Battlefield 3 - túl veszélyesek a mesterlövészek?

  • Írta: zoenn
  • 2011. március 29.
  • Érdekesség
Link másolása
Karl Magnus Troedsson, a DICE vezérigazgatója egy nemrégiben napvilágot látott interjúban elismerte, hogy van egy apró gond a Battlefield 3 kapcsán, mellyel kapcsolatban jó pár rajongó nemtetszését fejezte ki. A hasaló mesterlövészeket nehéz kivenni a fű takarásában - talán túl veszélyesek lesznek?

Nehéz volt nem észrevenni a rajongók felháborodását, különösképpen a vadászgépek és a hasalás funkciójának visszatérése határozottan megosztotta a közösséget, mondta a DICE fejese. Troedsson elismerte, hogy nem is az a baj a visszatérő lehetőségekkel kapcsolatban, hogy vizuálisan a megfelelő minőségben kerüljenek képernyőre, hanem az, hogy ne csorbítsák a játék egyensúlyát.

A probléma megoldása fontos, mert ha azt vesszük, hogy természetes körülményeket akarnak megteremteni, akkor a hasaló mesterlövészek szinte láthatatlanok lennének az ellenség számára - mert pont ez a cél a valós harcászat terén is. Pont ez volt az egyik ok, amiért nem szerepelt a Bad Companyben, túl erőssé váltak a fű takarásában csendben lövöldöző mesterlövészek, akik bárhol lehettek, kilétük kétséges, a másik csapat játékosai pedig kellően frusztráltak lennének.

"Van megoldás már?" - tették fel a kérdést a CEO-nak. "Még nincs, de én egyáltalán nem vagyok a megfelelő ember arra, hogy válaszoljak erre a kérdésre" - zárta rövidre a beszélgetést Troedsson.

Egy játék fejlesztésekor, legyen az a Battlefield 3, számos problémába ütköznek a fejlesztők, hogy kellően kiegyensúlyozott online csatákat biztosítsanak a közösség számára. Biztosra vehetjük, hogy a DICE találni fog megoldást erre, elvégre csaknem 10 éves tapasztalatuk van már a militarista FPS-ek terén.

Holnap újabb gameplay jeleneteket kapunk a játékból, maradjatok velünk!

54.
54.
Giggsy
#53: A helikoptert igen, de vadászgépet már kevésbé. Földi célok támadását közelről harci helikopterekkel szokták végezni, vadászgépekkel földi célra csak messziről lőnek és akkor sem jellemző az, hogy olyan célt támadjanak aminek a közelében szövetséges erők is vannak. A Battlefield esetében ezért irreális, hisz mindenhol igen keverten vannak baráti és szövetséges erők, így nagyon kockázatos lenne a vadászgépek bevetése. A vadászgépek föld-levegő rakétáival pontosan célozni lehet, de nem épp a kis erejükről ismertek, így nem valószínű, hogy bevetnék őket egy olyan terepen, ahol egy vadászgép sebességével még csak meg sem lehet állapítani, hogy ki az ellenség (erre lenne való a lézeres megfestés, de ugyebár az sem túl esélyes egy ennyire sűrű harci terepen). Egyébként az amerikai erők mostanság a légicsapásokat már igen gyakran nem is vadászgépekkel, hanem UAV-kkel hajtják végre. Szóval ezért mondom, hogy a vadászgépek visszahozásának nem igazán örülök.
Amúgy amiben én leginkább reménykedem, hogy ugrálni nem lehet majd a játékban, vagy legalábbis a multiplayer-ben. A bunnyhoppoló vérpistiknek én zsigerből adnám az örökös bant bármely FPS-ben...
53.
53.
Richi12
#51: szerintem a vadászgépek nagyon is sokszor adnak földi támogatást és nagyon is valós dolog h a modern harcászatban egy egy pontra légicsapást kérjenek de a helikoptereket gyakran vetik be ilyen célra!!!
52.
52.
Berencsit
#46: anniyra már nincs messze. :) jaja Pc-re, minden jó Gamet arra veszek. ;)
hát sajna a meccset elszúrtuk, mármint a magyar csapat... de ez azért várható volt. ha maradt még sör azzal megdobhatsz. :D
51.
51.
Giggsy
Szerintem egyszerűen meg lehet oldani a kérdést. Maximalizálni kell a számukat, mint pl a America's Army-ban tették (jó ott nem sniper van, hanem squad designated marksman, ami nem ugyanaz, csak hasonló) Ott rajonként egy mesterlövész lehet, az itt is megfelelő lenne. Plusz hozzávenném még, hogy a Sniper Ghost Warriorhoz hasonlóan legyen valós ballisztikája a lőszernek, és bizonyos fegyverekkel ne lehessen állva, vagy guggolva lőni, mert az szerintem a kempereknél is irritálóbb, mikor valaki egy M107-essel a harcmező közepén rohangálva quickscope-ozva szedegeti le az embereket. És ehhez hozzávenném még, hogy egyes pályákon ne lehessen sniper kaszttal játszani, mert vannak olyan helyek, ahol a valóságban nem vetnének be mesterlövészeket. Ezek megoldanák az erőviszonyokat. A killcam-et én nem tartom korrekt dolognak, bár a csalók kiszűrésére valóban jó, de azt leszámítva elszarja a játékélményt.
Engem a vadászgépek visszahozása jobban zavar, mert valós harci körülmények között vadászgépeket nem szoktak bevetni olyan környezetben ahol földi ütközet zajlik. A vadászgépeknek a legritkább esetben feladatuk földi célpontokat támadni, így teljesen értelmetlen berakni őket a játékba.
50.
50.
wildláma
#47: jah hogy már blue-rayről beszélünk ... én még a DVD szóhasználatnál leragadtam :D

és amúgy igaz, a snipereket úgy kell elintézni, mint a videóban, AT-4-gyel xD
49.
49.
X360_FaNbOy
Engem nem zavarnak.. sőt, mostanában preferálom a kasztot.. azért van a killcam, hogy megtudd, hogy honnan lőtt le. Ha jól ismered a pályát, könnyedén meglepheted. :)
48.
48.
RoBeSzBoY
Rush-Assaultok összevesznek Camp-Sniperekkel.... vicces.....
Akkor már ne legyen benne semmi, vagy max. kés meg kispisztoly azt cső!!
Az M16-os is ugyanúgy legyak mint egy mesterlövész.... max nem fogsz 40km/h-val összevissza futkorászni és magadalá dobálni a Medic-dobozt, mint a BF2-ben (jahh akkor már medic se legyen, mert mijenmááhogymagátgyógyítja CSALÁS)
, hanem meggondolod, hogy melyik fal mögül ugrasz ki eszeveszettül mint CoD multiban!
Lehet benne minden, hasalás, mesterlövész is, csak hozzák össze jól, de sz.tem ezt már úgyis eldöntötték, majd BETA-ban megsasoljuk!!
....amúgy a sniperes Server választót én is támogatom... :)
47.
47.
FREE ' S
Megnéztem az eddigi 2 előzetesét, meg kell valljam olyan mintha egy jó háborús Blu-Ray-t néztem volna. Grafika: 10/10, Hangok: 10/10. Már alig várom!
46.
46.
Goofey84
#45: Benne vagyok tolhatjuk majd, csak messze van az még! :) Pc-re fogod megvenni? Hajrá Magyarok! (bocsi, csak meccs van és sör...sok sör)
45.
45.
Berencsit
#43: értem, de ne vedd magadra... én csak általánosítottam. a 39. kommentben meg már semmi ellenségest nem vittem bele, mert téged személy szerint normálisnak "ismerlek". ;) de ha valamikor ráérsz, menjünk egy barátságos kis mérkőzésre, egy csapatban meg megmutatjuk az olyan LOW-oknak, akik csak egy egy helyben ülnek (sniperek).... mert ellenük is fellehet dolgokat használni, csak végigkell gondolni pár dolgot mielőtt a terepr megyünk... ;)
44.
44.
SSJmeszes
Hát erre csak annyit tudok mondani, hogy csapatonként max kb 4 sniperes legyen. Bőven elég ha csapatban játszanak. Ez lenne az ésszerű megoldás.
43.
43.
Goofey84
#39: Ha elolvastad a 12 hszem és gondolom elolvastad, mert le balf**oztál, abban benne volt, hogy tisztelet a kivételnek...
42.
42.
valti7
#37: ezaz! épp ezért kéne sima TDM is, hogy ne kelljen feladatokat csinálni, és akkor nem lenne ilyen panasz a sniperekre, hogy nem foglalkoznak a feladattal.
41.
41.
piskóta
#40: ebben nagyon igazad van
40.
40.
randall13
Fizikát kell adni a golyónak oszt cső.
39.
39.
Berencsit
#37: ejj most übereltél. ;) tudodmit? majd menjünk együtt valamikor a játékban, én szeretek csapatban dolgozni. ;) majd ott megismersz.... írj rám, ha ráérsz. ;)
38.
38.
gamerplayer
ááh szerintem, nem a kiegyensúlyozottság a fontos, inkább valósak legyenek a körülmények, jobban bele lehet élni magukat, igaz frusztráló amikor a semmiből kiszed vki, de arra van a killcam, megtalálod kilövöd... A másik meg a városi harcok, rengeteg fedezék... ott nyílván nem a mesterlövészek lennének a főszereplők
37.
37.
Goofey84
#26: Berencsit! Nem vagyok balf**sz, csak a bc2, kz3 és számos multis fps játékban tapasztaltam azt, hogy a csapat 80% sniper és tesznek a feladatra és miattuk kell gyakorlatilag egyedül rontanom a másik csapatra és próbálni teljesíteni a feladatot! Idegesítő! Ha már személyeskedtél, akkor én is megengedem magamnak és szerintem te az a típus vagy, aki egész meccs alatt egy bokorban bujkál és onnan sniperkedik és utána gizdázol a k/d arányodra. Tudod hogy hívták régen az ilyen embereket? Bokorvadásznak! :)
36.
36.
Mathia$
#24: eddig is így volt BC2-ben, kivéve ha közelről történt meg a lövés - 50m, M95 esetében többnyire 80-100m - de ez ellen is lehetett védekezni ha body armor-t használ az áldozat. (de az az 5 legnagyobb noobság egyike :P)
35.
35.
Mathia$
#1: ezt a hozzászólást nem tudom értelmezni a lexikonom szerint. :)))
#5: van benne valami.. de nem veszik ki, mert kelleni fog a sok low codos taktikai noob-nak.
34.
34.
nex25
ezen mit kell rinyálni ha valaki szar azt szedjék is le !
33.
33.
faint13
Legyenek maximalizálva a sniperek. Egy nagyobb pályára is csapatonként max 2 elég szerintem.

A másik meg, hogy kicsit nehezítsék a célzásukat is. Mozogjon az a célkereszt, mert a valóságban is még vissza tartott levegővel is remeg valamennyire az ember keze.
32.
32.
Stranger
Én Battlefield 1942-n játszok mai napig. Sniperek miatt pl. sohasem tudjuk bevenni Normandiát mert a fél sereg sniper... szóval tényleg jó lenne ide egy korlátozás. Na meg megöli a játék hangultatát, hogy mindenki össze-vissza rohangál, ugrál, nehogy eltalálja egy sniper... De hasalás és mesterlövész kaszt 100%, hogy kell egy játékba.
31.
31.
Berencsit
#29: hehe, és végre valaki leírta normálisan... :)) (megjegyzem énis mindig lövésszel szeretek menni.:))

akinek nem tetszik lehet menni Codozni. de ha valaki ezt kipróbálja, és a Cod-al összehaonlítsa, na akkkor tuti csak ezzel akarja majd nyomatni. ;) nameg csak hogy tudják egyes szerencsétlen Gamerek, a lövészeket is át lehet verni, illetve kicselezni.
30.
30.
falselight
#29: "Tény, hogy erősek lesznek és az is, hogy frusztrációt fognak okozni az ellenfeleknek, de pont ez a cél."
nem, a cél az, hogy egy minél kiegyensúlyozottabb és szórakoztatóbb játék készüljön és hogy frusztrációnak semmi keresnivalója ne legyen benne. mert mi történik, amikor egy játék frusztrál téged? nem játszod tovább. ennek pont az ellenkezője a cél.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...