Quantum Conundrum teszt

  • Írta: Daks
  • 2012. augusztus 9.
  • quantum conundrum, teszt, x360
Link másolása
Professor Fritz Quadwrangle. Briliáns elme. Tudós, író, költő, feltaláló, zseni, és nem utolsó sorban remek nagybácsi. Imádja unokaöccsét, a kisfiú nála tölti a hétvégéket, eddig játék és móka volt az élet, egy félresikerült kísérlet miatt most azonban minden megváltozik.

IDS, azaz Inter-Dimensional Shift Device annak az eszköznek a neve, ami bajba keveri a professzort. A kesztyű képes megváltoztatni viselője szűk környezetét, felborítja a fizika eddig ismert minden törvényét, ha Newton még élne, kikerekedett szemekkel nézné, ahogy ez a kis találmány újraírja a tankönyveket. Van azonban egy kis baj. A prototípus meghibásodik az egyik kísérlet során, a professzor két dimenzió közt ragad, mi pedig éppen azután toppanunk be hozzá, hogy mindez megtörténik.


A Quantum Conundrumban nem kisebb feladat vár ránk, mint bejárni a kastélyt, s elvégezni mindazt a rengeteg kísérletet, amit nagybátyánk is csinált ezelőtt. Felhúzzuk hát az IDS laborban maradt másik példányát, s útnak indulunk, a feladat nem lesz egyszerű, az öreg több tucat feladatban tesztelte a kesztyű képességeit, nekünk pedig végre kell hajtani mindegyiket, csak így találunk a nyomára. A továbbjutás mindig komoly gondolkodást igényel, ha azt hitted, hogy a Portal után már nem lehet neked meglepetéseket okozni, akkor tévedtél, szürkeállományod megmozgatására itt is komoly szükség lesz.


A Portalt nem véletlenül említettem. A játék ugyanis kiköpött mása a Valve gyermekének, annyi különbséggel, hogy a kísérleti patkányként fogvatartott Chell helyett itt a professzor édes unokaöccsét kell alakítani, a feladatok megoldásához használható eszköz egyéni képességekkel rendelkezik, maga a környezet pedig egy kicsit se nyomasztó, sőt. Az ódon kastély imádnivaló és kedves hely volt mindig is, itt nőttünk fel, ismerjük minden sarkát, a kísérlet során találkozunk életveszélyes helyzetekkel, sokszor el is bukunk majd, de fel nem szabad adni soha, meg kell menteni Quadwrangle-t, különben az örök sötétségbe zárva hal meg.


A szoba fizikai jellemzőin gombnyomással tudunk változtatni, az IDS négy hatást idéz elő. A fluffy névre keresztelt lehetőség tízszer könnyebbé teszi a környezetünkben lévő tárgyakat, fél kézzel emelhetjük fel segítségével a bútorokat és a széfeket, míg a heavy ennek az ellenkezője, minden ólomnehéz lesz tőle, egy könyv is képes minket agyonnyomni, vigyázni kell hát, hogy hol állunk. A slow névre keresztelt harmadik képesség lelassítja az időt, míg mi normál sebességgel tudunk mozogni a szobában, a reverse pedig, mint utolsó lehetőség, egyszerűen megfordítja a gravitációt. A berendezések és a különböző tárgyak egy pillanat alatt a levegőbe emelkednek, s a plafonhoz szegeződnek, ránk nincs hatással, a kesztyű viselője mentesül minden változás alól.


A pályák és a feladatok úgy lettek megalkotva, hogy mindig kelljen agyalni a továbbjutáson, néha egy pillanat alatt rájövünk a megoldásra, de néha komolyan el kell gondolkozni rajta, mi legyen most. Kísérleteznünk kell, és próbálgatni a lehetőségeket, eleinte elég mindig egy képességet használni, de később már az összesre szükség lesz, ahogy bonyolódnak a feladatok, úgy lassulunk le a megoldásokkal mi is.


A Quantum Conundrum a Square Enix és a Dark Void fejlesztéséért is felelős Airtight Games közös újszülöttje, a Valve játékával való hasonlóság pedig egy valakinek köszönhető. A csapathoz nemrégiben csatlakozott Kim Swift korábban a Portal lead designere volt, így van tapasztalata abban, hogy lehet szívatni az embereket, munkája meg is hozta a gyümölcsét, a játék friss és izgalmas kihívásokat nyújt. Kicsit sokat kell benne ugrálni, ami frusztráló, de ettől eltekintve nagyszerű módja annak, hogy időnket egy kis agymozgató kikapcsolódással üssük el.


A feladatok jók, a kivitelezés viszont már kevésbé. Az Unreal Engine nem végzi olyan jól a dolgát ezúttal, mint azt elvárnánk tőle, a grafika évekkel le van maradva a fejlődésben, a pályák pedig igénytelenek, egy kaptafára készültek. Mindenhol ugyanazokat a színeket, és berendezési tárgyakat látjuk, a textúrák nem különösebben szépek, hiába imádnivaló a mesevilág, amiben vagyunk, ha a technikai megvalósítása pocsék. S nem csak látványban, de hangokban is van miért szégyenkeznie a játéknak, átlagon aluli zajok hagyják el a hifi faládáit, a minőséghez szokott fülek most hoppon maradnak.


Azt leszámítva, hogy a jó kivitelezés nem erénye a játéknak, s a kalandokban is ott vannak azok az idegesítő, folyton visszatérő ugrálós részek, a Quantum Conundrum nagyszerű játék lett. Tud újat mutatni a legnagyobb Portal rajongóknak is, a kihívások izgalmasok, a hangulat pedig remek. Próbáld ki, nem fogsz csalódni! 

 

10.
10.
herlius
Nagyon vártam ezt a játékot, de kicsit csalódtam benne. Nehéz megmondani, hogy mi is a probléma vele, mert alapjában véve jó volt a koncepció. A kivitelezése viszont sajnos nagyon igénytelenre sikeredett és ezért folyamatosan az az ember érzése, hogy egy félkész termékkel játszik. Hiába nem a csomagolás a lényeg, ha folyamatosan ott van az orrod előtt a silány grafika és a gyenge hangzásvilág, egy idő után már nagyon zavaró tud lenni. Ráadásul hiányzik belőle egy kis plusz, olyan kis finomságok, amik a Portal egyedi és zseniális humorát adták.
9.
9.
anadrex
Olyan mintha a warpot és a portalt ötvözték volna :)
8.
8.
randall13
#7: Köszi, de azért ezeket mégis illene beletenni a játékba, nem kerülne sok munkába :) Meg ha már mindenképpen kötelező legalább 2 negatívumot felhozni, akkor inkább ez legyen, mint a sok ugrálás egy ügyességi játékban.
7.
7.
#3: Meg lehet ám azt oldani.

Főkönyvtár / Engine / Config / BaseEngine

Motion blurt, VSync-et érdemes kikapcsolni.
6.
6.
mysterion
"Sokat kell benne ugrálni, milliméterre, és másodpercre ki kell számítanunk mindegyiket"

Ez negatívum egy logikai/ügyességi 3D platformjátékban? Ô.o
5.
5.
KeXxX
#1: ez így igaz. én is pc-n vittem végig, és csak a felbontást lehetett át állítani. ps3-on a demó néha beakadt főleg az ajtó nyitásoknál.
4.
4.
Cooper911
A demóját kipróbáltam, hangulatos, ötletes. Tuti végig tolom.
De néhány pályarésznél igencsak beszaggat és érdekes módon néhol olyan résznél ahol alig van valami a szobában.
3.
3.
randall13
#2: Nem, de mivel tudtommal win-re is kijött, jó lenne számomra kikapcsolni az idegesítő effekteket. Sosem szerettem a csilli-villi biszbaszokat, az összes játékot a lehető legalacsonyabb dx-en játszom.
2.
2.
Nathan
#1: konzolokon nem igen kell :D
1.
1.
randall13
Plusz negatívum, hogy nincsenek grafikai beállítások :(
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...