Több száz millió dollártól esett el a Microsoft, miután a Call of Duty bekerült a Game Passbe

  • Írta: zoenn
  • 2025. október 5.
  • Biznisz
Link másolása
A héten derült ki, hogy brutálisan megdrágult a Game Pass Ultimate, ám a Bloomberg új jelentése némileg árnyalja a Microsoft döntését. A lap szerint a vállalat körülbelül 300 millió dollárról mondott le, miután a Call of Duty bekerült a szolgáltatásba.

Áll a bál a Game Pass körül, hiszen míg nálunk gyakorlatilag 100 százalékkal emelkedett az Ultimate előfizetés ára, addig a szerencsésebb régiókban megúszták 50 százalékkal. A Microsoft lépése végső soron érhető, hiszen nem lehetett sokáig relatíve olcsón fenntartani egy ilyen szolgáltatást. Főleg, hogy a játékfelhozatal erősítése is áldozatokkal járt a redmondiak számára. A Bloomberg a Microsoft jelenlegi és korábbi dolgozóival beszélgetett az Activision felvásárlásáról és a Game Pass árának emeléséről is. 

Az egyik névtelen interjúalany elmondta, hogy a Microsoft tavaly körülbelül 300 millió dolláros PC-s és xboxos bevételtől esett el, miután a Call of Duty bekerült a játékkatalógusba. Persze a világ felé egészen mást kommunikált a kiadó, felhozták, hogy milyen jól fogy a Black Ops 6, ám az eladások 86 százalékát a PlayStation-játékosoknak köszönheti a cég. 

A megkérdezett dolgozók egyhangúan úgy látják, hogy a Game Pass összességében káros a Microsoftra, és fenntartása többe kerül a szükségesnél. Noha a Call of Duty frencsájz megszerzése presztízsnek számít a vállalat számára, a hatalmas elbocsátásokból és áremelésekből mégis azt szűrhetjük le, hogy a helyzet rosszabb a vártnál. Ráadásul a napokban rengeteg felhasználó mondta le a Game Pass-előfizetését, úgyhogy eltarthat egy ideig, míg a szoftveróriás talpra áll. 

5.
5.
Grabowsky30+
.. és mi van azokkal akik a büdös életben nem vették volna meg huszon x ezerért a codot, de így játszottak vele, hogy a gamepassban van. Többek között én is ilyen vagyok.
4.
4.
Tibi80
Na de ha kiszedik a többi új címet is, a régi cuccok miatt nem lesz ember aki előfizetne, vagy legalábbis az UGP-re biztosan nem.. az ziher.. vagy tényleg csak 1-2 hónapos előfizetések lesznek maximum, a kiszemelt játékok végigjátszása miatt , aztán viszlát
3.
3.
delphijos
#2: Lejjebb írtam, de szerintem pont az a lényeg hogy a COD csak egy előrángatott példa, a többi AAA játék se megérős így.
2.
2.
Tibi80
Na de mi van ha nem mindenki szereti a COD szériát, de attól még várja a többi AAA-s címet..attól tartok ha visszalépek az UGP-ből a középső szintre hogy el fogja venni sok más számomora érdekes játékot is a csomag..akkor meg mi értelme az egésznek...akkor szedjék ki a COD-ot, de maradjon minden más benn viszont a havidíj álljon vissza a régi szintre...mert azért van élet a COD-on túl is...de hogy egy játékra hivatkozva duplájára emelik a szolgáltatás díját azért az így kicsit sok szerintem
1.
1.
delphijos
Én sose mondtam hogy nem jó a GP, és felhasználóként persze az első napos megjelenés is jó, de mindig az volt a véleményem hogy ez hosszú távon kizárt hogy működő modell. Vagy az új játékok nem lesznek drága AAA címek, vagy a szolgáltatás drágul meg nagyon. A filmstúdiók a COVID alatt, rengeteget buktak azon hogy nagy filmeket a streamingen is első nap elérhetővé tettek. Persze, jó eséllyel a Sony drága exkluzív címei se térülnek meg soha, de mégis más, hogy van egy előfizetéses szolgáltatás ahol egy ilyen cím, akármilyen jó, csak egy a többi között.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...