Doom: The Dark Ages - a modern trilógia legalacsonyabb értékelésű része lett a Steamen
- Írta: zoenn
- 1 napja
Az id Software minden Doom-játéka más. A 2016-os reboot gyors mozgással és glory killekkel indította az egészet, míg az Eternal megosztó platformelemeket hozott. A Doom: The Dark Ages pedig nagyobb pályákat és egy sokoldalú pajzzsal próbálta új szinrte emelni a receptet. Mindennek megvan az előnye, és az is megsüvegelendő, hogy az id eltérő filozófiákat használt egy-egy résznél. Ennek ellenére Slayer legújabb ámokfutása a trilógia leggyengébb nyitását hozta össze a Steamen, még annak ellenére is, hogy sokan imádják, mintha kicsit kifáradt volna a frencsájz.
Ha megnézzük az új trilógia steames útját, nagy eltérések mutatkoznak. A Doom 2016-ban 44.271 ezer játékoscsúccsal nyitott, míg az Eternalra még ennél is többen voltak kíváncsiak: 104.891 ezer játékos töltötte vele az idejét a premierkor (persze ez a szám gyorsan csökkent). A Doom: The Dark Ages még mindig rengeteg játékot mozgatott meg a héten, a legalacsonyabb érdeklődést produkálta a mezőben. Csupán 31.003-as csúcsot ért el a SteamDB szerint.
Ám ez a szám nyilván nagyobb, ha azt nézzük, hogy a játék része a PC Game Passnek is, elképzelhető, hogy sokan a Microsoft előfizetéses rendszerében játszottak vele, nem pedig a Valve platformján, hiszen a havidíj lényegesen olcsóbb, mint maga a teljes játék ára.
Nem jelentenénk ki, hogy a Doom: The Dark Agest rosszul fogadták a Steamen. Kicsivel több, mint 7 ezer felhasználói vélemény alapján 85 százalékban pozitív az értékelése. Persze a 2016-os rész és az Eternal is 90 százalék felett áll, de mindkét játékot már több mint 140 ezren értékeltek eddig. A Metacriticen is hasonló az új iteráció megítélése: a korábbi két Doom 8,5-os vagy annál nagyobb értékelésen áll, a csapat új játéka mindössze 7,5-os átlagpontszámot ért el az összesítő oldalon.
A játékosok kritizálták a glory killek eltávolítását, amiket a legtöbb esetben egyetlen animáció váltott fel, és nem mindenkinek jött be, hogy a The Dark Ages a pajzsra és a közelharcra összpontosít. Másoknak a mechás és sárkányos részek nem tetszettek, mondván gyorsan elveszítik varázsukat. Összességében a felhasználók egyetértenek abban, hogy a frissített harcrendszer jól működik, de hiányzik belőle az előző két rész lendülete.
A grafika is jó és amúgy egy nagyon jó minőségű játék/termék. Semmi bug, semmi röcc, semmi shader comp, csak színtiszta folyékony futás 2 (kettő!) másodperc alatti töltőképernyővel a menüből a játékba. Minden jól össze van rakva és jól működik...
Csak ami össze van rakva az nem egy olyan fajta lövöldözős játék, amit egy Doom-tól vártam. Jó persze, az előző rész is sokszor elég Quake-es volt, de az belefért nálam. Ez az új játékmenet elveszi a játék csak lövöldözős voltát és bár nem katasztrófa az új rendszer semmiképp sem, csak nem ezt a gameplay loop-ot kerestem és vártam. Ezért mondtam lejjebb, hogy később ránézek, mert ha akkor elvárás nélkül tudok ránézni, lehet be fog jönni végül.
Meg nem akarok nerd-nek tűnni, de a sok gépigény panasz ellenére, mármint, hogy a célközönségnek nincsen 6 évnél fiatalabb videokártyája és így nem fut a játék, ami beleszól az eladásokba (ami egyébként 80€), nekem nem volt vele bajom egy erősebb géppel (meg a gamepass-es megjelenéssel). És launch-ra nem is, de későbbre ígértek path tracing-et is bele. Sokat nem fog talán a végleges élményben egy pár jobban tükröződő árnyék és tócsa befolyásolni, főleg egy monoton barna-szürke pályán, ami nem is emlékeztet egy szétkent fosra... De azért jöhet.
Kíváncsi vagyok, hogy csinálnak-e hozzá egy RT nélküli patch-et, vagy megvonják a vállukat. Az Indiana Jones sem indult el ray racing támogatás nélkül, de ott nem volt ekkora reklamáció.
+grafika
+fegyverek
+átvezetők
+skyboxok, hátterek
-pajzs hajigálás
-színkódos harcrendszer
-lapos, ugyan olyan pályák
-a zene már nem része az egésznek
-a repülős és mechás részek
-nincs multi
Szerintem sem lett egy nagyon jó játék. Minden jó benne és minden szép, de négyszer ültem le a játék elé és amíg a 2016 és az Eternal nagyon élvezetes volt, benntartott és izgalmas-mozgalmas-vicces volt, ez olyan ... nem tudom ... teljesen lelketlen, nem tudom milyen sztori, meg minek, gépfegyveres-sugárhajtóműves sárkánnyal zöld lőszert kerülgetős se eleje se vége cuccnak néz ki. És bármerre mész és akármit csinálsz bemondják a rádióban, hogy a szléjer ez, a szléjer az, készítsétek a sárkány-felszállópályát a szléjernek... A harc full nem élvezetes, köze nincs az fps-hez sem meg a doom-hoz sem. Hát nem tudom, nálam az egész játék fullon félrement. Lett volna ugyan olyan, mint az első kettő modern rész, vagy akár olyan, mint a 30 éves részek, akkor nagyon tolnám, de így hiába veszem komolan, engem nem tart bent egy órára sem. Nem tudom elmagyarázni, de szerintem holt unalmas az egész.
Most telepítettem windowst és vissza sem telepítettem a játékot, szerintem jó az a neten, ahol van. Majd később, pár hónap múlva teszek vele még egy próbát, hátha csak rossz irányból néztem, vagy rossz volt hozzá az időjárás. De így, hogy az összes doom és quake bejött ezerrel ez teljesen érthetetlen ez a rész. Nagyon elba(ltázták).
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.