Ha soulslike, akkor FromSoftware, és ha FromSoftware, akkor kevés olyan cím tudhat magáénak, olyan eltökélt, már-már fanatikus rajongótábort, mint a 2015-ös Bloodborne. A kizárólag PlayStation 4-re megjelent játék továbbra is népszerű, de a rajongók számára a mai napig felfoghatatlan, hogy miért nem játszhatnak a játékkal 60 fps-sel, lévén a PlayStation 4 Pro egy évvel később már elérhető volt, és lényegesen nagyobb teljesítményt tudott felmutatni, mint az alapmodell.
Hidetaka Miyazaki az Eurogamernek adott interjúban beszélt a játékról, elárulta, hogy a Bloodborne-t készítő csapatnak is közel áll a szívéhez a sötét, viktoriánus kaszabolás, de az is örömmel tölti el, hogy a mai napig ilyen lelkes rajongótábora van. Viszont nem árult el semmilyen részletet arra vonatkozóan, hogy számíthatunk-e legalább egy remasterre, vagy akár egy remake-ra.
Bár igaz, ami igaz, a Demon's Soulst hozta fel példának, amelynél nem egy, hanem két generációt ugrott a játék, lévén az eredeti PlayStation 3 verzió remake-je a PlayStation 5 egyik nyitócíme volt. Miyazaki az új hardverrel indokolt a dolgot, mivel az akkora ugrást jelentett az eredetihez képest, hogy az egykori megkötések és korlátok teljes mértékben leküzdhetőkké váltak. Ebben teljes mértékben bele lehet látni, hogy a Bloodborne remake majd csak a PlayStation 6-al érkezik, de ez egyelőre nettó spekuláció.
A Remake legnagyobb baja, hogy félreérti az eredetit, hol nagyon tiszteli és hozzá sem mer nyúlni, hol úgy érzi hogy ő jobban tudja. Véleményem szerint, mindkét területen megbukik.
Ez egyébként a többi a Soulslikera is igaz, amit nem a From csinált, szóval akármilyen csoffadék lett a Dark Souls Remastered, nem akarom hogy mások piszkáljanak egy esetleges Remakebe vagy Remasterbe - ide pedig tök elég egy remaster, mert a BB a mai napig jól néz ki. Csak nagyobb felbontás és unlocked framerate kell neki (ugyanaz az engine, mint a DS3, Sekiro és Elden Ring, szóval nem okozna bajt a váltás, az alapvető 30-as lock a ps4 kezdeti gyengeségei miatt volt amúgy is).
A dizájn témára is reflektálva, abszolút nem áll rosszul neki az “új”, sőt. Bár a BB-ben ilyen téren semmilyen változatásra, belenyúlásra nem lenne szükség.
A Remake gyönyörű, de vizuálisan köze nincs az eredetihez, dizájn terén. Sokkal generikusabb, az érdekes, klasszikusan japános európai inspirált architektúrát lecserélték egy sima egyszerű európaira, a zene jóval gyengébb, a gameplayhez, amire viszont ráfért volna a csiszolás, nem nyúltak. Szóval adott egy gyönyörű, de generikus kinézetű játék, ami modern mindenben, kivéve a 10+ éves gameplayében, ami mára sokszorosan elavult - főleg azután hogy már a Dark Souls 1 is sokkal jobb gamefeelt ad, mint a DeS Remake, hát még esetleg a DS3.
Egyébként, az lehet hogy szét lett ajnározva, és szépen fogyott, de az achivementek megszerzési százalékai azt mutatják, hogy a játékosok több, mint fele sosem jutott túl a második bosson - Tower Knight. Ez pedig egy dolgot jelent: fogták, megnézték, nehéz volt vagy nem elég gördülékeny, nem jutok tovább, de szép, biztos jó játék, 9/10.
A DS2.SOTFS-ben is sokszor össze-vissza érzékeli a csapásokat a hatvan miatt.
4K 60FPS, kicsit jobb effektek es texturak, jobb bevilagitas es arnyekok, 3D hang… aztan csokolom. Ha ez jonne, akkor buszken vallalom, hogy paraszt vagyok es kerem azt a szemmutetet, nem erdekel :) Es hidd el, nem csak en lennek igy… vinnek mint a cukrot es jogosan.
Meg remélem nem a From nyúl a felújításhoz, hisz még sosem csináltak remaket.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.