"Miként tud egy hét-nyolc éves vas még ma is olyan játékokat futtatni gond nélkül, mint például a Grand Theft Auto V, vagy a Crysis 3? Nos, a válasz egyik fele a hardveres felépítésben keresendő. Habár lehet, hogy PC-n birtokolhatunk egy nagyon erős processzort, és egy ehhez mérten izmos videokártyát, az alapvető probléma még mindig az, hogy ezek nem rendelkeznek közös memóriával, közös címtérrel, így a különböző adatokat a GPU memóriája és a rendszermemória között kell másolgatni, duplikálni, két helyen tárolni, ami nem túl hatékony."
Ebben van nem kevés csúsztatás, hisz csak a nextgennel lesz elérhetőa konzolokra, eddig sem volt közös címterük. Szóval erre a kérdésre a válasz csak az API jelenleg. Nextgennél meg még technikai fejlődés is lesz, persze amit a pc piac termelt ki, nem a konzolé.
"Az Xbox One és a PlayStation 4 megjelenése biztosítja, hogy a fejlesztők ismerjék a GCN architektúra működését, mert a PC-s piacért egyszerűen nem éri meg megtanulni az adott architektúra felépítését, és a GCN architektúrát sem a PC-ért fogják kielemezni és bemagolni. :)
Ez az AMD szerint kellően jó alap az új generációs konzolok mellett, így Mantle leképzővel biztos nem kell butítani a PC-s portok grafikáján."