E3 2009: Crysis 2 bejelentés PC-re és konzolokra

  • Írta: fojesz
  • 2009. június 1.
  • Bejelentés
Link másolása
Még el sem kezdődött az E3, lelepleződött az egyik legnagyobb durranás: jön a Crysis 2, ezúttal viszont nem csak számítógépre, hanem konzolokra is!
Még el sem kezdődött az E3, lelepleződött az egyik legnagyobb durranás: jön a Crysis 2, ezúttal viszont nem csak számítógépre, hanem konzolokra is!

Ugrás a galériához

Tudtuk, hogy lesz Crysis 2, s tudtuk, hogy lesz konzolos Crytek-projekt, hiszen a CryEngine 3 egyik legfontosabb ismérve, hogy PlayStation 3 és Xbox 360 konzolokon is futtatható a motor. Az viszont meglepetés a javából, hogy a fejlesztők már a Crysis folytatását is megjelentetik kedvenc masináinkon. A játékról egyelőre nem sokat tudni, a bejelentés tetemes részét egyelőre az Electronic Arts és a Crytek közötti megállapodás dicsőítése tette ki. Bővebb információk a héten várhatóak, a hírért pedig megint InGennek kell köszönetet mondanunk!
58.
58.
bence9
remélem jó lesz! a története is nagyon jó !
57.
57.
Dcrysis02
58:"Cevat Yerli: There's a lot of critique about this decision, "Why don't we just go for console?" And yes, it could be done; it could be done pretty straightforward. But I still want to have Crysis on the PC; the dominant platform should be PC. And Crysis should be on PC. This is a philosophical decision here. We'll see how it holds up here, and we see if our exclusivity is not rewarded, it will have consequences."

Szó arról nem volt hogy ez lesz az utolsó PC exkluzív játék.Csak akkor ha a Warhead nem fogy.Nos, Yerli megvolt elégedve a Warhead eladásaival, és azóta nem lehetett panaszt hallani a kalózkodásról.
56.
56.
Gael
en ugy emlekszem,hogy a Warhead kapcsan tobbszor is elhangzott,hogy az lesz az utolso csak pc-s Crysis.Szerintem semmi meglepo nincs ebben.Vegre nyomhatom majd a kanaperol,nem kell ott ucsorogni a gep elott.
54.
54.
tDr1v3r
55: Igaz, és amikor a hordót nekidobod a háznak, és rádől az enemy-re? Az nem hangulatos?

Vagy akár a Warhead-es jégenvezetéses része... vagy akár mind2 Crysis soundtrack-je. Az ad hangulatot, de eleget... :)
54.
54.
Dcrysis02
Huh, eltűnt az eredeti bejegyzés az EA oldaláról.Lehet túl korán közölték az infót, aztán visszavonták.Mindenesetre se a Crytek oldalain, se az EA oldalán nem látom a bejegyzést.
53.
53.
ACDC 4ever
sztem volt hangulata, nekem csak a legminimumabbon

megy és ígyis tetszett, a lopakodás is nagyon bejött :)
52.
52.
elite_hun
Őszintén szólva engem az 1-se nyűgözött le. Szép a grafikája de nem volt szinte semmi hangulata
51.
51.
Dcrysis02
52.Hát igen, ők valami furcsa módon nem panaszkodnak.Hmm...kíváncsi vagyok hogy lehet e ennek valami köze a minőségi játékaikhoz. :)
50.
50.
InGen
51: sehogy, mert senkinek nem érdeke a PC-s játszás és játékfejlesztés a Blizzardon kívül :)
49.
49.
Dcrysis02
48:És hogyan kívánják visszanyerni a rajongókat?Mert úgy, hogy nem készítenek játékokat PC-re, teletömik DRM-el, meg bloatware programokkal,(GFWL,STEAM,RGSC)nem nagyon fognak az emberek bizalmába férkőzni.

50:Példa megint hiánycikk ;)
48.
48.
Pain
36: Azért, hogy mai napig a legszebb az erős túlzás, de az biztos, hogy óriási volt mikor megjelent! Mostanra már vannak szebbek is nála...
47.
47.
InGen
47: magán a grafikus motor magján általában csak 1-2 ember dolgozik, valószínűleg olyanok, akiknek több éves tapasztalatuk van már ilyenben, és tudják, hogy mit hogyan kell jól csinálni.



Jelenleg pl. Tim Sweeney egyedül dolgozza ki az Unreal 4 enginet, és több programozó csak később száll be a fejlesztésbe, de a core grafikus motoron, akkor sem dolgozik sok ember, így a legjobbakat azért nem nehéz kiválasztani.
46.
46.
InGen
44: ez igaz, de azért kap kevés figyelmet és költségvetést a PC, mert mindenki warezol, és marhára nem hozza be a megfelelő mennyiségű profitot.
45.
45.
ACDC 4ever
46: najó kézenfekvő hogy amilyen terméket kiadnak a kezük

közül, de pl adott egy Cod vagy crysis amik igényesek

és ezen játékok fejlesztőiből hogy válogatják ki a legjobbat vagy

a jobbakat? :). aki több kódot ír vagy kevesebbet hibázik vagy úgy mégis? :D
44.
44.
tjames
#45: Ez aztán a kérdés! Mitől jó vagy rossz egy pék? Vagy mitől jobb vagy rosszabb egy cikkíró? Vagy mitől vagy jó vagy rossz tanuló?

:)
43.
43.
ACDC 4ever
jah és még egy kérdés:

mi határozza meg azt hogy most valaki jó vagy rossz

programozó?

meghogy egy fejlesztő csapatból mi alapján választják ki

a legjobb programozókat meg munkatársakat?
42.
42.
Dcrysis02
43:Nagyban azért sem tudnak normálisan fejleszteni PC-re mert a kiadók minden pénzt a konzolos verziókba fektetnek.Kicsi költségvetéssel, meg kis csapattal te sem tudnál nagyot robbantani, főleg ha a kiadó óriások közben piszkálnak is, hogy mikor lesz kész.

Itt van példának a GTAIV, nem a R* North készítette el, amelyik az eredeti játék kódjával is foglalkozott, hanem simán átpasszolták egy másik stúdiónak, ami a munkájukból ítélve erősen az amatőr kategóriába tartozik.(És na persze külföldi stúdió volt ahol olcsóbb a fejlesztés, ezen is spórolva.)És kétlem hogy annyi támogatást kapott volna a PC-s verzió mint az egyik konzolos mis-más.
41.
41.
InGen
Rövden:



Optimalizáció: megpróbálák a programozók az enginet a minél optimálisabb, gyorsabb működésre írni az adott hardveren. Mivel PC-n több száz processzor, memória és grafikuskártya elérhető, így a legtöbb PC-s játékot nagyon kevéssé optimalizálnak, néhány cég kivételével kevés energiát fektetnek bele, hogy megpróbálják sok hardverre optimálisan megírni a programkódot. PC-n ugyanis működik az a hozzáállás, hogy ha nem fut, vagy szaggat, akkor a hülyegyerek majd vesz 100 ezerért egy videókártyát, 75 ezerért egy processzort, meg 6 giga ramot, aztán menni fog, minek fárassza magát a fejlesztőcég.



Konzol esetében, mivel a hardver fix, minden Xbox ugyanaz, minden PS3 ugyanaz, így a fejlesztőknek egy darab adott hardverre kell csak megírni a játékmotort, és abból 200%-ot tudnak kihozni. Konzolon nincs semmi közbenső dolog, ami lassítana, nem vesz el 1 giga RAM-ot az oprendszer, nincsened driverek, amin keresztül kommunikáni kell, a játékok és a szoftverek közvetlenül érik el a hardvert, és a konzolos fejlesztésekben még mindig elég gyakori az alacsonyszintű, hardverközeli programozás, amivel brutálisan jó és gyors programot lehet írni, de PC-n már elég régen kiveszett javarészt az ezerféle különböző hardver miatt.



Ezért egy konzolhardverből alapesetben és brutális teljesítmény lehet kihozni, és legalább a fejlesztőcégek rá vannak kényszerítve arra, hogy igényes, normális programkódot adjanak ki a kezeik közül.
40.
40.
ACDC 4ever
kösz a sok választ ;) így már világosabb
39.
39.
tDr1v3r
40: Hülyeséget írtam, sry. Asszem.
38.
38.
tDr1v3r
37: megpróbálják a játék forráskódját kissebb igényűre írni, vagy egyszerűen a felesleges dolgokat (mittomén felesleges shaderfeladat, processzorhasználat) leegyszerüsíteni, esetleg eltávolítani a játékból.

Időigényes lenne? Ha egy másik, hibakeresésre és javításra (avagy leegyszerüsítésre) szakosodott csoportot megbíznak hogy segítsen a fejlesztőknek a programkód leegyszerüsítésébe, akkor tudnák tartani pl. a megjelenést az optimizáció miatt.
37.
37.
Torque
37: Konzolos vagy? Na mindegy, PC-k ugyebár nem egységesek, hardver gyártók egymástól függetlenül készítik az alkatrészeit, nem úgy mint egy konzolban, ahol ott a felső irányító pl.: Sony. Namost, éppen ezért szinte nincs két egyforma gép a világon, mind egyedi konfiguráció, más-más alkatrészekkel. Az optimalizáció folyamatában felkészítik a programkódot arra, hogy felismerje, alkalmazkodjon, és ki is használja az összes olyan hardvert, márkától , típustól függetlenül, amelyik képes ellátni a megfelelő számítási kapacítással. Ha egy program optimalizálatlan, akkor csak egy szűkebb, ritkáb, és általában újabb (és drágább) hardverréteg az, amin megfelelően fut.
36.
36.
Dcrysis02
37:Konzolon könnyebb optimizálni egy játékot mert kötött a hardwere.Vagyis mindig ugyanaz a kártya, processzor stb. futtatja a játékot.

PC-ből több millió van, és mindegyik másmilyen, ezért sem lehet tökéletesen optimizálni egy játékot a platformra.De vannak gyöngyszemek is,(CAPCOM)amik remekül vannak optimizálva.
34.
34.
Torque
34: És én a grafikai érdemeit nem is vonom kétségbe, sőt szerintem fontos mérföldkő, az első igazi kísérlet a valódi Next-Gen felé, mai napig a legszebb 3D-s alkalmazás talán az egész világon, és éppen ezért folytatni is kell, hogy továbra is élő példát álíthassanak mások elé. Modolni nem szoktam, a történet pedig, hát, kinek a pap, kinek a papné. :)
34.
34.
ACDC 4ever
am elmesélné nekem valaki mi az hogy optimalizálás,

meg mért nem csinálják meg rendesen minden játékba, meg miért

időigényes?

előre is köszöntem:)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...