Gears of War 4 - tönkretette volna az Epicet

  • Írta: fojesz
  • 2016. május 2.
  • Hír
Link másolása
Egy kicsit mindenki meglepődött, amikor az Epic Games eladta a Gears of War-sorozatot a Microsoftnak, pedig a fejlesztőcsapatnak minden oka megvolt erre: egész egyszerűen már nem érte meg nekik folytatni a címet.

Az Epic társalapítója, Tim Sweeney a Polygonnak beszélt az akkori időkről. Elmondása szerint a Gears of War első része remekül profitált, hiszen 12 millió dollárba került, és 100 milliót hozott, a költségek azonban egyre nőttek, a Gears of War 3 már négyszer-ötször több pénzbe került, míg a Gears of War 4 100 millió zöldhasúba fájt volna a becsléseik szerint.

Tiszta sor: Sweeney szerint ha elkészítik a Gears of War 4-et, csak akkor nyernek vele valamit, ha óriási siker lesz, máskülönben tönkremennek. Ezért (és a Gears of War: Judgment körüli problémák miatt) döntöttek úgy, hogy eladják az IP-t, és maguk mögött hagyják az AAA-s játékfejlesztést.

Azóta foglalkoznak free-to-play címekkel (Paragon, Fortnite, Unreal Tournament), a Gears of War 4-et pedig a Microsoft készíti el, a saját stúdiójával.

50.
50.
delphijos
A vitába nem szólnál bele, de mint már írtam egy bejáratott cimröl beszélünk, hatalmas rajongotáborral, plusz az exkluzivitás miatt erőteljes MS támogatással. Én sem gondolom hogy a "hatalmas kockázat" miatt nem vállalták.
37.
37.
kastorhun
#35: Szerintem inkább a fél vagy negyed kész textúrák tehettek arról hogy ronda volt a béta.
35.
35.
ollie92
#27: Igen a BF4 beta ronda volt, de arról főleg a kihalt, üres, Shanghai pálya tehetett !
Bár igaz, hogy az egyik kedvencem, de a pályadizájnerek nem erőltették meg magukat. És a játék szar is maradt az elkövetkező 1, másfél évre, mikor jött a DICE LA és felkarolta és rendbe rakta. Legjobb BETA a BF3-as Caspi volt 2011-ben.
Az a pálya mai napig a kedvencem. Akkoriban, akinem elment fullon csak kereste az állát az asztal alatt !
34.
34.
delphijos
Azért.arról sem szabad megfeledkezni, hogy ráadásul nem valami új cuccba ugrottak volna bele vakon, ami tényleg nagyobb lutri, hanem egy már bejáratott cím folytatásáról beszélünk, hatalmas rajongótáborral. Vagyis ha nagyon el nem cseszik, gyakorlatilag garantált lett volna a siker. Plusz ott van a sok felhasználható dolog az előző részekből (nem nulláról indultak volna) és a tapasztalat. Nem tudom mi lehet a háttérben, de ez a kifogás mondvacsináltnak tűnik....
33.
33.
felegyi
"Elmondása szerint a Gears of War első része remekül profitált, hiszen 12 millió dollárba került, és 100 milliót hozott, a költségek azonban egyre nőttek, a Gears of War 3 már négyszer-ötször több pénzbe került"

- Na most nem értem, a fejlesztési idő kb ugyanannyi volt mind3 címnél... elhiszem hogy nőtt a kiadás a marketing növekedésével, de ezek a számok vaktába dobált adatok... a 2. rész mennyibe fájt? Köhöm 50 milla? Ha az elsőt meghegesztették 12 misikéből, akkor mi a rákom került 100-ba a 3. részen? Legyünk őszinték, beleuntak, Cliffy B. vagy ki az atyaúristen lelépett... hozzon még annyit amennyit ki lehet venni belőle, az MS meg kilóra megveszi a címet... nem kúrnak el rá időt, nem kerül semmibe és negyedjére is tejel a név, tiszta haszonnal hisz az eladás nem került nekik semmibe. A srácok kijelentették az MS-nek hogy no GOW, a cím az övék... az MS-nek meg rohadtnagy húzócíme ment volna pápába, szal hozott kb 100 milliót a 4. rész az Epicnek :) ?
30.
30.
Multiplatformkent nem kellett volna eladniuk :-)
28.
28.
PaprikaJancsi
#19: Láttom elővetted a legnagyobb fegyvert. . . . az életkort
27.
27.
kastorhun
Azért pár hónap alatt a grafika még rengeteget fejlődhet, a Battlefield 4 nyílt bétája is ronda volt.
20.
20.
kamgecam
#11: Apám te valami álomvilágban élsz.
19.
19.
dzsiádzsó
#16: Én vagyok hülye? Hány éves vagy 12? Felfogsz Te bármit abból, amit írtam, mert ha ennyit tudtál reagálni, akkor komoly a baj, vagy fáj az igazság?
Részemről lezártam, de annyi fogadást kössünk már, hogyha valami elképesztő sátáni fondorlat hatására a multi a végleges verziója is így fog kinézni, hagyj hívhassalak gyagyásnak, mert kb. úgy is viselkedsz most...
18.
18.
dzsiádzsó
#14: Jaj bocs eddig én csak a multival toltam, ott esküdni mernék Locustok voltak, persze hívhatjuk őket Swarmnak, ahogy a moszkva teret is át lehet nevezni, de attól még ugyanaz a helyszín, bár azt komolyabban felújítják, mint ezt a GoW3-at sztm...
16.
16.
Gykrizsi
#13: Te jó ég de hülye vagy. Miről beszélsz? Hogy jön ide, hogy nem ismerem a gowot? Attól mert megvannak írva történetek, ez miért lenne rögtön szar. Te kitaláltál valamit, amit eldöntöttél hogy úgy van és kész. Mondj már olyan játékot ami az 5. részével tett hatalmas újításokat. És grat, hogy megint a graffal jössz, amikor elmondtam, hogy azzal most nem törödöm. Egyébként a fejlesztők elmondták, hogy az nem egy akkori verzió volt, hanem régebbi alfaverzió. Perzse nem kell elhinni, én sem hiszem el teljes mértékben, de nem vonok le következtetéseket, amiket a kisujjamból szoptam ki.
14.
14.
Codehook1337
#13: Nem tudom te mit tudsz a gow 4 torteneterol... de en ugy tudom, hogy nem locustok lesznek ujra (es ha en jol tudom es te nem akkor a te ervelesed egyik[!]resze is orbitalisan nagy baromsag es megalapozatlan )
13.
13.
dzsiádzsó
#11: Szerények :D Még azon is elgondolkoztam, hogy érdemes e reagálnom, mert annyira értetlenségről tesz tanúbizonyságot, amit írtál hogy fáj, már bocs....
Grafikát nem hagyom, mert semmi bétáról nincs szó, ez a multi végleges kinézete, nyilvános multi grafikája soha, ismétlem még soha nem fejlődött, itt maximum 50 fps helyett, majd elérik az ígért 60-at, mert ugye még azt se sikerült, így végképp semmi fejlődés nem lesz, garantálom, max butítás még a 60 fix eléréséhez. Story ott kapufa, hogy ha ismernéd a GoW történetét, akkor tudnád 1000x izgalmasabb, eddig feldolgozatlan részei vannak, mint a Marcus kisfia küzd a csúnya megint visszatérő Locust ellen, mert agyon fertőzött a Sera bla bla, azta Oscar-t neki....
Ott meg ezt a beszélgetést befejeztem, hogy teljesen oké egy meglévő kódot, animációkat, irányítást átemeleni egy 4 éves játékból, mert az jó, hát ne haragudj de csak gratulálni tudok, lehetőleg két példányba vedd meg, egy gyűjtőit is 100 dollárét, meg az összes DLC-s fegyver skint újabb 50 dollárért, mert ezek a fejlesztők nagyon megérdemlik, nehogy csődbe menjenek, mint az Epic, szegények majdnem belerokkantak a rekord bevételű GoW3- ba :'(...
12.
12.
delphijos
#7: Ne haragudj, de fél évvel a megjelenés elött már csak optimalizálások, és hibajavítások mennek. Naivitásnak érzem hogy azt gondolod hogy a grafika vagy bármilyen lényeges játékelem ennyi idő alatt bármit is változzon.
11.
11.
Gykrizsi
#8: A grafot most hagyjuk, mert az még vitatott, hogy mennyire végleges, a fejlesztők szerint ez a beta agy alfa verziót tartalmazott. Azon kívül semmit nem tudni a játékról. Kapufa story. Mi a fenét tudsz róla? Semmit. Nem mondom, hogy biztos jó lesz, de nem lehet tudni. Azon kívül meg mit vársz tőle. Animációk miért lennének mások, ha amik vannak tökéletesek. Most egy állítólagos gears fan akar meggyőzni egy másik gears fant, hogy szar lesz, bár semmit nem tud róla, csak spekulál. Bocs, de nekem ezek az érvek elég szegényesek.
10.
10.
dzsiádzsó
#4: Sőt igazából mindig az Unreal volt nekik a kis mindenük, miközben sose volt akkora siker, sztm elég erős rétegjáték lett, igaz magát a műfajt se kedvelem, de nem zengtek ódákat róla az utóbbi időkben, miközben a GoW-nak kultusza lett. Kicsit elszálltak maguktól én konkrétan játékot nem tudok mondani az Epictől ezen a kettőn kívül, ami sokmindent elárul. Tény volt egy jó grafikai motorjuk az UE3, de most pl. UE4 elég szépet hasalt, hiszen pont a GoW4 az első komolyabb cím, ami használja és elég gyengusz eddig, techdemok szépek, csak épp a valóságban nem muzsikál eddig semmi komoly alatt.
9.
9.
A legjobb fejlesztőcég, még sosem csalódtam bennük!
8.
8.
dzsiádzsó
#7: Azt azért mindenki látja, hogy a grafika épp az elégséges szintet üti meg, ez tény, ahogy az is, hogy GoW mindig grafikai etalon volt, a visszalépés megkérdőjelezhetetlen tény. Azt is látjuk, hogy az irányítás, az animációk (igazából minden) megegyezik a GoW3-al, ez pofátlanság! 4 évvel ezelőtti animációkat átvenni, egy retkes futás animációt nem csináltak hozzá, mások 0-ról építik újra a játékot, itt generáció váltás és grafikaimotor váltás volt, és ezek fogják egy az egyben átveszik a kódot UE4 alá és ráírják 60 euro GoW4 köszönöm szépen?!
Volt egy hír, hogy egy ideig az Epic dolgozott a GoW 4n, hát nagyon helytálló, mert ez konkrétan az Epic munkája, a fejlesztőcsapat annyit nem tett hozzá, mint néhány modder a Skyrimhez, egyszerűen csak gyártottak pár új pályát. Írnak egy már most kapufa storyt hozzá, néhány parasztvakító effekttel megspékelik, mint a viharok és tádá kész a GoW4...
Ne haragudj, de ha neked ehhez jósnőnek kell lenni, hogy lásd ez egy pénzlehúzda az kicsit gáz, akik igazán szerették/szeretik a GoW sorozatot (mint
én is) azoknak ez picit fáj.
7.
7.
Gykrizsi
Ne legyetek ilyen negatívak, jószerével nem is láttatok semmit a játékból, csak egy három pályát tartalmazó, teljesen kiherélt bétát (fél évvel a megjelenés elött, ami igenis sok idő), de ti ebből minden egyes dolgot leszűrtetek. Ha itt mindenki ilyen jövendőmondó, akkor mondjátok már el a következő heti lottószámokat.
6.
6.
Fronter
A GeoW 4 akkorát fog bukni, mint egy ház. Állítom még a story is béna lesz... Amit eddig lehetett belőle látni az hatalmas csalódás.
5.
5.
kopic
#2: Teljesen egyetertek veled.
Iszonyat lehuzasszagu, multi egy az egyben egy GeoW3.5, a sztori pedig erőltetett. Csak kinozzak szerencsetlen sorozatot. Mondom ezt rajongokent.
4.
4.
kopic
Mekkora bullshit szöveg, atyaég. Latszik, hogy mar csak árnyéka önmagának az Epic Games. GeoW 3 ota xart nem csinaltak.
3.
3.
Codehook1337
Kiadtak volna multiplatform es olyan rekordokat dontogetne, hogy csak na...
2.
2.
dzsiádzsó
Én úgy tudom 25 millió volt a Gears 3 költségvetése, de biztos tévedek, abba nem, hogy 3 millió fogyott belőle első héten, ami rögtön 180 millió dolláros bevételt jelent, tehát hihetetlenül nagy bukás továbbra is videójátékot fejleszteni.

Szegény szegény fejlesztő bácsik, ronda warezosok, itt évek óta mást se hallok a fejlesztők siránkozásán kívül, csak hogy karitatív módon fejlesztenek, itt sose éri meg, sose keres senki semmit, néhány giga sorozatot leszámítva minden anyagi bukás, csak tudnám miért van egyre több fejlesztő és miért tűnik egyre nagyobbnak az iparág :O...

Gears4 fejlesztése meg közel járhat a GoW1-hez, mert múlthéten betoltam a 3-at és döbbentem tapsztaltam, hogy egy az egyben az, de minden! Animáció, sérülésmodell stb stb. Egyedül annyi, hogy UE4 alá rakták, HD textúrák (már ahol) új vérfröccsenés effekt éééésss ennyi. Legpofátlanabb lehúzás eddig a GoW4 ami valaha láttam...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...