A bónuszok védelme miatt kaszálta el a korábbi Microsoft-vezér a Halo MMO-t

  • Írta: zoenn
  • 2025. november 4.
  • Pletyka
Link másolása
Az Ensemble Studios egy korábbi fejlesztője azt állítja, hogy a korábban pletykált Halo MMO nagyon is létezett, ám a rövid távú vezetői bónuszok kifizetése miatt az akkori Xbox-főnök, Don Mattrick egy tollvonással törölte a projektet.

Joslyen Petersen korábban az Ensemble Studiosnál dolgozott, most az X-en árulta el, hogy a korábbi Xbox-főnök, Don Mattrick miért állította le a Titan kódnéven futó Halo MMO munkálatait, amiről akkoriban számos pletyka keringett gaming körökben. 

"2008-ban kezdett el fejleszteni az Ensemble Studios egy gigantikus MMO-t a Halo univerzumában. A Titan kódnevet adtuk neki. Több tízezer évvel azelőtt játszódott volna, hogy a Halo-k elindultak és elpusztították a galaxis minden értelmes élőlényét. Mindez semmivé foszlott, amikor Don Mattrick rájött, hogy a saját részvénybónusza a 3 éven belül megjelenős játékok bevételén alapult. Tehát az Ensemble egészének kirúgásával 3 évig nem kellett fizetni a stúdiónk költségeit, és nem törődött a Titannal." - tette hozza Petersen. 

A Microsoft belsőleg 1,1 milliárd dolláros bevételt jósolt a Titan számára. A csapat számos küldetéssort és otthoni világot dolgozott ki a Forerunners és a Covenant frakciókhoz, bár a Flood nem lett volna játszható. Az Ensemble-t 2009 januárjában szántották be, a Titanon végzett munka állítólag 2004 és 2007 között zajlott, mielőtt a stúdiót a Halo Warsra irányították át. 

Petersen Mattrick hivatali idejét is nyersen értékelte, elmondása szerint a vezért olyan játékstúdiót veszített el, ami soha nem produkált 3 milliónál kevesebb példányszámú játékot. Még a Microsoft részvényeseit sem nyűgözhette le Mattrick, de mit várjon az ember egy "EA-s zsenitől"?

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...