A The Witcher 4-et elsőként konzolokra optimalizálják a 60 fps elérése érdekében

  • Írta: zoenn
  • 2025. június 16.
  • Hír
Link másolása
A CD Projekt RED technológiai alelnöke elsőként konzolokra szeretné optimalizálni a közelgő szerepjátékot, hiszen a múltban számos problémába ütköztek, amikor PC-s volt a mesterverzió és lejjebb skálázták a játékot a konzolok szintjére.

Mindenkit elbűvölt a The Witcher 4 techdemója a legutóbbi State of Unreal eseményen, amely ugyan nem tükrözte a játékmenet tényleges állapotát, mégis felkeltette a nagyérdemű figyelmét, hiszen 60 képkocka/másodperc sebességgel futott egy alap PS5-ön bekapcsolt sugárkövetés mellett. Ez egyben váltást is jelent a fejlesztő számára, hiszen eddig mindig PC-n demózta a játékait. 

Charles Tremblay technológiai alelnök nemrégiben a Digital Foundry munkatársainak magyarázta el, hogy a stúdió számos problémába ütközött a múltban, amikor PC-re fejlesztette elsőként a játékait, majd lejjebb skálázta a látványt a konzolos portokat készítésekor. Ez leginkább a Cyberpunk 2077 PS4-es és Xbox One-os verziójánál volt szembetűnő. "Ezúttal egy igazi konzol-központú fejlesztést szeretnénk folytatni. Aztán az Unreallel dolgozva kihívással szembesültünk. Ahhoz, hogy megvalósítsuk azt, amit szeretnénk - 60 fpst PS5-ön -, kemény munkát kell végeznünk."

Ez igazán nagy falat lesz, főleg Xbox Series S-en, amely nem olyan erős gép, mint a Series X vagy a PS5. Tremblay szerint rajta vannak az ügyön, de még ki kell találniuk mit kezdjenek a gyengébb konzollal.

A korábbi saját motorjuk, a REDengine nagyon specializált, nem feltétlenül nagy méretű térképek mozgatására találták ki - visszatartotta őket a gyártásban, ezért álltak át az Unreal Engine 5-re. A Epic motorja lényegesen könnyebben kezelhető, jobb asset streaminget kínál, sőt a CD Projekt RED módosításokat is végzett rajta az Epic Gamesszel közösen a további fejlesztésekért. 

Nem lesznek töltelékküldetések 

Philipp Weber narratív rendező megerősítette, hogy a The Witcher 4-ben sem számíthatunk unalmas, egy kaptafára épülő mellékküldetésekre. A GameRadarnak nyilatkozva elárulta, hogy a The Witcher 3: Wild Hunttal elkezdett szabály a folytatásban is érvényben marad. Ennek érdekében a projekt minden designere "tízszer annyi ötletet hozott, mint amennyi a játékba bekerül". Nem feltétlenül könnyű témákat feszeget majd a játék, de nem is azért csinálják, hogy hivalkodjanak vele. Olyan kérdéseket feszegetnek a sztoriban, amibe bele lehet mélyedni, még akkor is, ha rosszul érinti az embereket, és nem is szükséges őket megválaszolni. Azokat majd a játékos megteszi helyettük. 

7.
7.
memoryman
#6: Úgyis megveszik majd. Aztán meg a next gen upgrade-et vagy a remastert is. :D
6.
6.
Doomsayer
#3: Egyetértek és én sem a konzol ellen mondom, de ha nem csinálja meg jól és normálisan a játékot, hanem valami 10 éves playstation-ös/xbox-os/nintendós szutykot akar majd elsózni az akkori új gépekre frame generation-nel és nagyobb felbontással, akkor abból semmi eladás nem lesz, csak nagy pofára esés és botrány. A mostani konzolokon már most nem tud natív 720p-ben menni 30 fps-el az UE5 és ha most arra fejlesztenek Witcher 4-et, akkor jobban teszik, ha azonnal törlik is a játékot, mert azt már egy éve verte Witcher 3 is, nemhogy a Cyberpunk.
5.
5.
Doomsayer
#4: Ja, csak azt nem tudom, hogy melyik bolygón.

k-p.png
4.
4.
Lizard6 HUN
Ezzel csak az a baj hogy a fő bevétel még mindig a konzolokból jön és nem a PC-ből.
És ezek a nagy cégek meg szeretik a pénzt.
3.
3.
Br1sk
Most ezen a ponton (5 éve benne vagyonk a konzol generációban) a bölcs dolog az lenne ha a ps5 öt el is engednék. PC re kéne fejleszteni hogy a lehető legmodernebb lehessen aztán ha időközben lesznek ps6 devkitek akkor arra portolni. Nem akarok vitát kiváltani de ez tipikus példája hogy a konzolok visszatartják az ipar fejlődését.
2.
2.
Doomsayer
Kezdődnek az első hibák, amit el lehet követni.
1.
1.
kolburger
A cyberpunkból tanulva ez semmit sem jelent, nem láttunk gameplayt róla. Az sem biztos, hogy létezik! :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...