Deadlight teszt

  • Írta: Daks
  • 2012. augusztus 6.
  • deadlight, teszt, x360
Link másolása
Karla nővére sírva rohant be a szobába. „Uram Isten! Mit tettél vele? Megölted, te rohadék!” - zokogta a lány, magához szorítva a véres holttestet. A férfi mozdulatlanul nézte őket, pisztolyának csöve még füstölgött a kilőtt golyóktól. „Megharapták” - mondta. „Átváltozott volna.”

1986. július 4-e, Seattle, Washington állam. 145 nappal járunk az első fertőzött felbukkanása óta, az utcákon élőholtak portyáznak, túlélő alig van már, a világ, amit korábban ismertünk, megszűnt létezni. Randall Wayne egy alig néhány tagú csoport tagjaként igyekszik túlélni a zombi-apokalipszist, lakókocsival járják az országot, de az esély a megmenekülésre minden nap egyre kisebb lesz. Túl sok embert vesztettek, és túl régóta vannak úton ahhoz, hogy higgyenek a csodában, egymást is utálják már, talán jobb lenne feladni az egészet.


Randall nem teheti meg, hogy golyót repítsen a saját fejébe. Felesége, és kislánya odakint van, a szóbeszéd szerint a hadsereg felállított egy menekülttábort innen nem messze, talán oda vitték őket is. Hősünk elkeseredetten kutatja hát családja nyomait, át kell verekednie magát egy városra való zombin, s felkutatni a rejtélyes óvóhelyet, életben vannak, érzi.


A Deadlight méltán viselhetné a The Walking Dead címét. Teljes kiszolgáltatottságban kell benne felvennünk a harcot az ismeretlennel, kompániánk szedett-vedett civilekből áll, a kényszer hozta össze útjainkat, szeretteinket kutatjuk, miközben a saját életünket is alig tudjuk megvédeni. A játék egy roncsokkal teli, kihalt autópályán kezdődik, valami olyasmi helyen, amit a filmben is láthattunk, maga a történet pedig képregényes átvezetők formájában elevenedik meg előttünk, aki ismeri a TWD világát, az tudja, innen indult az is.


Amiben azonban Randall Wayne különbözik Rick Grimestól, az az, hogy ő egyedül dolgozik. A lakókocsis öregembert, és az őt kísérő túlélőket már a játék elején magukra hagyjuk, az ajtón kilépve pedig elkezdődik a horror. A világot oldalnézetből ismerjük meg, vörös szemek izzanak fel a távolban, minél csendesebb a környék, annál veszélyesebb, sosem tudhatjuk, hogy melyik sarkon botlunk bele egy járkálóba, ha elkapnak, az életünket veszik. Árnyakat látunk, és hangokat hallunk folyton, két fenevad ront ránk egy csukott ajtó túloldaláról, az utolsó pillanatban sikerül elugrani előlük, a helyzet jobb már nem lesz.


A játék elképesztő erővel tárja elénk a valóságot, rettegés, kín, vér és szenvedés, ez jut nekünk, ha betesszük lábunkat Seattle városába. A zombik mellett pedig egy csapat rosszfiúval is meggyűlik a bajunk. Nem kell sokat utazni ahhoz, hogy belebotoljunk ezekbe a rejtélyes alakokba, vajon mi veszi rá az emberiséget, hogy civilizációjának alkonyán is egymás torkának essen, a pénz, a fegyver, az élelem, ki tudja. De hogy ezek nem lesznek veled könyörületesek, az biztos.


Nem kell megölnünk mindenkit. Sőt. Fegyvertelenül indulunk útnak, a lényeg a túlélés, szeretteink számítanak ránk, csak arra kell koncentrálni, hogy kijussunk ebből a pokolból, más nem fontos. Még a tűzoltófejszével se lehet mészárlásba kezdeni, hősünk nincs olyan jó erőben, hogy sikerrel vegye fel a harcot a zombikkal, pár másodpercre a földre kerülnek, de aztán felállnak, és újra támadnak, ajtókat, lakatokat, és egyéb akadályokat viszont remekül lehet az eszközzel szétzúzni, nem vitás. Pisztolyt kapunk később, de a töltények száma alig néhány darabra tehető, így azt is csak közvetlen életveszélyben szabad használni, a legfontosabb itt a lopakodás és a menekülés, ha meglátnak minket, akkor hátra se szabad nézni, rohanni kell.


Vannak helyzetek, amikor az egyetlen kiutat is zombik állják el. Ilyenkor az eszünket kell használni, s megtalálni a módját annak, hogyan jussunk tovább, csapdát kell állítani, vagy elcsalni onnan mindenkit. Az első ilyen akadálynál például van pocsolyába lógó villanykábel felé kell terelni szerencsétleneket, de van, hogy füttyszóval kell őket a szakadék felé csalni, vagy csúzlival zajt csapni, hogy az ellenkező irányba figyeljenek. A játék egész hadát gördíti elénk a logikai feladványoknak, néha hajlamos is túlzásokba esni, a csatornalakó öreg labirintusában félpercenként meg lehet halni, zombival is alig találkozunk ott.


A hangulat az apró elhajlásoktól eltekintve elképesztő lett. A város félelmetes, az ember hátán a hideg futkos, amikor meglát egy árnyat mozogni, az Unreal Engine jól végzi a munkáját, a kihalt vidék remek látványt nyújt, sötét van, és köd, bárhová nézzünk, a rettegéshez tökéletes atmoszféra ez. A borzongást pedig a hangok teszik még elviselhetetlenebbé, amikor felborítunk egy kukát, vagy egy kocsi tetejére ugorva véletlenül beindítjuk a riasztót, a szívünk is kiugrik a helyéről, mi ez, ha nem tökéletes horror élmény.


A Deadlight fantasztikus játék. Komolyan merít a The Walking Deadből, és nem hiányoznak belőle George A. Romero kliséi se, de ettől olyan jó, ettől annyira imádnivaló az egész. Aki szeretné újra átélni a zombi apokalipszist, az azonnal menjen fel az Xbox LIVE Marketplace-re, és vegye meg a játékot, 1200 MS pontot kell érte kicsengetni, de csalódni nem fog benne, erre a szavamat adom!

 

62.
62.
#23: én is megfeszített várakozásban vagyok eme gyöngyszem Pc-re való megjelenése miatt... :) reméljük, hogy mielőbb élvezhetjük ott is...
56.
56.
markoci555
csináljon valaki egy fórumot vagy micsodát pc vs konzol néven, nemtom van-e és akkor oda lehet írkálni, nem kell ide:) ez a javaslatom
55.
55.
Quent1n
Grafika nem egyenlő pusztán a technikai dolgokkal. Lehet egy játék csúcsszuper élsímitós okosság milliós felbontásban, ha művészileg szar, élettelen stb. Az UC ebbe üt, hogy annyira profin van kivitelezve látvány szempontjából, hogy biza egy fullhd 94-es TV-n akció közben nem tűnik fel, hogy bizony csak 720p és bizony azért messze van egy BF3 technológiai színvonalától.

Szóval én megértem azokat akik szerint az UC3 a legszebb játék, nekem is megvolt és ahhoz képest, hogy csak egy konzolos cím gyönyörűnek tartom, mert ízléses gusztusos, minden porcikáján látszik az aprólékos tervezés. PC-n a BF3 viszont odabasz az effektekkel fényekkel stb. Szóval ez is egy szubjektív dolog részben :)

PC VS konzol, aki teheti vegyen ezt is azt is, aki nem mérlegeljen. Fikázni egyiket se kell, értelmetlen. :)
54.
54.
bledzer
jézus mária, megint pc vs. konzol háború. ennél azért lehetne több eszetek
52.
52.
NemTudomMiLegyen
Húzzatok ki a játszótérre és intézzétek el élesben a helyzetet, ennyire nem tisztelitek meg Daks-ot, hogy ilyeneket kommentelgettek egy játékteszt alatt. Még talán Shido mondta, hogy a GK nem ugyanaz mint régen, volt az idő mikor még a játékot vitatták meg a bejegyzés alatt nem pedig egymást szidta a sok faszagyerek. Szánalmas ez az egész.
47.
47.
laptopos
Add el az xboxod -mondták-

http://cdn.electricpig.com.s3-external-3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2012/01/oh-god-why.jpg

,Nem kell az már neked-mondták-. :(((((
45.
45.
kopic
#42: És még le is gyökerezte magát. LOL
44.
44.
zsoze
Atya világ mi megy itt. Én sem szeretem ha valaki nem törekszik a helyesírásra ám mindenki hibázik, PC Vs. Konzol ez annyira uncsi ,hogy már ciki a vita úgysem lehet dönteni benne a HC gammereknek legyen mind a kettő és nem jkell sírni ez nem jelenik meg az nem na BuMM sajna ez van ha sírunk ha nem
42.
42.
markoci555
regisztráció időpontja 3 órája:) azt hiszem ez mindent elmond
41.
41.
kopic
#35: Én azt nem értem, hogy ilyenkor hol vannak a moderátorok ?!:O
32.
32.
Gamelord
30.
30.
markoci555
nem akarok beleszólni a vitába de beleszólok, lowlevel igazad van de 1 nem kötné le 2 lehet hogy nem is értené 3 az ilyen kis hülyéket le kell sz*rni és 4 pár kis hibáért nem kell leszólni senkit
giga neked meg kisebb mértékben van igazad, de imádom leszólni a vallásosakat: írtad hogy imádkozok érted, gondolom valami keresztényféle vagy, következő kommentedben THE FUCK káromkodás található, szerintem kevés az olyan vallás ami nem tiltja a káromkodást, akkor hogy is van ez álszent?
(hiszek egy istenben de a bibliában, jézusban meg ilyen hülyeségekben nem)
28.
28.
kopic
#22: Sztem azért, mert angol billentyűzete van.
25.
25.
tundrish
Azért mielőtt mindenki rohan a boltba megvenni, nem árt egyéb oldalakon is elolvasni a kritikákat.
Mondjuk itt:
http://www.destructoid.com/review-deadlight-232053.phtml (4 pont)
Vagy itt:
http://www.gamespot.com/deadlight-2012/reviews/deadlight-review-6389582/ (6.5 pont)

Nem árt a kritikusabb hangokat is elolvasni és több cikkből levonni a következtetést.
24.
24.
Samu
Na ismét felkeltettétek az érdeklődésemet!Még ma rápróbálok! XBLA játékokkal nem sokat időzök,de ez jónak igérkezik.
23.
23.
Sarkadi
A látottak alapján remek poszt-apokaliptikus hangulattal rendelkezik, ezért bizok a minnél előbbi PC-s megjelenésben.
20.
20.
Ecetes sajt
Milyen hosszú a játékidő? Remélem nem 1-2 délutános/estés játék.
17.
17.
markoci555
hát nem olyan infó volt mivel nem hiszem hogy sok az ilyen zombis játék a neten, oldalnézetes mászkálós, de keresgélni kezdtem a neve last stand 3 union city
nehogy azt várd hogy olyan lesz mint ez a játék, nekem csak ez ugrott be róla
ahhoz hogy tényleg összehasonlíthassam játszanom kell vele:)
16.
16.
kopic
#10: Én tudom, hogy melyikről beszél:D
13.
13.
Qmoul
Amint megláttam a hírt GK, elkezdtem keresni a játékot. Letöltöttem és már végig is toltam. Laza 2,5 órás játék. Csak ajánlani tudom mindenkinek, nagyon visszaadja a zombis, platformer hangulatot.
10.
10.
MoRT2195
Nagyon sokan csalódtak a játékban, ez a 8.8 pont elég erős sok más teszthez képest. Remélem kiadják PC-re, mint sok más X360 exkluzív játékot mostanában, mert ezzel játszanék. Nekem PS3-on is jó lenne, de arra hangyapöcsnyi esély van, hogy kikerül rá.

#6: "nem tudom ki ismeri azt a netes oldalnézetes zombis játékot, hát nekem az nagyon tetszett"
Ez aztán az információ :D Ez olyan mint ha azt mondanám, hogy "Ismeri valaki azt a netes autós játékot, amiben... tudjátok, vezetni kell, ja és tetszik is?!" :D
9.
9.
Lacek896
#6: Én is akarom pc-re!!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...