A Microsoft állíthat kihívót az Apple App Store és a Google Play Store elé

  • Írta: szlav
  • 2022. október 19.
  • Hír
Link másolása
Az Apple és a Google gyakorlatilag duopol pozícióban állnak a mobiljátékok forgalmazóiként. A Microsoft kései harmadikként akar betörni erre a piacra.

Lássuk be, ha egy új mobiljátékot vagy applikációt szeretnénk letölteni, akkor azt az esetek 99 százalékában az App Store-on vagy a Google Play Store-on keresztül tesszük meg, attól függően, hogy iPhone vagy androidos készülék lapul a zsebünkben. Habár úgy tűnhet, hogy erre a két félre osztott piac nehezen viselne újabb kihívót, a Microsoft úgy gondolja, hogy nagyon is jó esélyekkel indíthatná el a saját mobilos áruházát.

Miközben jelenleg javában zajlanak az Activision Blizzard (és így a King) felvásárlásával kapcsolatos tárgyalások, amelyet jelenleg mind a Sony, mind pedig az Egyesült Királyság versenyhatóságai igyekeznek meggátolni, az ügy kapcsán olyan hírek reppentek fel, amelyekre ebben a formában mi sem számítottunk. A The Verge mutatott rá, hogy a Microsoft a beadványaiban azt írja, hogy a 68,7 milliárd dolláros felvásárlás egyik fő motivációja az, hogy a mobilos szférában aktív fejlesztőcsapatokkal és a hozzájuk köthető IP-kkel határozottabban is megvethetnék a lábukat a mobiljátékok szférájában.

"A felvásárlás előre lendítené a Microsoft terveit, melyek szerint a vállalat újgenerációs játékáruházat igyekszik létrehozni. Ez az Activision Blizzard tartalmainak segítségével számos eszközön, köztük mobilokon is működhetne. Az Activision Blizzard meglévő játékosközösségeire építve az Xbox arra törekszik, hogy az Xbox Store-t mobilra is kiterjessze, és a játékosokat egy új platformra csábítsa. Ahhoz azonban, hogy a felhasználók a Google Play Store-ról és az App Store-ról elmozduljanak, a jelenlegi fogyasztói magatartást kell vizsgálat alá venni. A Microsoft azt reméli, hogy a jól ismert és népszerű tartalmak kínálatával a játékosok hajlamosabbak lesznek valami egészen újat kipróbáln." - írta a Microsoft a versenyhatóság elé beterjesztett dokumentumaiban.

Az Xbox Cloud Gaming elterjedésével a Game Pass játékai már így is jelentős teret hódítottak a mobilos piacon, azt azonban be kell ismernünk, hogy ezek a hardcore játékosokat célzó próbálkozások aligha terjedtek el egyelőre az általános köztudatban. Az Activision Blizzard felvásárlásával azonban olyan hatalmas, több százmillió játékost megmozgató mobilcímek kerülhetnek a Microsoft kezébe, mint a Call of Duty: Mobile vagy a Candy Crush Saga.

1.
1.
markoci555
az apple-ről nem tudok nyiltakozni, de a google féle évről évre egyre rosszabb, szóval jöhetne már valami, én azonnal ugranék kipróbálni
még a biztonságot se lehet felhozni google javára, állandóan adatlopós alkalmazások százairól van hír
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...