Nem mindegyik Assassin's Creed fut majd a PS5-ön

  • Írta: fojesz
  • 2020. október 30.
  • Hír
Link másolása
A Ubisoft az egyik blogposztjában említette meg, hogy bizonyos PS4-es játékaik - köztük különféle Assassin's Creed-epizódok - nem futnak majd a Sony következő generációs konzolján.

A Sony korábban azt mondta, hogy a PlayStation 4-es játékok 99 százalékával kompatibilis lesz az új konzolja is, a kivételeket pedig egy listán fogja gyűjteni. Ehhez képest kisebb meglepetés, hogy a Ubisoft egyik blogposztja több olyan játékot is felsorol, amelyek lemaradtak erről a felsorolásról, és mégsem futnak majd a PlayStation 5-ön.

Nem tudni, hogy miért, de a kiadó szerint az Assassin's Creed: Syndicate, az Assassin’s Creed Chronicles: India, az Assassin’s Creed Chronicles: China, az Assassin’s Creed Chronicles: Russia, a Star Trek: Bridge Crew, a Werewolves Within, a Space Junkies és a Risk sem játszható majd a Sony next-gen gépén, így ezektől el kell búcsúznunk, ha megszabadulnánk a PS4-ünktől.

A kiadó szerint az xboxos kiadások esetében nem lesz ilyen kompatibilitási probléma.

112.
112.
zozo76hun
A PSVR hasznalata sem lesz zokkenomentes a PS5-on. Lasd Hitman 3!
110.
110.
Ps fanboy
#108: Választási időszakban ez megesik. Lol
109.
109.
Turley
#108: Sorry analfabéka vagyok, szóval ebből is látszik, hogy jó hogy sűrűbben osztanak bannokat
105.
105.
ADMlN
#101: Hát ez a prohardver cikk tényleg full félrevezető, a kedves cikkíró az alaptalan találgatásait megpróbálja egyértelmű tényként előadni, miközben olyan sületlenségeket állít, hogy a Mesh Shader az ugyanaz mint a Primitive Shader. Itt van egy jó cikk, hogy ez miért nem igaz: https://www.resetera.com/threads/primitive-shader-amds-patent-deep-dive.186831/

De igazából szerintem az a szomorú, hogy a Sony most is mélyen hallgat, ahelyett, hogy tisztázná a helyzetet, és ez szerintem komikus módon beszédes.
Igazából amit eddig a hivatalos bejelentésekből tudni lehet az ennyi:
Xbox: full RDNA2
PS: some RDNA2
És ami a poén, hogy ez még csak nem is feltétlen jelenti, hogy a PS5 ettől kevesebb lenne, csak azt hogy a Sony inkább a saját megoldásokra támaszkodik, míg az MS inkább a szabványosakra. Az, hogy melyik stratégia kifizetődőbb majd elválik.
103.
103.
#65: Hé Boris 72!

Hát te meg itt nyomod az ipart? Na mi a helyzet, miről rizsázol éppen? Nyújtsál már felvilágosítást erről a rendszerről, mert mostanában nem annyira mélyedtem semmi témába, írni meg még annyit sem sikerült.

De én bírnám, ha kiderülne valami összeesküvés elmélet.
102.
102.
delphijos
#101: Na, megtaláltam. https://prohardver.hu/hir/egyedul_uj_xbox_tamogat_amd_rdna_2.html
101.
101.
delphijos
#98: Ha megtalálod, és elolvasod, full félrevezető. Az hogy a játékok mennyit profitálnak majd belőle, meg majd kiderül.
100.
100.
Yanez
#97: Egyeseknek igen. :)
98.
98.
delphijos
#92: Amire írtam ezt az egy Magyar cikk volt amit linkelt ide valaki.
97.
97.
Ps fanboy
#95: Húúú bazzeg azt el kellet volna olvasni? :D
92.
92.
ADMlN
#75: Bocs, csak feltételeztem, hogy ha valamire csípőből rávágod, hogy "marketing rizsa" legalább elolvastad miről is van szó:
"Xbox Series X|S are the only next-generation consoles with full hardware support for all the RDNA 2 capabilities AMD showcased today."
Az persze még kérdéses, hogy pontosan mik azok a funkciók amikről itt szó van, de valószínűsíthető, hogy ezek olyasmik mint a VRS vagy az SFS, amik még csak utalás szintjén sem szerepeltek a PS5 GPU deep-dive-ban.
83.
83.
Yanez
#82: Én már akkor elengedtem. Egyébként nincsenek olyan címek, ezért sem tudott sorolni párat.
82.
82.
Marcus88
#76: +1
Azóta is azon gondolkodom,hogy mely címekre gondolhatott,de nagyon jól titkolja.
75.
75.
delphijos
#72: “ ez a funkció hardware-esen nem elérhető a PS5-ben”

Ez lehet , én nem láttam ezt így konkrétan leírva, de hogy őszinte legyek nem ástam bele magam annyira. Az RDNA3 pletykákról se hallottam. Nem tudom hol írtam hogy ez elképzelhetetlen. Én a hardveresen elérhető dolgokra gondoltam, hogy azok biztos a Sony API-jával is hozzáférhetőek, nem csak DX alatt.
63.
63.
Yanez
#62: A pszichológusoknál manapság az első kérdés az, hogy milyen konzolod van otthon. Egyéb részletre már nem is kíváncsiak. Ha ps-ed van, az egyenes beutaló az elmegyógyintézetbe.

A másik kedvencem, hogy aki konzolon játszik, az hogy képes magát gamernek nevezni? Hiszen a két dolog sehogyan sem köthető össze...
57.
57.
delphijos
#47: Legyen Neked igazad. Kicsit meglepne ha egy hardveresen elérhető lehetőséget nem tennének elérhetővé de ha esetleg így van azért fogok tudni aludni. :)
52.
52.
Ctrl+Alt+Del
Csak a legfontosabb rész hiányzik a hírből: az Ubisoft korrigálta magát, és visszavonta az információt mondván, hogy nem volt pontos "games were inaccurately listed"

Szóval a cikket lehet törölni. :)
49.
49.
godach
#48: Ja igen, ami kimaradt hogy húsz év múlva (digitális vásárlás esetén) mi a garancia nekem arra, hogy valaki majd biztosít egy szervert nekem, amiről leszedhetem azt amiért fizettem?
48.
48.
godach
#39: Igazából engem marhára zavar az ilyen gyépés hozzáállás mint a tied is.
Ezek a konzolgyártók, most azzal verik a mellüket aminek alap funkciónak kellene lenni. Persze az MS esetében én is mindig felhozom, hogy pozitívum de ha őszinte akarok lenni, akkor ez a minimum főleg hogy ennyire ráfeküdtünk a digitális vásárlásra.

Húsz év múlva ha játszani akarok azzal a játékkal, amit teljes pénzért megvettem, akkor tartsak egy 3 generációval vagy néggyel régebbi konzolt? Vagy....? Biztosítják nekem hogy akkor játszok rajta amikor akarok, vagy biztosítsák! azt, hogy ezekhez a régi cuccokhoz ha időközben tönkremegy, akkor VEHESSEK alkatrészt. Nem vaterán meg jófogáson aranyárért azért hogy egy játékkal játszhassak amit kifizetek, hanem játékosbarát megközelítésben.

Ellenben?! Van amikor valaki azt mondja (sőt sokan) hogy játsszak vele akkor amikor megvettem, ne évek múlva akarjak majd. Ilyenkor kezd el járni a kis fogaskerék a fejemben, mert ezek az emberek általában megvetik a STREAM szolgáltatásokat és hülyének nézik azt, aki csak bérli a játékot.
Kérdem én? Mi a különbség? Befizetsz egy 30 ezer forintos játékra PS5-ön, akkor a feltételekben benne van hogy te ezt a következő generációs konzolon is tudod játszani? Nincs. Streamnél/Előfizetéseknél legalább ott van, hogy eddig meg eddig tudod használni "azt jólvan".
Mert ha őszinte akar lenni az ember, akkor a konzolnál is csak bérled a játékot, csak ki is fizeted a teljes árát, és használhatod 5-8 évig. Semmi több. Garancia az nincs.
47.
47.
ADMlN
"A Sony esetében ezért kereszthalál jár, pedig ha összességében nézzük, valószínű az xbox esetében is több száz olyan cím van, ami nem megy. Csak hát ott nem arról van lista, ami nem megy, hanem ami igen."
Azt azért vágod, hogy a PS egyetlen generációs visszafelé kompatibilitását hasonlítod az Xbox 3 generációjához? Plusz megint idefostál egy szövegtengert, hogy ez téged mennyire hidegen hagy, de azért csak itt esz a fene...

#27: Az MS határozottan a hardware kompatibilitásról beszélt, az hogy azt ki és milyen apival éri el, teljesen irreleváns. Erre utal az is, hogy a Sony a mai napig nem erősítette meg, hogy a PS5 tudja-e a VRS-t, pedig az az RDNA 2 specifikáció része. Sőt a DF elemzése szerint eddig semmi jelét nem találták, hogy a Sony gépe használná ezt a technológiát.
44.
44.
adamsfamily
#39: Még a 360/Ps3 oké,de egy annál régebbi konzolt mire kössek rá?
Amúgy ezek a retró játékok BC-ben néha fel is vannak javítva.
43.
43.
NightViking_HUN
Már cáfolták is a listát.
41.
41.
#39: "Ha egy szívednek kedves régi játékot akarsz újra tolni akkor kapcsold be a régi gépedet"

PC-n kb az idők kezdete óta alap a visszafele kompatibilitás, de persze ilyen 20-30 éves időtartamot vizsgálva találunk kiesőket, amik nem futnak az új oprendszereken. Ugyan ekkora időtartamot figyelembe véve elég kemény lenne, ha mindegyik régi kedvenc játékomhoz az a gép kéne, amin akkor játszottam. Az, meg hogy új és erősebb gépet vesz valaki, pont nem azt jelenti, hogy mindezt azért teszi, mert soha többé nem akar játszani egyik kedvenc játékával sem, ha már megvette és ott van...

Az a helyzet, hogy amit most konzolnál ezzel a visszkomp dologgal elkezdenek idővel nagyon jó kis dologgá fejlődhet. Azt meg látatlanban is megmondom, hogy a PS5 nem inkompatibilis az AC: Syndicate-tel, hanem valami üzleti dolog áll a háttérben. Hogy ki kinek és miért fizet - vagy éppen nem fizet, viszont mind befolyásolhatnak majd dolgokat.

A Geforce Now esetében is lelépett egy csomó nagy kiadó a saját megvásárolt játékaim elérésének a lehetőségével együtt, mert nem kaptak külön pénzt érte. Érted, a Falloutos Bethesda lelép onnan az elsők között, az ilyenek, meg hogy Disco Elysium ottmaradnak. De egy dolog nem változik. Hiába vettem meg a DA:I-t, vagy ME:Andromeda-t és egyik rosszabb volt, mint a másik... a harmadik következő gépemen is akarom tudni játszani őket kérdés nélkül.

A visszkomp ellen beszélni oxigén és áram pazarlás.
40.
40.
crytek
#39: Pont ez a bc lényege...sok régi game 60x jobb mint a mai futószalag szartengerek. Nekem ugrik majd a series x ugy hogy a megvett játékaim rá 90%-ban xbox 1 és xbox 360as.. Kinek mi. Barom aki azért vesz valamit hogy játszhasson? Tudtam hogy ide a gkra sok agytröszt jár no de....
39.
39.
Vis Major
#36: Őszintén, kit érdekel? A Syndicate is egy nagy bukta volt. A "rajongók" azt is a porig alázták. A többi ami meg nem fog futni azok meg... inkább hagyjuk.
Most őszintén, ki az a barom aki azért vesz nextgen konzolt hogy 5-20éves játékokkal játszon?
A next generációnak nem az a lényege hogy újat mutasson? Ha egy szívednek kedves régi játékot akarsz újra tolni akkor kapcsold be a régi gépedet.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...