Két mondattal össze lehet foglalni mi a helyzet ezzel a játékkal.
Elfelejtették a fejlesztők, hogy a modern doom-ot fogák folytatni és ennek már egy másik player base van. A 2016-os, illetve Ethernal részek kedvelői a pörgést a glory kill-t szokták meg és nem szerettek volna egy olyan folytatást amiben minden lassabb.
Ez annyira 2025. A 85% “alacsony”, és persze a kommentek is igyekeznek rákontrázni, hogy “ez sz@r”, meg “nem is Doom”. Persze, kinek mi, de mi az “igazi” Doom ? A klasszikokhoz képest akkor 2016-os, meg az Ethernal se “igazi” Doom. Annyit változtak azok is.
#7: Még csak nem is mondanám rossznak a zenéjét egyébként. Persze nem olyan jó, mint eddig és valóban, abban az értelemben már nem része az élménynek, de jobban ilyen játékzene szerű. És mivel annak idején a klasszikus részekben sem csak a bangerek voltak, hanem hangulatos zenék is, így annak szerintem megállja a helyét most is. De nem rosszak benne a banger részek sem, de nem olyan fajták, hogy a fejeden szökdelsz tőle, mint eddig.
A grafika is jó és amúgy egy nagyon jó minőségű játék/termék. Semmi bug, semmi röcc, semmi shader comp, csak színtiszta folyékony futás 2 (kettő!) másodperc alatti töltőképernyővel a menüből a játékba. Minden jól össze van rakva és jól működik...
Csak ami össze van rakva az nem egy olyan fajta lövöldözős játék, amit egy Doom-tól vártam. Jó persze, az előző rész is sokszor elég Quake-es volt, de az belefért nálam. Ez az új játékmenet elveszi a játék csak lövöldözős voltát és bár nem katasztrófa az új rendszer semmiképp sem, csak nem ezt a gameplay loop-ot kerestem és vártam. Ezért mondtam lejjebb, hogy később ránézek, mert ha akkor elvárás nélkül tudok ránézni, lehet be fog jönni végül.
Meg nem akarok nerd-nek tűnni, de a sok gépigény panasz ellenére, mármint, hogy a célközönségnek nincsen 6 évnél fiatalabb videokártyája és így nem fut a játék, ami beleszól az eladásokba (ami egyébként 80€), nekem nem volt vele bajom egy erősebb géppel (meg a gamepass-es megjelenéssel). És launch-ra nem is, de későbbre ígértek path tracing-et is bele. Sokat nem fog talán a végleges élményben egy pár jobban tükröződő árnyék és tócsa befolyásolni, főleg egy monoton barna-szürke pályán, ami nem is emlékeztet egy szétkent fosra... De azért jöhet.
Kíváncsi vagyok, hogy csinálnak-e hozzá egy RT nélküli patch-et, vagy megvonják a vállukat. Az Indiana Jones sem indult el ray racing támogatás nélkül, de ott nem volt ekkora reklamáció.
Én úgy fogalmaznék, hogy tele van nagyon jól megvalósított rossz ötletekkel.
+grafika
+fegyverek
+átvezetők
+skyboxok, hátterek
-pajzs hajigálás
-színkódos harcrendszer
-lapos, ugyan olyan pályák
-a zene már nem része az egésznek
-a repülős és mechás részek
-nincs multi
Fura, mert nekem a modern trilógiából torony magasan ez a kedvencem. A setting zseni, a harcrendszer tetszetős, a parry működik és számomra kimondottan örvendetes, hogy picit lassítottak a játékmeneten. Szerettem az Eternalt, de a végére nekem már teljesen káoszos és átláthatatlan lett (a két DLC-t végig se vittem). Csak lőttem vakon, kb. azt se tudván, hogy mi történik. Mindig arra eszméltem, hogy egyszer csak elhallgatott a zene...ebből tudtam, hogy ok, akkor itt legyőztem mindenkit. Plusz sztem a történet is itt a legjobb, jobban van elmesélve mint korábban. Nem érződik egymás mögé dobált pályáknak az összkép, van egy jól felépített íve az egésznek. A sárkányos pálya pl. zseniális volt. Messze vagyok még a végétől, de nálam naggggggyon de nagyon betalált.
Ha korábban jött volna a teszt oda írtam volna ezt, de ...
Szerintem sem lett egy nagyon jó játék. Minden jó benne és minden szép, de négyszer ültem le a játék elé és amíg a 2016 és az Eternal nagyon élvezetes volt, benntartott és izgalmas-mozgalmas-vicces volt, ez olyan ... nem tudom ... teljesen lelketlen, nem tudom milyen sztori, meg minek, gépfegyveres-sugárhajtóműves sárkánnyal zöld lőszert kerülgetős se eleje se vége cuccnak néz ki. És bármerre mész és akármit csinálsz bemondják a rádióban, hogy a szléjer ez, a szléjer az, készítsétek a sárkány-felszállópályát a szléjernek... A harc full nem élvezetes, köze nincs az fps-hez sem meg a doom-hoz sem. Hát nem tudom, nálam az egész játék fullon félrement. Lett volna ugyan olyan, mint az első kettő modern rész, vagy akár olyan, mint a 30 éves részek, akkor nagyon tolnám, de így hiába veszem komolan, engem nem tart bent egy órára sem. Nem tudom elmagyarázni, de szerintem holt unalmas az egész.
Most telepítettem windowst és vissza sem telepítettem a játékot, szerintem jó az a neten, ahol van. Majd később, pár hónap múlva teszek vele még egy próbát, hátha csak rossz irányból néztem, vagy rossz volt hozzá az időjárás. De így, hogy az összes doom és quake bejött ezerrel ez teljesen érthetetlen ez a rész. Nagyon elba(ltázták).
Elfelejtették a fejlesztők, hogy a modern doom-ot fogák folytatni és ennek már egy másik player base van. A 2016-os, illetve Ethernal részek kedvelői a pörgést a glory kill-t szokták meg és nem szerettek volna egy olyan folytatást amiben minden lassabb.