Most először vitte végig valaki NG+ 1000-en sebződés nélkül az Elden Ringet
- Írta: JesusHun
- 2025. január 20.
Miyazaki játékait mindig is előszeretettel használták a hardcore játékosok különböző kihívások és rekordok teljesítésére, már a Dark Souls első részétől kezdve voltak olyan vállalkozó szellemű egyének, akik fejlesztés vagy sebződés nélkül — esetleg egyszerre mindkettő — mentek neki az átlag ember számára brutál nehézségűnek ítélt akció-RPG-knek (mások a kontrollert cserélték kormányra, gitárra, táncszőnyegre, vagy egyéb szokatlan perifériára).
A Skumnut nevű, elvetemült streamjeiről elhíresült játékos úgy gondolta lehet még csavarni kicsit a nehézségen, new game+ 1000-en akarta végigtolni az Elden Ringet, ráadásul bekapott találatok nélkül. A normál esetben NG+ 7-nél tovább nem nehezedő limitet kikapcsolta, így az egyes főellenségeknek több százezer egységnyire ugrott az életerőcsíkja, embertelen szintekre emelve a mutatvány bonyolultságát (minimális könnyítésként a Black Flame Tornado skill %-osan sebzi az ellenfeleket).
A sikeres futamhoz végül 115 próbálkozás és 3 hétnyi streamelés kellett, a diadalittas pillanatokat pedig feltöltötte egy X-bejegyzés formájában. De úgy látszik még itt sem áll meg emberünk, a beágyazott videóban bemutatta legújabb kihívását, fejlesztés nélkül fog nekimenni az NG+ 1000-es futamnak, amit maxra tunkolt karakterrel több mint 1300 halállal tudott csak abszolválni (alapjáték + DLC).
A YouTube csatornáján visszanézhető rengeteg élő adása, ezek között bele lehet nézni az előző kihívás próbálkozásaiba is, de sok tartalmat gyárt a témában, megszámlálhatatlan féle módon ugrott már neki az Elden Ringnek a játék megjelenése óta.
Két oldala van mindennek.
Évtizedes távlatban pedig mindenkinek ki fog hatni a munkájára, leginkább úgy, hogy megszünteti azt, legyen könyvelő, mérnök, orvos vagy betanított munkás. Ha nem is szűnnek meg ezek a foglalkozások, a munkaerő töredékére lesz csak szükség.
Nagy kérdés, hogy oldják meg ezt a társadalmak és kormányok az így keletkező problémákat.
Amit itt értékteremtésnek tartok, az az, hogy a tartalom, ami készül (saját vagy nem saját, ezen lehet filozofálgatni) szórakoztat másokat. És akiknek ez bejön annyira közép- vagy hosszútávon, hogy meg is tudnak élni belőle, ott bizony van munka mögötte. Jelen esetben is rengeteg gyakorlás előzte meg azt, amit elért emberünk.
Amit társadalmi problémaként említesz, ott azzal a részével mindenképpen egyetértek, hogy a "Mi leszel, ha nagy leszel?" kérdésre túl sok fiatal mondja azt, hogy jútúber, influenszer meg mittudoménmi, mert azt látják, hogy az könnyű, de arról lemaradnak, hogy túl nagy a piac, és NAGYON kevesek tudnak belőle megélni. És még akik nagyoknak látszanak is, azok között is nagyon sok van valójában eladósodva, hogy a látszatot tartani tudják. És ez nem kis részben az egész szociális média előretörésnek is köszönhető, ahol mindenki csak a szépet mutatja, de az árnyoldalakat már nem, így torzul a kép, de ez már megint egy másik téma.
Én amondó vagyok, hogy nem lesz ennek komoly hátulütője sehol, inkább vihar a biliben, mert a társadalmi folyamatok kiegyenlítik majd ezt is. Mi a saját buborékunkból azt hisszük, ez egy globális probléma, míg valójában simán lehet más a kép. A semmiből nem lehet megélni, úgyhogy azok a gyerekek is felnőnek, dolgoznak majd valahol, akik a fenti könnyű életet kívánták.
Maga a tartalom társadalmi, gazdasági fogalmáról, jelentéséről hosszasan, oldalakon át lehetne írni, egy ilyen szintű hír alatt ilyen messzire nem mennék, sem annyi energiát hem fektetnék bele hogy indokoljam, de elégedj meg annyival, hogy akkor én is azok közé tartozom akik szerint ennek ahhoz semmi köze.
Az online tartalomgyártással az ég világon semmi bajom, de ez egyszerűen nem az.
Hogy ez a tartalom egy bizonyos közösségben van akinek megélhetést jelent, meg vannak olyan gazdasági ágak amik ezt kihasználják, az egy komoly társadalmi probléna inkább, mint eredmény, amely jelenségnek szerintem évtizedeken belül komoly hátulütői lesznek.
De persze ez csak az én véleményem. ;)
Emberünk olyan szinten játszik és interaktál a közönségével, hogy azzal szemmel látható nézettséget ér el, és ez a YouTube esetében nagy valószínűséggel elég bevétellel is ellátja, hogy fenn tudja tartani magát. Plusz periféria vagy PC komponens gyártók is megszponzorálhatják reklámfelület reményében.
Ez az én olvasatomban nem egyenlő az ingyenéléssel.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.