Az újrajátszhatósági faktor miatt jött létre a Shadow of Mordor Nemesis-rendszere
- Írta: FelixSylvester
- 2025. március 25.
Egy hónapja érkezett a szomorú hír, hogy a Warner Bros. bezáratja a nagy múltú fejlesztőstúdiót, a Monolith-ot. A legendás csapat többek közt olyan remek címeket adott a játékosoknak, mint a F.E.A.R., a No One Lives Forever, a Shogo: M.A.D., a Blood vagy éppen a J. R. R. Tolkien fantasy-klasszikusán alapuló Middle-earth-játékok. Ez utóbbival kapcsolatban nyilatkozott most Laura Fryer, a Warner Bros. egykori alelnöke.
Fryer két napja megosztott egy videót Youtube-csatornáján, amiben a Warner Bros.-nál eltöltött éveiről mesél. Ebben a videóban tért ki a Middle-earth: Shadow of Mordor egyik legnagyobb videojátékos újítására is, egész pontosan a Nemesis-rendszerre. Fryer elmondja, a Nemesis-rendszert azért dolgozták ki, hogy az újrajátszhatósági faktort növeljék és csökkentsék a használt lemez eladásokat.
"Hogyan készíthetnénk egy olyan singplayer játékot, ami annyira magával ragadó, hogy az emberek meg akarják tartani a lemezt és nem akarják becserélni vagy eladni? A Monolith-játékok motorja nem volt elég erős ahhoz, hogy egy olyan nagy, nyílt világot kezeljenek mint pl. a GTA, multiplayert pedig nem akartunk csinálni. De valami megoldást találnunk kellett. Ez vezetett a Nemesis-rendszer kidolgozásához." - nyilatkozta Fryer.
A Nemesis-rendszernek köszönhetően ugyanis a legyőzött ellenségek később visszatértek, azonban az MI-jük megvizsgálta a játékos harcmodorát, így ahhoz alkalmazkodva új stratégiával állt elő. Emiatt érdemes volt vigyázni velük, mivel minden egyes visszatéréssel sokkal tapasztaltabban álltak neki a harcnak. Bár a rendszer óriási sikert aratott, olyannyira, hogy a WB megtartotta a szabadalmakat, sajnálatos módon ez sem tudta megmenteni a Monolith-ot a bezárástól.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.