Need for Speed: Underground

  • Írta: UnSeeN
  • 2004. február 22.
Link másolása
Need for Speed Underground Online Avagy hogy lehetünk a legjobbak? Gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás, ismételgethetném ezt az elcsépelt frázist, de ez esetben ez egy picit kevés, hiszen az EA-s fiúk azért nem egyszerűsítették le a játékot annyira, mint ahogy az elsőre látszik.
Kezdjük az elején, bár megjegyezném, hogy azt nem fogom leírni, ki melyik autóval hogyan menjen, ezt tapasztalja ki mindenki saját magának. Meg egyébként is, mi lesz akkor a játékélménnyel? Továbbá eltekintek a „video-fadeo”, és a többi beállítás részletezésétől, de ami lényeges azt úgy is megemlítem.Quick race: egyszerű, a meglevő pár autóval kipróbálhatjuk a néhány rendelkezésünkre álló pályát. Ezek sora a későbbiekben kibővül majd, erre nem is vesztegetek több szót.Go underground: Itt kezdődik minden. J Első bemelegítésként egy meglehetősen dizájnos, de annál kisebb teljesítményű autóval megyünk egy „bemutatkozó” futamot. Ha túl vagyunk mindezen, akkor jöhet a VERSENY! Na persze itt még csak alap autókat, meglehetősen gyenge teljesítménnyel kapunk, de gyakorlásnak megteszik. A játék elején gyakorlatilag sok dolgunk nincs, csak futjuk a versenyeket egymás után. Egy pár futam után elkezdhetjük tunningolni az autónkat, majd jobbnál jobb cuccokat kapunk, és innen kezd érdekesebb lenni a dolog. Két fontosabb „személy” van a játékban az egyik TJ a másik Samantha. Ezek közül is TJ a fontosabb, hiszen ő adja az igazi tunning cuccokat (erre még visszatérek), míg Samantha csak küllemét javítja a „vasunknak”. Elvileg 111 versenyünk van, és mire ezt is megnyerjük, addigra minden ranglistán, az élen szerepelünk. Ekkor jön egy végső 112. verseny, amit sokan (köztük én is) elsőre megtesznek, és ami által le is zárul az Underground mód. De miért is baj ez? Olvassatok tovább és kiderül…Play online: Ez az opció az, amiért igazán érdemes a játékkal játszani. És itt köszön vissza minden underground-os döntésünk. Amit tudni kell:
Különbség van az underground-ban használt és az meglevő autóink között.
Miért? Itt jön TJ a képbe. TJ az underground módban úgynevezett „unique” tunning cuccokat ad nekünk a versenyek folyamán, szám szerint 3-t. Ezekkel a vas tetszőleges elemeit tehetjük igazán ütőképessé (gumik, motor, nitro stb.). Namármost ezek a unique-ok csak, és kizárólag az underground-ban használt autódon vannak rajta. Tehát az összes quick race-s autódba csak a 3-as szintű cuccokat pakolhatod bele, a unique-okat nem.
Tehát aki sikeresen végigvitte mind a 112 pályát, de sikeres akar lenni ebben a játékmódban is, annak van egy rossz hírem, újra kell játszani az egészet, és abba kell hagynia a 111. pálya után. L

Ekkor már van lehetőség a meglevő underground-os autónk cserélgetésére a customize ride/trade opciójában. Miért van erre szükség? Mert nem mindegy milyen autót használunk az adott játéktípushoz, ez főleg a Drift és a Drag módnál jön ki igazán. Nos lássuk miről beszélek:

Drag
: Itt egyértelműen az RX-7, S2000, Skyline sorrend érvényes, tehát a legjobb drag-ra az RX és így tovább. Kezdőknek az S2000-t ajánlanám, mert könnyű vele elindulni és váltani, a Skyline-t csak mazochistáknak ajánlom. JDrift: Itt már nem ennyire egyértelmű a helyzet. A gyors és relatíve széles pályákra jól használhatóak a hátsókerekes autók (RX-7, Miata stb.), de a szűkebb pályákon nem mindig előnyős, hiszen csak nagy sebességnél lehet igazán jól „kilinccsel” előre közlekedni velük ami a szűk pályákon ütközéshez és ez által pontlevonáshoz vezet. Ide jobbak az elsőkerekes (Golf, Civic) vagy a négykerekes (Impreza) vasak, kézifékkel kombinálva.

Circuit/Sprint: Itt ízlésfüggő a dolog de a legjobbak az RX-7, Sykline, Miata, 206 variációkkal versenyeznek.

Unique-ok: Mostanra megvan a megfelelő pályához a megfelelő autó, jön az igazi fekete leves. Az underground-ban vasunk valamely alkatrészeit erősítettük meg ezekkel a különlegességekkel, de mint az a fentiekből már sejthető, itt sem mindegy mikor, melyik részegysége igazán ütős a vasnak.
A tapasztalatok, meg az igazán nagymenők információi alapján a legjobb összetételek:

Drag: Transmission, ECU, NOS
Drift: Transmission, Tires, Suspension/Engine ez utóbbiról megoszlanak a vélemények J
Circuit/Sprint: Transmission, ECU, Engine

Ez mind szép és jó, de ha valahova felraktuk az egyéni tunningot utólag már nem módosíthatjuk azokat. Szerencsére van megoldás, méghozzá TJ Part Swapper-e.

 

 

Ezzel már tetszőlegesen változtathatjuk a meglevő unique-jainkat. Figyelem a program csak 3 unique-t engedélyez, ne is próbálgassátok a többet rárakni, mert úgy sem fog sikerülni. JÍgy lassan neki is kezdhetünk a játéknak. Már csak egy gond van a szerverhez való csatlakozás. Ehhez regisztrálni kell magunkat az EA-nál. Nem kell megijedni csak egy nick név, és egy emil cím kell, majd ez után jöhet a patch, hiszen az alap verziót a csalás lehetősége miatt javítani kellett. Az online játékhoz jelenleg elég a 3.0 javítással rendelkező verzió, de már megjelent a 4.0-s is (lsd. hírek).Ha mindez megvan, akkor tényleg játszhatunk. Lehet tét nélküli/edző jellegű (unranked), illetve tétre menő (ranked) játékot játszani.

Unranked
: Szabadon gyakorolhatunk, edzhetünk mindenféle tét nélkül bármelyik játékmódban.Ranked: Mind a négyfajta játékmódban 100 ponttal indulunk. Itt a lényeg a pontgyűjtés. Ezeket a nagyobb pontszámú versenyzőtársaktól nyerhetjük, vagy épp veszíthetjük el. A verseny indulásakor kiírja a megnyerhető/elveszíthető pontszámokat. Míg 100 pontunk van nincs jelentősége a versegének ennél kevesebb, nem lehet. Ha már összegyűjtöttünk valamennyi pontot, akkor kezd jelentősége lenni a győzelmeinknek/vereségeinknek. Példának itt a Drag mód pontrendszere:200 000 pont alatt:
1. hely: a legerősebb ellenfél pontjainak 10%-a, de max. 10 000 pont
2. hely: marad a pontszám
3. hely: levonásra kerül a pontjaid 5%-a
4. hely: levonásra kerül a pontjaid 10%-a
200000 pont felett:
1. hely: a legerősebb ellenfél pontjainak 10%-a, de max. 10 000 pont
2. hely: marad a pontszám
3. hely: -10 000 pont
4. hely: -20 000 pont
Disconnect (kilépés, kapcsolat megszakítás) esetén: -20000, ezért erre kéretik figyelni! Ebből is látszik mennyire fontos az, hogy jó helyen végezzünk.


 Elindulás/váltás
: Igazán jó eredményeket csak tökéletes indulással és váltással érhetünk el, érdemes nagyon sokat gyakorolni ezeket - ismét közhely, de ez van J - azért segítség itt is van. Ha pl. online módban szeretnénk Drag-ot játszani, akkor mindenképpen tegyük meg a következőt. Még az netes játék előtt állítsuk át quick race-ben a játék nehézségét easy-re, így könnyebben tudunk „perfect” indulni és váltani. Ez igaz miden módra, tehát circuit/sprint-nél könnyebb az irányítás, drift-nél pedig a könnyebben csúszkálást segíti elő.Vinyl: Sokan érdeklődtek a matricázás/festés egyedivé tétele után. Van jó és rossz hírem is. A vinyl-ek csak quick race-ban látszódnak, online módban csak te látod olyannak, amilyennek felmatricáztad, a többiek csak az általad lecserélt matricád eredetijét fogják látni. Az EA szervere egyelőre nem támogatja az egyedi festést L

 
Lássuk ez a fránya matrica-csere dolgot most csak a matrica cseréjét írom le, mert Photoshop-ban nem vagyok valami nagy spiller, hülyeséget meg nem akarok írni J

Csere: Ehhez csak a BinTex nevű programocska kell mely elindítva így néz ki:

 

A használata a következő:
Kicsomagolod a fájlokat tetszőleges helyre (én az NFS könyvtárába raktam, de nincs jelentősége), majd elindítod az egy szál bintex.exe-t, telepíteni nem kell.

 

Letöltöd a neked tetsző vas vinyl-jét, melyek kicsomagoltan így nézhetnek ki:

 


 

Minket csak a 2db *.dds fájl érdekel.
Nézzük példának az S2000 Suki-s matricájának felapplikálását.

Nyissuk meg a NFS könyvtárában levő Car/S2000 könyvtárat ahol is ezt kell látnunk:

Ezután nyissuk meg a Vinyls.bin-t, és ezt a képet kell, hogy kapjuk:

 

Keressük meg a kapott *.dds fájlban szereplő vinyl „hash” kódját vagy a nevét.

Jelen esetben a 490A3A04-t (értelem szerűen, ha ráklikkelünk a Hash oszlopra, akkor növekvő/csökkenő sorrendben állítja őket) így:

 

 

Majd klikk a Texture/Import menüre, ahol is kéri az importálandó matricát tartalmazó *.dds fáljt, tehát keressük meg és nyissuk meg:

 

 

Ha importáltuk, járjunk el ugyanígy a másik fájllal is majd File/Save. Érdemes az elején elmenteni az eredeti bin fájlokat!!!

 

Ha ez megvan, akkor jegyezzük meg milyen típusú matrica helyére került a sajátunk. (ez esetben custom matrica lett tehát a unique-ok között keresgéljük.

 

Cheat detector
: Még egy kis segítség, telepíteni nem kell, csak elindítani, és az online módban, ha csalót érzékel, hangosan és randa angolsággal üvölti, hogy csaló van közöttünk avagy nem J. A magyar hangok még nem készültek el, de akinek van kedve cserélje ki őket bátran hiszen csak egyszerű wav fájlok.

 

Savegame Editor:
annak aki gátlástalan alkar lenni, ennek segítségével megkaphatjuk az összes TJ-s extrát, valamint gazdagíthatjuk a pénztárcánkat (underground), és „kilock”-olhatjuk az összes autót, és beállíthatjuk hányadik pályánál akarunk tartani. Visszafele nekem nem működött, azaz 112-t vittem végig, de hiába állítottam vissza 111-re, már nem tudtam belépni az underground-ba autót cserélni. A programot az NFS savegame könyvtárába kell bemásolni, ez a C:/Documents and Settings/All User/Application Data/NFS Underground/. A használatát nem írom le, mert egyrészről egyértelmű, másrészről meg mindenki rontsa el a saját játékélményét vele. J

 

Ennyi fért bele a tarsolyba ha, kérdésetek van nyugodtan keressetek meg e-mailben, ha tudok segítek.

Üdv:

UnSeeN

1.
1.
LadyTigarah
Multiplayer van hozzá? aki tudja írja meg a ladytiga2@citromail.hu-ra! köszy
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...