A The Witcher 4-et elsőként konzolokra optimalizálják a 60 fps elérése érdekében
- Írta: zoenn
- 2025. június 16.
Mindenkit elbűvölt a The Witcher 4 techdemója a legutóbbi State of Unreal eseményen, amely ugyan nem tükrözte a játékmenet tényleges állapotát, mégis felkeltette a nagyérdemű figyelmét, hiszen 60 képkocka/másodperc sebességgel futott egy alap PS5-ön bekapcsolt sugárkövetés mellett. Ez egyben váltást is jelent a fejlesztő számára, hiszen eddig mindig PC-n demózta a játékait.
Charles Tremblay technológiai alelnök nemrégiben a Digital Foundry munkatársainak magyarázta el, hogy a stúdió számos problémába ütközött a múltban, amikor PC-re fejlesztette elsőként a játékait, majd lejjebb skálázta a látványt a konzolos portokat készítésekor. Ez leginkább a Cyberpunk 2077 PS4-es és Xbox One-os verziójánál volt szembetűnő. "Ezúttal egy igazi konzol-központú fejlesztést szeretnénk folytatni. Aztán az Unreallel dolgozva kihívással szembesültünk. Ahhoz, hogy megvalósítsuk azt, amit szeretnénk - 60 fpst PS5-ön -, kemény munkát kell végeznünk."
Ez igazán nagy falat lesz, főleg Xbox Series S-en, amely nem olyan erős gép, mint a Series X vagy a PS5. Tremblay szerint rajta vannak az ügyön, de még ki kell találniuk mit kezdjenek a gyengébb konzollal.
A korábbi saját motorjuk, a REDengine nagyon specializált, nem feltétlenül nagy méretű térképek mozgatására találták ki - visszatartotta őket a gyártásban, ezért álltak át az Unreal Engine 5-re. A Epic motorja lényegesen könnyebben kezelhető, jobb asset streaminget kínál, sőt a CD Projekt RED módosításokat is végzett rajta az Epic Gamesszel közösen a további fejlesztésekért.
Nem lesznek töltelékküldetések
Philipp Weber narratív rendező megerősítette, hogy a The Witcher 4-ben sem számíthatunk unalmas, egy kaptafára épülő mellékküldetésekre. A GameRadarnak nyilatkozva elárulta, hogy a The Witcher 3: Wild Hunttal elkezdett szabály a folytatásban is érvényben marad. Ennek érdekében a projekt minden designere "tízszer annyi ötletet hozott, mint amennyi a játékba bekerül". Nem feltétlenül könnyű témákat feszeget majd a játék, de nem is azért csinálják, hogy hivalkodjanak vele. Olyan kérdéseket feszegetnek a sztoriban, amibe bele lehet mélyedni, még akkor is, ha rosszul érinti az embereket, és nem is szükséges őket megválaszolni. Azokat majd a játékos megteszi helyettük.
És ezek a nagy cégek meg szeretik a pénzt.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.