöldék rendkívül nagy népszerűségnek örvendtek a 2010-es években, ami azóta sem csökkent. Az After the Fall ezt a már-már klasszikus műfajt igyekszik VR-ba átültetni, és kendőzetlenül nem is akar ennél több lenni. Szinte semmilyen új, egyedi ötlettel nem szolgál a játék, a rendkívül béna sztori, valamint ötlettelen helyszínek jellemzik, melyek egyáltalán nem segítenek magasabb színvonalra emelni a játékot.

Az After the Fallban egy központi főhadiszálláson, más játékosokkal együtt mászkálhatunk. Itt tudunk új küldetést felvenni, fegyvereinket fejleszteni, illetve interakcióba lépni másokkal. A küldetéseket maximum 3 társsal teljesíthetjük, akik lehetnek hús-vér emberek, vagy egy kifejezetten buta AI által irányított gépi társak. Arcpirítóan kevés helyszín van a játékban, ezek pedig mindenféle kreativitást és szépséget mellőznek. Hasonlóan ötlettelenek a harcok is, ráadásul néha kiegyensúlyozatlannak is érződnek. Ezen szerencsére javít valamelyest az, hogy a fegyverek kezelhetősége, illetve a gunplay teljesen korrekt, habár az eldobható gránátok kezelése valahogy nem az igazi.

Azonban az akció részét valamelyest beárnyékolja, hogy a rendes mozgás közben nagyon erős rosszullét fogott el (ez a többi VR játékban nem jelentkezett, így egyedi problémáról van szó), így kénytelen voltam átváltani a teleportálós irányításra. Ez a darabos irányítás sajnos rányomta a bélyegét a harcokra, határozottan rosszabb élmény volt így játszani vele. Egyébként a játék rendelkezik multiplayer móddal is, melyben akár más játékosok ellen is megmérettethetjük magunkat, meglepően gyorsan találunk játszótársakat. Az After the Fall korrekt formában hozza el a co-op zombi lövöldék kvintesszenciáját VR köntösbe, azonban akik nem különösebben rajonganak a műfajért, azokat VR-ban sem fog hosszú időre lekötni az alkotás.

Jurassic World: Aftermath Collection

A Jurassic World: Aftermath Collection egy lopakodós túlélőjáték, melyben egy kutatóállomást bejárva kell túlélnünk a ránk vadászó Velociraptorok támadásait. A viszonylag rövid játék során nem lesz alkalmunk felvenni a harcot a dinoszauruszok ellen, csupán a figyelmüket elterelve tudunk elosonni a minket terrorban tartó szörnyek mellett. Egy meglehetősen egyszerű, unalomig ismert elemeket tartalmazó túlélőjátékról van szó, azonban meglepően jól működik.

Az igényes, bár furán ható cel-shaded grafika sokakat elrettenthet a játéktól, a művészi irány kedvelői azonban bizonyára örömüket fogják lelni benne. Utunkat számtalan dinoszaurusz keresztezi majd, és mindegyik találkozás maradandó élményt nyújt. Remekül implementálták a fejlesztők a headset nyújtotta lehetőségeket: a rezgőmotoroknak köszönhetően felejthetetlen élmény volt a T-Rex-szel való találkozás, a feljavított grafika, valamint a 3D audio pedig tovább növelte az immerziót.

A Jurassic World: Aftermath PS VR2-re megjelent változata tisztességes alkotás lett, a fejlesztések jól működnek, ráadásul egy dinoszaurusz-nézegető módot is kapott, melyben testközelből ismerhetjük meg a Jurassic World-filmekben látott hatalmas bestiákat. Azonban nem szabad többet várni a játéktól, mint egy kellemes délutáni kikapcsolódást. Ha nem érdekelnek minket különösebben a dinoszauruszok, vagy épp a képregényes grafika elrettentene, akkor bizony nem ez lesz a mi játékunk.

Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge Enhanced Edition

Réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban járunk, ahol Seezelslak, a híres hatszemű kocsmáros történeteit hallgatva élhetjük át a Star Wars-univerzum emlékezetes pillanatait. A különböző idővonalakból kiragadott történetek során egy fejvadász, droid, vagy épp egy jedi bőrébe bújva, egy teljesen új nézőponton keresztül élhetjük át a legemlékezetesebb Star Wars-jeleneteket. Hiszen melyik rajongó is ne szeretne egy lézerstukkerrel rohamosztagos katonákat lövöldözni, vagy épp egy fénykarddal vagdalkozni, és mellette használni az Erőt?

A Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge Enhanced Edition pedig pontosan ilyen élményeket kínál. Habár maga az irányítás, illetve a fegyverhasználat meglehetősen egyszerűnek hat, mégis, a Star Wars-élmény elviszi a hátán az egészet. Remekül idézi meg a játék az ikonikus helyszíneket, a visszatérő karakterek pedig tovább növelik a fan service faktort. Külön öröm, hogy a játék kiváló szinkronszínészeket kapott, így például Yoda mester, vagy épp C3PO az eredeti hangjukon szólalnak meg.

Az Enhanced Edition lévén egy közel 10 órás utazáson vehetünk részt, mely minden Star Wars-rajongó számára kötelező élmény. Külön öröm, hogy a játék ezen kiadása már tartalmazza a Last Call nevű kiegészítőt is. A játék azonban távolról sem tökéletes, a hibái közé sorolható a viszonylag unalmas első harmada, illetve néhány apróbb bug. A történetmesélés tempójával sem voltam teljes mértékben megelégedve, kicsit olyan érzést keltett, mintha a fejlesztőknek rengeteg ötletük lett volna, azonban egyikkel sem tudtak volna megtölteni egy teljes játékot, így végül rövidebb tech demok formájában valósították meg őket, melyeket egy közepes, talán felejthető sztori fog egybe. Mindazonáltal aki Star Wars-rajongónak tartja magát, annak egyszer mindenképp érdemes tenni vele egy próbát, valószínűleg nem fog csalódni benne.

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...