Az amerikai polgárháború idején játszódott volna egy tavaly elkaszált Assassin's Creed

  • Írta: zoenn
  • 2025. október 9.
  • Pletyka
Link másolása
Egy új jelentés szerint a Ubisoft egy olyan AC-játékon dolgozott 2024-ig, amely az amerikai polgárháborúba reptette volna a játékost egy rabszolgát irányítva, aki a Ku Klux Klannal akasztja össze a bajuszt. A politika azonban közbeszólt.

A Game File megbízható jelentéséből kiderült, hogy a Ubisoft 2024-ben egy olyan Assassin's Creed-játékot törölt, amely az amerikai polgárháború idejébe kalauzolta volna bennünket. A játékban egy fekete férfit, egy korábbi rabszolgát irányíthattunk volna, aki csatlakozik az orgyilkosok rendjéhez, és még a Ku Klux Klannal is meggyűlt volna baja. A játékot állítólag azért kaszálták el, mert politikailag túl érzékeny témákat érintett. 

A címet tavaly, röviddel az akkori elnökjelölt, Donald Trump elleni július 13-i merényletkísérlet előtt törölték. A lap egyébként a Ubisoft öt jelenlegi és volt alkalmazottjától szedte az infót. Az egyik fejlesztő szerint a játék túlságosan beleásta magát a politikába "egy túlságosan instabil országban, hogy rövidre fogjam a mondandómat."

Egy másik forrás "nagyon csalódott volt" emiatt, de abszolút nem lepődött meg a vezetés döntésén, hiszen egyre több hasonló lépést hoznak a politikai status quo fenntartása érdekében, így a cégek inkább nem vállalnak semmilyen kockázatot, még kreatívat sem. 

A projekt még "koncepciós fázisban" volt a törlés pillanatában, tehát még évekre lettünk volna a megjelenéstől. Már az Assassin's Creed: Shadows is rasszista visszhangot váltott ki a fekete szamuráj, Yasuke ábrázolása miatt, ám a jelentés azt sugallja, hogy ez csak kis részben befolyásolta a Ubisoft döntését a törlés mellett. A kiadó nyilvánvalóan jobban aggódott az amerikai politikai légkor egésze miatt. 

"A vezetői döntések hatással vannak a fejlesztők kreatív ambícióira és motivációira." - idézett egy másik forrást a magazin. Ha mindez igaz, akkor az több kérdést is felvet a kreatív szabadság biztosításával kapcsolatban, ami nem biztos, hogy jó fényt vet a Ubisoftra. 

3.
3.
zoenn
#1: Jó hát, 2003-ban (BG&E, PoP: Sands of Time, Splinter Cell) még azok voltak.
2.
2.
Kolompár Tarzan
Gyakorlatilag egy BLM játékot akartak csinálni, csak közben a világ fordult egy nagyot. Hálsitennek.
1.
1.
sasncore
zoenn@ az UBISOFT-ot a kreativitással együtt emlegetni.......
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...