November 19-én a nyugati világ belekóstolhat a jövőbe, hiszen ekkor indul el a Google Stadia videojátékos streaming szolgáltatása. És habár a játékok nyitókínálata tényleg ütősen fest, az early adopterek élete azonban mégsem bökkenőmentes, így talán köszönetet is mondhatunk az előttünk járóknak, hiszen mire Magyarországon is szárnyra kap a rendszer, azt vélhetően már minden funkciójával együtt teszi majd. Jelenleg ugyanis számos olyan fícsör ragadt a boxutcában, amelyeket a Google már az első leleplezés során bemutatott. A Stadia csapata egy informatív kérdezz-feleleket tartott Redditen, innen származnak az alábbi infómorzsák.
Némi kellemetlenség, hogy kezdetben szükség lesz egy telefonra a rendszer beüzemeléséhez, illetve a játékok vásárlásához is a mobilkészülékünket kell használnunk. Ebben a korai fázisban valószínűleg a Stadia mobilalkalmazás lesz a felhasználók legjobb barátja, hiszen itt szabható meg az összes képernyőre streamelt tartalom képminőségi beállítása. Kezdetben kizárólag a Chromecast Ultrával streamelők férhetnek hozzá a 4K, a HDR, a 60 fps és az 5.1 opciókhoz - ezeket a PC-s, Chrome böngészős felhasználók valamikor 2020-ban érhetik majd el.
Még nem készült el az achievementek kezelői felülete, így a játékok során megszerzett mérföldkövek nem küldenek értesítést, illetve nem böngészhetjük azokat egy erre dedikált felületen. A játékok a háttérben ettől függetlenül követik a játékosok teljesítményeit, a háttérben gyűlnek az achievementek, így ezeket mindenki később, utólagosan kapja majd meg. Némileg hiányos még a fiókmegosztás is. A Family Sharing csak jövőre érkezik, csakúgy mint a játékokra szabható gyerekzár opciója. A Founder's Edition mellé járó Buddy Pass szintén csúszik - nagyjából két hetet kell várniuk azoknak, akik egy barátjukat is meglepnék még karácsony előtt.
A Stadia számos egyedi többjátékos funkciót ígért, ezek zömét azonban csak jövőre tapasztalhatjuk meg. Ilyen a Stream Connect, amellyel megoszthatjuk a streamelt játékot másokkal, a State Share, amellyel a hálózaton keresztül gyakorlatilag "átpasszolhatjuk a kontrollert" egy barátunk kezébe, hogy ő onnan folytassa a játékot, ahol mi abbahagytuk, valamint késik a Crowd Play is, amely segítségével a nézők játékosként csatlakozhatnak a kedvenc youtubereikhez egy livestreamen vagy videón keresztül.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.