Assassin's Creed IV: Black Flag előzetes

• 2013. március 6.
  • assassin's creed 4: black flag, előzetes, pc, ps3, ps4, wii u, x360
Link másolása
1715-ben a kalózok megalapították saját törvénytelen köztársaságukat, ahol a korrupció, a kapzsiság és a kegyetlenség mindennapos. Közülük való Edward Kenway, aki még a hírhedt Feketeszakáll tiszteletét is elnyerte.

Üdvözlünk mindenkit a kalózkodás aranykorában! Ha egyszer a fedélzetre lépsz, s a tenger sós illata az arcodba fúj, számolja azzal, hogy az életed megváltozik. Köztünk nincs helye nyápicoknak, akik a hajó első ringatózásától kidobják a taccsot - vért ontasz majd a könnyű meggazdagodás reményében, ágyúk zajától a fél füledre megsüketülsz, ám ha egyszer eléred a kikötőt, jó nagyokat kortyolsz az élet nektárjából, és ágyadban egyszerre két nővel hálhatsz. Ki ne vágyna ilyen életre? A fiatal Edward Kenway nemesi származása ellenére választotta ezt a hivatást, félelmet nem ismerő, karizmatikus személyiség, aki hamar hírnevet szerez magának. Vakmerőségének nincs határa, brutális képességeit az orgyilkosok céhének köszönheti. Nem csupán a dicsőségért száll harcba: a valódi okok az orgyilkosok és a templomosok közti ősi háborúra vezethetők vissza. A vérontás tönkreteheti mindazt, amit a kalózok felépítettek.

Ha még nem barátkoztál meg a gondolattal, hogy évente új Assassin’s Creed-játékot kapsz a Ubisofttól, akkor most is csalódni fogsz. Illendő viszont megjegyezni, hogy a Black Flag munkálatai 2011-ben kezdődtek és egy nyolc fejlesztőcsapatot foglalkoztató cím esetében a kétéves fejlesztési idő igenis elégnek bizonyul. Beleköthetsz még abba is, hogy számozott résszel van dolgunk, pedig a játék menedzsere, Carsten Myhill szerint teljesen új élményt nyújt a PC-re, PS3-ra, Wii U-ra, Xbox 360-ra, PS4-re és vélhetőleg az Xbox 360 utódjára megjelenő Black Flag. Semmiképpen sem hasonlítható a tavaly megjelent harmadik részhez, főleg, hogy a tartalmi újítások mennyiség miatt nem említhetőek egy lapon. A koponyával díszített logó is azt sejteti, hogy egészen másfajta atmoszféra vár ránk. A kalózokat mindenki szereti – ne tagadd, te is annak öltöztél az ovis farsangkor, s ma is előszeretettel műveled a szakmát a torrentoldalakon. Ugye, ugye? A kalózok aranykora azonban nem kevés misztikummal van átitatva, s ráadásul a témaválasztás sem mindennapos a videojátékokban.

Annyi biztos, hogy a francia kiadó nem tud titkot tartani, a hivatalos bejelentést megelőző (ön)szivárogtatás eredményeként már sejteni lehetett, hogy egy hibrid produktummal van dolgunk. Szárazföldi és tengeri helyszínek tarkítják ezt a teljesen nyitott világot, ráadásul a határok elmosódtak a városban bóklászós és a hajós küldetések között - utóbbiak a kampány 40 százalékát teszik ki. A Karib-tenger térsége a maga teljes szépségében elevenedik meg előttünk, számottevő töltési idő nélkül - és ez nagy különbség az AC3-hoz képest. Főhősünk a vakmerő és karizmatikus Edward Kenway, aki civil foglalkozását tekintve feltörekvő kalózkapitány, ám a felszín alatt az orgyilkosok hitvallását követi. Ő Connor nagyapja, aki képes arra, hogy hajója árbocrúdjait megmászva átlengedezzen az ellenség lélekvesztőjére, ott lekardozza az ellenállókat, majd a zsákmánnyal a legközelebbi kikötőbe érjen, s a helyi kocsmában elverje a könnyen szerzett pénzt – minden jelenet egyetlen összefüggő, hatalmas térképen zajlik. Habár a töltőképernyők nem tűnnek el teljesen - főleg a kezdő oktatóküldetésekkor és nagyobb ívű missziók között szembesülünk pár másodperces malmozással –, voltaképpen nincs határvonal a földi és a tengeri felfedezés között. Rengeteg időt töltünk az óceánon, de a játéktér három nagyobb populációjú várost és számos kisebb szigetet felvonultat. Kincseket kereshetünk, és rejtett titkokat deríthetünk fel.

A városok felfedezése még mindig kulcsfontosságú szerepet tölt be. Annak ellenére, hogy a Black Flag a hajózásról szól, nem is kapnánk igazi Assassin’s Creedet, ha nem ugrálhatnánk a háztetőkön. A játékban megtaláljuk Kuba fővárosát, Havannát, s az Európára jellemző építészeti stílussal büszkélkedő Kingstont, melyet hatalmas dohány és egyéb ültetvények vesznek körül. A sort Nassau zárja, a bahamai kalózok bázisa, tele bűnnel és bujasággal, alkoholmámoros rosszarcú figurákkal. A városok nagyságát tekintve az új felhozatalnak nincs szégyenkeznivalója a sorozat korábbi részeihez képest – a fejlesztők történelmi adatokkal és alapos kutatómunkával modellezték le a településeket. Mindhárom eltérő hangulattal bír, s természetesen számtalan egyedi küldetést vehetünk fel, gyűjthető cuccokat kereshetünk és élhetjük a saját életünket.

Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a történet az orgyilkosok és a templomosok közti háborúra épül főként. Kenway amellett, hogy pimasz és öntelt, olykor önző, lázadó és vakmerő is, ahogy egy kalózhoz illik. Mégis, saját küldetése van, amit be kell teljesítenie. Olykor a szárazföldre szólítja a kötelesség, ahol egy páváskodó nemest szúr le a nyílt utcán, majd annak kedvesét ragadja karon. Ilyen az orgyilkosok élete: gyors lecsapás, hosszú csók a kiválasztott leányzó ajkára, majd irány az óceán. A történelmet kardokkal, puskákkal és ágyúkkal írják. Akik az előző felvonásban nem kedvelték a zöldfülű Connort, most örülhetnek, elvégre Eddie kicsit érettebb lesz, mint amikor unokáját elsőként irányíthattuk, bár még így is lesz mit tanulnia az élettől, elvégre a lopás és a kalózkodás egy nehéz szakma. Első ránézésre a karakterben több potenciál van, mint a félvér indiánban, meglátjuk, hogy születik-e belőle egy Ezio-kaliberű hős.

Ha arra asszociálsz, hogy morgós, féllábú, kampókezű kalózokkal találkozol, akiknek a vállán egy trollkodó papagáj csücsül, akkor el kell, hogy keserítsünk. Az Assassin’s Creed IV nem a Disney-féle mozifilmeket veszi alapul, hanem az írott történelmet, amire csak a kalózok aranykoraként hivatkoznak. Az utrechti béke aláírása után rengeteg privatér-szövetség kötettett a térségben, némelyikük még korai demokratikus hajlammal is fel volt vértezve. A privatérek voltaképpen magánszemélyek voltak, akik megtámadhatták az olyan felségjelű hajókat, akik az országuk ellenségének minősültek. Nem voltak kalózok, de néhányunk számtalan túlkapás útján felrúgták a határokat és igazi tengeri bűnözőkké váltak.  A játékban olyan valós személyeket találunk, mint a hírhedt Feketeszakáll, a gonosz Calico Jack, a leghíresebb női kalóz Anne Bonny és Charles Vane, aki alig három év alatt 2,5 millió dollárnak megfelelő kincset rabolt össze. Ők már vérbeli kalózok voltak, és hírük még Európába is eljutott. A Ubisoft azt ígérte, hogy ezek a megátalkodott gazfickók legalább olyan színesek, mint bármelyik hollywoodi kasszasiker karakterei.

A kötelező újításokhoz tartozik az a tény, hogy a bejárható terület sokkal nagyobb, mint amit eddig láttunk a sorozatban. A fent említett három településen túl, a Ubisoft ötven helyszínt épített a játékba, melyeket elszórtan találunk a Karib-tenger térségében. Ezek közé tartoznak a rejtett öblök tele csempészekkel, kisebb halászfalvak, ahol mellékküldetéseket vállalhatunk és fejlesztéseket találhatunk, és rengeteg távoli dohányültetvényt.  A szárazföldön több erőd, számos maja rom, kókuszfákkal övezett sivatagos sziget vár ránk, ahol szerencsevágyó, életerős férfiakat toborozhatunk a legénységünkbe. A sűrű, moszkitózúgással teli fülledt dzsungelek sem hiányozhatnak - a harmadik részből ismerős faágakon történő ugrándozással. A víz alatti világ felfedezése új távlatokat nyit, Kenway elsüllyedt hajóromokhoz merülhet le elfeledett kincsek reményében, de figyelnünk kell a tenger ragadozóira is. A Far Cry 3 módszeréhez hasonlóan pofán szúrhatjuk kardunkkal a ránk támadó cápát is.

A hullámok felett elképesztő szabadság vár ránk, hajónkkal oda vitorlázhatunk, ahova csak szeretnénk. Érdemes lesz figyelni a horizontot a messzelátónkkal, elvégre rengeteg véletlenszerű küldetést vehetünk fel a tengert járva. Új szigeteket fedezhetünk fel, kereskedőkonvojokat támadhatunk meg, de a hadihajókkal is fogócskázhatunk. Mint tudjuk, a bálnaolaj számított a kor aranyának, éppen ezért cetekre is vadászhatunk a nyílt vizeken a szigonypuskánk segítségével, ami persze egy csapásra kiverte a biztosítékot az állatvédő szervezeteknél. Fürge vitorlásunkat egyébiránt Jackdawnak, azaz csókának hívják. A Ubisoft szerint ő a játék második főszereplője, s az egész kalandunk során folyamatosan fejleszthetünk. A hajó hatvan méter hosszú, huszonhat vitorla tarkítja – kezdetben hat ágyúval indulunk, de később ez a szám akár ötven is lehet. Az frissítéseinknek köszönhetően kisebb, forgatható ágyúkkal és robbanó lövedékekkel is felvértezhetjük. A messzelátónkkal gyorsan elemezhetjük a közeli hajókat, figyelembe véve a várható zsákmányt, melyet rumban, aranyban, kelmékben és különleges tételekben mérnek. A lélekvesztők több osztályba sorolhatóak veszélyességük és egyéb jellemzőik alapján, ezeket mérlegelve állíthatjuk fel a haditervet. Olykor közvetlen közelről támadhatunk, másokat csak távolról érdemes kicselezni - például viharba csalhatjuk őket.

A Jackdawn legénységének összeállítása a mi hálás feladatunk lesz. Korántsem olyan egyszerű a dolgunk, mint korábban az orgyilkosok testvérisége esetében. Kalózaink hamar megfogyatkoznak a tengeri csaták alkalmával, netán a tájfunok tépázzák meg soraikat. A városokból toborzott martalócokat kézzel is irányíthatjuk a csatába. Természetesen csak a legrátermettebbek maradnak életben. A mély harcrendszer még inkább testhezállóbbnak ígérkezik, s nem kell lemondanunk az orgyilkosok felszereléséről sem. Két karddal, vagy dupla pisztollyal várhatunk rendet az ellenség soraiban, de olyan extra eszközök sem hiányoznak, mint a köpőcső. A Black Flag jelentősen tovább lépett az AC3-ban látott egyszerű megoldáson: a korabeli tengeri hadviselést tiszteletben tartó megvalósítással lesz dolgunk. Ha brit vagy spanyol hadihajót csáklyázunk meg, korántsem lesz olyan egyszerű dolgunk - a közvetlen konfliktus nem mindig kifizetődő, a hajó kötélzetének segítségével precíziós támadásokat indíthatunk az égből, netán a vízbe ugorva és a rivális bárka oldalán felmászva hajíthatjuk a habokba a közel álló ellenséget.

Ami pedig a jelenkori szálat illeti, az Abstergo Entertainment (a gonosz templomosok fedőcége) egyik kutatóját alakítjuk, bár a Desmond-szálat már úgy-ahogy elvarrták, lehetséges, hogy találkozunk korábbi hősünk társaival valamilyen módon – de erre ne vegyünk mérget. A hagyomány folytatódik, azaz visszatér a multiplayer szegmens is, kibővített formában, új karakterekkel, térképekkel és módokkal, így a magvas kampányt végigtolva sem fogjuk talonba helyezni az Assassin’s Creed IV lemezét. Ráadásul a next-gen konzolokon még akkor is hódolhatunk a közösségi élménynek, ha a single playerrel játszunk, amellett, hogy PS4-en és az Xbox 360 utódján látványosabb grafikának és fejlettebb fizikának örülhetünk. Remélhetőleg az újdonságok sora masszív szavatosságot biztosít a többjátékos módnak.

Nem érezzük elkapkodottnak a Black Flag alcímű fejezetet, hiszen a fentebb vázolt információknak hála nem hinnénk, hogy pihenőre kéne küldeni a sorozatot. A Ubisoft tudja, hogy mit csinál, a fejlesztés 2011 nyarán kezdődött és fél év hátravan a munkálatokból. Az Assassin’s Creed IV még több egzotikus helyszínt kínál és a téma szerelmeseinek, kezdő történészeknek sokkal romantikusabb történetet tálal, mint a harmadik rész politikai irányvonala. Megpróbálhatunk még a kákán is csomót keresni, de az a helyezet, hogy a produktum bitang szórakoztatónak ígérkezik, így nem szégyen újra feltörni a malacperselyt október 29-én.

Kapcsolódó cikkek

Csak nehogy ez is akkora csalódás legyen, mint a Raccoon city
29.
DBJoe
az összes assassin creed-et végigjátszottam,szerintem Altair sztorija a legjobb.remélem ez is lesz olyan jó mint a többi
28.
Peti887
Olvastam én is már korábban az új részről.A 3-at végignyomtam,nekem tetszett.Sőt nagyon tetszett! :) Indiános sztorikat csíptem. Csak ez a gyors 3.rész után rögtön piacra dob az Ubi még 1részt.El hiszem én hogy "addig üsd a vasat amíg forró" elv működik.Csak ez így kívülről,olyan mintha össze akarnák csapni.Nah de igazatok van,várjuk meg milyen lesz!
27.
Cseszneki
Végre jön egy kalózos témájú játék
26.
3ngin33r
ja és ajánlom, hogy egy assassins creed 2 a köbön-t kapjunk :)
25.
ha újra lesznek földalatti részek, ha újra egy macsó, erős személyiséget kapunk eltekintek attól, hogy már a hangulat sose lesz a régi. ui.:a kalóz sztoriban több kakaó van mint a függetlenségi háborúban legalábbis ac szinten.
24.
3ngin33r
#8: én hetente is ki bírnék játszani egyet persze 2/bh szintűt de még revelations is jöhet de az ac3 csak desmond meg a föld meg minden miatt toltam végig :(
23.
Azeroth87
"még több egzotikus helyszínt kínál"
Jól hangzik!!
Tekem a tengeri részek nem jöttek be a III. résznél sem - pedig sokakat nyűgözött le tudom, így ez annyira nem motivál.
Desmond, mint főszereplő a jelenkorban nekem hiányozni fog. Szimpatikus egy karakter volt.
22.
Giggsy
#21: Nekem úgy rémlik, hogy a parancsnok megölésére csak akkortól adott lehetőséget, hogy a TD minijátékban veszítettél.
21.
Shannaro
#20: Úgy ahogy ki lehetett kerülni a TD-et a Revelationben (hagyni kellett hogy elfoglalják, és megölni megint a parancsnokot). Egyébként szerintem nem csak Jack Sparrow-t lenne érdemes átemelni (újra) a játékvilágba, vannak még figyelemre méltó kalózok.
20.
Giggsy
Hát azt hiszem nekem ez most az előzetes alapján kimarad majd :/ Azon kevesek közé tartoztam, akit nem kötött le a hajókázás az AC3-ban, de ott azért szerencsére ki lehetett kerülni (jobban, mint a tower defence minijátékot a Relevations-ben) Ha viszont ebben a folytatásban majd' a játék felét adja a hajózás, akkor nekem felejtős. Meg különben is, a világon egyetlen kalózról lenne érdemes játékot készíteni (de végre egy jót, nem olyan hulladékokat, mint az eddigiek) az pedig Jack Sparrow :)
19.
secret.
18.
RewmacIcon
Szerintem három havonta kéne ebből sorozatból kiadni újabb részeket akkor biztosan nem unna rá soha senki.
17.
Yetikee
#16: Opsz, angol billentyűzetem van ;))
16.
adam6751
#15: " Előbb írjál meg tanulni"

Ezt ugye direkt mondtad? xD
15.
Yetikee
#11: Előbb írjál meg tanulni, mielőtt AC-ra emeled a kezed ! : D
14.
adam6751
Úgy vennék mellé egy PS4-et. :S Játszhatom a grafikailag és fizikailag kevésbé fejlett változatát 2 lemezzel. :(
13.
deviques
Régóta vártam már egy hasonló játékot, jó kis kalózos bulit és bár legutoljára az AC3-at játszva jutott eszembe, nem gondoltam, hogy ha valamikor találkozom ilyen játékkal AC lesz.
12.
giga321
Ubinak ezt egy teljesen különálló játékként kéne kiadni. És akkor kapnánk egy teljesen új friss kalózos címet. Ami nem AC. Persze ACét Èn is szeretem a kalózokat meg pláne szóval várom a gameplayt.
11.
SL-Emericus
erre kiváncs leszek hogy mit sikerül össze hozniuk
egyik kedvenc játékom AC
mindegyik részét töbször ki játszotam!
De a hármat csak egy szer nem rossz de anyira nem nyert meg mint a többi része
10.
p3ti
Októberig mennyi hype lesz még.... előre látom ahogy 2 naponta jönnek az AC trailerek, és újabb 3 kép érezett a játékról kiírások. Mire megjelenik már olyan herotom lesz a sorozattól, rám sem fogok tudni nézni
eximmice
Fekete szakállnak akkora epic hangja van,hogy kiráz tőle a hideg :D majdnem olyan epic,mint jokernek a batman gémekben:D
bitbandita
Nem értem, kalózként is muszáj kámzsát viselnie a főszereplőnek? Anélkül már nem is Assassin's Creed?
n_csacsi
jól hangzanak a leírtak, de mondjuk egy E3-as gp jelenet már jöhetne
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...