Control-filmet forgatna a Rogue One írója

  • Írta: szlav
  • 2020. január 21.
  • Cooltúra
Egyelőre nem érdemes túlzottan messzemenő következtetéseket levonni az ügyből, de Gary Whitta, a Rogue One írója kijelentette, hogy szívesen írna forgatókönyvet a Control filmes adaptációjához. A Remedy egyből kapott a horogra.

Egy internetes kérdezz-felelek során sok olyan kérdés és ötlet felmerülhet, ami végül nem hoz gyümölcsöt, de Gary Whitta válaszán talán érdemes elmerengeni. A Zsivány Egyes íróját arról kérdezték, hogy milyen videojátékos filmadaptációhoz írna legszívesebben forgatókönyvet, az úriember pedig a Remedy legújabb játékára, a Controlra bökött rá.

Nem lenne hírértéke, ha itt véget is érne a történet, de megesett az a váratlan fordulat, hogy a fejlesztőcsapat képviselője egyből beugrott a beszélgetésbe. A csapat fő PR-osa, Thomas Puha nem bonyolította túl a dolgot, egyszerűen csak privát beszélgetésre hívta az írót, itt tehát vége szakadt a nyilvános párbeszédnek. Reménykedjünk benne, hogy nem ér véget az ügy ebben az online pacsizásban, mi nagyon szívesen megnéznénk Jesse Faden paranormális kalandját a mozivásznon is.

Ezek is érdekelhetnek

6.
Anti4730
En elejen nem is hittem El, hogy ezt "csak" ennyibol fejlesztettek. Nagyon brutalis a jatek, grafika, akciok, hatalmas bejarhato terulet. S amugy ha akciofilmet keszitenek belole, faszan Meg lehetne csinalni. Csak sajnos nem hiszem hogy ha film keszul belole az jo lenne, aztan kitudja.
5.
Neotechtr
#4: Ugye? Valamikor nem kell sok, hogy egy ilyen egyszerűen elgondolt játék egyszerűen jó legyen. Külön jópofa, hogy kiderült, hogy amúgy ahhoz képest "hangyányi" összegből fejlesztették és azt simán, jól vissza hozta. Jó kis lövölde :)
4.
RebornSoul
#2: A környezettel való interakció, a rombolhatóség, a mozgás szabadsága, meg a light metroidvania elemek tényleg jók. Egy egészen szórakoztató játék.
3.
RebornSoul
Szerk: kicsit pontatlanul fogalmaztam.

A testvér megmentése az nem az alapfelütés része, hanem az inkább maga a sztori, ami mindösszesen ez az egy mondat és nincs köré építve semmi. Az alapkoncepció meg olyan hülyén van adagolva és szétdarálva, hogy még az is csak órák után válik világossá, hogy egyáltalán hol vagyunk a karakterrel, mit keresünk ott, mi a karakterünk feladata, miért kezdenek el ránk csak úgy lőni, miért abszolút természetes minden ott lévő embernek az a sok paranormális dolog, ami történik, stb.
2.
Neotechtr
Nekem tetszik a Control és ez szinte kizárólag a hangulatának köszönhető. Maga a játék nem egy nagy csoda, én úgy hívom az ilyeneket, hogy lövöldözős akciójáték - de annak nálam bejött. Ebből szerintem is ki lehetne hozni marha jó filmet, bár lehet, hogy csak én és Gary Whitta gondoljujk ezt így. Pacsi neki, ha megcsinálja.
1.
RebornSoul
Hm, pár hónapja írtam angolul egy elég terjedelmes esszét a Control sztorijáról - pontosabban az azzal kapcsolatos jelentős problémákról, a karaktereket is beleértve. Nem akarom ide az egészet bemásolni, mindenesetre néhány kulcs gondolatot megemlítenék belőle.

Egy logikusan strukturált történet egy számszerű példával élve a következőképpen épül fel: van a nulladik (0.) pont, ami az abszolút kiindulópont. Ez tartalmazza a történet, a kontextusok, a relációk és viszonyok, a karakterek megértéséhez szükséges alapismereteket.

Ennek ismerete és megértése nélkül a sztori minden egyes eleme zavarossá és értelmetlenné válik - 1. pont, 2. pont, és így tovább - pontok/elemek, melyek egyre és egyre mélyítik és építik mind a történetet, mind a karaktereket.

A Controllal viszont ott van a probléma, hogy nem létezik benne történet. Nincs 1. pont, nincs 2. pont, stb. Csak a 0. pont létezik, avagy egy alapkoncepció, egy végtelenül egyszerű alapfelütés (meg kell menteni Jessie testvérét), amire az égvilágon semmi nincs építve.

A játék pedig úgy próbálja megteremteni annak az illúzióját, hogy valami nagyon mély, rétegelt, és intellektuális történettel rendelkezik, hogy fogja, és beledobja egy sorsológépbe a 0. pontot, majd feldarabolja és zanzásítva a játékosra szórja annak részeit, hogy a játékosnak a játék végéig halvány lila gőze se legyen arról, hogy egyáltalán mi történik.

Ez. kb. annyira agyrohasztó és ostoba, mintha csak a nyolc Harry Potter film után tudnád meg, hogy van amúgy ez a Harry srác, meg ez a rejtőzködő varázslók világa, és hát Harry-nek le kell számolnia Voldemorttal, mert csúnya, gonosz bácsi, aki vissza akar térni bántani az embereket.

Persze ezen kívül is rengeteg probléma van a játékkal - például Jessie karaktere végtelenül sekélyes és érdektelen, emellett pedig nem tudja a játék kezelni megfelelően a misztikumot. Hol túlságosan sok expozícióba bocsátkozik, hol meg feleslegesen kutyulja össze az alapfelütést, ahelyett, hogy inkább egy jól megírt, csavaros sztori elemeit csepegtetné el szép lassan a játékos előtt (de hát ugye azt nehéz, ha nincsen tényleges sztori).

Egy szó, mint száz, abszolút indokolatlannak tartom azt, hogy valaki pont ezt a címet akarja adaptálni a mozivászonra. Rettentően rossz döntés. Mondjuk a Rogue One írójáról van szó, tehát a fickó alapból eléggé ízlésficamos lehet - félreértés ne essék, összességében egy kompetens, 6,5/10-es film a Rogue One, de a sztorija valami vérprimitív volt, főleg a karaktereivel együtt.



Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...