The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth 2

  • Írta: Drago
  • 2005. október 1.
Link másolása
A The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth 2 – azon túl, hogy az egyik leghosszabb nevű – stratégiai játék, kombinálja az díjnyertes film elemeit a J. R. R. Tolkien által papírra vetett regény elemeivel.
A folytatás többek közt, fejlettebb grafikát, jobb csapatirányítást, több játszható oldalt, egyedileg létrehozható hősöket és egy teljesen új kampányt is ígér. Mike Verdu, vezető producer válaszolt a rajongóközösség által feltett kérdésekre, melynek első felét lejjebb olvashatjátok:
Question: Végülis miről van szó ennél a játéknál?

Mike Verdu: Egy nagyobb, sokrétűbb és mélyebb Gyűrűk Ura stratégiai játékot készítünk, amiben elmerülsz, ami megbabonáz és magába szív, amikor úgy ismered meg Középföldét, ahogy eddig még nem láttad. Hatalmas, mondhatni epikus csatákat fogsz vívni új helyeken, új sereggel, akiket új hősök vezetnek. Soha nem látott mélységű stratégiai játék lesz, melyet RTS-eket megújító, kreativitást és taktikázást előtérbe helyező feature-ök találhatók majd meg benne. Középfölde vizuális megjelenése, pedig egy új szintet fog bevezetni.

Q: Mi lesz az új a játékban? Tovább fog menni a játék a filmnél?

MV: A játék alapjai a könyvre és a filmre egyaránt támaszkodik. Amikor Középfölde sorsa egy cérnaszálon függ, akkor te fogod vezetni a Tolkien világ ősi és legendás hírű, tündék és törpék szövetségét, amikor Szauron seregével harcolnak az északi földeken. Új fajok, helyek és hősök kelnek életre a könyvből és Peter Jackson filmjből. Ha a jó oldalon játszol, attól még az egyik könyörtelen leigázó küldetésben irányíthatod a sötét úr kegyenceit. Orkok, goblinok, trollok, óriások, pókok, Nazulok, gonosz emberek és még akár sárkányok hatalmas hordái is a parancsnoki kezed alá tartozhatnak.

Q: Milyen új dolgokat várhatnak a stratégiai játékosok?

MV: A stratégiai mélység ott lép színre, amikor az innovatív erőd- és falépítő rendszerben megteheted, hogy létrehozd a saját, egyedi kastélyodat. A szabadág, hogy oda építhetsz a világban, ahova csak akarsz, a Risk (Rizikó) stílusú stratégiai játékunkban (meta-game), ami egy végtelenségig újrajásztható és jobb átláthatóságot eredményez a kis formációk helyett, a közelharcokban valószerűbb taktikát, könnyebben irányítható hősöket és vízi csatákat hoz majd.

Q: Javítottatok a játék motorján valamit? Mit lehet elmondani a vizuális élményekről?

MV: Az új technológia Középföldét nagyon valósághűen tudja bemutatni. A vízen megcsillanó Nap látványa, a habzó hullámzása a part közelében, a Nap foltokban világítja meg a réteket, hajladoznak a fák, a jég és hófödte tájkép látványa mind-mind igazán élethű. Csodálatos részecske effektek láthatók a varázslatokkor. A fejlesztésben található egy új árnyékolási rendszer (shader system), normal mapping, specularity, perspektívikus árnyékok, distance hazing, egy fejlettebb részecske rendszer (paricle system) és más király dolgok.

Q: Milyen új dolgokkal találkozhatunk majd a játékban? Fogtok esetleg áthelyezni dolgokat az első részből?

MV: Végül is olyan lesz, mint ha 2 játék lenne egybe zsúfolva. Egy teljes játékot készítünk új dolgokból - egységek, hősök, épületek, helyszínek, küldetések, új játék mechanizmus és új technológia -, de visszahozzuk az összes egységet, hősöket, épületeket és helyszíneket az eredeti Battle for Middle-earth-ből. Az a célunk, hogy egy olyan játékot hozzunk létre, amiben az összes faj és hős (mind a könyvből, mind a filmből) jelenlétével, a térképről való összes helyszín felvonultatásával egy igazi Gyűrűk Ura „érzés" legyen jelen.

Több részlet: a Battle for Middle-earth II 6 frakciót (oldalt), 80+ egységet, 34+ hősöket és 50+ térképet fog tartalmazni. Három teljesen új frakciót raktunk a játékba, melyek alapjai a tündék, törpék és goblinok – és mindegyik új frakciónak van új egységei, hősei, építményei. Az első játékból átemelt frakciókon is erősítettünk, természetesen. Például: Mordor kalózokat (Corsairs) és sötét lovasokat (Black Riders), Isengard dunlandi vadembereket (Wild Men of Dunland), a Nyugati emberek frakciója (Gondor és Rohan egy frakcióban lette elegyítve) dunedaini kószákat (Dunedain Rangers) kapott.

Q: Milyen lesz az egyjátékos része a játéknak?

MV: Háromféle módon ehet játszani. Elkezdhetsz egy történetalapú kampányt, ahol az RTS küldetéseket jó és gonosz oldalon is megoldhatod. Játszhatsz egy szabadabb játékmóddal, a „A Gyűrű háborújával" (War of the Ring), mely magában foglalja a teljes Középföldét és a világuralom elérésért, kipróbálhatod magad az új hadászati MI ellen. Végül, ha úgy tartja kedved, csak egy csatát játszol le az MI ellen, ahol kiválaszthatod a frakciót és a helyszínt. A történetalapú egyjátékos kampány elrepít téged Középfölde északi területeire, ahol a tündék és törpék nagy csaták sorozatait vívták Szauron erőivel a War of the Ring alatt. Ezek az északi küzdelmek olyan epikusak, mint a filmen láthattuk - óriási seregek csapnak össze új helyeken, mint például Mirkwood, Lorien, Dale és az Erebor-i hegyi erőd.

A jók kampányában a te felügyeleted alá fognak tartozni a szövetséges ősi fajok, akik Misty Mountains-ból és Dol Guldur-i Szauron erődből jövő goblinokkal csatáznak. Ha a gonosz oldal kampányát választod, akkor a Dol Guldurból jövő sereget fogod irányítani. Ahelyett hogy megvédenéd Északot, a feladatod a meghódítása lesz. A gonoszok győzelem akkor teljesedik be, ha Szauron uralja Középfölde északi területeit.

Amint befejezted a jók és gonoszok történetalapú kampányát, feloldhatod a mi új War of the Ring stratégiai játékunkat (meta-game), ami egy végtelen újrajászthatóságú játék. Választhatod, hogy újrajátszod az egész War of the Ring-et az általad kiválasztott oldalon és 3D-s élő Középfölde világtérképen a helyet – Délen ugyanúgy, mint Északon. Ekkor építhetsz sereget, mozgathatod a hadosztályodat és elfoglalhatsz területeket egy Risk (Rizikó) stílusú stratégiai játékban. A területekért való csatározás lehet automatikusan meghatározott vagy lejátszott is (klasszikus valós idejű csata az aktuális pályán).

Q: Része lesz a War of the Ring a kampánynak? Ez egy skirmish mód? Lehet majd másokkal is ezt játszani (multiplayer)?

MV: A War of the Ring egy teljesen új módja a játszásnak. Középföldét a saját elgondolásod alapján hódíthatod meg, a világuralomért csatázhatsz a stratégiai MI-vel vagy más játékosokkal. Középfölde összes faját irányíthatod a csaták során, újrajátszhatsz olyan klasszikus csatákat, mint a Helm szurdokbéli, Isengard-i, Minas Tirith-i. Sőt, még Minas Morgul-nál, Rhun földjein és más helyeken is vezetheted seregeid. Saját történelmet írhatsz – ami minden egyes játéknál máshogy alakul.

Q: Mi a helyzet az erődítmény- és falépítéssel?

MV: Új szintre emeltük a kreativitás fontosságát a bázisépítésnél. Mindennek előtt, oda építheted az épületeid ahova akarod, nem csak egy megjelölt pontra, ahogy az első játékban volt (Szerintem már az előző résznél is így kellett volna tenniük – szerk.).  Továbbá egyedi stílusú erődöket lehet építeni, ami biztosítja a bázis védelmét. Mindegyik erődítmény fel lehet „díszíteni" fejlesztésekkel, melyek mind a 6 frakciónál egyediek. Például a Nyugati emberek frakciója telepíthet többek között trebuchet-eket, íjász tornyokat és forró olajat is az erődjére. A goblinokkal játszó játékos hozhat létre (védekező fejlesztésként) óriásokat, akik követ dobnak, pókbarlangokat. A legjobb az egészben, hogy lehetőséget adunk a játékosoknak, hogy falakat és más építményeket húzzanak föl az erőd körül, így mindenki létrehozhatja a saját Középföldés kastélyát. Még a falakat is lehet fejleszteni – kapukat, tornyokat, ágyúállásokat és még egy sor király dolgot lehet a falakra aggatni. A falat építeni nagyon egyszerű és hihetetlenül erőteljes tud lenni – lenyűgöző,  hogy miket lehet alkotni.
A jó hír, hogy tanultunk az első részből a dolgok elérhetőségük és használhatóságuk terén, szóval a bázisépítés interfésze – a hozzáadott szabadság ellenére – nagyon tiszta és átlátható lesz. Könnyű használni, de megmarad a játék félelmetes mélysége. Olyan mintha lenne egy egész sütid, de közben ennéd is.

Q: Mondanál pár példát, hogy mit lehet ezzel az új bázisépítési rendszerrel elérni?

MV: Az erőd- és falrendszer nagyon rugalmas és erőteljes – úgy optimalizálhatod a bázisod védelmét, hogy a legjobban illeszkedjen a stratégiádhoz és játékstílusodhoz. Azzal, hogy számtalan beállítás lehetséges, egyszerűen, gyorsan és olcsón készíthetsz egy alap kastélyt egyszerű védelemmel, melyet később fejleszthetsz még. Vagy egy kis plusz ráfordítással masszív erődítményt hozhatsz létre alapból. Amikor csapatok játszanak a BfME2-vel multiplayer módban néhány játékos hatalmas kastélyt épített, amely bármilyen szögből képes hathatósan védekezni; más játékosok a taktikailag fontos helyekre raktak kicsi, de jól felszerelt és őrökkel vigyázott falakat. Mindkét stratégia működhet... tényleg csak a játékoson múlik.

Q: Lesznek olyan hősök és lények, amelyek a könyvben szerepeltek, de a filmben nem? Mi van a hősökkel, akik szerepeltek a filmben, de az első részben nem voltak jelen?

MV: A könyvben szereplők közül Glorfindel the Elf Lord, King Thranduil of the Mirkwood Elves, and King Dain of the Dwarves. Belerakjuk a filmben megjelenő, de az első játékból hiányzó hősöket, mint például Elrond, Master of Rivendel, Arwen, Galadriel, Wormtongue, és Mouth of Sauron.

Q: Mit jelent a "Create-a-Hero" (kreálj-egy-hőst) feature? Hogy működik?


MV: Lehetőséget biztosítunk a játékosoknak, hogy megalkossák a saját hősüket, úgy hogy választ egy fajt, egy típust, aztán alakíthatják a megjelenését, fegyvereit, varázslatait és képességeit a saját ízlésüknek megfelelően. Mint játékos, felteheted magadnak a kérdést: Mi volnék, ha Középfölde egyik hőse lennék? Egy tünde varázsló? Egy tüskés buzogányt lóbáló harci troll? Egy lován lovagoló rohani harcos? Te döntesz.

Már a kampány elején lehetőséged lesz létrehozni a saját hősödet. Egy bizonyos tartományban megváltoztatható a páncélja, a ruhája és a fegyvere, a főbb varázslatai és a képességei a hősödnek (a főmenüben), amit a szintlépéseknél fog használni a hősöd játék során.

Miután létrehoztad hősödet, nemcsak a single-, de a multiplayer részbe is magaddal viheted. A ranglistán limitálni fogjuk az egyedi hősök számát, de ezenfelül a játékosoknak meg van a lehetőségük, hogy hőst kreáljanak és azzal belépjenek egy játékba (vagy nem kreálnak – néhány játékos nem akar egyedi hősökkel játszani, a hivatalos ranglistán figyelmen kívül fogjuk hagyni, hogy van-e vagy nincs egyedi hőse.)

Forrás: Gamespot.com

Folytatása következik...

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...