Kicsapták a biztosítékot Dragon's Dogma 2 mikrotranzakciói

  • Írta: pandaril
  • 2024. március 22.
  • Videó
Link másolása
A Capcom játéka már a megjelenés előtt vegyes megítélésnek örvendett, azonban a rajt után kifejezetten negatív értékeléseket kap a korábban nem tárgyalt mikrotranzakciók miatt.

Úgy látszik, hogy ez a hónap a megosztó japán játékokról szól. A Rise of the Ronin és a Dragon's Dogma 2 minden vitathatatlan értéke és érdeme ellenére is kiváltotta sok játékos nemtetszését, előbbi a látvány, utóbbi a teljesítmény miatt. Vitán felül áll, hogy egyik sem egy rossz játék, viszont érthető, ha valaki többet és jobbat vár el.

A Capcom RPG-je kapcsán a számos old school megoldás az, ami sokak számára elfogadhatatlan, mint a gyorsutazás bonyolultsága, esetleg a látvány vagy a konzolokon zárolt 30 fps. A megjelenés kapcsán érkezett új trailer igyekszik meggyőzni a játékosokat arról, hogy a Dragon's Dogma 2 igenis méltó folytatása az első résznek.

Ami azonban kimaradt nemcsak a trailerből, de az előzetes kommunikációból is (így a tesztekből is), az a játékba a megjelenés napján bekerülő mikrotranzakciók. Bár az összegek nem kimagaslók, a tény, hogy ezt a Capcom nem közölte a megjelenés előtt, illetve az, hogy olyan dolgokat vehetünk, mint a gyors utazást lehetővé tevő kristályok, nagyon könnyen azt eredményezték, hogy a játék jelenleg "Többnyire negatív" értékelésnek örvend Steamen.

14.
14.
Lorthirash
#11: Sajnos itt most igazad van ebben a dologban bőven benne vannak a játékosok is.
13.
13.
delphijos
#9: Amúgy pont az a bosszantó hogy a játék egyáltalán nem gagyi. Olyan mechanikák vannak benne, hogy sok játék a feléről is csak álmodik. A nyílt világ se üres. Szerintem maga a játék jó. A mikrotranzakció meg a technikai problémák más kérdés….
12.
12.
xsbrx
Sajnos ezt a Capcom már elég régen csinálja, szóval furcsa hogy csak most sikerült ennyire kicsapni a biztosítékot.

Monster Hunter Rise a 200+ db DLC-jével.
Monster Hunter Stories 2 a Character Edit ticketjeivel.
Resi 4 upgrade ticketek
Modern Resi játékok az instant unlock-okkal csak hogy néhány példát említsek.

Mindenesetre arra jó lesz, hogy legalább a Capcom összekapja magát:
mivel a microtranzakciót szerintem tuti nem fogják visszahívni, de legalább csipkedni fogják magukat hogy a performance-t helyre tegyék...
Illetve számomra felfoghatatlan hogy egy modern játékban csak 1 db save slot van és nincs "New game" opció...
11.
11.
crytek
#10: Amit a vásárlók tettek ilyenné....
10.
10.
Extol
Mocskos vállalati kapzsiság
9.
9.
Doomsayer
Azért egy kicsit megnyugtató, hogy az emberek már felháborodnak egy gagyi játék mellé járó ilyen szintű pofátlanság miatt és nem jönnek ide tömegével védeni, hogy "de hát nem kötelező megvenni ezeket".

Amúgy a DF műsorát megnézve kiderül, hogy nem csak konzolon, de PC-n sincs a cím a helyzet magaslatán. Szerintem csak szívességet tesz magának mindenki, aki vár még vele és egy patchelt, akciós verziót vesz meg késöbb... Vagy inkább később sem.

Ha olyan lesz a DLC áradat, aminek most kinéz, akkor meg végképp csak akciósan (sem) kell megvenni és utána az ncore-os, minden DLC-s verziót játszani.

Mert amúgy pénzt kell fizetni azért is, ha új karaktert akarsz csinálni /facepalm
8.
8.
delphijos
Azért single játékoknál ennyire pofátlan monetizáció annyira nem “mindennapos gyakorlat”. Még a börtönhöz való kulcsot is árulják külön….. besz@rás….
7.
7.
Spazz Maticus
#4: Ez így azért más megvilágításba helyezi kissé a dolgot, és kösz hogy leírtad, valóban egyszerű "felhasználóként" nem volt fogalmam a teszteléssel járó ilyen apró "finomsagokról".

Eléggé kiábrándító ez, főleg hogy az általad leírtak alapján ez bevett gyakorlat, de nem mondanám hogy meglepődtem rajta...

Annyit azért fenntartanék továbbra is, -természetesen nem neked címezve ezt, csak úgy általánosságban- hogy a szakma ezt a látható és rendszeres mellébeszélést/maszatolást,azért elég nyugisan fogadja...Csak azért mert megszokták... ;)


6.
6.
Chdz
Ezzel nem kis szart húztak magukra..
5.
5.
hedzsooo
#2: Errol kivetelesen a sajto nem tehet semmit, mert 1 kumma szot nem szoltak nekik sem rola a jatek keszitoi/kiadoja. A tesztelok kaptak a jatekbol 1 masolatot, vagy kulcsot hogy letolthessek, aztan annyi. Valoszinuleg PC-s verziot nem is nagyon engedtek tesztelni, csak a konzolost...
4.
4.
szlav
#2: Jóformán minden játéknál az a helyzet, hogy a mikrotranzakciós shopok és azok tartalmai csak a megjelenés napján élesednek. Ezért a platform holdereket (Steam, Xbox, PS, stb.) is érdemes lenne felelőssé tenni, hiszen rajtuk keresztül mennek át a fizetések, ezeket az opciókat és a láthatóságukat pedig ők nem aktiválják, egészen a megjelenés napjáig.

Ez tehát nem újdonság, csak most a DD2-nél kapott nagyobb hírverést, teljesen érthető okokból. Gyakorlatilag majdhogynem minden mikrotranzakciót tartalmazó játéknál nem működő vagy üres lapra vezető menüpontok szoktak lenni az ingame Store-ok, egészen a megjelenés napjáig. Magyarán, a tesztelők sem tudhattak arról, hogy milyen mikrotranzakciós tartalmak lesznek a játékban.
3.
3.
zoli12i
#2: Lehet hogy rosszul tudom. De mintha úgy olvastam volna, hogy ezekről a teszt írok sem tudtak, mert ezek csak a megjelenés napján jelentek meg. Vagyis előlük is titkolva volt.
2.
2.
Spazz Maticus
Csak úgy zárójelben érdeklődnék, mindössze érdekességképpen, és hogy ne csak a készítők legyenek ekézve- milyen "teszntek" is hivhatjuk azokat amelyek ilyen fontos információt "elfelejtenek" kőzölni ?
Milyen szakmájára büszke ujságíró/blogger,stb.-nek tartja magát az, akinek így "fenntről" lehet szólni hogy : "Kuss, erről a megjelenésig nem beszélünk."

Illetve milyen játékosközösség is az, aki ezen egy vállrándítással túlteszi magát, vagy inkább már észre sem veszi ?

Mert nekem mondjuk ebben a hírben a be nem mutatott mikrotranzakciók hírénél is nagyobb gáz a gamersajtó asszisztálása ehhez... ;)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...