Egyre nagyobb az igény a co-op játékok iránt

Link másolása
Piaci elemzőknek tűnt fel, hogy az elmúlt években jelentősen megnőtt az érdeklődés - ezáltal pedig a bevételnövekedés - a kooperatív videójátékok felé. Ez látható a tripla-A-s és az indie piacon egyaránt.

Az Alinea Analytics tett közzé nemrég egy cikket, amelyből megtudhatjuk, hogy az ARC Raidersből már 2.5 millió példányt adtak el. Ennek körülbelül 69%-a steames értékesítés volt, 17%-a PlayStation 5-re vándorolt, az Xboxnak pedig kicsivel több mint 13% jutott. Érdekes még, hogy a cikk összeszedi az extraction shooterek alapvető jellemvonásait is. Ezt pedig azért is fontos, mert egy még érdekesebb jelenségre is felfigyeltek.

(Forrás: Alinea Analyticsy)

A kooperatív játékélmények, azok is, amikben a játékosok egymás ellen fordulhatnak, jelentős szerepet kezdtek el felvenni a játékosok időtöltésében. 2018-tól számítva, az ebbe a kategóriába eső címek egy, ha nem is folyamatos, de emelkedő tendenciát mutatnak az eladások terén, tükrözve ezzel a játékosok igényét is. Az Alinea cikke is kiemeli, hogy ezek a programok valószínűleg a közösség építő erejük miatt lehetnek olyan népszerűek.

Az extraction shooterek száma is hihetetlen sebességgel emelkedett. Ez a kezdetben nicht zsáner - továbbra is az Alinea Analytics szerint - 2023-ban még csak 10 játékkla rendelkezett - ennyi játék viselte az ,,extraction shooter" címkét. Viszont idén márt 48 új ilyen játék jelent meg, ami 12%-os növekedést jelent a tavalyi megjelenésekhez - 2024-ben is már 43 játékot jegyeztek ezzel a taggel.

Mindenképpen érdekes látni, hogy a videójátékok nem csak a versengést, de a csapatmunkát is erősíthetik. A jelenlegi tendenciák szerint ez nem is fog egyhamar változni. Már talán csak azért sem, mert ezek a co-op címek csak idén 7 milliárd dolláros forgalmat generáltak a tripla-A címekkel és az indie nagyágyúkkal együtt.

 

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...