Resident Evil 6 - a Capcom válaszol a kritikákra

  • Írta: zoenn
  • 2012. október 7.
  • Hír
Link másolása
A japán kiadó történetének legnagyobb költségvetésű és legnagyobb csinnadrattát kapott játékáról beszélhetünk a Resident Evil 6 kapcsán. A kritikusok nem voltak elájulva tőle, meglehetősen vegyes értékeléseket kapott; a Capcom szerint a rajongóknak el kell fogadniuk az újításokat.

A Metacritic mutatója szerint a Resident Evil 6 jelenleg 6.6 ponton áll, ami nem feltétlenül rossz egy AAA-s cím esetében. A csaknem 3000 rajongói vélemény alapján az eredmény sokkal inkább lehangoló: mindössze 0.9 pontra értékelték a játékosok.

Összehasonlításképpen elmondjuk, hogy a Resident Evil 5 8.3-as átlagot érdemel a sajtó kritikái alapján (7.5-öt a felhasználók szerint), míg az abszolút rajongói kedvenc, a Resident Evil negyedik része 9.6-on áll (8.9-et ér a gamerek szerint). Ennek tudatában az új epizód teljesítménye már nem annyira kiemelkedő. Remélem, finoman fogalmaztunk.

A fejlesztőkkel készített interjúból megtudjuk, hogy a Resident Evil 6 igyekezett új életet lehelni a frencsájzba. A cég szerint a rajongók lassan, de biztosan belefáradnak a klasszikus Resident Evil-formulába, az új résszel az volt a cél, hogy modernebb és folyékonyabb élménnyel vértezzék fel, miközben továbbra is megmarad az eredeti hagyomány.

A Capcom ismétli a korábbi téziseit: Leon kampánya a klasszikus túlélőhorror-vonalon mozog, Chris története több akcióval operál, míg Jake esetében előtérbe kerül a sunyizás és a lopakodás. Azzal kapcsolatban, hogy a rajongók az eredeti, 1996-os résszel hasonlítják össze az új részt, a fejlesztők leszögezték, hogy a Resi 6-ot a saját érdemei alapján kell megítélni, nem pedig egy korábbi rész alapján.

A játékvilág fejlődik, változik a modern igényeknek megfelelően, a Capcom egyértelmű üzenete az, hogy el kell fogadnunk a változtatásokat. Vagy jobban örültetek volna a felmelegített, sokat látott elemeknek?

A sorozat nem gyerekjáték.

57.
57.
56.
56.
#54: Igenis Resident evil rajongó vagyok:)
De nekem az összes rész ugyanannyira tetszik.
Nekem 2.rész vagy 6.rész az teljesen mindegy a lényeg ,hogy
Leon,sztori:)
De ha megölik a kedven karakterem...na akkor lesz vége:D(Leon S.Kennedy)
55.
55.
rossitibi
Persze capcom majd te megmondod mi tetszik nekünk! mi meg majd szerinted meg is vesszük...A DMC is így fog járni..Mért nem hisszük már el neki hogy ő jobban tudja hogy mi kell nekünk? Nem is értem..
:)
54.
54.
#38: *Nem vagyok Resident evil rajongó,csak voltam:)
Csak már az 5. részét is szidták, akkori tapasztalataim szerint írogattam.
Tehát én úgy gondolom továbbá is ,hogy a lényeg a történet és a karakterek.
De rajongó nem vagyok tehát nem is írogatok tovább:)
53.
53.
Dreadlox
#44: ez a spiritusz amit rühellek, mert olyan mint a régi, igen olyan mint a régi és ezért éri meg, teszem fel pl te megvennél egy battlefield körökreosztott játékot amit gagyin kiviteleznek? nem hinném, és az RE széria HORRORként indult, maradjon már az ha úgy hírdetik, ne egy árkád fos.
52.
52.
Petiop
#51: Ezt úgy értettem, hogy játék közben ne érezd, hogy a fegyverek azért vannak ott mert te arra jártál, hanem a hajó életének (biztonsági emberek fegyverei) szerves részét képeztek, a katasztrófa előtt. Pl azt tök uncsi fordulat, hogy egy csomó töltény és fegyver van egy sarkon, mert a következőn jön egy nagyobb monszta. Meg amúgy sokkal jobb volna, ha a nagyobbak elől csak menekülni lehetne, és csak jó ötletekkel lehetne kinyírni. Itt egy videó, arról milyen is lehetett volna anno a Doom 3:
http://www.youtube.com/watch?v=28mn_fJlmbo

Szerintem ez a megközelítés sokkal, nyomasztóbb játék menetet ad, de valamiért a kicsit hígabbat kaptuk (szerintem).

51.
51.
azureknight0715
"Nem kell a pénzért meg vehető fegyver. Pl szerintem..." innentől. Bár mégegyszer elolvasva már nagyából értem mit akartál mondani csak este volt már azt már nem tudtam értelmezni:D Hát 4. részben volt ez a csíkos fejleszgetés, erőség stb alapján, illetve az 5.-ben is 6.-ban nem tom. De szerintem lényegtelen. Én mondom inkább elszórnám a játékban a fegyvereket mint hogy meg lehessen venni őket. Vagy a 4. részből megismert embernél az mégis csak valahogy jobb volt nem tom mért de nekem az jobban bejött.
50.
50.
Urria
Szerintem meg majd a játékosok is válaszolnak a Capcom-nak . A japán játékok ma már messze nem olyan sikeresek , mint 10-15 évvel ezelőtt . (Akkor még ők uralták a játékipart . ) Nem biztos , hogy kellenek a nagy nevekbe az ultra nagy változások , mert esetleg úgy járnak , mint a FF XIII . Persze , hogy ők megmondják , hogy ez van , ezt kell elfogadni , de persze nem kell . Messze nem tudnak olyan eladásokat produkálni a FF XIII-mal , mint a FF VII-tel . De csak erőltessék ezt a vonalat . Majd meglátjuk , hogy a RE és DMC az új Dante-vel majd mit produkál . Igen ,a nyugati kiadók viszont nem változtatnak az alapokon , csak kisebb léptékben . De talán a siker sorozatok ezért is hoznak jó bevételt . Mert TE azzal akarsz játszani , amit ismersz és szeretsz már . (COD , Elder Scroll , stb.) Nem jó játék a RE 6 . Nem is máshoz kell hasonlítani , csak önmagához . Az 5-höz képest is visszalépés , nemhogy egy Dead Space-hez . (Nagy RE-és FF rajongóként írom ezeket , sőt Japán játék rajongóként .)
49.
49.
Hubert Cumberdale
#23: Akkor csak 9.9 pontos játékok lennének nem?
48.
48.
Petiop
#47: Pontosan melyikre is gondolsz?
47.
47.
azureknight0715
46.#
Az utolsó elötti bekezdéssel nem tudom pontosan mit akartál mondani, de ja ez okozza itt a problémát. Ha már fegyverek szóba jöttek, az okozzák mindig a legtöbb gondot. Minek annyi fegyver egy ilyen karibelű játékban? Szerintem simába elég lenne pl az elején egy pisztoly azt történet haladtával itt ott elszórva pl egy shotgun, uzi, azt talán még 1 magnum. Most meg van mp5-östől kezdbe rakétavető, aknafegyver, lángszóró, szal minden. Értelmetlen hülyeség. Aztán meg fegyverfejlesztést meg ki nem szarja le. Annyit lehetne talán hogy pl ha nem lenne minden fegyveren lézer akkor egy olyat rárakni, hangtompitott hogy ne hallják meg, bár az ellenség többsége süket és csak látni tud, vagy esetleg lámpát hogy sötétben lehessen látni, bár vagyunk max 5 percet sötétben. Szal sok mindent ki lehetne találni, de ezek többsége úgysem fog megvalósulni.
46.
46.
Petiop
Hali!

Nincs benne az az elborult sötét lélek, amit a régiekben szerettem. Egyáltalában nem az újításokkal van a baj, hanem azzal, hogy szépen lassan oda lett minden, ami megteremtette az atmoszférát. Én nem vagyok akkora fan, hogy mindenkinek a nevét és történetét tudjam, de attól még valahogy bele tudtam magam élni a régebbi részekbe. Ezek az új részek annyira gyorséttermi kajáláshoz hasonlatos érzést váltanak ki belőlem: sok erőszakos ember jól akar lakni, de senkit se érdekel miből készült az étel, a szakács betanított, és minek is hívnád ki, hogy megdicsérd a főztjét, mikor hohó ez csak egy gyors étterem XD

És szerintem pont a legrosszabb újításokat rakták bele: nem értem, hogy minek van egy másik karaktár folyton mellettem, egyenesen idegsített az 5. részben. Bármely akció játékról is legyen szó nem attól lesz jó, hogy mindenki téged akar a pályán megölni, akik persze rengetegen vannak. Ja és tényleg valaki igazán megmondhatná már, hogy 2013 írunk lassan, és a jó időben megnyomott gomb és az utána következő animáció, ami kiveszi az irányítást a kezedből teljesen idejét múlt, és unalmas.

Szóval ezen újítások, biztos sokaknak tetszenek, de szerintem nem egy hú de kreatív dolgok.

A Halott Űr első részében ott volt az a bizonyos lélek, a hideg kirázott az egész játék alatt. Tökéletesen a hatalmába kerített, és szárazra fagyasztotta a hétköznapokban fásult lelkem XD

A Halott Űr újításai nem is annyira újítások, mert csak azt csinálták ami ahhoz kell, hogy a frász jöjjön rád minden sarkon: nem volt egymilliárd és kettő ellenség a pályákon, ebből kifolyólag sokkal több idő volt FÉLNI. A képi világ valami eszméletlen, a szobába beömlött a tévén keresztül az űr és kiszipkázta a levegőt.

Sajnos ez a játék is el akarja dobni ezen élményeket a "gyorséttermi" haszonért.

Tudom nem fognak engem megkérdezni, de ha még is akkor itt az én újítási ötlet csomagom a Halott Űrhöz:

Nem kell a pénzért meg vehető fegyver. Pl szerintem az egy jó megoldás volna, ha az űrhajó/bázis biztonsági embereinél, melyek szörnyekké váltak lenne valamennyi muníció. A fegyvereket meg tök jó fejlesztgetni, de sokkal jobb volna valami frusztrálóbb, mint pénzért, vagy akármi másért tűzerő csíkot növelni. PL, mivel te mérnők vagy a történetben, az előre jutás folyamán talált dolgokból fegyvereket csinálnál ami közel nem egy igazi stukker lenn, de meg tudnád vele/velük védeni magad. Az igazi lőfegyver/ek meg mondjuk, csak a hajó biztonsági szerveinek szállásán lenne/nek található/k. A hirtelen gombnyomogatást meg kiváltanám valahogy a mozgásérzékelős iránytóval, de már fáradt vagyok, kitalálni hogyan XD

Na a lényeg, lélek nélkül nem megy! És ne leordítani akard a hajam, ha nem értesz velem egyet, hanem beszélgetni velem, a te álláspontodat kifejtve.

Üdv.: Petiop!

45.
45.
azureknight0715
Fejezzétek már be ezt a rögzitett kamerás dolgot. Mikor azt mondjuk hogy a régiek alapják akkor nem úgy kell érteni hogy 100%-ig pont ugyanolyan legyen. Nem kell rögzitett kamerás játék. Régi resident stílusú játékot kérünk 4. részes kamera állással. Nem rögzitett kamerásat!
44.
44.
samatagrav09
#43: De egy a történet hihetetlen hogy a fajtád nem bírja felfogni ugyanarra épül és ha megint egy rögzített kamerás játékot adnának ki szinte senki nem venné meg mert aki meg akarja szerezni letöltené mondván "olyan mint a régi"
43.
43.
Dreadlox
"a fejlesztők leszögezték, hogy a Resi 6-ot a saját érdemei alapján kell megítélni, nem pedig egy korábbi rész alapján." akkor legyen új neve basszák meg( máűr bocsánat),de ha egy sorozatot nyomatnak ne az legyen hogy a játék annyira kapcsolódik az előzökhöz hogy ugyan az a karakter....capcom elbassza az összes nagy és jó címét....
42.
42.
samatagrav09
#37: Nekem megvolt a régi feeling amikor a seggsötétben veteranon 5 tölténnyel megyek át a metron és a seggemből is zombik másznak ki. Mert ez a régi feeling csak új alakban.
41.
41.
samatagrav09
#17: Ennél jobban senki sem mondhatta volna el.
40.
40.
keiji maeda
#30: leon -nál nincs gondolkozós rész sajnos , csak aniy van hogy ki kell nyitni az ajtót keress egy kulcsot , kábé ez van benne 2x vagy 3x és kész , amugy egyetértek veled sok mindenben, főleg abban hogy a resident 5 sok mindent visszaadott ,régi karakerek voltak bőven , rengeteg extra gyüjtőgetés, na ez a 6. részből sajnos mind hiányzik, az 5- be örültem hogy belekerült , mercaneriesbe barry burton rebeca , több alternativ ruha na és a 2 dlc főleg a lost in nightmare az baromi jó volt abba volt borzongás rendesen :) de ez a 6 számomra picit csalódás lett , túl lett bonyolítva szerintem, viszont senki ne hisztizzen mert eddig sírtatok azért is hogy a régi lasssú T-vírusos zombikat akarjátok , na az is van benne leon kampányában lőhetítek őket
39.
39.
keiji maeda
új életet a sorozatba :) hát sikerült összehozniuk egy army of two klónt , egyedűl leon kampánya értékelhető, grafikailag is visszafejlődtek az 5. részhez képest ráadásúl inkább lesötétítették a játékot nehogyx anyira észrevedd sokszor milyen pixeles az egész , szerintem nem kellet volna enyit kínlódniuk, a menűt megbonyolították , mire összekombinálod a hülye kapszuláidat meg beveszed addigra az ellenfelek megbeszélik 10x hogy öljenek meg , elég sok a bug főleg főellenségeknél, szerintem az 5. részt szinte teljesen meghagyhatták volna gondolok itt a grafikára- a menűkre- invertorira, ki kellet volna bővíteni több horrorrésszel és nálam nyerő lett volna
38.
38.
Én megint csak azt tudom mondani hogy én is Resident evil rajongó vagyok már egy jó ideje ,mégsem bánom hogy akció dúsabb lett.
Nekem mint Resident evil rajongónak az elsődleges a szerethető karakterek(gondolok itt Leon S.Kennedy-re aki az elejétől fogva a kedvencem), és a jó csavaros történet amit eddig mindig megkaptam.
Az a sok kritikus akik pedig ilyen 4 meg 5 pontra értékelte azok szerintem maradjanak csak csöndbe mivel ezt lehúzzák egy Call of Duty-t meg még mindig legalább 8-8,5-re értékelnek.
37.
37.
azureknight0715
36.#
Oh ezer bocsánat. Igazad van. Csak van egy kis gond. Hol is volt az a régi feeling Leon kampányában? Mikor havernál megnéztem 2 órát nyomtam vele, hát mit is mondjak nem találkoztam olyannal amit te mondasz. De lehet csak én vagyok vak bocsánat!
33.
33.
NinjaNorb
#17: És ez pontosan így is van:D szépen leírtad
32.
32.
Django
#17: Na végre már valaki megmondta a frankót!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...