Erődjeink is lehetnek a Dragon Age: Inquisitionben

  • Írta: zoenn
  • 2014. január 3.
  • Hír
Link másolása
Az OPM előzeteséből kiderült, hogy a BioWare szerepjátékának erődítmény-mechanikája hasonlítani fog a Mass Effect 3 hasonló rendszerére. Azaz erődöket foglalhatunk el és tarthatunk meg, uralmunk alá hajtva a vidéket.

A Dragon Age: Inquisitionben erődjeink is lehetnek. De ez miért jó nekünk? A játékosok a világon elszórva található várakat elfoglalhatják, s így új küldetésekhez férhetünk hozzá - olvashatjuk az OPM legfrissebb előzetesében.

Már a Mass Effect 3-ban is láthattunk hasonló megoldást, de az új Dragon Age rendszere annál kiforrottabb lesz. A BioWare producere, Cameron Lee emellett megerősítette, hogy a Quanari is játszható faj lesz az RPG-ben.

A játék egy pontján hősünk elfoglalhatja az ellenség erődjét, persze nem egyedül: a Varric, Vivienne és Cassandra nevű karakterekkel közösen. Ha a vár a miénk, akkor a környéken friss küldetések nyílnak meg számunkra. S ha már a mellékküldetések szóba kerültek, ügynökeink folyamatosan új feladatokkal látnak el bennünket, például újjáépíthetünk 50 bukott kolosszust, amely jelentősen növeli csapatunk morálját. Sulphu-bányákat is beüzemelhetünk, ehhez tíz csapat szükséges, siker esetén folyamatos jövedelemre teszünk szert.

A Dragon Age: Inquisition ősszel jelenik meg PC-re, Xbox 360-ra, Xbox One-ra, PS3-ra és PS4-re.

31.
31.
Teuton
#28: Igazából, örülök az ilyen kis extráknak (Skyrimben is szeretem hogy van saját kunyhóm kempelni) amíg nem ezen és a hasonló kevésbé lényeges dolgokon van a fő hangsúly fejlesztés és tervezés során. Csak ugye, EA...
30.
30.
eszem
http://www.youtube.com/watch?v=bbGN7OBngCQ itt van egy vár foglalós kézikamerás videó a pax-ról, bár nem tudom, hogy ez sima küldetés vagy ehhez a "bulihoz" fog kapcsolódni. Egyenlőre tetszik amit látok, mind a látvány mind a taktikus harc de nem iszok előre a medve bőrére meg a csillió trilió dlc áradatra...
29.
29.
DzsungelCsirke
Kicsit ténylég zavaros a cikk fordítása: Tulajdonképpen arról van szó, hogy a játék során különböző erődöket ostromolhatunk (rendesen, real-time harcolva), majd azokat fejleszthetjük, kapitányt nevezhetünk ki az élére, kereskedelmi-diplomáciai vagy katonai támaszponttá tehetjük stb. Kicsit hasonlít az Assassin's Creed IV erődfoglalásaihoz, keverve a Brotherhood-dal, ahol az assassinjaidat küldetésekre küldhetted. Emellett bizonyos területeken bányászhatsz, hidakat építhetsz, ezáltal új mellékküldetések és területek válnak elérhetővé.

Ez a játék szerves része lesz, tulajdonképpen párhuzamosan halad majd a történettel, hiszen a fő szál az Inquisiton (mint csoport) megalapításáról és megerősítéséről szól. No meg arról, hogy megoldjuk a háborús konfliktusokat mielőtt a Fade-n át leigáznak bennünket a démonok is a sárkányok.

Elég komplex kis rendszer lesz, az a lényeg :D
28.
28.
elvan a gyerek ha jatszik
#27: Mintha lennének emlékeim egy olyan videóról, amiben mintha azt taglalták volna hogy háromféle erődöt lehet majd építeni: katonai, kereskedelmi, meg vallási.
27.
27.
Teuton
Dragon Age: Simsquisition!
26.
26.
drat576
#25: Én sem tudom mire gondolnak pontosan, a Mass Effect-ben a Normandy volt a "várunk", valószínűleg ennek a koncepciójából próbálnak átvinni egyes elemeket fantasy környezetbe. (aztán vagynem ^^)
25.
25.
KENKILL
Most lehet én vagyok hülye de ez egy ismétlődő dolog lesz a játékban vagy csak egy egyszeri dolog ami a történet egy bizonyos pontján fog megjelenni? Mert a címből az első, a cikkből viszont az utóbbi jött le.
A másik, hogy lehet én voltam a hülye mert nem toltam végig a Mass Effect-et 16. alkalommal is de abban mondja már el valaki, hogy hol volt ilyen? :D Vagy az ellenfelek teljes kiirtása újabb és újabb helyeken már erődfoglalásnak számít?
24.
24.
névtelenség
#23: Ugyanmáááááááár, ez vicces! Különben is, te tetted ilyen egyszerűvé.
Na lezárásként: A DLC undorító dolog, a Bio pedig már nem a régi. Minden ami az EA-től jön kételyekre ad okot. Egyetértünk?
23.
23.
#22: Jobb is, hogy nem adod a neved a kommentekhez...
22.
22.
névtelenség
#21: Ezt megint miért kellet leírni? Ennyire szelektívben olvasol?
"A kiadók és a fejlesztők tudnak ellene tenni" - 19. hozzászólás a kedvedéért

Plusz itt van tagolva a ME felhozásához: Én. Meg. Megválaszoltam. Példán. Keresztül.

Amúgy ez jó. Most már biztos, hogy valami fétised a ME. :D
Legközelebb is kipróbálom, hogy milyen dühödt reakciót vált ki belőled, ha a ME-re rosszat szólnak.
21.
21.
#19: Felháborodás? Inkább csak nem értem, miért terelted át a témát a ME-re, mikor szóba se hoztam. Jah.. mert BioWare-hez kötődő hírnél védtem a fejlesztőket? Nem semmi.

Elárulok egy nagy titkot, ha még nem tudtál volna róla: Ha Te melós vagy, akkor azt kell tenned, amire a főnökeid utasítanak. Nem kezdhetsz magánakciókba, nem csinálhatod úgy a munkád, ahogy Te szeretnéd, még ha ezzel sokkal jobb minőséget is produkálnál. Persze ez csak az ostoba munkáltatóknál van így. Szerintem, akik ilyen helyen dolgoznak, biztosan találkoztak már ezzel a problémával. Mégis mit gondolsz, egy EA, vagy Activision alatt, szerinted mennyi szabadsága van egy játékfejlesztő stúdiónak? Eláruljam? Nem sok! Mondjuk egy CD Projekt - nem mintha az óriáskiadó lenne - már más tészta. Beléjük még szorult ész és nem követik ezt a bamba módszert, amit az előbb felsorolt két kiadó. Akármennyire is a fogyasztói társadalmat akarod védeni, minden, ami történik, miattuk van! De lehet azért vagy így kiakadva, mert nem írtam oda, hogy tisztelet a kivételnek. Meg lehetne kerülni ezt a DLC dolgot, de egy EA-nak például nem lenne túl okos húzás.
20.
20.
névtelenség
#18: Emlékszem rá. A felénél sikerült is belegabalyodnod kis híján.
19.
19.
névtelenség
#17: Mégis mire háborodtál fel úgy?

Feltettél egy kérdés: "Nincs választásod? Miért, erőszakot alkalmaznak, hogy vegyél tőlük DLC-ket? " Én meg megválaszoltam példán keresztül, hogy miért is tartom erőszaknak a DLC-ket. Erre te meg fejre állsz, mert a ME szájra lett véve? LOL :,D

Ha nagyon pörögni akarnék a DLC-ken, akkor a Bethesda-át venném elő, mert az első mocskos DLC-t ők adták ki. De nem teszem, mert a hírhez kötődve nem az ő produktumukkal vannak rossz előérzeteim. (mellékesen megjegyzem a Beth bőven vezekelt a Horsearmor DLC-ért)

Abba meg légy szíves ne menjünk bele, hogy mire ki nevelt kit. Egy a lényeg, amit NEM LEHET MEGKERÜLNI (így szépen nagybetűkkel, hogy nehogy eltérj tőle ;D): A kiadók és a fejlesztők tudnak ellene tenni, NEM a játékosok.
Ha az alapjáték sztorija darabokban van megveszem a darabokat (kényszer, mert tudni akarom mi a sztori, elvégre bassza már meg azért fizettem vagy nem??). Édes mindegy, hogy lusta vagyok vagy sem.
18.
18.
#17: Ja és mellesleg ugyanezt a gondolatmenetet írtam le egyszer, vagy többször Yanez, vagy FrankBlack blogjánál, ott is biztos a ME-hez volt köze mindennek, mi?
17.
17.
#16: Most ennek mi frász köze van a ME-hez? Belekattintottam ebbe a hírbe... elolvastam, mert várom az új Dragon Age-t, majd megnéztem a kommenteket és beszálltam a vitába. Nem kimondottan a BioWare-t védtem, hanem a fejlesztőcsapatokat, akiket folyton szarral dobálnak az emberek, csak mert nem olyanok a játékok, amilyennek kellene. Bocs, hogy le mertem írni a nagy igazságot, hogy a nagyobb játékosréteg igényei miatt nem kaphatsz vérbeli szerepjátékot... A Pay to Win-re meg csak annyit tudok mondani, hogy -> lustaság és türelmetlenség. Két olyan problémás tulajdonság, ami az embereket arra készteti, hogy előnyöket vásároljon. És erre, nemcsak a kiadók nevelték rá az embereket, hanem több más dolog is, amiről regényt tudnék írni.
16.
16.
névtelenség
#15: Ezt komolyan le is írtad? Azok után, hogy bizonyítottan te vagy a legnagyobb koponya itt a Mass Effect univerzummal kapcsolatban? Jesus fuck!
Gyors emlékeztető: A játék fele történetének fele DLC-kbe volt ágyazva, az alapjátékban multihasználata nélkül NEM tudtál elég pontot gyűjteni a "jó" befejezésekhez! Ha ez nem kényszerítés volt, akkor nem tudom mi!

Logikád alapján legközelebb, ha ásványvizet árulok TEA címen akkor az korrekt. Elvégre az is tea, csak nincs belekeverve az a sok szar a filterből.
15.
15.
#14: Nincs választásod? Miért, erőszakot alkalmaznak, hogy vegyél tőlük DLC-ket? Persze én megértem azokat, akik dühöngenek, mert valakik kiadnak egy kis pénzt, hogy küzdelem nélkül, előnyhöz jussanak, de ez leginkább a multira jellemző. A single-ben meg hol érdekel, ha egyedül játszom? Ez csak az egyik ok, amiért nem szeretem a multis játékokat.

Én is jobban szeretném, ha egy RPG, teljes mértékben az is lenne, és nem egy hibrid akció-szerepjáték. De a világon, a többség igényeihez kell igazodni, ha több pénzt akarnak látni a zsebükben. Ez a többség pedig, nincs oda a hagyományos szerepjátékokért, mert túl sok a szöveg, túl sok idő megy el a hősök fejlesztésére, stb. A nagy kiadók helyében, ha sikeres akarnál lenni, Te is az ő igényeiket akarnád kielégíteni. De egy okos kiadó, nemcsak a zsebét tömi, hanem gondolkozik is! Kellenek olyan játékok is, amik kimondottan a HC rétegnek készülnek. Csakhogy, ma már ez aligha jellemző. Szóval igen, a játékipar, pontosan az emberek igényei miatt tart ott, ahol most.
14.
14.
névtelenség
#11: Arról, hogy kivitte le azt a bizonyos lécet azt hisze elég jól kifigurázta a South Park.
Párdon szerény személyem és Skyer nevében, amiért még vannak elvárásain valamitől, amit RPG címen adnak ki, csak éppen semmi köze az RPG-hez.

Az meg, hogy a pay-to-win rendszer üzemel és furmányosabbnál furmányosabb módokon kényszeríti ki (mert bizony az EA elvitte odsa, hogy nincs választásod) a garast az ember zsebéből ne, hogy már a MI szegénységi bizonyítványunk legyen.
13.
13.
Skyer
#11: Igaz, igaz, EA jobban befolyásolta. Végülis, ha az embereknek szar kell, akkor jó munkát végez a kedvenc cégünk.
11.
11.
#9: Én nem értek egyet! Megmondom miért. Nem a fejlesztőcsapatokkal van a gond, hanem inkább az emberi igényekkel. Vegyük alapul a BioWare-t, akik szerintem, értik a dolgukat, de már rég nem a saját szabályaik szerint dolgoznak, mert van egy óriáskiadó a fejük felett, akik folyamatosan megszabják, mit és hogyan csináljanak, de csak azért, hogy az olyan játékosok is élvezzék a játékokat, akik például unják a sok szövegelést a karakterekkel, akik a látványos harcokat szeretik inkább, és akkor még lehetne sorolni.

A DLC dolog, meg szimplán egy költséghatékonyabb megoldás. Többször keltik fel az érdeklődést a játékok iránt; több DLC, összességében többe kerül, mint egy kiegészítő csomag, ráadásul néhol, tartalmilag is kevesebbet ad. És miért vannak még mindig DLC-k? Na miért? Mert a játékosok veszik őket. Ugyanez van a mikrotranzakcióknál is. Csak nézzétek meg az olyan Free to Play játékokat, ahol bizonyos pluszokért, mennyi pénzt kidobálnak az emberek... rossz nézni. "Jajj, nincs elég pénzem a Travian-ban, küldök egy SMS-t és aztán újra gazdag leszek." Arról meg ne is beszéljünk, hogy máshol, aprópénznek számít az az összeg, amit a DLC-kért, meg egyebekért elkérnek, nálunk azért egy kicsit neccesebb a helyzet.
9.
9.
Skyer
#6: Egyetértek, BioWare név régebben istencsászár játékot jelentett, most pedig inkább félek, mekkora szart fognak kiadni. DA2 és ME3 alapján.
Egyébként az 5 féle armor/weapon dlc szerintem tuti ott lesz a megjelenéskor, aztán 1 hét múlva jön az első kisebb content dlc röhejes áron. De ne legyen igazam.
8.
8.
dBLOOD
Nem értem ezt a "a Mass Effect 3-hoz hasonlóan" részt. BG2-ben volt inkább hasonló, illetve NWN2-ben.
7.
7.
Juha
A cikkböl nekem az jön le, hogy egy bizonyos idöben bizonyos karakterekkel erödünk is lehet! Ez most félrebaszás a címmel szemben, vagy én ittam túl sokat?
6.
6.
névtelenség
Minél többet árulnak el a játékról, annál jobban látszik, hogy mit is fognak majd feketelevesként lenyeletni a játékossal. Már látom lelki-szemeim előtt az ehhez kapcsoldó noob-táp DLC-ket és a kötelező multit.

Remélem nem lesz igazam, és minden előzetes rossz szájíz, csak károgásnak fog minősülni.

Amúgy meg bazzeg. Soha a büdös életben nem hittem volna, hogy az istenkirálymindenható biowarenek egy csekélyke bizalmat sem tudok majd megszavazni vénségemre.Thank you EA. Thank you for raping my childhood. Assholes...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...