Nem kap sztori DLC-t a Halo Infinite, a széria Unreal Engine-en folytatódik majd
- Írta: szlav
- 2023. február 2.
A Microsoft eredeti tervei szerint a Halo Infinite az Xbox Series-konzolok legnagyobb zászlóshajójaként egy teljes generáción át szórakoztathatta volna a franchise rajongóit. Sajnos ezek a tervek hamar összedőltek - nemcsak az alapjáték fejlesztése volt szörnyen hányattatott, de a megjelenés után is csigalassúsággal érkeztek a későbbi frissítések. A live service működésképtelensége sajnos megásta a játék korai sírját, a hírek szerint pedig nem is érdemes forradalmi újdonságokra várnunk a Halo Infinite-től - főképp nem az egyjátékos történet oldalán.
Jason Schreier, a Bloomberg mindig jól értesült szakértője számos belsős infót közölt a 343 Industries tervei kapcsán. Az újságíró elárulta, hogy a Microsoft nagy leépítései nyomán a stúdió legalább 95 munkatársát veszítette el - mindezt azután, hogy a fejlesztőcsapatot már tavaly is nagy veszteségek érték, amikor Bonnie Ross és David Berger elhagyták a vállalatot.
A Halo Infinite lejtmenete azonban ennél jóval korábban megkezdődött, a legnagyobb mumus pedig a hírek szerint mindig is a széria saját belsős motorja, a Slipspace Engine volt. A 343 Industries munkatársai szerint a játék fejlesztéséhez használt eszköztár rengeteg ősrégi, több évtizedes kódra épült, ez pedig szörnyen megnehezítette a zökkenőmentes fejlesztést. Ez lehet a legnagyobb oka annak, hogy az egyjátékos kampány sosem kapott valódi bővítményt, de a többjátékos mód live service-ét is csak apránként tudták csepegtetni.
A Bloomberg riportja szerint a Microsoft és a 343 Industries végül arra jutott, hogy elengedik a Halo Infinite-hez kötött nagy terveiket. Habár minden meg volt ágyazva neki, a játék nem kap majd sztori DLC-t, a sok-sok éven át tartó támogatás helyett pedig a 343 Industries nekifog egy teljesen új Halo-játék fejlesztésének - ehhez a Certain Affinity csapata nyújt majd segédkezet.
A következő Halo jelenleg a "Tatanka" munkanevet viseli. Akik közelről követték a Halo Infinite híreit és pletykáit, azok már hallhatták ezt a szót, ez volt ugyanis a sokat emlegetett, de végül jegelt battle royale-mód kódneve. Scheier saját beszámolója mellett a Windows Central is megerősítette, hogy ennek a projektnek a korai alapjaira kezdik meg az új Halo felépítését, mindezt azonban átköltöztetik a Slipspace Engine-ről az Unreal Engine-re. Az Epic Games fejlesztői eszköztára híresen rugalmas, sokrétű és erős, így valószínűleg nem csupán a fejlesztők, de idővel a játékosok is jobban járnak majd a 343 és a Microsoft döntésével.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.