A volt art director szerint a Gears of War: E-Day hozza majd az első rész horrorhangulatát
- Írta: Venefycus
- 2025. november 4.
Jerry O'Flaherty, a Gears of War művészeti igazgatója beszélt egy interjúban arról, hogy milyennek is látja az első játék atmoszféráját a folytatásokhoz képest. Az Alien filmek hasonlatával élt, vagyis szerinte, míg az első GoW egy horrorjáték volt, az Epic saját Alienje, addig a folytatások inkább ,,szörnyjátékok" lettek, mint az Aliens. Ezzel persze a fejlesztőnek semmi baja sincs.
,,Az emberek piszok mód szeretik a 2., 3., 4. [részeket], de az első egy kisebb, izoláltabb természetű horrorjáték volt. Ha a Gears 1 volt az Alien, akkor a frencsájz többi része az Aliens. Sokkal több volt benne, tudod, a rejtőzködés a rosszfiúk elől, jelen volt az a feszültség és horror, ami csak úgy sugárzott a helyszínekből, és én azt imádtam... Imádtam a horror aspektusát annak, amit az első részben csináltunk."
O'Flaherty egy kis kontextust is adott ahhoz, hogy miért lett ilyen rémisztő a Gears of War. Akkor az Epic ezzel a szériával kívánta bemutatni, hogy igazán mire is képes az Unreal Engine 3. Ezért a fejlesztők aztán nem fukarkodtak a filmszerű megoldásokkal, ami azzal járt, hogy csökkentett színpalettával és ,,sok sötétséggel" dolgoztak.
Az egykori GoW fejlesztő szerint ehhez a hangulathoz fog visszatérni a The Coalition Studio E-Dayje 2026-ban, ami egy előzmény lesz, és nem sokkal a Locust invázió után veszi fel a fonalat PC-n és Xbox Series X/S-en.






Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.